Polo 6R:n Kokemukset/ominaisuudet

Aloittaja JoJio, 02.06.10 - klo:00:01

« edellinen - seuraava »

kapupetri

Tervehdys

Olen vakavissani harkinnut Polo GTI:n tilaamista ja olemme koeajonkin sillä tehneet.
Ensimmäisellä kerralla koeajossa kaikki tuntui olevan oikein nätisti ja ihastuin autoon
aivan täysillä ja olen jo kauppoja hieronut pitkällekkin. Tänään kuitenkin ihan hupiin
tuli käytyä potkimassa VW-Centerissä tavallisten polojen renkaita ja katsomassa lähinnä
minkälaiselta niiden värit livenä näyttää.

No, kuitenkin kun istui polon sisälle (Oranssi taisi olla väri) jossa oli mustat "sporttisemmat"
penkit, jotenkin kaikki tuntui hemmetin ahtaalle sisällä... tuli mieleen, että olenkohan hankkimassa
liian pientä autoa, kun samalla rahalla saisi isomman käytetyn preeeemium-luokan audin, noin
esimerkiksi.

Kuinka hyvin noin käytännössä 185cm ja 100kg ukko siellä ratin takana sitten viihtyisi?
Takapenkillä tuskin kovin hyvin, mutta siitä en nyt tässä jaksa murehtia :-)

Vaginisti

Itse olen alle satakiloinen n. 180cm ja hyvin sinne poloon mahtuu kun säätää penkin oikein mutta eihän se mikään taksimersu voi olla sisätiloiltaan. Itsellä ainakin ollut yllättävän monikäyttöinen, penkit kaatamalla menee isompaakin tavaraa. Eikös ne "sporttisemmat" penkit ole juurikin siinä GTI:ssä, tavallisessa poolossa on tavalliset penkit? Eli jos koeajoauto miellytti niin eikun nimi paperiin niin auto on ennen ensilumia pihassa!

kapupetri

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 20.08.11 - klo:16:31
Itse olen alle satakiloinen n. 180cm ja hyvin sinne poloon mahtuu kun säätää penkin oikein mutta eihän se mikään taksimersu voi olla sisätiloiltaan. Itsellä ainakin ollut yllättävän monikäyttöinen, penkit kaatamalla menee isompaakin tavaraa. Eikös ne "sporttisemmat" penkit ole juurikin siinä GTI:ssä, tavallisessa poolossa on tavalliset penkit? Eli jos koeajoauto miellytti niin eikun nimi paperiin niin auto on ennen ensilumia pihassa!

Eihän se taksimersu ole, mutta varmasti sopiva minulle ja pienelle vaimolle. Juu, taitaa polon tavalliset
penkit tuntua tälläiselle amatöörille "sporttisilta", piti oikein käydä vw:n webistä kurkkaamassa minkälaiset
ne tavalliset istuimet ovat. Joo, lopetan nyt arpomisen ja lähden raapimaan nimiä paperiin. Kaippa se
pari kuukautta miettimisaikaa uuden auton kanssa on ihan riittävästi.

Mahtaako auto tosiaan tulla ennen ensilumia? Liikkeessä myyjä sanoi neljä kuukautta, mutta olin lukevinani ilmeestä, että kyllä se ainakin viisi menisi :-)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: kapupetri - 20.08.11 - klo:17:55

Mahtaako auto tosiaan tulla ennen ensilumia? Liikkeessä myyjä sanoi neljä kuukautta, mutta olin lukevinani ilmeestä, että kyllä se ainakin viisi menisi :-)

Ehkä olin vähän optimistinen...mulle myyjä sanoi 3kk ja 5kk meni...

Jfer

Tervehdys! Uuden Poloisen omistaja ilmoittautuu. :) Mieheni on jo pitkään referoinut minulle juttuja täältä foorumilta, mutta vasta nyt sain lopulta aikaiseksi liittyä seuraan.

Meidän Polomme täytti eilen kaksi viikkoa. Olimme odottaneet tosi pitkään, että Jyväskylän Autotarvikkeelle tulisi Polo 1.2 TSI:llä koeajettavaksi ja kun satuimme menemään sinne neljä viikkoa sitten, niin siellä oli koeajettavana 1.2 TSI Comfortline ja lisäksi hallissa esillä helmiäismusta 1.2 TSI DSG Higline Polo. Se oli menoa se, sillä autossa oli likipitäen kaikki varusteet, mitä olisimme siihen itsekin valinneet. Vaikka 1.2 TSI oli kiva ajaa, niin ei varmaan olisi kuitenkaan lähdetty tilaamaan sitä, koska odotusaika olisi 6 kk. Mutta nyt auto oli silmiemme edessä ja niin vm. 2004 Polo vaihtui nuorempaan. On se vaan ihana! <3

Jännä, että kapupetrin mielestä perus-Polon penkit tuntuivat sporttisilta, sillä minun mielestäni ne ovat kuin saunanlauteet Trendlinessä ja Comfortlinessä. Meidän vanhassa Polossammekin penkit tuntuivat mukavammilta. Ehkä ne olivat vain kuluneet pehmeämmiksi, mutta en kyllä erityisesti pitänyt uuden Polon penkeistä. No, onneksi Highlinessä on urheilulliset istuimet ja ne ovatkin sitten todella hyvät. Liikkeestä löytyneeseen autoon oli vielä valittu penkkien materiaaliksi nahkajäljitelmä/Alcantara, joten ne ovat vielä todella hyvän näköisetkin. Itse olisimme tyytyneet Highlinen penkkeihin ihan normaalilla materiaalilla, sillä tuo nahkajäljitelmä maksoi 995 e. Auts! Ja niin, saahan nuo urheilulliset istuimet kaikkiin Poloihin lisävarusteena.

Olen blogaillut elostani Polon kanssa viimeiset kolme vuotta, joten jos jotakuta sattuu kiinnostamaan, niin tarinoita voi lukea osoitteesta http://poloinen.blogspot.com. Siitä, kuinka tähän uuteen Poloon päädyttiin, on jo oma merkintänsä, mutta ajokokemuksista en ole ehtinyt vielä kirjoittaa... Pelkkää rakkautta tuo auto joka tapauksessa on.
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Erkka

Tervetuloa forumille ja onneksi olkoon hyvästä valinnasta, Jfer. Olipa hienoa kerrontaa uuden Polon hankintavaiheista (linkki). Paljon huolettomia kilometrejä matkasi varrelle ja vielä kerran, tervetuloa Polo-joukkoon iloiseen. :)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

kapupetri

Hieno teksti Jfer! Olen aikaisemminkin törmännyt blogiisi googletellessa polo-informaatiota. Hyvää duunia :-)

Erityisesti olen nyt tyytyväinen, kun olen klikkaillut autoni väriksi Deep Black -helmiäisvärin ja vaikutat olevan ihan tyytyväinen siihen, perusmustaan verrattuna.

Late

Onnittelut myös täältä Jfer uuden Polon ostosta :)

Jfer

Kiitos onnitteluista ja kommenteista! (Mietin jo että olikohan vähän törkeää mainostaa blogia ekassa kommentissa...)

kapupetri, tuo helmiäismusta on kyllä tosi makea väri. Olen oikeasti tyytyväinen, ettei päästy valitsemaan väriä itse, sillä tuskin olisi tuohon päädytty.

Sitten vain väriin sopivat vanteet alle. Meidän Polossa oli alunperin alla jotkut Volkkarin omat 7-puolaiset vanteet, mutta ne olivat tosi tylsän näköiset. Oli päivänselvää, että mustaan autoon tulisi mustaa ja hopeaa yhdistävät vanteet. Pelkäsin että alkuperäiset jäävät meille käteen, mutta vaihto itse valittuihin vanteisiin kävi tosi kätevästi, kun Autotarvike pystyi hankkimaan Poloon pyytämäni vanteet ja piti vastineeksi alkuperäiset itsellään. Eikä mitään lisäkuluja. En tiedä mikä olisi ollut alkuperäisten vanteiden ja valitsemieni AEZ Intenso vanteiden (139 e / kpl) hintaero, mutta pääasia että vaihto sujui mutkitta. :)
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Pekka T

Onnittelut uudesta Polosta Jfer, ja jos haluat niin Autotalliin voit laittaa siitä esittelyn.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 20.08.11 - klo:18:36
No, onneksi Highlinessä on urheilulliset istuimet ja ne ovatkin sitten todella hyvät. Liikkeestä löytyneeseen autoon oli vielä valittu penkkien materiaaliksi nahkajäljitelmä/Alcantara, joten ne ovat vielä todella hyvän näköisetkin. Itse olisimme tyytyneet Highlinen penkkeihin ihan normaalilla materiaalilla, sillä tuo nahkajäljitelmä maksoi 995 e. Auts! Ja niin, saahan nuo urheilulliset istuimet kaikkiin Poloihin lisävarusteena.

Kyllä ne Highlinen vakiopenkit käsittääkseni (mitä niitä aikoinaan tuli liikkeessä koeistuttua) ovat ihan samat saunanlauteet kuin Trendlinessä ja Comfortlinessäkin. Ne on vaan päällystetty eri kankaalla...  ;D
Vasta se 995e tuo sen keinonahan ja alcantaran lisäksi penkkeihin ne urheilulliset muodot.

Ai niin, onnea uudelle Pololle! Itse en aikoinani TSI:tä hankkiessani myyjän maanitteluista huolimatta edes suostunut koeajamaan DSG-vaihteistoa, koska sen kokemuksen jälkeen olisi varmuudella mennyt vielä 1800e enemmän oravannahkoja auton hankintaan.  :D
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Vaginisti

Täältäkin onnittelut hyvälle valinnalle! Onhan se ns. pikkuautosta ns. paljon rahaa mutta tuossa alkaa olla kyllä kaikki ominaisuudet mitä autolta voi vaatia ottaen huomioon kokoluokan ja vielä näyttääkin hyvältä. Itseä alkanut jo vähän harmittamaan, etten raaskinut ottaa DSG:llä, seuraava ajokki on melko varmasti kyllä automaatti.

Markku J

Ei ole Highlinen penkit samanlaiset laudat kuin halvemmissa malleissa. Siinähän se suurin ero taitaa olla, kun Highlinen ottaa. Itse ostin äidilleni Highlinen ja penkkejä on kehuttu.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW4.nsf/0/5679808BA413C2FDC225724500350493?OpenDocument

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.08.11 - klo:20:42
Ei ole Highlinen penkit samanlaiset laudat kuin halvemmissa malleissa. Siinähän se suurin ero taitaa olla, kun Highlinen ottaa. Itse ostin äidilleni Highlinen ja penkkejä on kehuttu.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW4.nsf/0/5679808BA413C2FDC225724500350493?OpenDocument

OK, muistini teki tepposet....  :-X :-[
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Jfer

Jeps, Highlinessä on tosiaan Highline-tasoiset penkit. :) Comfortline-Poloon saa lisävarusteena keinonahkaiset urheilulliset istuimet, mutta yllättäen eri hintaan kuin Highlineen. Ihmettelimme tätä myyjänkin kanssa ja kuvia vertailemalla tulimme lopulta siihen tulokseen, että Highlinessä on suoraan urheilulliset istuimet kangaspäällysteellä. Tästä johtuen keinonahkaiset urheilulliset istuimet maksavat Highlineen "vain" 995 (1230,06) e, kun taas Comfortlineen ne maksavat 1435 (1813,03) e. (Suluissa hinnat ovat konfiguraattorista autoverollisina, kummista täällä on ollut tapana puhua?)

Minusta Comfortlinen penkit ovat ministi paremmat kuin Trendlinessä eli edes pikkasen muotoillut. Onko kellään tästä mielipidettä/tietoa? Olen menossa käymään Autotarvikkeella ensi viikolla ja siellä oli ainakin vielä tällä viikolla esillä sekä Trendline että Comfortline Polo; jos ovat siellä vieläkin niin täytyypä mielenkiinnosta vielä vähän vertailla...

Meillä mies oli sitä mieltä että uudessa autossa on oltava DSG. Minulle olisi kelvannut ihan manuaalikin, mutta nyt kun tuo automaatti on, niin täytyy vain ihmetellä, miksei niitä myydä/osteta enempää. On se vaan kätevä! En ole kylläkään oppinut pysähtymään automaatilla alkuunkaan niin pehmeästi, kuin mitä manuaalilla ja kytkimellä pystyy tekemään, vaan melkein aina auto vähän töksähtää. Käyttäjässä vika? :D

Poloon laittamamme summa on pikkuautoon kyllä aika huikea määrä rahaa, mutta sitten jos olisi Golfia/Sciroccoa lähdetty samalla varustemäärällä katsomaan, niin hinta olisi ollut jo ihan pilvissä. Noh, onpahan ainakin vielä jotain tavoiteltavaa, kun ei heti unelma-autoa ostettu, vaan vain melkein. Voin siis säilyttää edelleen töissä seinällä motivaatiokuvana vihreän Sciroccon. <3

Erkka

Comfortlinen ja Trendlinen penkit ovat mutoilultaan samat, mutta kankaanlaatu erilaista.

Tuosta hintapolitiikasta sen verran, että itsekin tuli laitettua rahaa Polo 1.6 TDI Bluemotion Technology (Confordline) 27.200 euroa toimituskuluineen. Lisävarusteita tuli ruksittua oikein huolella. Kerran se vaan kirpaisi. ;)

kapupetri

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.08.11 - klo:06:54

Taitaa olla "harmaat syenit" vanteina tuossa?
Itse olen ajatellut ensi talveksi mustaan autoon mustat 16 tuumaset syenit ja renkaiksi
195/50 16 Nokia Hakkapeliitta 7 nastoilla. En tiedä onko tämä fiksu tai oikea rengasvalinta,
mutta sellaiseen pyysin tarjousta... kaippa kauppias minua ohjeistaa jos ihan pieleen meni .-)

Erkka

^ Harmaa Syenit on ja renkaanakin sama 195/50 16 Nokia Hakkapeliitta 7 nastoilla, kuin sinulla suunnitelmissa. Hyvä ja pitävä rengas, jota voin suositella. Ensimmäiset 1000 km hieman äänekäs, mutta hiljenee noilla main (sisäänajo).

Late

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.08.11 - klo:10:27
^ Harmaa Syenit on ja renkaanakin sama 195/50 16 Nokia Hakkapeliitta 7 nastoilla, kuin sinulla suunnitelmissa. Hyvä ja pitävä rengas, jota voin suositella. Ensimmäiset 1000 km hieman äänekäs, mutta hiljenee noilla main (sisäänajo).

SYENIT 7Jx16 ET46

6R0 071 496 AX1 "black-glossy"
6R0 071 496 16Z "grey-metallic"

Antti O

Perjantaina oli jo hyvin lähellä ettei toteutunut kauppa 1.2 tsi:stä mikä oli jo hieman ajettu. Harmi vaan että noita käytettyjä liikkuu vielä vähän ja niukoilla varusteilla. Alkaa näyttämään sille että on käytännössä pakko katsoa Saksasta tuollaista team paketilla olevaa. Siinä taitaa muuten olla sporttipenkit myös.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 23.08.11 - klo:07:46
Perjantaina oli jo hyvin lähellä ettei toteutunut kauppa 1.2 tsi:stä mikä oli jo hieman ajettu. Harmi vaan että noita käytettyjä liikkuu vielä vähän ja niukoilla varusteilla. Alkaa näyttämään sille että on käytännössä pakko katsoa Saksasta tuollaista team paketilla olevaa. Siinä taitaa muuten olla sporttipenkit myös.

Osta saman tien se Polo GTI niin saat hyvät penkit ja tietty vähän muutakin.  ;D

Antti O

Lainaus käyttäjältä: Newman - 23.08.11 - klo:19:02
Osta saman tien se Polo GTI niin saat hyvät penkit ja tietty vähän muutakin.  ;D

Ei taida tuo talous kestää 30 tonnin auton hankintaa. 20 tonnia on jo melko kipurajalla, sekin riippuu siitä saanko nykyisen myytyä järkihinnalla.

anttipaa

Mitä eroa tarkalleen on trendline, comfortline ja highline penkeissä? Kuvista en pysty ainakaan muodoissa huomaamaan mitään eroa. Onko kellään selkeitä kuvia näyttää?  GTI penkeissä on kyllä selkeästi enemmän tukea.

Antti O

Kylläpä tämä on vaikeaa.. nyt näyttäisi siltä että finaaliin pääsee 1.2 tsi dsg highline valkeana 5 ovisena. Lisukkeiksi ajomukavuuspaketti, sporttialusta ja media in.
Olihan highlinessä vakiona jo sporttipenkit? Hinnaksi leipoutuu 24200â,¬ toimituskuluineen. Mitä vinkkejä vielä antaisitte varusteista mitkä "must have".. ? Climatronic ja valo/näkyvyyspaketti ovat vielä harkintalistalla. Ihme ettei highlinessä ole vakiona cruisea?  ::)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 24.08.11 - klo:16:31
Kylläpä tämä on vaikeaa.. nyt näyttäisi siltä että finaaliin pääsee 1.2 tsi dsg highline valkeana 5 ovisena. Lisukkeiksi ajomukavuuspaketti, sporttialusta ja media in.
Olihan highlinessä vakiona jo sporttipenkit? Hinnaksi leipoutuu 24200â,¬ toimituskuluineen. Mitä vinkkejä vielä antaisitte varusteista mitkä "must have".. ? Climatronic ja valo/näkyvyyspaketti ovat vielä harkintalistalla.

Climatronicci on ehdoton, kun se nyky climaticci on täysin manuaalinen. Niin ja toiset aluvanteet, moottorilämmitin, että saa tuota hintaa vielä ylemmäs hilattua jos haluaa...

Antti O

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.08.11 - klo:16:36
Climatronicci on ehdoton, kun se nyky climaticci on täysin manuaalinen. Niin ja toiset aluvanteet, moottorilämmitin, että saa tuota hintaa vielä ylemmäs hilattua jos haluaa...

No niinpä joo.. tosin ei volkkarin listahinnoilla ole varaa vanteita ja renkaita ostella. Pitää nyt laskeskella, tai sitten jos tyytyisi ihan "perus" 1.2 tsihin eli 5 ovisena, valkeana ja ajomukavuuspaketti ja nahkaratti. Se ois 22 tonnia noin.

jni

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 24.08.11 - klo:16:42
No niinpä joo.. tosin ei volkkarin listahinnoilla ole varaa vanteita ja renkaita ostella. Pitää nyt laskeskella, tai sitten jos tyytyisi ihan "perus" 1.2 tsihin eli 5 ovisena, valkeana ja ajomukavuuspaketti ja nahkaratti. Se ois 22 tonnia noin.

Vaikka hyvä ja hieno auto Polo on, niin olethan tietoinen että samaan hintaan saa hyvin varustellun Octavian samalla moottorilla?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: jni - 24.08.11 - klo:17:38
Vaikka hyvä ja hieno auto Polo on, niin olethan tietoinen että samaan hintaan saa hyvin varustellun Octavian samalla moottorilla?
Octavia on:
- Tylsempi
- Isompi
- Painavampi
- Ei Polo.

Antti O

Minä olen vaihtamassa bemaria pienempään, varmasti bmw on monelta osa-alueelta jännittävämpi auto kuin polo mutten tarvitse yksinkertaisesti bmwn tai octavian kokoista autoa mihinkään. Siksi on nokka kohti poloa  ;)

Kapa

Kannattaa muuten kokeilla Seat Ibiza varsinkin ST. Tällä hetkellä hinta/laatu parasta, mitä Polo/Fabia/Ibiza tarjoaa, sillä pohjaltaan ovat ihan samoja kärryjä omilla nyansseilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy