RS sähköinen huoltokirja

Aloittaja Skoudatar vm.14, 11.07.14 - klo:10:55

« edellinen - seuraava »

Skoudatar vm.14

Käytimme räsää kamppiksessa vakkarin vaihdon takia (nyt ajettu 14tkm). Kysyimme onko mahdollista saada perinteistä paperista huoltokirjaa? Meillä olisi sitten aikanaan tarkoitus tehdä ensimmäinen 30tkm huolto ja siitä eteen päin muualla kuin merkkiliikkeessä.

Kyllä on nihkeetä saada paperista huoltokirjaa. Kysyimme ensimmäisen kerran Metroautosta, josta ostimme auton ja totesivat pokkana, ettei tämä ole mahdollista :D.
Käytimme tämän kampanja -korjauksen kuitenkin muualla, josta myös ostimme paperikirjan 7e. Pyysimme saada huoltokirjan ensimmäiselle sivulle automme rekkarin ja liikkeen leiman, jotta todistamme että kirja kuuluu juuri meidän autoon. Sanoivat laittavansa leiman sitten ensimmäisessä huollossa..... joo joo.

Mitäs muut meinaavat, huollatatteko räsänne aina merkkiliikkeessä ja tyydytte sähköiseen huoltokirjaan? Entäs kun myyt joskus autosi mahd. yksityiselle niin mitenhän yksityinen henkilö vakuuttuu tuosta sähköisestä huoltokirjasta kun on totuttu perinteiseen? Kuinka vakuuttavalta sähköinen huollon printattu moniste vaikuttaa yksityisen silmissä, vertaan jos itse olisin ostamassa autoani.... toki sitä en ole myymässäkään mutta herätän ajatuksia tulevaisuutta varten.
Combi RS 2.0 tdi DSG -14
Passat variant 1.9tdi -08, ex. A4 B7 1.8T sedan, A4 B5 1.8T sedan

maher

Mazdalla sähköinen huoltokirja toimi hyvin. Sai aina tulosteen, josta kävi ilmi aiemmatkin huollot (kilometrit, ajankohta ja huoltopaikka). Tarkoitus huollattaa RäSä merkkihuollossa, pysyy siten voimassa Ajoturvakin.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: maher - 11.07.14 - klo:11:44
Mazdalla sähköinen huoltokirja toimi hyvin. Sai aina tulosteen, josta kävi ilmi aiemmatkin huollot (kilometrit, ajankohta ja huoltopaikka). Tarkoitus huollattaa RäSä merkkihuollossa, pysyy siten voimassa Ajoturvakin.

Sama homma Skodalla. Aina saa tulosteen mukaan kun auto käy huollossa.
Ja sitten kun autoa on myymässä, saa koko huoltohistorian tulosteena merkkiliikkeestä.

Merkkiliikkeessä käytän autoni aina huollossa, ihan jo ajoturvan takia.
Ja samalla laittavat mahdolliset takuupäivitykset mikäli sellaisia on.

+On paljon helpompi asioida mahdollisten takuuasioiden kanssa, kun on aina käytetty merkkiliikkeessä.
Vaikka takuu ei raukeakkaan vaikka huoltaisi muualla, mutta silti.

Skoudatar vm.14

En ajoturvaan ole niin perehtynyt mutta ajaisiko if:in huippukasko saman asian, eli hinaus ja sijaisauto. Itse auton mahd. korjaushan menisi takuuseen
Combi RS 2.0 tdi DSG -14

Taky

Lainaus käyttäjältä: Skoudatar vm.14 - 11.07.14 - klo:10:55
Kuinka vakuuttavalta sähköinen huollon printattu moniste vaikuttaa yksityisen silmissä, vertaan jos itse olisin ostamassa autoani.... toki sitä en ole myymässäkään mutta herätän ajatuksia tulevaisuutta varten.

Skodasta tiedä, mutta MB:ssä tulee ainakin mukana huoltoprintti joka on huomattavan yksityiskohtainen, mielestäni parempi kuin perinteinen huoltokirja tms.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

maher

Lainaus käyttäjältä: Skoudatar vm.14 - 11.07.14 - klo:12:07
En ajoturvaan ole niin perehtynyt mutta ajaisiko if:in huippukasko saman asian, eli hinaus ja sijaisauto. Itse auton mahd. korjaushan menisi takuuseen

Tuossa on pointtia, joka itselläkin käynyt mielessä. Kuten sanottua, tarkoitus huollattaa uusi auto kuitenkin merkkihuollossa (hinta kilpailuttaen), saa tosiaan samalla mahdolliset softapäivitykset ja saattaa vaikuttaa jopa hitusen autokaupan vaihtohyvitykseenkin aikanaan.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

SNG

Kyllä vain. Saa sijaisauton oliko-se-nyt peräti viikoksi ajoturvan kolmen päivän sijaan. Ei ole myöskään sidottu auton huoltohistoriaan.

Luovuin itse juuri tuosta huippukaskosta sen korkean hinnan takia. Ajoturvan pidän jokatapauksessa kokoajan voimassa.

Kuten jo todettu, ihan taatusti helpottaa asiointia merkkihuollon kanssa jos on aukoton merkkihuoltohistoria. Vaikuttaa myös tuohon jälleenmyyntiarvoon todennäköisesti jonkin verran.

PS1. "Ajoturvan" saa myös autoliiton matkanjatkumispalveluna. Eli onhan noita vaihtoehtoja.

PS2. Kannattaa kysyä tarjouksia muistakin kuin myyjäliikkeen merkkihuollosta. Esim Tampereella RS-Huolto on PALJON Vehoa ja Metro-Autoa edullisempi, mutta myös parempi merkkihuolto.

Epes

Ajaa mutta on kallis ja on otettava erikseen mahdollisiin useampiin ajoneuvoihin (2. auto, mp,....).

Itse päädyin 104â,¬:n hintaiseen AL-plus -jäsenyyteen:

http://www.autoliitto.fi/edut-jasenyys/jaseneksi-liittyminen/plus-jasenyys/

Tässä on etuna se, että turva on henkilökohtainen eikä riipu siitä millä olet liikkeellä (auto, mauto, mp, mopo, matkailuauto.....) ja tämä korvaa matkan jatkumisen koko poppoolle, vaikka olisit vain matkustajana mukana.

Skoudatar vm.14

Lainaus käyttäjältä: Epes - 11.07.14 - klo:14:10
Itse päädyin 104€:n hintaiseen AL-plus -jäsenyyteen:

Täytyy harkita sitten kun myyjäliikkeen myöntämä huippukasko 70e/vuosi päättyy
Combi RS 2.0 tdi DSG -14

Skoudatar vm.14

Hei, tutustuin Skodan ajoturva -esitteeseen, joka tuli auton mukana, suora lainaus esitteestä:

"Vikatilanteessa on välttämätöntä, että autosi huoltoleimoin varustettu huoltokirja on mukana autossa, sillä se on ehdoton edellytys ajoturvan käytölle"
;D ;D ;D mutta näin esitteessä todella lukee
Combi RS 2.0 tdi DSG -14

Hensu

Itse en jaksa alkaa muiden kuin kilpailutettujen merkkihuoltojen kanssa alkaa pelautumaan, 40 tonnin autossa vuosittainen max 100 euron säästö ei tunnu eikä pitäisi muillakaan RS:n ostaneilla tuntua missään. Etenkin jos vastapainona on edes hieman levollisempi mieli takuu- ym. asioista ja mahdolliset softapäivitykset ynnä muut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy