RNS-310 + USB muisti temppuilee

Aloittaja sle, 28.05.10 - klo:19:48

« edellinen - seuraava »

sle

Moi,

Sain uuden Golf 1.2 TSI:n pari viikkoa sitten. Lisävarusteena RNS-310 + MEDIA IN + USB-kaapeli. Ongelmana on nyt se, että 32GiB muistitikku ei aina tunnistu auton käynnistyksen jälkeen. Lisäksi ainakin kerran osa tikun tiedostojärjestelmästä oli mennyt sekaisin, jotkut hakemistojen nimistä oli roskaa. Tikku on formatoitu FAT32:ksi.

Onko jollain foorumin käyttäjistä kyseistä soitinta ja toimiiko tuo MEDIA-IN / USB-tikku systeemi teillä?

PerttiPasanen

Kyseistä yhdistelmää ei ole, mutta RCD510 + media in + 16 GB usb-tikku löytyy ja se on toiminut ongelmitta. Näin ensi alkuun kokeile formatoida tikku uudestaan ja jos ei ala toimimaan niin kokeile toista muistikkua.

Sekä FAT, että FAT32 pitäisi olla molemmat tuettuja.

Ja onnittelut uudesta autosta!  :)

Ironic32

Millä koneella / käyttöjärjestelmällä tuo tikku on formatoitu? Aika paljon toimivuuseroja esiintyy esim. Windows-koneissa ja varsinkin XP vs. Vista / Win7. Xp toimii yleisesti parhaiten noiden tikkujen alustuksissa.

sle

Linuksilla olen yleensä formatoinut mutta win7:kin löytyy läppäristä.

Olen kokeillut jo toisen valmistajan 32GiB tikulla mutta siinä on aivan sama ongelma. Tikussa oli valmistajan formatointi.

Jatkan tutkimuksia viikonloppuna.

Wekotin

No ainakin RCD310 + Media-in on pelkkää paskaa, joten voi olla, että VW on tuon kämmännyt lahjakkaamminkin.

mmikko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.05.10 - klo:20:27
No ainakin RCD310 + Media-in on pelkkää paskaa, joten voi olla, että VW on tuon kämmännyt lahjakkaamminkin.

Ei itselläni ole ongelmia ollut ;) Muutamaa tikkua olen käyttänyt ja kaikki toimineet hienosti.. Myös iPhone futaa mukavasti.

tsiih

Missä teiilä on usb-portti, keskikonsolissa vai hanskalokerossa?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 29.05.10 - klo:08:11

Minulla on hanskalokerossa vaikka keskikonsolissa olisi ollut valmis paikka liittimelle. Jälkiasennutin media-IN:n ja Pörhö valitsi kaiketi laiskuuttaan tuon hanskalokeron.

sle

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 29.05.10 - klo:08:11

Keskikonsolissa. Kyseessä tehtaan asennus.

Minkä kokoisilla USB-tikuilla olette soitinta käyttäneet? Eli voisiko tuo 32GiB tikku olla liian iso.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.05.10 - klo:20:27

Itselläni RCD310 + Media-in toimi suhteellisen ongelmitta koko edellisen auton omistusajan. Sanon suhteellisen siksi, että ajoittain laite yksinkertaisesti vain kadotti muistin, jolloin tikku piti irroittaa ja laittaa takaisin paikoilleen. Joskus tikun piti olla myös hetken aikaa irti, jotta media-in suostui sitä taas lukemaan.

Joskus tuota tapahtui kerran viikossa, joskus meni pari kuukautta ilman murheita. Ei niin usein, että vehjettä paskaksi moittisin, mutta ei tuo täydellinenkään ollut.

Enemmän itseäni harmitti toimivan satunnaissoiton totaalinen puuttuminen.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: sle - 29.05.10 - klo:10:06
Eli voisiko tuo 32GiB tikku olla liian iso.
Luulen että onpi liian suuri. Nyt menee OTksi, mutta Superbin muistikorttipaikkaan minulla on 8gb kortti ja soitin tosi tosi hidas lukemaan sitä, ja kun soitin metroautoon sanoivat että maks 4gb saa olla....

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 29.05.10 - klo:14:29
Luulen että onpi liian suuri. Nyt menee OTksi, mutta Superbin muistikorttipaikkaan minulla on 8gb kortti ja soitin tosi tosi hidas lukemaan sitä, ja kun soitin metroautoon sanoivat että maks 4gb saa olla....

Itse en usko, että tässä on kyse liian isosta tikusta, koska nyt on käsittääkseni kyse media-IN:stä.

SD-muistikorttipaikasta puhuttaessa isojen korttien kanssa tulee sitten ongelmaa (juuri tuo mainitsemasi hitaus).

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 29.05.10 - klo:14:29

Muistitikku media-inissä on eri asia kuin muistikortti soittimen kortinlukijassa. Media-inin kanssa isollakaan muistitikulla ei ole mitään nopeusongelmia, vaan se on aina yhtä nopea. Itselläni oli enimmäkseen käytössä 32GB Corsairin tikku, eikä sen toiminta eronnut mitenkään 1- tai 2-gigaisista.

JeanC

Jos sillä ei ole kerta mitään väliä kuinka iso se muisti on, niin miksi ette osta USB portista vrtansa ottavaa kovalevyä  ::) ::)?

mla

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 29.05.10 - klo:14:50
Jos sillä ei ole kerta mitään väliä kuinka iso se muisti on, niin miksi ette osta USB portista vrtansa ottavaa kovalevyä  ::) ::)?

Normaali kovalevy ei ole tarkoitettu autokäyttöön ja ei siten välttämättä kestä kovin pitkään autokäytössä :)

USB muistitikussa ei ole tärinässä yms. hajoavia osia. Tuo lienee syynä miksi suurin osa käyttää tikkuja.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Kale

Mutta on olemassa myös vähän aktiivisempaan käyttöön tarkoitettuja ulkoisia kovalevyjä.
http://www.bulldog.fi/prodinfo.php?ti=13065
http://www.bulldog.fi/prodinfo.php?ti=12764

Kiviharju

Itsellä oli jonkin halpistikun kanssa ongelmia heti alkuun, mutta SanDiskin tikulla on toiminut siitä asti täydellisesti kun sitä ekaa kertaa testasin.
Nyt käytössä on 16GB tikku.
Audi A4 Allroad quattro -17

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kale - 29.05.10 - klo:16:23
Mutta on olemassa myös vähän aktiivisempaan käyttöön tarkoitettuja ulkoisia kovalevyjä.
Siitä kovalevy tilaukseen, niin ei tarvitse pelleillä minkään "pienen" tikun kanssa  ::)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 30.05.10 - klo:16:32
Siitä kovalevy tilaukseen, niin ei tarvitse pelleillä minkään "pienen" tikun kanssa  ::)

Ennen kuin antaa tällaisia suosituksia, kannattaa selvittää faktat. Kiintolevy ei muutoinkaan toimi media-inin kanssa yhtä hyvin kuin flashmuisti; osa vaatii virtaa enemmän kuin laite kykenee antamaan ja käyttäjien raporttien perusteella ainakin osa kiintolevyistä vaatii media-inin initialisoinnin jokaikisellä startilla -- vie aikaa, flashiltä musa lähtee soimaan täysin viiveettä.

Hinta on ainoa flashin huono puoli.

_Mikko_

Itse ainakin huomasin suuren eron nopeudessa kun 4 gigasen tikun vaihtoi 8 gigaseen. Ei enään käytettävyydessä ollut mitään eroa, mutta kun auton starttasi niin 4 gigaselta alkoi soittoa tulla huomattavasti nopeammin kuin isommalta. Soittimena oli Panasonicin vekotin USB paikalla.

Kannattaa siis kokeilla pienemmällä tikulla vaikka tietäjät väittävätkin ettei vaikuta mitään.. ::)

sle

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 30.05.10 - klo:16:32

Kovalevy olisi ihan kiva mutta keskikonsolissa ei ole tilaa sille. Tikku on pienuutensa vuoksi lyömätön, jos vain toimisi.  ;D

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 29.05.10 - klo:21:46
Itsellä oli jonkin halpistikun kanssa ongelmia heti alkuun, mutta SanDiskin tikulla on toiminut siitä asti täydellisesti kun sitä ekaa kertaa testasin.
Nyt käytössä on 16GB tikku.

Mikä soitin sinulla on, RNS-310 vai jokin muu?

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.05.10 - klo:16:43
Ennen kuin antaa tällaisia suosituksia
Suosituksia??????
Kunhan totesin ::)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: sle - 30.05.10 - klo:17:40
keskikonsolissa ei ole tilaa sille.
Vedät tuon paikan muualle vaikka hanskalokeroon??!!

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: sle - 30.05.10 - klo:17:40
Mikä soitin sinulla on, RNS-310 vai jokin muu?
RCD-310 oli alkuperäisenä, ja nyt RCD-510, molemmilla toimii tuo SanDiskin tikku kuin ajatus. Sanoisin melkein että tällä uudella soittimella toimii välillä todella paljon nopeammin.

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 30.05.10 - klo:17:44
Vedät tuon paikan muualle vaikka hanskalokeroon??!!
Meinaatko että ruvetaan muuttamaan alkuperäinen johdotus ja liitin hanskalokeroon ihan sen takia että saisi kovalevyn autoon :o
Kun ajattelee että itsellä on 16GB tikku, joka ei ole edes täynnä(n.14gb käytetty), ja olen nyt 4kk sitä kuunnellut miltei joka päivä vaihtelevasti, enkä ole edes puolessavälissä biisejä kokonaisuudessaan ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 30.05.10 - klo:20:58
Meinaatko että ruvetaan muuttamaan alkuperäinen johdotus ja liitin hanskalokeroon ihan sen takia että saisi kovalevyn autoon :o
Kyllä, saat musiikkia kaikkien makuun  ;)

mla

Lainaus käyttäjältä: Kale - 29.05.10 - klo:16:23
http://www.bulldog.fi/prodinfo.php?ti=13065
http://www.bulldog.fi/prodinfo.php?ti=12764

Mutta niidenkin käyttölämpötila on +5 - +55C eli ei oikein Suomen oloihin jatkuvasti sopiva - tai pitää aina muistaa odottaa että kovalevy on ensin lämmennyt ja vasta sitten alkaa kuunnella musaa :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Wekotin

Onkos kellään, kenellä nyt sattuu olemaan RCD310 tai joku näistä uusimmista radioista, VCDS käytössä? Jos niin, niin voisiko joku tarkistaa mikä teillä on tuo MDI-mokkulan osanumero, niin saisi tähänkin varmuutta, että millä osanumerolla tuo nyt pitäisi olla noilla uusilla radioilla.

tsiih

Ihanko tosi mdi kuuluu diagnoosin piiriin ja näyttää jopa varaosanumeron testerin kautta? :o
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

re2

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 30.05.10 - klo:17:16
Itse ainakin huomasin suuren eron nopeudessa kun 4 gigasen tikun vaihtoi 8 gigaseen. Ei enään käytettävyydessä ollut mitään eroa, mutta kun auton starttasi niin 4 gigaselta alkoi soittoa tulla huomattavasti nopeammin kuin isommalta. Soittimena oli Panasonicin vekotin USB paikalla.

Kannattaa huomioida, että USB- ja muita flash-muisteja on monen nopeuksisia. En usko, että suurempi tallennuskapasiteetti tuossa oli se hidastava tekijä. Sitä vastoin laajemman musiikkikirjaston luettelointi saattaa olla se, joka hidastaa (isommalla tikulla). Ihan niinkuin SD-korteissakin nopeampi muisti on yleensä myös kalliimpi. Myös tikun tiedostomuoto (FAT16 vs. FAT32) saattaa vaikuttaa nopeuteen.

skula

Lainaus käyttäjältä: mla - 29.05.10 - klo:14:52
Normaali kovalevy ei ole tarkoitettu autokäyttöön ja ei siten välttämättä kestä kovin pitkään autokäytössä :)

USB muistitikussa ei ole tärinässä yms. hajoavia osia. Tuo lienee syynä miksi suurin osa käyttää tikkuja.

Buffalon 320GB USB kovalevy ollut autossa kohta vuoden, pois olen ottanut vain päivittääkseni kirjastoa..

Ei mitään ongelmia.. Toiminut upeasti..

Aluksi minulla on LaCien joku 320GB kovalevy.. Sen kanssa oli satunnaisia onglemia.. Tämä Buffalo on selkeästi laadukkaampi..

Eikä tämä Buffalo ole edes mikään "ulkoilumalli".. Eli ihan peruskäyttöön tarkoitettu USB levy.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy