Polo 6R:n Kokemukset/ominaisuudet

Aloittaja JoJio, 02.06.10 - klo:00:01

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.09.10 - klo:15:10
No jos DSG-automaattia ei lasketa lisävarusteeksi, niin hatusta vedettynä (en jaksanut nyt ottaa vw:n lisävarustesivua esille eikä tätä kirjoittaessa kauppakirjaa ole vieressä) Golf 1-paketti eli xenonit ja tummat takalasit noin 750 eur, nahkainen monitoimiratti n. 470 eur, climatronic noin 700 eur ja peilipaketti noin 300 eur. Eli lisävärkkejä reílulla 2 tonnilla. Jos sen DSG:n siihen vielä laskee niin jotakin 1500 lisää manuaaliin verrattuna. Ai niin, talvirengaspaketti myös, olikohan 800-900 euroa kokonaisuudessaan Contin nastoilla.

Piti se sitten tsekata hinnastosta ilman lisävermeitä. eli 4-ovinen comfortti dsg:llä 25.610 eur. Tuohon vielä 600 euron toimituskulut.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.09.10 - klo:15:12
Tätä olen tämän päivän tässä pähkäillyt ja lopputulos on: Golf otetaan kuten suunniteltukin ja sillä siisti. ;)

Tämäkö on lopullinen päätöksesi, Peeveli? ;)
Jääkäämme odottamaan kulkineita saapuvaksi. Sinä Golfia ja meikämanne Poloa, nam.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

^

Näin se nyt näyttää olevan.  :D

Peeveli

Markku J

Ei ole ihmekään noilla tarjoushinnoilla. Meidän Polo -kauppaa tehdessä myyjä sanoi, että kauppiailla ympäri Suomea olevat halliautot ovat kaikkien kauppiaiden myytävissä, koska ne ovat siellä maahantuojan omaisuutta ollen myyntitilissä. Elikkä tuosta autojoukosta voi nopeaan toimitukseen auton löytää, mutta alennus liikkunee niissä normaaleissa prosenteissa, kuten meidänkin kaupassa homma meni.

anttipaa

Mites on muilla polot toimineet? Itselläni mittarissa 9500km 1.6 TDI bluemotion technologyllä ja egr rikki. Auto laakkosella ilmeisesti ainakin viikon.. Ei oikein hyvältä vaikuta, vaikka onhan sitä joka merkillä aina maanantai mallit...

Erkka

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 21.09.10 - klo:16:15
Mites on muilla polot toimineet? Itselläni mittarissa 9500km 1.6 TDI bluemotion technologyllä ja egr rikki. Auto laakkosella ilmeisesti ainakin viikon.. Ei oikein hyvältä vaikuta, vaikka onhan sitä joka merkillä aina maanantai mallit...

Miten Polon ajoon vaikutti egr:n rikkoontuminen? Itselle tilattu samanlainen Polo ja kovin kiinnostaa nämä rikkoontumiset.

anttipaa

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 21.09.10 - klo:16:22
Miten Polon ajoon vaikutti egr:n rikkoontuminen? Itselle tilattu samanlainen Polo ja kovin kiinnostaa nämä rikkoontumiset.

Itse en huomannut muuta kuin vilkkuvan hehkun merkkivalon mittaristossa, sekä ajoittain vilkkuvan lämpöjen varoitusvalon.

Bobi

Nyt on mittarissa 10000 km ja Polo on toiminut hyvin, ei mitään ongelmia toistaiseksi. :D :D :D

Erkka

anttipaa, minkälaisiin kulutuslukemiin olet Pololla päässyt? Minkälaisella ajolla (paljonko suhteessa kaupunki- / maantiepyöritystä)?

malla

Hyvin on pelittänyt, 15 400 km takana. Ei ongelmia.

anttipaa

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 21.09.10 - klo:17:02
anttipaa, minkälaisiin kulutuslukemiin olet Pololla päässyt? Minkälaisella ajolla (paljonko suhteessa kaupunki- / maantiepyöritystä)?

4.1 näyttää kulutukseksi tuo mitä en ole nollannut kertaakaan. Välillä oli 3.9 mutta sai jo ajella aika rauhallisesti. Työmatkaa tulee ajettua josta suurin osa moottoritietä. Ihmettelen kyllä sitä että kaupungissa kulutus ei koskaan nouse, mielumminkin hieman putoaa, mutta ajankin melko rauhallisesti.

Toivottavasti ei tuo vika uusiudu tai lähtee polo kiertoon. Muuten on kyllä ollut erittäin mukava ajella. Itse otin varusteiksi
-Musta (normaaliväri tietenkin)
-Ajomukavuuspaketti
-Urheilullinen alusta
-Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä
-Tummat lasit
-RCD510
-Keskikyynärnoja
-Hälytin
-Letkulämmitin ja sisähaara (jäi vähän mietityttämään olisiko webasto tai eberi ollut kuitenkin fiksumpi valinta)

Lisäksi tuli laitettua Lenson BSX vanteet mustilla keskiöillä.

Erkka

anttipaa, mukaviin lukemiin olet keskikulutuksen osalta päässyt. Saattaa olla, että itse tulen pääsemään alle 4 litran keskikulutukseen, kun kilometrit kertyy matka-ajosta (90%).
Olisi mukava saada Polostasi kuvia autotalliin. Vanteiden istuvuus kiinnostaisi nähdä. Monenko tuuman Lensonit heitit alle? Itselle tuli ruksittua molemmat vannesetit 15 tuumaisina.
Niin, millaisena kokemuksena pidät 15 mm pudotuksen omaavaa urheilualustaa? Itse arvoin tuota pitkään. Jätin kuitenkin loppumetreillä ruksaamatta suomen talviolosuhteisiin. Olen kuullut roiskeläppien tässä uudessa Polossa joissain tilanteissa raapivan maahan normialustallakin. 9N3 mallissa ei ole missään vaiheessa roiskeläpät osuneet maihin.

Peeveli

Tuossa eilisiltana tuli ajettua sadesäällä pimeää tietä, ja hämmästytti miten tehokkaat on peruspoloisen valot halogeeneiksi. Olen tältä foorumilta saanut sen käsityksen, että trendlinessa olisikin parhaat Polon valot kun ne on karvalakkimallissa toteutettu H4:sin. No, tehokas-sanan käyttö on toki suhteellista; jos vertaa V Golfin tuplaksenoneihin niin eihän näillä mitään näe, mutta dementiankin takaa muisteltuna ex-Jettassa olleet halogeenituikut olivat selkeästi huonommat. Näissä on valokeilaa jopa sivuille.

Tähän climaticciin en vaan totu. Viileällä kelillä, asetus 22 asteessa, puhaltaapi vain viileää ilmaa kabiiniin ja tulee kylmä. Nosto säätimellä 24 tai 26 asteeseen ei tuota mitään lisäarvoa, vaan vasta täysille ääriasentoon käännettynä alkaa tulla lämmintä ilmaa sisälle. Puhallinnopeuden muutoskaan ei tuo parannusta, vasta ääriasennossa oleva lämpösäädin. Tämä ärsyttää, kun sitten vähän ajan päästä on kuuma ja saa käännellä lämpösäädintä taas pienemmälle -ja kohta taas on liian viileää. Tämä sama homma oli ex-Jettassa, kun taas Golfin ja Avensiksen automaattilaitteet toimivat ns. ilman erityistä lisähuomiota, ja oikein.

Kolmas havainto: himopuunaajana olen omat autoni vahannut aina ja usein, ja ns. paremman luokan vahoilla. Tätä ei ole vesipisaroiden helmeilemättömyydestä päätellen vahattu lainkaan. Kun nyt pesaisin sen ekan kerran (!) niin huomasin, että viikkokausien liat ja kurat sekä kapseleihin pinttynyt jarrupöly lähtivät todella hyvin, ei tarvinnut hinkata. Peseminen oli paljon helpompaa kuin vahatulla, uskokaa tai älkää. Ja pesuaine sama mitä olen aiemminkin käyttänyt (Mequiar´s). Erikoinen ilmiö...

Bobi

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 22.09.10 - klo:02:03

4.1 näyttää kulutukseksi tuo mitä en ole nollannut kertaakaan. Välillä oli 3.9 mutta sai jo ajella aika rauhallisesti. Työmatkaa tulee ajettua josta suurin osa moottoritietä. Ihmettelen kyllä sitä että kaupungissa kulutus ei koskaan nouse, mielumminkin hieman putoaa, mutta ajankin melko rauhallisesti.

Oletko laskennut todellisen kulutuksen ? Ainakin minun Polossani kulutusmittari näyttää liian vähän. Nyt kun olen ajanut 10 000 km niin todellinen keskikulutus on 4.1 l/100km mutta mittarin mukaan 3.8 l/100km.

anttipaa

Lainaus käyttäjältä: Bobi - 22.09.10 - klo:08:35
Oletko laskennut todellisen kulutuksen ? Ainakin minun Polossani kulutusmittari näyttää liian vähän. Nyt kun olen ajanut 10 000 km niin todellinen keskikulutus on 4.1 l/100km mutta mittarin mukaan 3.8 l/100km.

Muutamien tankkauksien kohdalla olen laskenut. Silloin piti ainakin paikkansa. Ajoin tankilla 1050km ja tankkiin meni 41l.

anttipaa

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.09.10 - klo:06:15
anttipaa, mukaviin lukemiin olet keskikulutuksen osalta päässyt. Saattaa olla, että itse tulen pääsemään alle 4 litran keskikulutukseen, kun kilometrit kertyy matka-ajosta (90%).
Olisi mukava saada Polostasi kuvia autotalliin. Vanteiden istuvuus kiinnostaisi nähdä. Monenko tuuman Lensonit heitit alle? Itselle tuli ruksittua molemmat vannesetit 15 tuumaisina.
Niin, millaisena kokemuksena pidät 15 mm pudotuksen omaavaa urheilualustaa? Itse arvoin tuota pitkään. Jätin kuitenkin loppumetreillä ruksaamatta suomen talviolosuhteisiin. Olen kuullut roiskeläppien tässä uudessa Polossa joissain tilanteissa raapivan maahan normialustallakin. 9N3 mallissa ei ole missään vaiheessa roiskeläpät osuneet maihin.

Kyllä alle neljään pääsee jos on vielä paljon 80 aluetta. 120 alueella kulutus nousee. Lensot oli 7x15" ja päälle tuli ne vakio renkaat, jotka on vähän äänekkäät.
Kyllähän tuo sporttialusta tuntui vähän jäykemmälle kuin vakio, eli itse tykkään. Pohjamuovi kyllä raapii mökkiteillä herkästi ja roiskeläpät ottaa helposti maahan.

Kuvia otan kunhan saan auton takaisin laakkoselta..

Bobi

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 22.09.10 - klo:11:17

Kyllä alle neljään pääsee jos on vielä paljon 80 aluetta. 120 alueella kulutus nousee.

Olen tankannut 14 kertaa ja 3 kertaa keskikulutus on ollut 3.9 l/100km ja minulla ei ole Bluemotion-Poloa. Jos ajan 100 km/h niin kulutus on n. 4 l/100km mutta jos ajan 120 km/h niin kulutus on n. 5 l/100km .

Olen myös huomannut että kaupungissa Polo on aika pihi. :D

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Bobi - 22.09.10 - klo:12:17
Olen tankannut 14 kertaa ja 3 kertaa keskikulutus on ollut 3.9 l/100km ja minulla ei ole Bluemotion-Poloa. Jos ajan 100 km/h niin kulutus on n. 4 l/100km mutta jos ajan 120 km/h niin kulutus on n. 5 l/100km .

Olen myös huomannut että kaupungissa Polo on aika pihi. :D

VW:n esitteen mukaan Blumotion Technology olisi keskikulutukseltaan 0.5L vähemmän kuin normiversio. Tiedä sitten mikä on totuus.

Vaginisti

Todennäköisesti bluetekillä ei pääse ihan tuohon 0,5L suomen olosuhteissa, mutta varmaan hiukan alempi kuin normiversiolla. Talvella ainakaan ei start-stop toiminto hyödytä, jarrutusenergian talteenotto ja muu kulutusoptimointi kylläkin näin vag-terminologiaa käyttöen... Koeajetussa normi 1.6tdi:ssä oli kyllä 5-vaihde pitkä, ja bluem. tech. versiossa ilmeisesti vielä vähän pitempi.

Erkka

Muistaakseni start-stop systeemi on Polossa toiminut jopa -15 asteen pakkasissa. Näin olen jostain lukenut.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.09.10 - klo:08:28

Tähän climaticciin en vaan totu. Viileällä kelillä, asetus 22 asteessa, puhaltaapi vain viileää ilmaa kabiiniin ja tulee kylmä. Nosto säätimellä 24 tai 26 asteeseen ei tuota mitään lisäarvoa, vaan vasta täysille ääriasentoon käännettynä alkaa tulla lämmintä ilmaa sisälle. Puhallinnopeuden muutoskaan ei tuo parannusta, vasta ääriasennossa oleva lämpösäädin. Tämä ärsyttää, kun sitten vähän ajan päästä on kuuma ja saa käännellä lämpösäädintä taas pienemmälle -ja kohta taas on liian viileää. Tämä sama homma oli ex-Jettassa, kun taas Golfin ja Avensiksen automaattilaitteet toimivat ns. ilman erityistä lisähuomiota, ja oikein.

Oho, sulla on samat ongelmat climaticin kanssa kun mulla climatronicin kanssa. Onkohan siinä jotain vikaa...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 22.09.10 - klo:21:30Oho, sulla on samat ongelmat climaticin kanssa kun mulla climatronicin kanssa. Onkohan siinä jotain vikaa...
Vaihtakaa päikseen ja kokeilkaa. ;)

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.09.10 - klo:13:44Muistaakseni start-stop systeemi on Polossa toiminut jopa -15 asteen pakkasissa. Näin olen jostain lukenut.
Toimii, jos vaan akussa on tarpeeksi potkua ja moottorin ja sisätilojen lämmöt on optimit. VAGit on melkein ainoita autoja joissa noi (valitettavasti) toimii pakkasellakin.

Mukava kuulla että Polotin menee pienellä jopa 100km/h nopeuksissa. ::) Halpaa ajoa.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Markku J

Onko jotain näyttöä autolehdissä tms., että VAGeissa toimii ? Mutta muissa ei ?

Kapa

Ollut kaksi Climaticilla varustettua autoa, ja toimii niin kuin se kuuluisa junan vessa. Jos autossa on sisällä lämpimämpää kuin se säädetty, totta mooses pyrkii viilentämään, tai sitten päivastoin!  Ei ole ollut moittimista niiden toiminnoissa.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.09.10 - klo:21:42
Onko jotain näyttöä autolehdissä tms., että VAGeissa toimii ? Mutta muissa ei ?
Ei ole suoraltakädeltä laittaa mitään linkkiä mutta muistan lukeneeni että näissä on merkkikohtaisia eroja "lämpötilasietoisuuden" osalta.

Omakohtaista kokemusta on profiilin Volvosta, jonka s/s -toiminto ei toimi pakkasella. Rajana on muistaakseni tasan +/- 0. Kevättalvella koeajoin BMT-Golfin joka muistaakseni sammutteli itseään muutaman asteen pakkasessa.

Skoda

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 22.09.10 - klo:22:25
Ollut kaksi Climaticilla varustettua autoa, ja toimii niin kuin se kuuluisa junan vessa. Jos autossa on sisällä lämpimämpää kuin se säädetty, totta mooses pyrkii viilentämään, tai sitten päivastoin!  Ei ole ollut moittimista niiden toiminnoissa.

Itse en tykkää climaticista. Jos säädän sen 22 asteeseen, kylmä tulee ihan kesken maantieajonkin, moottori siis käyntilämmin. Jos säädän täysille, lämpöä pukkaa mutta hetken päästä kuuma ja pitää vähentää. Kokeilin "kultaista keskitietä" eli säädin 24 asteeseen, mutta sitten on edelleenkin liian kuuma ja eroa täysasentoon ei tunnu juuri olevan. Säätö 22:n ja 24:n puoliväliin taas viilentää liikaa ja tulee vilu.

Tämä on kulimallin raivostuttavin piirre. Muiden asioiden kanssa pystyn kivasti elämään (kiitos Erkka siitä aurinkolasikotelon sijaintiohjeesta eli se on hanskalokeron kannen sisäpuolella eli sekin raivostuttavuus poistui) mutta climaticin kanssa en. Jos ostaisin Polon, siinä täytyisi ehdottomasti olla se climatronicci. Oma mielipide.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.09.10 - klo:07:41
Itse en tykkää climaticista. Jos säädän sen 22 asteeseen, kylmä tulee ihan kesken maantieajonkin, moottori siis käyntilämmin. Jos säädän täysille, lämpöä pukkaa mutta hetken päästä kuuma ja pitää vähentää. Kokeilin "kultaista keskitietä" eli säädin 24 asteeseen, mutta sitten on edelleenkin liian kuuma ja eroa täysasentoon ei tunnu juuri olevan. Säätö 22:n ja 24:n puoliväliin taas viilentää liikaa ja tulee vilu.

Tämä on kulimallin raivostuttavin piirre. Muiden asioiden kanssa pystyn kivasti elämään (kiitos Erkka siitä aurinkolasikotelon sijaintiohjeesta eli se on hanskalokeron kannen sisäpuolella eli sekin raivostuttavuus poistui) mutta climaticin kanssa en. Jos ostaisin Polon, siinä täytyisi ehdottomasti olla se climatronicci. Oma mielipide.

Climatic muuttuu edelleen karvalakimmaksi (manuaaliseksi) viikosta 45 alkaen. Entistä suurempi syy ruksia täysautomaattinen.

aracuan

Kolme viikkoa vanhassa Polo Bluemotionissa oli jo apparin puoleinen vedenpoistoreikä tukossa  >:( Huomasin pestessä autoa. Eli kannattaa tarkistella silloin tällöin.

Markku J

Ã,,itini raportoi äskettäin uudesta Polostaan kummallisen ääni-ilmiön. Konetilan suunnalta, matkustajan puolelta kuuluu ajoittain jatkuvaa ropinaa (aika hiljaista) silloin, kun veto on päällä. Ã,,äni häviää, kun kaasupolkimen nostaa. Ei kuulu kuitenkaan koko aikaa, nytkin taas poistui. Ensimmäinen pajareissu siis tulossa 200 km ajettuna. Varmaan olisin äänen syyn löytänyt, jos olisin samalla paikkakunnalla kuin auto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy