Tiguan Track & Style 2,0 TDI 103 kW BlueMotion Technology 4MOTION DSG7

Aloittaja henautio, 24.05.14 - klo:15:21

« edellinen - seuraava »

henautio

Perheen uusi(ttu) (aiemi kärryni oli Tigu 2008 Trend&Fun) jäsen koitutui eilen. Toimitusaika oli tarkalleen 2kk tilauksesta.

Deep black helmiäisväri
+Exclusice paketti (xenonit, tutkat, LEDit yms)
+Luxury paketti (panoraama kattoluukku, vienna black nahkasisusta yms)
+Travel paketti (RNS315 navi, BT audio, yms)
+230V pistoke
+Sisääntaitettava vetokoukku
+Webaston ajastin ja kaukosäätö
+Musta sisäkattoverhous (R-Line)

Ja voi poijat että tuntuu hyvältä ajaa. Vanhakin tiikeri oli jämäkkä kärry cittariksi, mutta kyllä tällä on kiva päästellä. Kattoluukku auki ja luu pihalle, kyllä näillä keleillä kelpaa :D

jni

Onnittelut hienosta kärrystä. Itsekin kävin Tiguanin koeajamassa ja tykkäsin kovasti.

Se mistä en tykännyt oli saamani tarjous, tosin alustava ja se ettei Tiguaniin saa lämmitettävää tuulilasia ja adaptiivista vakkaria. Myös navit ovat jo vanhanaikaisia ja uusi malli tuloillaan, joten katseet kääntyvät toisaalle. Ajettavuudeltaan ja tiloiltaan muuten huippupeli.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

henautio

Lainaus käyttäjältä: jni - 24.05.14 - klo:17:10
Onnittelut hienosta kärrystä. Itsekin kävin Tiguanin koeajamassa ja tykkäsin kovasti.

Se mistä en tykännyt oli saamani tarjous, tosin alustava ja se ettei Tiguaniin saa lämmitettävää tuulilasia ja adaptiivista vakkaria. Myös navit ovat jo vanhanaikaisia ja uusi malli tuloillaan, joten katseet kääntyvät toisaalle. Ajettavuudeltaan ja tiloiltaan muuten huippupeli.

Joo uutta pukkaa jossain kohtaa ja samaa mietin itsekin, että pitäiskö odotella ens vuoteen, mutta ei pystynyt. Sen verran tyyväinen olin edelliseen karvalakki Tiguun ja koin että saan varman, hyvän auton kaikilla herkuilla johon itse olen tyytyväinen ja vielä sopivaan hintaan :p Olishan noita farkkuja saanut edullisemmin, mutta itseäni miellyttää korkeampi kärry. Tähän kun liitetään neliveto+automaatti+diesel sillä edellytyksellä, että vetopainoa saa olla perässä yli 2 tonnia, niin eipä luokasta löydy kilpailijoita. Isommassa luokassa "vastaavaa" tarjontaa olis, mutta hinta pompsahtaa mielenvikaisiin lukuihin... tietty karvalakkina sais tai käytettynä, mutta nyt teki mieli uutta :D

Uppe

Lainaus käyttäjältä: henautio - 25.05.14 - klo:19:35
Tähän kun liitetään neliveto+automaatti+diesel sillä edellytyksellä, että vetopainoa saa olla perässä yli 2 tonnia, niin eipä luokasta löydy kilpailijoita. Isommassa luokassa "vastaavaa" tarjontaa olis, mutta hinta pompsahtaa mielenvikaisiin lukuihin

Mikäli nyt oikein tuota uuden Ford Kugan brosyyriä luin niin siinä on ainakin 2100kg?

MMV

Onnittelut uudesta autosta. Itse olen tullut Tiguanin kanssa siihen tulokseen, ettei se ole hyvä oikein missään. Siitä ei ole oikein matka-autoksi, se ei ole oikein maasturi, se on ruma elämäntapacittariksi jne. Minulla on ~ samoilla varusteilla oleva Tigu +lisäksi Kessy ja suurehko varustemäärä onkin ainoa asia mikä autossa viehättää. Yritän tässä taistella ainakin syksyyn asti tuon kanssa, jonka jälkeen on pakko saada joku muu pirssi vuoden alusta alle.

Ei Tigussa sinänsä mitään vikaa ole, mutta siinä ei vain ole mitään sellaista joka jaksaisi minua sytyttää. Se on totaalisen hajuton ja väritön, mutta toki varsin pätevä hyvin monella osa-alueella. Haluan seuraavaksi ehdottomasti jollain tavalla särmikkäämmän auton.

PTG

Lainaus käyttäjältä: MMV - 25.05.14 - klo:20:29
Onnittelut uudesta autosta. Itse olen tullut Tiguanin kanssa siihen tulokseen, ettei se ole hyvä oikein missään. Siitä ei ole oikein matka-autoksi, se ei ole oikein maasturi, se on ruma elämäntapacittariksi jne. Minulla on ~ samoilla varusteilla oleva Tigu +lisäksi Kessy ja suurehko varustemäärä onkin ainoa asia mikä autossa viehättää. Yritän tässä taistella ainakin syksyyn asti tuon kanssa, jonka jälkeen on pakko saada joku muu pirssi vuoden alusta alle.

Ei Tigussa sinänsä mitään vikaa ole, mutta siinä ei vain ole mitään sellaista joka jaksaisi minua sytyttää. Se on totaalisen hajuton ja väritön, mutta toki varsin pätevä hyvin monella osa-alueella. Haluan seuraavaksi ehdottomasti jollain tavalla särmikkäämmän auton.

Onnitteluita myöten pääosin samaa mieltä. Varsin hajuton ja mauton pirssi noin ajatellen. Toisaalta juuri sellaisenaan erinomainen - paitsi tietysti, jos oikeasti yrittää yllättyä malli-iältään näin vanhan tuotteen kanssa ::) Pientä säätöä tuo tosin omaan makuun kaipasi, mutta eipä 2000-luvulla ole osunut käsiin tuotetta, jonka kanssa näin ei olisi ollut...

Minusta tuo on ihan siedettävä ulkonäöltään 19" Savannanit alla, ajettavuudessa ei moitittavaa matkapätkälläkään DCC alustalla ja 177 hv:n kiisselillä ehtimisessäkään ei isompaa ongelmaa.

Eli näin pakattuna ja pohjalla lähes kaikki varusteet vikaa ei oikeastaan ole kuin hinnassa. Toisaalta vaikkapa Q5 on samoilla varusteilla lähes 30 topoa kalliimpi ja silti ihan yhtä hajuton ja mauton :-X Mutta joo kaikki on suhteellista ja riippuu tietysti siitäkin, mihin vertaa.

henautio

Lainaus käyttäjältä: PTG - 25.05.14 - klo:21:33
Onnitteluita myöten pääosin samaa mieltä. Varsin hajuton ja mauton pirssi noin ajatellen. Toisaalta juuri sellaisenaan erinomainen - paitsi tietysti, jos oikeasti yrittää yllättyä malli-iältään näin vanhan tuotteen kanssa ::) Pientä säätöä tuo tosin omaan makuun kaipasi, mutta eipä 2000-luvulla ole osunut käsiin tuotetta, jonka kanssa näin ei olisi ollut...

Minusta tuo on ihan siedettävä ulkonäöltään 19" Savannanit alla, ajettavuudessa ei moitittavaa matkapätkälläkään DCC alustalla ja 177 hv:n kiisselillä ehtimisessäkään ei isompaa ongelmaa.

Eli näin pakattuna ja pohjalla lähes kaikki varusteet vikaa ei oikeastaan ole kuin hinnassa. Toisaalta vaikkapa Q5 on samoilla varusteilla lähes 30 topoa kalliimpi ja silti ihan yhtä hajuton ja mauton :-X Mutta joo kaikki on suhteellista ja riippuu tietysti siitäkin, mihin vertaa.

Jooh ei ole joo kaikista särmikkäin ja näyttävin kiesi, mutta mun unelma ;) Kannattaa suunnata katseet johonkin toiseen jos tarvii enempi elvistellä naapurille. Omaksi iloksi Tigussa näillä varusteilla on paaaaljon iloa. Makuasioita. Perusvarma peli kuitenkin ja tosiaan olin tyytyväinen jo aiempaan käytettynä ostettuu, mutta täytyy myöntää että uutena ostettuna dsg laatikolla on ylittänyt odotukset reippaasti.

Hieman olin skeptinen DSG suhteen koeajonkin jälkeen, koska kokemukset vaimon Volvo V40 lootasta kuorrutettuna start&stopilla ei ollut erityisen mairitteleva vanhan tigun perinteisen automaattiin verrattuna. Täytyy myöntää että ihan ei Tigun DSG7 pärjää liikkeellelähdön pehmeydessä vanhalle, mutta siitä eteenpäin vaihtaminen on parempaa. Myös start&stop toimii tigussa aavistuksen volvoa paremmin (nopeammin, loogisemmin).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy