Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

geetsu

Olen tässä odotellut, että milloinka oma Octavia Combi 1.2 tsi pyytäisi käyttämään itseään ensimmäistä kertaa huollossa. Mittarissa on nyt hiukan yli 27000 km, joitakin tuhansia kilometrejä sitten auto pyysi lisämään öljyä ja niin tein, mutta määräaikaishuoltoa ei ole vielä pyydellyt.

Onko oletettavissa, että 30000 km:ssa alkaa pyydellä? Johan tässä alkaa huolestua, kun normaalisti on orjallisesti tottunut autoja vuosittain huollossa käyttämään ja nyt olen tuolla ajellut jo reilusti yli vuoden ja mitään auto ei pyytele, vaikka minulle Laakkosella sanottiin, että auto kyllä sitten ilmoittaa, kun on huollon aika.

marcci

Oma octavia  (1.6. tdi, vm. 2014 ) pyysi huoltoon jakoavaimen kera vasta alle 2000 km:n päässä 30000 km:n huollosta,
ihmettelin myös, että koskahan huoltopyyntö ilmestyy mittaristoon, mutta tulihan se sieltä.

Octavia4x4

Mikäli en nyt vallan väärin muista, niin alkaa käynnistäessä näyttää sitä kiintoavainta, kun on 1000 km tai 30 vrk aikaa siihen määräaikaan. Näin siis ainakin Ocu II FL. Nykyisen huollatin jo hyvissä ajoin, ennen kuin ehti pyytää huoltoa.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

TTO

Ainakin Elegancessa (Ocu III) voi huoltovälien "edistymistä" seurata ajotietokoneen Service-valikosta.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: TTO - 10.04.15 - klo:19:55
Ainakin Elegancessa (Ocu III) voi huoltovälien "edistymistä" seurata ajotietokoneen Service-valikosta.
Kyllä. Molemmat laskurit pysyivät 30tkm:ssa  välin 0 - 27,8 tkm. Eivät muuttuneet tuosta, vaikka välillä oli enemmän pätkäajoa. Tuon ensimmäisen huollon jälkeen Inspection näytti 365 vrk / 30 tkm ja Oil service 730 vrk /  30 tkm.

Ouzi

Oletteko huoltoihin vieneet omat öljyt ? Miten suhtautuu pks seudulla. Helppo olisi viedä kun tasan 4l tilavuus ja mulla litran esp pulloja. 2000 Tkm matkaa huoltoon. Mulla työmatka 6,5 km suunta ja sitten seka ajot päälle niin aina olen päässyt noin 30tkm huoltovälillä. Välillä epäillyt et toimiiko huoltolaskuri edes ;)

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 10.04.15 - klo:20:37
Oletteko huoltoihin vieneet omat öljyt ? Miten suhtautuu pks seudulla. Helppo olisi viedä kun tasan 4l tilavuus ja mulla litran esp pulloja. 2000 Tkm matkaa huoltoon. Mulla työmatka 6,5 km suunta ja sitten seka ajot päälle niin aina olen päässyt noin 30tkm huoltovälillä. Välillä epäillyt et toimiiko huoltolaskuri edes ;)
En vienyt omia öljyjä, kun huoltoa tilatessa luvattiin antaa hyvät alennukset öljystä. Ensi kerralla laitan autoon mukaan omat öljyt. Näissä diesel-moteissa tosin öljytilavuus on 4.6 litraa, joten täytyy kytätä sopiva 4 + 1 l tarjous ESP satsi.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 10.04.15 - klo:20:37
Oletteko huoltoihin vieneet omat öljyt ? Miten suhtautuu pks seudulla.
Olen vienyt omat öljyt vuodesta 1986 lähtien joka kerta ja ongelmitta.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

anaconda

TSI RS pyytää öljynvaihtoa 400km:n päästä ja huoltoa 8000km:n päästä. Autolla ajettu n. 22000km. Huollosta sanottiin että kannattaisi ajaa vielä parituhatta kilometriä ja sitten teettää molemmat samalla. Onko muille tehty samalla tavalla?

Toby

Lainaus käyttäjältä: anaconda - 21.04.15 - klo:16:58
TSI RS pyytää öljynvaihtoa 400km:n päästä ja huoltoa 8000km:n päästä. Autolla ajettu n. 22000km. Huollosta sanottiin että kannattaisi ajaa vielä parituhatta kilometriä ja sitten teettää molemmat samalla. Onko muille tehty samalla tavalla?
Tein ihan samalla tavalla, kuin sulle ehdotettiin. Soitin kans pariin huoltoon ja niissä ne sanoi tuota ihan samaa. Olisi ollut myös toki mahdollista vaihdattaa pelkät öljyt, mut päädyin siihen, että ajoin öljynvaihdon vähän pitkäksi ja otin molemmat huollot samalla, säästi aikaa ja vaivaa mieletäni.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: anaconda - 21.04.15 - klo:16:58
Minä pyytäisin tuon kyllä huollolta kirjallisena, ihan vaan siltä varalta, että koneeseen tulee "jotain" takuunalaista, kun on ajettu yli atk:n näyttämän öljynvaihdon.

schubi

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 21.04.15 - klo:20:04
Minä pyytäisin tuon kyllä huollolta kirjallisena, ihan vaan siltä varalta, että koneeseen tulee "jotain" takuunalaista, kun on ajettu yli atk:n näyttämän öljynvaihdon.

Minulle sanottiin VW:n huollosta että löytyy 10 % "turvamarginaalia" atk:ssa, mikä on hyvin linjassa tuohon anacondalle neuvottuun 22 tkm + 2 tkm.

japa

Mistäs sen jälkikäteen tietää onko ajettu yli sen 2000km huoltovälillä jos ongelmia tulee joskus myöhemmin.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

poujo

Lainaus käyttäjältä: japa - 22.04.15 - klo:13:34
Mistäs sen jälkikäteen tietää onko ajettu yli sen 2000km huoltovälillä jos ongelmia tulee joskus myöhemmin.

Huolto"kirjasta"?
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: schubi - 22.04.15 - klo:12:08
Minulle sanottiin VW:n huollosta että löytyy 10 % "turvamarginaalia" atk:ssa, mikä on hyvin linjassa tuohon anacondalle neuvottuun 22 tkm + 2 tkm.

Ahaa, no mitäs sitten kun autosta menee oikeasti rikki jotain? Vieläkö tämä "turvamarginaali" suojaa asiakasta kuluissa? Tuskinpa vaan...

japa

Lainaus käyttäjältä: poujo - 22.04.15 - klo:14:00
Huolto"kirjasta"?
Miten se sieltä selviää? Onko sinne kirjoitettu että huolto on tehty myöhässä? En ole semmoista kyllä koskaan kuullut.
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015

tapz

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 22.04.15 - klo:14:14
Ahaa, no mitäs sitten kun autosta menee oikeasti rikki jotain? Vieläkö tämä "turvamarginaali" suojaa asiakasta kuluissa? Tuskinpa vaan...

Pakkohan siellä on jokin turvamarginaali olla. Ei kai se huollon km-määrä mikään viimeinen käyttöpäivä ole. Minulla on aina kilometrit menneet yli, eikä huollossa ole sanottu mitään ja takuuviat on korjattu. Olen jokseenkin varma, että lähes kaikilla kilometrit ovat enemmän tai vähemmän yli.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

tapz

Lainaus käyttäjältä: japa - 22.04.15 - klo:14:27
Miten se sieltä selviää? Onko sinne kirjoitettu että huolto on tehty myöhässä? En ole semmoista kyllä koskaan kuullut.

En olisi kovin yllättynyt, jos auton tietokoneessa olisi logi, jonne kirjautuvat kaikki tapahtumat, eikä sitä ei pysty nollaamaan. Siellä sitten lukee milloin huollon merkkivalo on syttynyt ja milloin se on nollattu huollossa.

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: tapz - 22.04.15 - klo:14:54
En olisi kovin yllättynyt, jos auton tietokoneessa olisi logi, jonne kirjautuvat kaikki tapahtumat, eikä sitä ei pysty nollaamaan. Siellä sitten lukee milloin huollon merkkivalo on syttynyt ja milloin se on nollattu huollossa.

Jos huolto on tehty Merkkiliikkeessä, niin eikös tieto laiteta juurikin auton "sähköiseen huoltokirjaan"? Sieltä näkee mitä ok tehty ja missä tehtynä. Olen ainakin kuvitellut että sähköinen huoltokirja on auton tietokoneessa muistissa.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

tapz

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 22.04.15 - klo:20:02
Jos huolto on tehty Merkkiliikkeessä, niin eikös tieto laiteta juurikin auton "sähköiseen huoltokirjaan"? Sieltä näkee mitä ok tehty ja missä tehtynä. Olen ainakin kuvitellut että sähköinen huoltokirja on auton tietokoneessa muistissa.

Minä olen ollut siinä luulossa, että tiedot tallennetaan jonnekin serverille.

japa

Tottakai kaikki huollot löytyy sähköisestä huoltokirjata ja milloin ja millä km lukemalla on tehty, mutta löytyykö se tieto että huolto on ollut 2000km myöhässä. Mistä oli tuossa aiemmin puhe. :o
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015

Peltikorva

Voisi Luulla että auton muistiin jää km-lukema jossa kohtaa huolto piti tehä, ja sit lukema jossa se tehtiin. Siitä kun laskee perskoulumatikalla Erotuksen ni näkee paljonko meni pitkäks.

Mutta En kyllä tiijä mitä tietoja jää auton muistiin ja mitä merkkiliikkeen serverille. ???

Mutta kuulema menee ainakin sillein että. Jos teetät huollon vaikka Sotkan Hki:n merkkiliikkeessä ja seuraavan kerran JKL:n merkkiliikkeessä, niin näkevät että siellä (Jklssä) että edellinen huoltelu tehtiin HKi:n puljussa ja mitä tehtiin.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

tapz

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 22.04.15 - klo:21:11
Mutta kuulema menee ainakin sillein että. Jos teetät huollon vaikka Sotkan Hki:n merkkiliikkeessä ja seuraavan kerran JKL:n merkkiliikkeessä, niin näkevät että siellä (Jklssä) että edellinen huoltelu tehtiin HKi:n puljussa ja mitä tehtiin.

Tiedot menevät autovalmistajan serverille, eivät huollon. Siksi ne ovat käytössä maailmanlaajuisesti.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: tapz - 22.04.15 - klo:14:51
Pakkohan siellä on jokin turvamarginaali olla. Ei kai se huollon km-määrä mikään viimeinen käyttöpäivä ole.

Kyllä nämä VAG konsernin autot aika lähellä ovat tuota viimeistä käyttöpäivää ja siinä ei auta, vaikka tekisit kuinka ajallaan huollot.

Janappa

Lainaus käyttäjältä: japa - 22.04.15 - klo:20:53
Tottakai kaikki huollot löytyy sähköisestä huoltokirjata ja milloin ja millä km lukemalla on tehty, mutta löytyykö se tieto että huolto on ollut 2000km myöhässä. Mistä oli tuossa aiemmin puhe. :o

Tuota noin, esim jos huolto pitäis tehdä vaikka 1000km kohdalla ohjeiden mukaan. Sitten iloinen auton omistaja teettää huollon kun mittarissa on 3000km ja tuo 3000 kirjataan päivämäärän kanssa tietokantaan....

Niin aukeeko nyt mistä selviää se että 2000km mennyt yli?   ;)

japa

Lainaus käyttäjältä: Janappa - 23.04.15 - klo:11:57

Tuota noin, esim jos huolto pitäis tehdä vaikka 1000km kohdalla ohjeiden mukaan. Sitten iloinen auton omistaja teettää huollon kun mittarissa on 3000km ja tuo 3000 kirjataan päivämäärän kanssa tietokantaan....

Niin aukeeko nyt mistä selviää se että 2000km mennyt yli?   ;)
No eipä auennut. Öljynvaihtohuolto voi olla välillä 15000km-30000km riippuen ajosuoritteista. Ei ole kiinteää väliä öljynvaihdolle. Huoltokirjaan voidaan merkata esim. öljynvaihto 22000km kohdalla vaikka se olis pitänyt todellisuudessa olla 2000 km aiemmin. Eihän sitä myöhemmin huomaa oliko se tehty ajoissa vai myöhässä.Koska huoltoväli voi olla mitä vaan välillä 15-30 tkm Jos siitä ei ole mainintaa erikseen.Eri juttu on sitten jos on kiinteä huoltoväli, niin silloinhan se on helppo todeta onko öljynvaihto mennyt pitkäksi.Aukesko vai pitääkö rautalangasta vääntää  :o
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015

Octavia4x4

Voisin kyllä laittaa pienen vedon sen puolesta, että auton (vika)muistiin jää tiedot huoltovälinäytön hùoltoajankohdista ja niiden mahdollisista ylityksistä.

Tuolla TSI-koneiden jakoketjuvikakeskustelussa oli tapaus, jossa tehdas / maahantuoja oli yrittänyt luistella tuotevastuusta, kun auton ensimmäisellä omistajalla oli pari huoltoväliä venynyt ~1000 km pitkiksi. En muista, miten tuo tapaus päättyi.

anaconda

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 21.04.15 - klo:20:04
Kysäsin asiasta huollosta, ja sanoivat että eivät tiedä tapausta jossa huollon ylitys olisi vaikuttanut takuuseen.

repa 61

tervehdys :)
Tuossa viime viikolla hain uuden ocuni ja auton luovutuksessa myyjä kertoili auton huoltokirjan olevan sitten sähköisen. perinteistä huoltokirjaa ei sitten
enään ole,huoltokirja löytyy "jostakin" en muista mistä sähköisenä ja sitä pystyy itsekin lukemaan. sähköinen huoltokirja löytyy kuulemma myös AUTON MUISTISTA !!!!.... en tiedä onko noin mutta noin kerrottiin. ::)  On helppo "olettaa" että nyky tekniikalla autot myös tallentavat kaikenlaista "dataa" muistinsa syövereihin.
octavia 1,4tsi combi elegance -15
Octavia 1, 9tdi hb -08 -ex
Suzuki bandit
Fiat 580 dt

Ouzi

Testailin metroauton sähköistä huollon varausta niin 30tkm huollon hinnaksi antoi 369,49 !! Ja sitten oli lisätöitä hinnoiteltu vielä mitä ruksia. Ainoa lisätyö suositus oli tuohon huoltoon lisätä polttoaine järjestelmän puhdistus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy