Yetiä odottavien vertaistukiryhmä :-)

Aloittaja Asterion, 25.05.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

matvei

Lainaus käyttäjältä: JAK - 28.01.11 - klo:18:13
Mulle alkoi myyjä juttelemaan, että vaihtoauton hintaa pitäis tarkastaa kun on kestänyt niin kauan... Sanoin, että hieno juttu, ylös päin kyllä onnistuu. Jäi sitten sovittu hinta.
Kauppasopimuksessa sovittu hinta pitää, vaikka autoon on tullut 7000km lisää odotusaikana.
Ottivat entisen auton hyvityksessä huomioon pitkän odotusajan, eivät arvanneet itsekkään että menee kahdeksan kuukautta.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: JAK - 28.01.11 - klo:18:13
Mulle alkoi myyjä juttelemaan, että vaihtoauton hintaa pitäis tarkastaa kun on kestänyt niin kauan... Sanoin, että hieno juttu, ylös päin kyllä onnistuu. Jäi sitten sovittu hinta.
Myyjät osaa... ettet vaan pyytäisi hyvitystä myöhästymisen vuoksi. Samaa kokeiltu minuunkin.
Vaadin ja sain hyvitystä varusteina.

mika karvajalka

Pitkä odotusaika saa täyttymyksensä torstaina. Hieman yli 8 kuukautta tämän Yetin synnytykseen ja kotiintuloon menee.
Tilaukseni on yeti Experience 1.2TSI
bluetooth-matkapuhelinvalmius
metalliväri (mato brown)
nahkainen monitoimiohjauspyörä
tilapäisvarapyörä
bolero-soitin
Boreal Wood -puujäljitelmä koristelu kojelaudassa
Irrotettava vetokoukku
moottorilämmitin sisätilan haaroituksella
Talvirenkaana 215/60R16 MICHELIN X-ICE kitkarengas Etabeta Tettsut bright silver-vanteilla (1050â,¬ maksoi vanteille asennettuna)

Annapurna

No niin, nyt on uusi Yeti Adventure 1.2 TSI Pacific Blue omassa pihassa :) Odotusaika oli vain noin 3 viikkkoa, kyseessä siis varastomalli. Illalla jo yhteensä noin 100 kilsaa ajelua moottoritiellä, maantiellä ja cityssä. Keskikulutus noin 7, en oikein tiedä onko hyvä vai huono vai mitä. Nastojen melu kuului sisälle saakka. Mutta ihan jees tunnelmat kaiken kaikkiaan.

Erkka

Annapurna, onnea vaan kovasti Yetin kotiutumisesta ja paljon huolettomia kilometrejä matkasi varrelle. Ei kun kuvia autotalliin. Itseltänikin ne sieltä vielä puuttuu, mutta kaikki aikanaan. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tibis

Lainaus käyttäjältä: Annapurna - 03.02.11 - klo:10:25
No niin, nyt on uusi Yeti Adventure 1.2 TSI Pacific Blue omassa pihassa :) Odotusaika oli vain noin 3 viikkkoa, kyseessä siis varastomalli. Illalla jo yhteensä noin 100 kilsaa ajelua moottoritiellä, maantiellä ja cityssä. Keskikulutus noin 7, en oikein tiedä onko hyvä vai huono vai mitä. Nastojen melu kuului sisälle saakka. Mutta ihan jees tunnelmat kaiken kaikkiaan.

Onnea  :) Yeti is the best

vasara

Lainaus käyttäjältä: Annapurna - 03.02.11 - klo:10:25
Mikä nastarengas sinulla on alla?
Nastarenkaat yleensä hieman hiljenee muutaman sadan ajetun kilometrin jälkeen.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.02.11 - klo:11:23

Sama tilanne oli minunkin kulkineessa uusilla Nokian seiskoilla. Aikamoinen rapina kuului alussa, mutta ensimmäisen 1000 ajetun kilometrin jälkeen äänimaailma on muuttunut huomattavasti edullisempaan suuntaan.

matvei

Maanantaina luovutus Laakkosen liikkeellä :) :) :)
Lähdenkin tästä siirtymään kohti Suomea, ensi viikolla palaan kommentoimaan.

Annapurna

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.02.11 - klo:11:23

Ropinan aiheuttavat Mooneihin istutetut Nokian HKPL seiskat (215/60R16). 

vasara

Lainaus käyttäjältä: Annapurna - 03.02.11 - klo:12:28
hp7 on melutasoltaan karmea, varsinkin ensimmäiset sadat kilsat oli yhtä piinaa :) + Yetin eristyksessä olisi rengasäänien osalta petraamista. Muu melutaso on paremmin hallinnassa. Pitää kesällä ajan kanssa tutkia voisiko vuorausta järkevällä vaivannäöllä parannella.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Annapurna - 03.02.11 - klo:12:28

Onnea täältäkin uudelle Yetille! Hyvä ostos kertakaikkiaan.

Hkpl7 on tosiaan karmeat alussa melun takia, mutta vastapainona pitoa tuntuu riittävän pidempääkin (nyt kokemusta n.15-20tkm).
Yetiimme otinkin viisastuneena Gislavedit, jotka onkin sopivan hiljaiset Yetiin. Pito ei ihan ole seiskojen luokkaa, mutta riittää kyllä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.02.11 - klo:13:22
hp7 on melutasoltaan karmea, varsinkin ensimmäiset sadat kilsat oli yhtä piinaa :)

Hakkis 7 on alkuun melkoisen kovaääninen, mutta melu pienenee kilsojen myötä varsin miellyttäväksi. En sanoisi mitenkään erityisen äänekkääksi renkaaksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

matvei

Kävinkin Laakkosen liikkeen ikkunasta katsomassa, siellähän se Yeti oli, sisä  peilistä roikkui lappu,
OLEN MYYTY, odotan uutta omistaa rauhassa, aamulla luovutus. :D :D :D

Erkka

^ Sama tunne oli minulla kuukausi sitten ja tunne sen kuin vaan jatkuu... Onnea ja antoisaa Yetin luovutuspäivää, matvei.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.02.11 - klo:15:40
Hakkis 7 on alkuun melkoisen kovaääninen, mutta melu pienenee kilsojen myötä varsin miellyttäväksi. En sanoisi mitenkään erityisen äänekkääksi renkaaksi.

mitkä oli ne kesä vakio nakkit mitkä oli hijesempi kuin se toinen merkki?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 06.02.11 - klo:21:02
mitkä oli ne kesä vakio nakkit mitkä oli hijesempi kuin se toinen merkki?

Dunlop äänekkäämpi ja Pirelli hiljaisempi, meillä tuli mukana Pirellit jota on ilmeisesti tullut paljon vähemmän kuin Dunlopin rengastusta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JAK

Lainaus käyttäjältä: matvei - 06.02.11 - klo:20:53
Kävinkin Laakkosen liikkeen ikkunasta katsomassa, siellähän se Yeti oli, sisä  peilistä roikkui lappu,
OLEN MYYTY, odotan uutta omistaa rauhassa, aamulla luovutus. :D :D :D

Aika epätoivoista :-) Otitko valokuvankin?

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.02.11 - klo:22:45
Dunlop äänekkäämpi ja Pirelli hiljaisempi, meillä tuli mukana Pirellit jota on ilmeisesti tullut paljon vähemmän kuin Dunlopin rengastusta.

Jep sÃ¥klart niin meillä tuli Dunlop  :)

matvei

Lainaus käyttäjältä: JAK - 07.02.11 - klo:07:47
Aika epätoivoista :-) Otitko valokuvankin?
En ottanut ikkunan läpi, nyt voisin ottaakin , kun on autotallissa.

7.2.2011 Luovutettu  Tilattu toukokuu 2010
SKODA YETI  1.2 TSI Aktive DSG Autom.
Agua Blue metalliväri sininen
Huonon tien paketti
Irroitettava vetokoukku
Tilapäisvarapyörä
Moottorin lämmitin
Roiskeläpät taka
Aluvanteet Spectrum / Gontimental nastarenkaat 215/60/16

Tällä varustuksella (karvalakkimalli) lähetään ajokokemuksia hankkimaan.

izmo

Lainaus käyttäjältä: matvei - 07.02.11 - klo:19:32
En ottanut ikkunan läpi, nyt voisin ottaakin , kun on autotallissa.

Onneksi olkoon uudesta Yetistä ja tervetuloa joukkoon!

Olen huomannut että ainakin tässä pääkaupunkiseudulla Yetit ovat viime aikoina lisääntyneet ja vähän väliä tulee joku vastaan. Itse olen edelleen n. 4000 km jälkeen täysin ja pelkästään tyytyväinen.

Homer

Lainaus käyttäjältä: matvei - 07.02.11 - klo:19:32
Tällä varustuksella (karvalakkimalli) lähetään ajokokemuksia hankkimaan.

Onnittelut!!!

Mielestäni muutaman lisukkeen puuttuminen Yetistä ei tee siitä karvalakkia vaikka ymmärrän että käytät sitä vakiintuneena ilmaisuna perusmallille. Ajokokemus on kuitenkin niin ylellinen varustetasosta riippumatta että Yeti tulee kiidättämään sinut taivaisiin ;D.

edit: tarkoitin taivaisiin niin kuin vertauskuvallisesti eli kyllä Yeti tiellä pysyy ;)

JAK

Toukokuussa tilattu ja nyt vasta sait. Kyllä noi toimitusajat on naurettavia. Täällä odotellaan heinäkuussa tilattua, pitäis valmistua viikolla kahdeksan.

lumimies

Yeti tilattu heinäkuussa valmistunut vko4 joten luovutus ilmeisesti joskus loppukuusta ei paha :D

tibis

Lainaus käyttäjältä: izmo - 07.02.11 - klo:19:44
Olen huomannut että ainakin tässä pääkaupunkiseudulla Yetit ovat viime aikoina lisääntyneet ja vähän väliä tulee joku vastaan. Itse olen edelleen n. 4000 km jälkeen täysin ja pelkästään tyytyväinen.

sama här, mun mielestä on siisti nähdä yeti liikkentessä. Yeti on cool näköinen auto :)

JAK

Lainaus käyttäjältä: lumimies - 07.02.11 - klo:20:58
Yeti tilattu heinäkuussa valmistunut vko4 joten luovutus ilmeisesti joskus loppukuusta ei paha :D

Nämä jonossa etuilut on varmaan myyjälle annetun konjakkipullon ansiota?  ::)

wexi

Liitynpä minäkin tähän odottajien listalle. Yetin tilaus oli syyskuun lopulla ja myyjä ilmoitti, että viikolla 7 pitäisi auto valmistua ja siitä sitten 4-5 viikkoa, niin sitten olisi luovutus. Näyttää siltä, että tämän talven lumille ei Yeti sitten ehdi.

PowerYeti

Terve,

Minkälaiset speksit tilatussasi Yetissä on? Moottori, varusteet, vetotapa jne.

Nimim. Odotuksen tuskaa  ;)

wexi

Tilauksesta on jo niin pitkä aika, että muistanko mitä on tullu tilattua. Mutta 4X4 TDI 170 Experience oli auto ja varusteita: metalliväti,  vetokoukku, bluetooth, tutkat eten ja taakse, hälytin, sporttipenkit, webasto, Bolero radio+ MDi-sovitin ja vielä lohkolämmitin. Talvirenkaat ja vanteet ovat vielä hakusessa.

Avino

Ahdistuin osallistumaan omilla tiedoillani vaikka niillä ei pääsekään loistamaan tässä seurassa. Olen seurannut tätä palstaa kiinteästi sen jälkeen kun puolihuolimattomasti tulin tilanneeksi Yetin. Tunnen suurta kiitollisuutta palstanpitäjää ja palstalle kirjoittajia kohtaan, olen saanut hyvin runsaasti asiallista ja hyödyllistä tietoa tulevasta autostani. Varsinkin kun tietoni Yetistä ennen auton ostoa perustui ainoastaan epämääräiseen haluun ostaa kohtuullisen vähän kuluttava neliveto, ja Tekniikan Maailmassa olevan testin tuloksiin mm näiltä osin.

Tämä palsta on vahvistanut siis uskoani siihen, että ei tuo valinta ainakaan kovin huono ollut.

Ennen Yetin tilaamista minulla ei ollut minkäänlaista käsitystä myöskään toimitusajoista, ne ovat paljastuneet varsin vaihteleviksi vasta mm tätä threadiä seuratessani. Oman autoni valitsin siis sillä perusteella että neliveto olisi mukava olla, ja Yeti tuntuu pärjäävän testeissä, se siis lähtökohdaksi. Kun vuotuinen ajomäärämme on alle 10'000 kilometriä, dieseliä ei kannattanut harkita. Vaimo sanoi ettei rupea opettelemaan automaattivaihteistolla ajoa. Ja myyjä sanoi että näillä ehdoilla se on sitten 4X4 1.8 TSi. Auto käytiin koeajamassa, kun muita käsivaihteistolla varustettuja ei ollut saatavailla niin 1.2 litraisella; nätisti liikkui silläkin koneella! Tuo isompi bensakone sitten ruksattiin papereihin, lisättiin metalliväri ja vetokoukku, ja xenoneitten takia nostettiin versioon Experience.

Hinnan kuultuamme totesimme homman lähteneen lapasesta. Laskuharjoitusten jälkeen tehtiin päätös: jos nyt tämän kerran elämässä, ja saahan sen myytyä pois jos oikein alkaa elämä kurmuuttaa. :-\

Myyjän myöhemmän kertoman mukaan tuossa kombinaatiossa ei ole mitään sellaisia piirteitä jotka myöhentäisivät toimitusta, kuten pienempää bensakonetta, DSG:tä, sähkötoimista ohjaajan penkkiä jne.

Ja jos joku nyt on sitä mieltä ettei noin hatarilla perusteilla saisi mennä autoa hankkimaan niin voin vain omalta osaltani selittää että minusta nuo hommat eivät vatkaamisesta parane. Koska en itse kuulu varsinaisiin alan miehiin, perustan päätökseni asiasta paremmin tietävien kantaan ja omaan perstuntumaani.

Tilattu viikolla 4, tehtaan vahvistama kokoamisaika viikolla 8 ja myyjän ilmoittama toimitusaika viikolla 12.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy