VW Golf 1.4TSI DSG 90kw - autokauppojen asenne

Aloittaja Pasanen_Crush, 02.06.14 - klo:12:18

« edellinen - seuraava »

Pasanen_Crush

Moi! Autokuume ollut jonkun aikaa päällä ja tarkoituksena on ollut vaihtaa johonkin... noh vaihtoehtoja riittää eikä mikään tietty merkki tai malli ole ollut ensisijaisena.

Olen kuitenkin törmännyt useammassa autokaupassa asenteeseen, jossa tätä kyseistä automallia ei mielellään otettaisi vaihdossa tai vaihtoehtoisesti tarjotaan reilusti vähemmän korkauskustannusten pelossa. Autokauppoina on ollut pienemmät ja isommat, joten otantaa on jonkin verran. Keskustelu saatetaan alkaa vaihteistoon liittyen jo heti alussa ja todetaan tässä mallissa olleen hajoamisia tiettyjen kilometrien jälkeen tai tiedusteltu onko vaihteisto vaihdettu/korjattu. Autolla on ajettu 120t km, joten taitaa kuulua ns. riskiryhmään.

Auto on käytetty VW:n kampanjassa, jossa auton vaihteistoon vaihdettiin nesteet ja päivitettiin ohjelmisto. Joten kyseessä on jonkin sorttinen mallikohtainen vika. Muutamalta tutulta myös kuullut, että tässä mallissa tulee mahdollisesti ongelmia DSG vaihteiston kanssa jossain vaiheessa. Yhdellä oli Ocussa vaihteisto kertaalleen vaihdettu.

Soitin maahantuojalle ja siellä oudoksuttiin kauppojen asennetta ja ehdottivat, että ainakin heidän liikkeistään saa kohtuullisen tarjouksen. Aina se sopiva ei kuitenkaan löydy maahantuojan liikkeistä.

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
Onko tässä mallissa muilla ollut ongelmia?
Ja jos on niin miten korjaukset/kustannukset on hoidettu?

Reterete

Mulla oli tsi kone skoda jota tarjosin vaihtoon(tosin mulla ei ollut DSG) Tarjosin sitä arviolta noin 15 liikkeeseen. Niistä ainoastaan yksi suhtautui nihkeästi. Heillä löytyi vaihtoautorivissä 1.4 tsi dsg golf johon oli vaihdettu kone ja loota. En edes saanut sieltä tarjousta, koska ehdin ennen tarjousta jo vaihtaa auton, mutta oma kokemus on, että eipä ainakaan tsi konetta juurikaan karsastettu ja edellisessä autossa minkä vaihdoin oli dsg, eikä sitäkään kukaan katsonut kieroon. Varmasti joillain voi olla hyvitykset sitten sellaisia, että puhuu puolestaan. Itsellä haitari oli 2700â,¬ euroa, että puhuuhan sekin omaa kieltään. Onhan se paljon ja uuden kiesin otin sieltä mikä tarjosi parhaan tarjouksen ja oli muuten liike joka myy Skodaa ihan uutenakin. Uusi ei ollut skoda eikä tsi. Kyllä se tie on katsottu.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

Pasanen_Crush

Tämähän nyt on vain minun kokemukseni aiheesta enkä yleistä millään tapaa.

Yhdestä autoliikkeestä sanoivat, että jos olisi manuaalivaihteinen, niin ei olisi mitään ongelmaa. Eli juurikin DSG vaihteisto ja yli 100t km ajetut - ei korjatut näyttäisivät olevan "ei-haluttuja". Ehkä.

Reterete

Varmasti se autoliike jolle on sattunut sellainen yksilö joka rikki on mennyt on varovainen niiden kanssa. Eikä se mikään salaisuus ole, että paljon niissä on ollut vikoja.

hapelton1

Asiaa voi varmaan myös tarkastella liikkeen näkökulmasta. Miksi ottaa vaihtoauto seisomaan halliin? Tarkoitus on varmaan saada vaihtoauto kiertoon mahdollisimman nopeasti ilman lisäkustannuksia. Liikkeen on myös pakko ajatella mainettaan, miten hoitaa mahdollinen ongelmatilanne vahingon syntyessä.

Tuttavapiirissä kyseinen moottori&laatikko paketti on mennyt eteenpäin yksityisille ostajille autoliikkeiden tarjouksien ollessa surkeita. Nettiautossa vain kannattaa vain ottaa kuntoturva ja mahdollisesti vielä autotohtorin paperit, jotka todentavat ettei autoon tule vikoja ja tulevaisuudessa on vain huolettomia kilotmetrejä edessä ;)

Pasanen_Crush

Kiitokset vastauksista. Pieni epätoivo on kerennyt jo vallata mielen. Kiitokset vinkeistä!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy