transporter t5 2,5tdi nykii

Aloittaja sprint, 31.03.14 - klo:18:26

« edellinen - seuraava »

sprint

Auto alkoi nykimään niin kovasti että ei pysty ajamaan.
Autossa kuului vihellystä ja olin ihan varma että pakosarja halki kun tuntui että välillä nostaa ahtoja ja välillä päästää pois. . Olikin pakosarjasta lähtevä kierrätysputki löystynyt. Ongelma ei kuitenkaan poistunut, joten onko seuraava epäilyksen kohde ahdin. Ahtimen pakopuoli on kyllä aika öljynen. Vai olisiko muita epäilyksen aiheita.

sprint

Ilmamassamittarin kohdalta letku irti. Nyt taas tuntuisi toimivan.

Vklnuppi

Täällä vähän samantyylistä vikaa. Nykii tuossa noin 1500-2000rpm kohdalla häiritsevästi kun vauhtia 60-70km/h. Auto on -06 2.5TDi automaattivaihteistolla, ajettu 240tkm. Tarkkaa konetyyppiä en toistaiseksi tiedä (tiedän kun löydän merkinnän), mutta 130hp versio. Mitään vikavaloja ei pala. Huomattavasti mukavampi ajaa vaihde S-asennossa kuin D:llä, tällöin kierrokset korkeammalla.

Mistähän tuota lähtisi etsimään ? Polttoainesuodattimen vaihto vai onko näissä jotain tyyppivikaa ? Auto on ollut mulla vasta kuukauden.

Vklnuppi

Tarkennetaan vielä, että nimenomaan tasakaasulla ja nykiminen on sellaista "seinä vastaan" tyyppistä eli melko rajua moottorijarrutusta. Vähän kuin ajaisi manuaalilla aivan liian isolla vaihteella.

Vklnuppi

Nykiminen paikallistettu 1400-1600rpm kohdalle. Tuntuisi tekevän täysin randomisti eri päivinä joten vika ei liene laatikossa ? Missä tässä on polttoainesuodatin ja onko vaihto paha homma ?


sprint

Suodattimen vaihto on helppo homma. Löytyy konehuoneesta akun vierestä. Kannattaa ottaa pikkasen purkkiin dieseliä ja täyttää sillä uusi suodatin niin ei tarvitse startata niin kauan ilmatakseen järjestelmän.

En tiedä onko noissa muuttuvasiipinen turbo, mutta periaatteessa sen siivet voisi kanssa jumitella.

autojarov

Nykii siis samalla tavalla kun "bensakone"sytkäkatkossa ? Ihmettelin faijan jo myydyssä Fabiavanhuksessa(vm.2000 1.9 SDI) voimakasta nykäsyä randominina.katos veto välillä tasakaasulla,välillä kiihdyttäessä kylmällä koneella ja sit kanssa motarinopeuksissakin.
Putsasin EGR venttiilin ja vika katos taas pitkäksi aikaa.
Tossa vanhassa koneessa oli tosin tosi helposti irrotettava alipainerasia,jossa se EGR mäntäkin oli.

Vika omalta kokemukselta viittais takertavaan EGR venttiiliin.Lienee se tossakin koneessa joku samantyylinen haittaventtiili..
Octavia combi 1.6 2007

Vklnuppi

Kiitoksia vastauksista, jatkamme polttoainesuodattimen vaihdolla ja yritän etsiä tästä EGR:n jostain. Turbo on muuttuvasiipinen, mutta vaihdettu UUTEEN alle 10tkm sitten.

japejun

Tsekkaa ahtopaine anturin liittimeen menevät piuhat. Kaverin transportterista oli liittimeen menevät piuhat lähes irti poikki. Ja aiheutti just satunnaista nykimistä. Korjauksena uus liitin ja tinaamalla ja kutistesukalla pätkät uutta piuhaa. Ongelmat loppuivat.

Vklnuppi

Lainaus käyttäjältä: japejun - 20.08.14 - klo:10:48
Tsekkaa ahtopaine anturin liittimeen menevät piuhat. Kaverin transportterista oli liittimeen menevät piuhat lähes irti poikki. Ja aiheutti just satunnaista nykimistä. Korjauksena uus liitin ja tinaamalla ja kutistesukalla pätkät uutta piuhaa. Ongelmat loppuivat.

Mistähän tää löytyy ? Tai mistähän löytyy EGR-venttiili ? Ei ainakaan ole samannäköistä kuin Ooppeleissa :/


sprint

Anturi on paisuntasäiliön alla. Mullakin on ne piuhat joskus korjailtu. EGR öljykorkin etupuolella.

Vklnuppi

Lainaus käyttäjältä: sprint - 22.09.14 - klo:12:45
Anturi on paisuntasäiliön alla. Mullakin on ne piuhat joskus korjailtu. EGR öljykorkin etupuolella.

OK, mites toi EGR:n tulppaus onnistuu ? Ooppeleissa jätettiin venttiili koskemattomaksi ja tehtiin vain uusi "tiiviste" ilman reikää väliin.

tekki

Samalla tavalla, vaikka pellistä sokea laippa vaan sen putken väliin ja lisäksi pieni ohjelmamuutos ettei vikavalo syty.
1Z5 CFHC, 1Z5 BKD
VCDS, AUTOCOM yms. @ JKL

hapi1000

mulla oli turbo rikki ja silloin se nyki 1800-2100rpm alueella voimakkaasti,ja myös oli coolerissa pieni reikä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy