Autokauppa

Aloittaja vaggina, 04.04.14 - klo:14:42

« edellinen - seuraava »

vaggina

Noniin samalla tyypillä näyttäis olevan viisi autoa myynnissä. Onkohan ihan laillista touhua tuo että liike omistaa autot ja väärentävät sopivasti sitten kauppakirja ennen myyntiä?  >:(

Tämä huijari ei kertonut kertaakaan siis omistavan autoa vaan myyvänsä liikkeen puolesta. Eli auto ei ole ollut tämän välikäden omistuksessa oikeasti ollenkaan.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: vaggina - 06.04.14 - klo:13:16
Tämä huijari ei kertonut kertaakaan siis omistavan autoa vaan myyvänsä liikkeen puolesta. Eli auto ei ole ollut tämän välikäden omistuksessa oikeasti ollenkaan.

Saattaisi tämä menetty muuten myös verottajaa kiinnostaa, meinaan jos ei ole työsuhdettakaan, jää myös verottaja nuolemaan näppejään mm. tuloverosta. Ja taas jos auto on hänen omistuksessaan edes päivän, saattaa tuo mahd. menetetty myyntivoittovero riittää liipaisemaan verotarkastuksen. Ja jos noita on useampia vuoden aikana, niin tulkitsevat vielä tämän jannun yrittäjäksi ja sitä kautta vielä lisää sapiskaa veronkierroista 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Enhancer

Ensimmäiseksi nyt käymään siellä auto liikkeessä, esittämään asia niin että tuossa auto, rahat takaisin. Jos ei onnistu, kerrot että teet rikosilmoituksen petoksesta sekä ilmoitat asiasta verottajalle. Tämän jälkeen onnistuu.

Sitten kun olet saanut rahasi pois, teet nuo ilmoitukset kuitenkin, linnareissu kauppiaalle tuosta tulee kun laajuus käy ilmi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

vaggina

Välimatkaa about. 500km liikkeeseen joten ei ole mahdollista käydä :D

Se liikkeen omistaja pyysi käymään liikkeessä että hän näyttää kauppakirjaa sen ja ton välikäden väliltä..hän ei kuulemma liity asiaan millään tavalla ja asia on minun ja välikäden välinen. Oli valmis lähtemään käräjille milloin vain :DD

vaggina

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 06.04.14 - klo:13:58
Saattaisi tämä menetty muuten myös verottajaa kiinnostaa, meinaan jos ei ole työsuhdettakaan, jää myös verottaja nuolemaan näppejään mm. tuloverosta. Ja taas jos auto on hänen omistuksessaan edes päivän, saattaa tuo mahd. menetetty myyntivoittovero riittää liipaisemaan verotarkastuksen. Ja jos noita on useampia vuoden aikana, niin tulkitsevat vielä tämän jannun yrittäjäksi ja sitä kautta vielä lisää sapiskaa veronkierroista 8)

Tyyppihän oli maanviljelijä joten varmaan tekee tämmöstä " sivubisnestä "  :)

Kyllähän nuita autoja on viisi tällä hetkellä myynnissä ja aina kun saa myytyä varmaankin hakee uutta tilalle tältä appiukoltaan :D

EDIT.. Pikainen googlaus niin autoja kuukauden sisällä ollut myynnissä yli kymmenen  :) Mistähän voisi verottajalle tehdä ilmoituksen että tarkistaisi tämän touhun?

cipher

Niin kauan kun tässä ei ole mitään faktoja mukana, on tämä budda-tarina. Kuka hakee peltoauton hintaisen laitteen 500 km päästä?

vaggina

Ihan tosi tarinahan tämä on. Kun auton ostin nii välimatkaa oli 100km. Miksihän minä tämmöstä täälä valehtelisin?? :D

vaggina

Pitäsköhän tehdä nettivinkki (petosrikoksiin liittyvät havainnot ) poliisille nuista autoista ja kertois tämän oman stoorin samalla?  :)

skriko

Vaggina, kuka oli auton rekisteriin merkitty omistaja? Vai menitkö nyt ostamaan auton, että et ymmärrä tekniikasta ja ostit romun ja lisäksi et ymmärrä asiakirjoista?

vaggina

Mielestäni se oli se liike.? Kun tarkistin tiedot autosta niin omistajuus on vaihtunut liikkeeltä minulle. Eikä tämän välikäden omistuksissa auto ainakaan ollut kun ei hänen nimeään missään papereissa ollut :D

Ensimmäinen ostamani autohan tämä oli joten ..

skriko

Lainaus käyttäjältä: vaggina - 06.04.14 - klo:20:36
Mielestäni se oli se liike.? Kun tarkistin tiedot autosta niin omistajuus on vaihtunut liikkeeltä minulle. Eikä tämän välikäden omistuksissa auto ainakaan ollut kun ei hänen nimeään missään papereissa ollut :D

Ensimmäinen ostamani autohan tämä oli joten ..

Eli kun ostit auton, niin siinä oli tietysti tekninen osa ja ilmoitusosa. Ilmoitusosassa on rekisteriin merkityn omistajan nimi.
Kerrot siis että rekisteriin merkitty omistaja oli autoliike. Nyt ostit auton kuitenkin joltain "vävypojalta". Laillisesti "vävypojalla" olisi ollut oikeus myydä auto kahdessa tapauksessa.
1. Hänellä on valtakirja jolla rekisteriin merkitty omista, valtuuttaa hänet myymään heidän puolestaan kyseisen ajoneuvon ja allekirjoittamaan ilmoitusosan. Tällöin vävypoika voi laillisesti myydä sinulle ajoneuvon ja allekirjoittaa ilmoitusosan. Tässä tapauksessa kaikki vastuu madollisista auton vioista on kuitenkin liikkeellä ja sinulla on kuluttajasuoja takanasi.
2. Vävypojalla on tekninen osa ja ilmoitusosa. Ilmoitusosassa on rekisteriin merkitty omistaja liike. Liike on luovuttanut ilmoitusosalla auton vävypojalle. Vävypoika ei ole tehnyt omistajanvaihdosta katsastuskonttorilla omiin nimiinsä, vaan myy sen sinulle vanhanaikaisella luovutustodistuksella, jossa hän on myyjä ja sinä ostaja. Tämä on täysin laillista ja silloin vastuun kantaa auton mahdollisista vioista vävypoika. Eli voit ainoastaan tehdä poliisille ilmoituksen petoksesta häntä vastaan. Jos poliisi katsoo, että ei nosta syytettä, voit viedä siviilioikeuteen
Jos kyse on tapauksesta 1, niin siinä ei myyjäliikettä pelasta mitkään tekaistut kauppakirjat he ovat vastuussa myyjänä.

k.t.m

Tesla Model Y LR -23 Quicksilver
Å koda Superb Combi Style 1.4 TSI ACT -17
ex-vag: Å koda Superb Combi 1.6 TDI Ambition GreenLine -11
Volkswagen Golf V Variant 1.4 TSI 118kw -08
Å koda Octavia Combi 1.9 TDI 77kW -05
Å koda Octavia Combi 1.8T 110kW -03

vaggina

Tänään soitti maistraatista sitten kun olin sen ilmoituksen kuluttajaneuvontaan tehnyt. Tällähän ei tuntunut oikeen asia kiinnostavan vitunkaan vertaa eikä tuntunut minun puolella olevan. Varmaankin oli soittanut ensin näille " rehellisille autokauppiaalle "  :D

Minulla ei ole kuulemma mahdollisuutta purkaa kauppaa. Näillä kilometreillä ei kuulemma ole "merkitystä" kun on vissiin niin paljon menty joka tapauksessa?

Minulla olisi ainoastaan mahdollisuus saada hinnan hyvitystä jos pystyn osoittamaan että auto on arvoltaan alempi mitä olen maksanut siitä nuo oikeat kilometrit lukuunottaen. Kummiskin auto toimii ja kulkee eteen ja taakse nii varmaan satanen-kaks kun en ylihinnalla auto ostanut?

Kerroin sitten että tyypillä on kymmenen auto ollu kuukauden aikana myynnissä nii jotaki sitten selitteli että autojahan saa myydä kuka vain ja mittareita vaihdella jne..

JOTENKA PÃ,,Ã,,TIN ASIAN OLLA MITEN ON JA NIELLÃ,, TAPPION  :D SIINÃ,,KÖ HUIJATKOON EIPÃ,,HÃ,,N TARVI TOISTA KERTAA AUTOA OSTAA TÃ,,LTÃ,, VITUN "vävypoika välikädeltä "

KIITOSTA VAAN TÃ,,MÃ,,N VOI VAIKKA POISTAA  ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: vaggina - 07.04.14 - klo:19:50
Minulla ei ole kuulemma mahdollisuutta purkaa kauppaa. Näillä kilometreillä ei kuulemma ole "merkitystä" kun on vissiin niin paljon menty joka tapauksessa?

Minulla olisi ainoastaan mahdollisuus saada hinnan hyvitystä jos pystyn osoittamaan että auto on arvoltaan alempi mitä olen maksanut siitä nuo oikeat kilometrit lukuunottaen. Kummiskin auto toimii ja kulkee eteen ja taakse nii varmaan satanen-kaks kun en ylihinnalla auto ostanut?

Kerroin sitten että tyypillä on kymmenen auto ollu kuukauden aikana myynnissä nii jotaki sitten selitteli että autojahan saa myydä kuka vain ja mittareita vaihdella jne..

Lain mukaan jos ostat auton jolla on ajettu 100 000 ja maksat siitä 10 000. Muut ovat maksaneet vastaavista 12 000.
Ilmenee, että autolla onkin ajettu 150 000. Ei voi sanoa, että olet saanut sen niin halvalla. Saat hinnanalennusta, koska olet ostanut auton jolla on ajettu 100, nyt se onkin 150 ajettu. Auto on halvempi mitä sinun on annettu olettaa, joten olet oikeutettu hinnanalennukseen.
Mittareita saa tosiaan omasta autostaan ruuvailla ja vaihdella, se ei ole rikos. Myydessä se täytyy kuitenkin kertoa ostajalle, muussa tapauksessa syyllistyy petos nimiseen rikokseen.
Toiseksi autoja saa myydä ja ostaa. Jos myy yhdenkin auton voitolla eikä ilmoita siitä verottajalle, syyllistyy veropetokseen. Taas jos yksityishenkilö myy monta autoja voitolla ja vaikka ilmoittaa ne verottajalle, verottaja voi katsoa toiminnan arvonlisäveronalaiseksi ja määrätä pääomatuloveron ja alv. Tässä tämä vävypoika syyllistyi myös veropetokseen.
Toisaalta jos autosi oli halpa, niin voi olla enemmän haittaa lähteä riitelemään tuollaisten henkilöiden kanssa.
Suosittelen sinulle ensikerraksi autonostoa autoliikkeestä suoraan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy