Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

Hese57

Tampereen Veho,  Ocu 1,4 vm. -14  50tkm huolto+ilmastointi+jarrunesteet, 314,.  Postin mukana tullut 50, alennus kortti alensi hinnan 264,.  Oliko paha hinta?   
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

peped

Pystyykö tuota sähköistä huoltokirjaa mitenkään täydentämään kun teetättää jonkun määräaikaishuollon muualla kuin merkkiliikkeessä, eli kun huoltamo ei pääse sähköistä huoltokirjaa muokkaamaan? Onnistuuko jotenkin itse, tai esim. kävelemällä merkkiliikkeen tiskille huoltokuitin kera? Vai onko ainoa vaihtoehto hommata paperinen huoltokirja (mistä?) johon sitten itse merkkailee muualla tehdyt huollot ja säilyttää kuitit / pyytää huoltamolta merkinnän leiman kera?

Sitten vielä hintatietoa:

2014 bensa RS. DSG-öljyt + suodatin, sytytystuplat ja jarrunesteet vaihdettuna 378e
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

-karppa-

Ai että, kun käytät Pärnäsen korjaamolla autoa huollossa ja haet leimat sitten merkkiliikkeestä huoltokirjaa? Kyllä aivan varmasti täydentävät ja antavat vielä jatkuvuus turvankin mukaan  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

M_M

Lainaus käyttäjältä: peped - 13.06.19 - klo:12:53
Pystyykö tuota sähköistä huoltokirjaa mitenkään täydentämään kun teetättää jonkun määräaikaishuollon muualla kuin merkkiliikkeessä, eli kun huoltamo ei pääse sähköistä huoltokirjaa muokkaamaan?

Tarkastuslistat siitä mitä mihinkin huoltoon kyseiselle ajoneuvolle kuuluu, pääsee erwinistä tulostamaan ilmaiseksi kuka tahansa joka on tehnyt sinne yritystunnukset. En tiedä pystyykö sitä kautta myös merkkaamaan huollon tehdyksi, mutta jos ei pysty niin sitten ei varmaan ole mitään konstia.

Paperinen huoltokirja voi sitten olla ihan mikä tahansa vihko joka itseä miellyttää, eipä sillä sen kummempaa merkitystä ole millaiselle paperille ne kirjoittelee.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ambis

Mulla auto itkee että mikähän se oli, "väliaikatarkastukseen" tai mikä onkaan (45tkm) huoltoon enää 1 päivä, ja mulla on kolmen päivän päästä huoltoaika.

Mitä tapahtuu kun laskuri menee nollaan?
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Sokota09

Se varmaankin hajoaa?! Todellisuudessa ei mitään muuta kuin muistuttaa huoltoon menosta.

Jaka

Alkaa ilmoittaa monta päivää yli huollon ja pimputtaa käynnistettäessä ja sammuttaessa
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

Pumpeli

Onko mitään sääntöä, että saako huolto mennä "pitkäksi", eli hiukan yli määrätyn km määrän?! Vai pitääkö olla huollettuna viimestään kun km nollassa..

gunman

10% saa muistaakseni mennä pitkäksi, vaikuttamatta vastaantuloihin yms..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Migo

Mitäs nää ”service checkit” sisältää?
Öljynvaihto mitä ilmeisemmin ei tähän kuulu?
Öljynvaihto omassa oli 15tkm kohdalla ja nyt 25tkm ajettuna näyttää seuraavaa huoltoa 4000km päähän.

Kuva selvennykseksi.


SkodaPirre

Lienee sama kuin "inspection" eli oven saranoiden rasvausten tarkistus ym. fiksua(eli silkkaa rahastusta).

Sinulla tulee niin lähelle tuo, että melkein sama teettää tuo oikea öljyhuolto samalla niin ei tarvitse heti uudestaan huoltoon viedä autoa.

peped

Mites xenon-polttimoiden vaihto, saako niitä edes vaihdettua itse (onko tilaa jne) vai suosiolla pajalle? Hintatietoa? Toinen ajovalo otti loparit 
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Sokota09

Ei kannata viedä huoltoon, on hyvin tilaa vaihtaa. Se on aika hämmentävää, että Octaviassa on enemmän tilaa kuin uusi koppaisessa Superbissa.

Freeze

Kannattaa vaihtaa molemmat samalla, äläkä sitten osta niitä kiinankopioita vaan alkuperäiset. Sattuu lompakossa ensin enemmän, mutta sattuminen loppuu siihen.

Yst. Terv. Nimim. "käräytin ballastin kiinankuralla"
Kia Niro EV 2022

Sokota09

Jep, mitään kiinalais sontaa ei kannata vaihtaa tilalle, siinä menee aika ja rahat hukkaan.

peped

Mistäs noita xenon polttimoitabkannattaisi Suomesta metsästää, vai suosiolla tilata esim Saksasta? Nopeesti katsottuna tosiaan muovikorkki vaan irti jonka jälkeen käännetään polttimo irti...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Freeze

Jos poltintyyppi on D3S, niin siitä vaan reippaasti vaikka Motonetiin:

https://m.motonet.fi/fi/tuote/430021/Philips-Vision-Xenon-D3S-42V35W
https://m.motonet.fi/fi/tuote/430037/Philips-X-tremeVision-gen2-Xenon-D3S-42V35W-150

Amazon.de kautta saa tietenkin polttimoita noin 30-40% halvemmalla + lähetyskulut, mutta sitten tulee aina se kopioiden riski.
Kia Niro EV 2022

peped

Ilmeisesti se on d3s. Esim lichtex.de kautta tosiaan tuo kalliimpi gen2 polttimo 71e kpl ja toimitus 16e eli mukavasti säästöä kun vissiin molemmat pitää vaihtaa kerralla.

Tuossa motonetin edullisemmassa mallissa luki että voidaan vaihtaa yksittäin, mutta toisaalta tosnäk tuo toinenkin puoli pian pimenee kun eka meni jo.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Freeze

Sen takia juuri molemmat vaihtoon yhtäaikaa.
Kia Niro EV 2022

peped

Amazonista (Prime) esim nuo Philips Visionit 68e/kpl vrt. Motonet 99e. X-tremevisionit 144e/pari vrt (tai 89e/kpl) vrt. Motonet 129e/kpl.  ::)
Ei tarvitse kauaa miettiä kummasta tilaa, Amazoniin kyllä luottoa löytyy kun sieltä on monta kertaa tavaraa tilannut ja etenkin kun kyseessä on Amazonin itse myymä ja ainakin Prime-tuotteille saa jäsenenä myös ilmaisen toimituksen. Toki noissa kestää reilu viikko että saapuvat mutta eipä tässä valoisilla kesäkeleillä kiirettä ole...  8)

Muita hintaesimerkkejä kiinnostuneille:
Osram Xenarc Night Breaker 65e/kpl
Osram Intense Xenarc Cool Blue 54e/kpl. Liekkö nämä turhankin kirkkaat (5000K) / sinertävät?

Mitkähän noista ois paras bang for the buck -vaihtoehto? Lichtex.de oli hinnat vielä hieman edullisempia mutta sieltä toimitus ~16e Suomeen.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Freeze

Amazonista ne minunkin alkuperäiset Philipsin D1S -xenonit aikanaan olivat, ja ymmärtämäni perusteella ihan luotettavalta myyjältä. Toisin kävi, molemmat poksahti muistaakseni 3 päivän välein mökkireissun aikana.

Ehkä minulle sattui vain korin mätä omena. Valitettavasti en muista myyjää.
Kia Niro EV 2022

Pöhis

Octavia 2.0 tdi dsg my16 jakohihnaremppa + vesipumppu sisältäen myös moniurahihnan 735, ajanvaunu savonlinna.

golfv

Octavia 3 2014  neljäs huolto RS Huolto Tampere 132 ,. Tosin kilometrejä on vasta n. 52000 km ja alkuperäisen suunnitelman mukaan
piti olla vain tarkistushuolto mutta lisää tuli tuo jarruhesteenvaihto.

golfv

Vielä noista polttimoista , katsastuksessa "setä" halusi ilmeisesti päteä ja kirjoitteli rekisteriotteeseen että oikea polttimo on himmeämpi kuin  vasen. Mitään eroa noiden polttimoiden kirkkaudessa tai valaisutehossa ei kyllä ollut keskenään, mutta ostin uudet Osram NightBreaker polttimot
ja nyt ainakin tuntuu että kovasti ovat paremmat kuin alkuperäiset valoteholtaan. Polttimothan ovat siis DS3 tyypiltään.

RSOCUstin

1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia vRS HB tdi dsg 8/2014
2. Mitä huoltoon kuului: 238tkm kohdalla laatikkoöljyt + suodatin
3. Liike jossa huolto tehty: Kokkolan Autohuolto, valtuutettu Skoda huolto
4. Huollon hinta: 174,
5. Huollon ajankohta: 15.7.2019

-zippe-

Onkos kukaan vielä vaihtanut akkua bensa Octaviaan?
Pystyykö itse tekemään vai vaatiiko jatkuvan virran, jottei mene ajotietokoneet tai muut sekaisin?
Itsellä 1.4 tsi.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

M_M

Lainaus käyttäjältä: -zippe- - 30.07.19 - klo:09:28
Onkos kukaan vielä vaihtanut akkua bensa Octaviaan?
Pystyykö itse tekemään vai vaatiiko jatkuvan virran, jottei mene ajotietokoneet tai muut sekaisin?

Voi tehdä itse, mutta vaihto on kuitattava autolle testerillä (VCDS) jos autossa on akunhallintajärjestelmä. Tämän olemassaololle aika hyvä indikaattori on start-stop, jos autossa on se niin silloin on älykäs akunhallintakin.

Jatkuvaa virtaa auto EI TARVITSE, kuten ei kyllä mikään muukaan tietämäni automalli. Mistähän tämä legenda on aikanaan lähtenyt liikkeelle?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Itsellä Golf VII johon akku vaihdettu ilman jatkuvaa virransyöttöä ja akku oli irtikytkettynä joku 10-15min. Muistaakseni ajotietokoneen kulutuslukemat yms. nollaantui, mikään muu ei. Edes kello ja tehdas-webaston ajastus asetukset ei nollaantunut ja radiossakin kaikki oli kuten ennenkin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-zippe-

Voi tehdä itse, mutta vaihto on kuitattava autolle testerillä (VCDS) jos autossa on akunhallintajärjestelmä. Tämän olemassaololle aika hyvä indikaattori on start-stop, jos autossa on se niin silloin on älykäs akunhallintakin.

Jatkuvaa virtaa auto EI TARVITSE, kuten ei kyllä mikään muukaan tietämäni automalli. Mistähän tämä legenda on aikanaan lähtenyt liikkeelle?


Bmw:stä itse kuullut, että pitää olla jatkuva virta, jos vaihtaa akun. Taitaa olla vaan hyvää myyntipuhetta sitten.
Ja Start-stop löytyy Octaviasta eli todennäköisesti myös akunhallintakin.

Entäpä millainen tilalle? Autohan on 1.4 tsi bensa
https://m.motonet.fi/fi/varaosat/1968/autot/skoda/octavia-iii-13-?vuosimalli=2013&tuoteryhma=1860
Motonetin tietojen mukaan kävisi vain tuo yksi vaihtoehto kun on Start-stop eli 70Ah 179e

Alkuperäinen akku on 59Ah.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

M_M

Start-stopilla varustettuun autoon ehdottomasti joko AGM tai EFB, eli noista Motonetin tarjoamista tosiaan vain tuon yksi on AGM-akku. Muita vaihtoehtoja noista en suosittele.

Vaihdon jälkeen sitten jonkun VCDS-käyttäjän luokse, joka koodaa uuden akun tyypin ja kapasiteetin oikeaksi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy