Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

TTO

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 10.11.14 - klo:22:04
Taitaa olla pyöränkulmien takuu 3kk tai 10tkm.

Minulla meni säätö takuuseen 5 kk:n ikäisenä ja noin 8 tkm ajettuna. Ei se "raja" mielestäni koskaan ainakaan 1000 km ole ollut.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TTO - 10.11.14 - klo:22:34
Minulla meni säätö takuuseen 5 kk:n ikäisenä ja noin 8 tkm ajettuna. Ei se "raja" mielestäni koskaan ainakaan 1000 km ole ollut.
Superbissa 4v sitten raja oli Helkamalta 6 kk ja 10 000 km ja tiukkoja olivat asian suhteen.

Octavia4x4

Mulle sanottiin elokuussa, kun kävin näyttämässä sisäreunasta sileäksi kulunutta rengasta, että 5000 km on raja pyöränkulmien takuusäätöön. Lisäksi vihjailtiin, että on suditeltu sileäksi.  :-[ Niinpäniin, 150 hv ja neliveto.  ;D
Konsernipelejä vuodesta 1993

Subastar

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 11.11.14 - klo:16:21
Mulle sanottiin elokuussa, kun kävin näyttämässä sisäreunasta sileäksi kulunutta rengasta, että 5000 km on raja pyöränkulmien takuusäätöön. Lisäksi vihjailtiin, että on suditeltu sileäksi.  :-[ Niinpäniin, 150 hv ja neliveto.  ;D
Laakkosella raja taitaa olla 15000 km.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

japa

Minä olen tarkastuttanut aina pyöränkulmat noin parin kuukauden jälkeen auton oston. Ja niin meinaan tehdä nytkin kun saan kohta RS n alle. Aina on mennyt takuuseen.  Sanoo vaan ,että on levoton ajettava .
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

EJV

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 09.10.14 - klo:19:15
Sori, pieni korjaus, taitaa ikänäkö vaivata. Eli tänään oli ne tiedot siellä service -valikossa seuraavat. Mittarissa edelleen se reilut 23tkm, loppukuusta tulee täyteen vuosi, kun auto luovutettiin minulle.
Inspection in 6800km or 18 days ja
Oil change service in 3500km or 301 days.

Ja tuo inspection tulee koko ajan näytölle muistuttamaan. Ajoprofiili ollut lähes koko ajan sport, vaikka ajellutkin ihan rauhallisesti. Koko aikana olen lisännyt öljyä vain puoli litraa. Tällä hetkellä sovittu, että ensihuolto öljynvaihtoineen tuolloin 18pv päästä, käytännössä jo parin vkon päästä.

Mulla on vähän vastaava tilanne "Inspection in 19 days", vuosi ajoa kohta (19 päivän päästä) täynnä, mutta kilometrejä ei lähellekään 30 000 vaan lähempänä 10 000.

Eli onko tosiaan öljynvaihto tai muu huolto jo edessä? Vai oliko yllä olevassa (ja minun) tapauksessa jokin virhe, ja huolto tarpeen vasta ensi vuonna.

Auto käynyt vain kerran valojen suuntauksessa melko uutena ja tietysti juuri viime viikolla jalkatilan valojen asennuksessa. Pitäisi varmaan tarkistella huoltovälimittaria useammin, olisi voinut tämänkin hoitaa samalla jos tosiaan tarpeen.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: EJV - 13.11.14 - klo:21:43
Mulla on vähän vastaava tilanne "Inspection in 19 days", vuosi ajoa kohta (19 päivän päästä) täynnä, mutta kilometrejä ei lähellekään 30 000 vaan lähempänä 10 000. Eli onko tosiaan öljynvaihto tai muu huolto jo edessä? Vai oliko yllä olevassa (ja minun) tapauksessa jokin virhe, ja huolto tarpeen vasta ensi vuonna.

Inspection on tarkastus eli välihuolto, service on normihuolto öljynvaihtoineen. Mahdollisesta virheestä en tiedä, kyllähän se huollon tiskillä selviää. Yleensä kai Ocu3 haluaa ensin öljynvaihtohuoltoon jonka jälkeen tämä nykyohjelma jatkuu. Aika alhaisilla kilometreillä sinulla kaipailee huoltoa.

765turbo

Skodassa on näemmä ihan omat kilsat jokaisella :)
Just kävin kattomassa meitin liisarin lukemat.

Inspection in 19800km or 552 days
Oilchange in 19800km or 552 days

Autolla nyt ajettu 10300km ja 5/2014 otettu ajoon, öljyt maksimissa.

Eli samat molemmissa, no ei haittaa. Auto tosiaan lähes täysin pätkäajossa, työmatka 10km siivu. Kerran viikossa pyyhkäsen motaria mökille 100km siivun suuntaansa. Ei ole edes lohkista kulkineessa.

teejiipee

PÖÖ.... sanoi Lipponen.

Joo, tämä huoltoshow on mielenkiintoinen kaikkinensa, koska näitä variaatioita joka lähtöön, oliskohan tehtaalla/auton luovuttajalla konffattu osalla huoltolaskurit jo alunperin ihan kuralle, kun tällaista rumpaa. Itse ajoin LongLife -huolto-ohjelman kilsat vuodessa, joten piti käyttää räsä öljynvaihdossa ja kun tietokone huomautteli myös tulevasta tarkastuksesta ihan lähimain, niin sekin hoidettiin sitten samalla, käytännössä oli nimensäveroinen suoritus, listan mukainen tarkastus ei muuta. Totesin ennen ko. toimia, että suoritettaisiin ns. 'ensihuolto' samalla, mutta jättivät sitten raitisilmasuodattimen vaihtamatta, kun sen vaihtoväli 'pykälien' mukaan 2v.. Harmi sinänsä, on varmasti ihan paskanen, kun omaan koneellisen ilmanvaihdon kämpillä ja sen suodatinta kun puhdistelee kuukausittain, niin kyllä huomaa mitä pölyä & muuta skikudaa ilmassa leijailee. Eli vuoden päästä uusi tarkastus, öljynvaihto ja raitisilmasuodattimen vaihto, hyvähyvä. Jos varoitukset paukkuvat eri aikoina, kuitenkin toi setti kerralla tehtäväksi, mulle kun riittää kerta huoltokäynti per vuosi, mielellään per pari vuotta.
Toyota Corolla Cross AWD -24

Autoinssi

Ihan vaan vinkkinä muillekin: Oma Ocu III 60.000 km:n huollossa, pyysin tekemään takapalojen herkistyksen tarpeen mukaan. Se tehtiin, lisäaikaa meni 0,5h. Väitän, että kannatti maksaa. Seuraavaan huoltoon mennessä takapalojen uusinta jumituksen johdosta olisi ollut melko todennäköistä. Hintaa olisi kertynyt aika paljon enemmän.

teejiipee

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 20.10.14 - klo:16:01
Inspection in 30000km or 365 day(s)
Oil change service in 26700km or 650 day(s).

Katsoinpa ohimennen ed. lukuja nyt, niin hieman ihmetyttää tuo öljynvaihtoluku, sillä mittariin tullut kilsoja huollon jälkeen vain hieman toistatuhatta.
Inspection in 28900km or 338day(s)
Oil change service in 18900km or 459day(s)

Vajaa kuukausi ajettu ja km luvusta vähentynyt jo n. 8000km / n. 200pv.
Onko kenelläkään ajatusta, mistä moinen?

koivari

Vajaa kuukausi ajettu ja km luvusta vähentynyt jo n. 8000km / n. 200pv.
Onko kenelläkään ajatusta, mistä moinen?

Onko paljon kylmäkäynnistyksiä ? Ne "arvotaan" myös tuohon öljynvaihtoväliin.
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

teejiipee

No ei kyllä erityisen mainittavasti, ehkä 10 ja silloinkin ulkolämpötila aina vähintään 1-2 plusastetta. Pitääpä katsoa viikon päästä lukuja uudelleen ja kenties soitella samalla huoltoon.

teejiipee

Heh heh viiden uuden startin jälkeen (kaksi aamustarttia ulkona aamuisin +2C auto piuhassa, yksi lämpimän moottorin startti iltapäivällä ulkona ja kaksi starttia lämpimässä autohallissa) tänään luvut olivat reilun 100km jälkeen alkaneetkin kasvaa, mielenkiintoista. Kovin on herkät anturit.
Oil change service in 19200km or 468 day(s)

Pelimies

Ainakin 60 000 km huolto Octavia vm. 2011 on Veholla pääkaupunki seudulla v...mäisen kallis verrattuna vaikkapa Hyvinkää - Hämeenlinna -akselin merkkiliikkeiden hintoihin.

Viimeinen kerta kun maksan 200+ euroa extraa tästä tai muusta ko. konsernin "valohoitopaketista".

"Ei se ole joka pyytää...jooo"

KopiK

Ocu haluaa öljynvaihtoon, 13400km ja 1v3kk. Onko uusi "ennätys"? Todella varsinaiset Long Lasting-öljyt.
Ocu II pääsi samanlaisella ajolla 22000km ja 1v8kk.
Myönnän kyllä että vähäiset ajoni ovat paljolti kaupunkiajoa. Tuosta n.5000km on maantieajoa.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

TTO

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 20.11.14 - klo:11:48
Ocu haluaa öljynvaihtoon, 13400km ja 1v3kk. Onko uusi "ennätys"? Todella varsinaiset Long Lasting-öljyt.
Ocu II pääsi samanlaisella ajolla 22000km ja 1v8kk.
Myönnän kyllä että vähäiset ajoni ovat paljolti kaupunkiajoa. Tuosta n.5000km on maantieajoa.

Onko nyt siis mittarissa 13400 ja autolla ikää 1 v 3kk? Haluaa silloin tuon kuluneen ajan perusteella öljynvaihtoon. Samalla tavalla oma olisi mennyt, mutta kilometrit (19700) vähän reilun vuoden ikäisenä tuli ensin "täyteen".

appmas

Bensa räsään tehtiin öljynvaihtohuolto tällä viikolla....23tkm kohdalla. Huollosta pyydettiin tuomaan auto kampanjahuoltoon vilkkuviiksen vaihtoon, olin äimänä käkenä mikä nyt on vikana, sieltä sanottiin tehtaalta tullut määräys koko maailmalle! Onko kellekkään käyny sama juttu?

opar

Lainaus käyttäjältä: appmas - 23.11.14 - klo:20:15
Bensa räsään tehtiin öljynvaihtohuolto tällä viikolla....23tkm kohdalla. Huollosta pyydettiin tuomaan auto kampanjahuoltoon vilkkuviiksen vaihtoon, olin äimänä käkenä mikä nyt on vikana, sieltä sanottiin tehtaalta tullut määräys koko maailmalle! Onko kellekkään käyny sama juttu?
Olisko tuo ollut kuitenkin vakkarin viiksi? Siitä ainakin on kampanja käynnissä. Mullakin vaihdettiin vaikkei mitään " vikaa" ollutkaan.

BMF

Lainaus käyttäjältä: appmas - 23.11.14 - klo:20:15

Koskeekohan kampanjahuolto ainoastaan räsän omistajia vai näitä karvalakkimalleja myös?!?! Itse en ainakaan ole mitään kutsua saanut vaikkakin muutama viikko takaperin käytin 30tkm huollossa
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

KaiVee

Ei koske ainakaan omaa Räsääni.
Ei ole kutsua tullut enkä ole perään kysellyt

darthjysky

Tuo kamppishan taisi koskea muutaman viikon aikana valmistettuja autoja. En muista että oliko alunperin puhetta että koskeeko muita kun RS malleja.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

poujo

Itse tiedän lähipiiristäni, että koskee myös ns. "normi"-malliakin.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

KopiK

Onkohan tuohon kampanja-tarkistussivuun luottamista? Siis laitetaanko siihen vain semmoiset
joista ovat saaneet pakkokorjauskehoituksen vaiko myös vapaaehtoiset?
http://www.skoda.fi/Huoltopalvelut/takaisinkutsukampanjat
Ei ainakaan mitään näyttänyt mulle.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

appmas

Kampanjahuollossa vaihtoivat koko paketin.....vilkku-, pyyhkijä- sekä vakkariviikset meni uusiksi. Ei oikein selvinnyt muuta syytä kuin tehtaalta tuli määräys pistää viikset uusiksi  ::)

teejiipee

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 18.11.14 - klo:19:45
Heh heh viiden uuden startin jälkeen...luvut olivat reilun 100km jälkeen alkaneetkin kasvaa, mielenkiintoista. Kovin on herkät anturit.
Oil change service in 19200km or 468 day(s)

En ymmärrä, no ei kyllä olisi eka kerta. Luvut toissapäivältä...ovat alkaneet kasvaa eikä vähenee kuten kait normaalisti kuuluisi.
Oil change service in 19400km or 476 day(s)

Inspection laskuri toimii ok eli km ja day(s) molemmat vähenevät sitä mukaa kuin kuuluvat.

Kampanjahuolloista puheenollen, ei tarvetta millekään, tuli tarkastettua sekin.

maher

Mulla rimmaa huoltoilmoitukset lähes kilometrilleen matkamittarin mukaisesti.

Matkamittari 285xx km

Inspection in 1500 km or 4xx day(s)

Oil change service in 1500 km or 4xx day(s)

Eikö se näin pitäisikin mennä ;) Eli reilun viikon päästä, pyöreesti 9 kk auton luovutuksesta, 30tkm huolto!
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

koivari

Ei pidä. Mitenkä esimerkiksi, jos on vuodessa ajettu vain 5600 km ? Sehän näyttää lähes vuotta ja 24400 km
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

maher

Lainaus käyttäjältä: koivari - 05.12.14 - klo:15:42
Ei pidä. Mitenkä esimerkiksi, jos on vuodessa ajettu vain 5600 km ? Sehän näyttää lähes vuotta ja 24400 km

Hmm... matkamittari juuri tuon kilometrimäärän verran vajaa määräaikaishuollon kilometreistä <- Ei mitään epäselvää :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

splitxyz

Minulla näyttää tietsukka että "oil change" tulee vastaan paljon nopeammin kuin "inspection" jossa normaali 2 v/30 t km. Mistä tuo johtuu, pätkäajosta vai muuta vikaa...  :o?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy