Yetiä odottavien vertaistukiryhmä :-)

Aloittaja Asterion, 25.05.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

Mäkkäri

Hienoa Samppari. Olen puolestasi erittäin tyytyväinen valintaasi. Oma päivitykseni on hyvin samankaltainen kuin sinun tilaamasi. Nyt vain pitäisi tehdä jotain...
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

hima

Zausa tossa kertoilikin, että Yeti tahtoo sammuilla -tuolla Briskodan sivuilla kertoiltiin samasta ongelmasta. Mulle ei oikeen ole valjennut  syytä mistä "sammuminen" johtuu ja miten sen pystyy välttämään.

Oon itse hankkimassa ekaa dieseliä (Yeti) ja ne muutamat kerrat kun oon dieseliä ajanut niin esim. lähdöt pienillä kierroksilla sujui ihan ok.

Lisäihmettelynä vielä, että tapahtuuko tommosta sammahtelua muutenkin kun lähdöissä?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: hima - 28.08.10 - klo:14:21
Zausa tossa kertoilikin, että Yeti tahtoo sammuilla -tuolla Briskodan sivuilla kertoiltiin samasta ongelmasta. Mulle ei oikeen ole valjennut  syytä mistä "sammuminen" johtuu ja miten sen pystyy välttämään.

Se johtuu siitä, että ihmiset jotka ei ole ajaneet dieseliä eivät osaa painaa kaasua reippaasti lähdössä, dieselin kanssa ei tarvii pelätä moottorin ryntäilyä. En ymmärrä minäkään koko ongelmaa, koko 2000 luvun ajelle dieseleillä, ei ne itsestään sammuile.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JK

Yeti tilattu tääläkin.
- 2.0 TDI 140 4x4 DSG Experience
- Valkoinen / musta sisusta
- Bolero
- Sound System
- Lämmitettävä tuulilasi
- Koukku

Lumimiestä ei nyt ensilumille saa mutta tammikuulle olisi toivoa. Odotellaan ja toivotaan runsaslumista tammikuuta :)
VW ID.3 1st Max

Zausa

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 26.08.10 - klo:21:20
Huomasin nimmaristasi, että olet vanha VAGinisti 1,9TDI pumpparin kokeneena joten nuo sammumistaipumukset etenkin tämän moottoriperheen piirissä paineskelevilla ovat luonnollisia. Kysymykseni moottorin ominaisuuksista olivatkin kallellaan siihen suuntaan, että olisiko VAG päässyt eroon tuosta sammumistaipumuksesta näissä uusissa CRD-moottoreissa. Näköjään ei. :D Witness itsellä tällä hetkellä Golf Variant 140hv TDI samoilla ominaisuuksilla.

Lähinnä mua kiinnostaa ohituskiihtyvyyskokemukset vrt täysperärekka 6-tiellä, lumipolanteisella leveällä tiellä - - - vetääkö ohi mallikkaasti vai joutuuko heittämään kolmoselle jopa tällä moottorilla?

Mun edellinen auto oli 1,9TDI Skoda farkku-Fabia, tuo allekirjoituksessa oleva 1,9TDI Passat on meidän perheen kakkosauto, joka on siis edelleenkin käytössä. Etenkin Passattiin verrattuna Yeti kiihtyy kyllä huomattavasti paremmin. Ja ohitustilanteessa kiihdytys tapahtuu reippaasti jos vaihtaa vähintäänkin vitosta, mieluummin nelosta silmään, kutosvaihteella ei kiihdy kovinkaan nopeasti. Mutta nelosella kiihtyy mielestäni kyllä jo reippaasti.

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.08.10 - klo:14:26
Se johtuu siitä, että ihmiset jotka ei ole ajaneet dieseliä eivät osaa painaa kaasua reippaasti lähdössä, dieselin kanssa ei tarvii pelätä moottorin ryntäilyä. En ymmärrä minäkään koko ongelmaa, koko 2000 luvun ajelle dieseleillä, ei ne itsestään sammuile.
Kyllä Yetin moottori sammuu helpommin kuin vaikka oman aiemman Skodani tai Passatin moottori. Esim. mieheni joka ajaa yli 60 000 km vuodessa tuolla meidän 1,9 TDI Passatilla onnistui alkuaikoina yllättävän monta kertaa saamaan Yetin sammumaan liikkeelle lähdöissä. Ja mä taas joka olen ajellut Skodan dieselillä aiemmin en ole kokenut tuota ongelmaksi missään vaiheessa. Eli ei se nyt ihan ole selitettävissä pelkästään kokemattomuudellakaan vaikka monien kohdalla voi olla kyse tietysti siitäkin. Johtuneeko sitten ajotapojen eroista tms.

Tapanila

Mulla TDI-Yeti on päässyt muutaman kerran sammumaan kun moottorijarrutuksessa ja sen jälkeisessä kiihdytyksessä on jäänyt liian iso vaihde päälle. Ihan paikaltaan lähtiessä ei ole sammuvaa lajia, koska kytkin oli minusta helppo omaksua. Liekö sitten samanluonteinen kytkin kuin aiemmassa Opel Astrassani.

hima

No tuli sitten -kaikesta sammumisuhista ja (toisen postin 1,2 kokemuksista) huolimatta -tilattua Yeti diesel.

Kaipa siitä sitten eroon pääsee, jos ei itse saa sitä edes liikkeelle...

Tapanila

Ponteva peli se on, ei tuo sammuminen mikään ongelma tai vika ole - ominaisuus ehkä  ;) Minä olen ainakin ollut tyytyväinen koneeseen. Tehoa ja vääntöä riittää. Ainakin jos sitä vertaa Opelin hyvin nuhaiseen, vapaasti hengittävään 1.6 bensakoneeseen.

Zausa

Lainaus käyttäjältä: hima - 30.08.10 - klo:14:23
No tuli sitten -kaikesta sammumisuhista ja (toisen postin 1,2 kokemuksista) huolimatta -tilattua Yeti diesel.

Kaipa siitä sitten eroon pääsee, jos ei itse saa sitä edes liikkeelle...

Tsemppiä odotukseen! Eikä tuo herkkä sammuminen ole mielestäni kuin alkuaikojen opetteluongelma, kun pääsee moottorin käyttäytymisen kanssa sinuiksi niin hyvin Yeti kulkee.  :)

Kallis

Lohtua odottaville, eilen sain ilosanoman jonka jo toimitusaikaseurannan sivulle kirjoitinkin:

"Tilattu heinäkuun puolivälissä 1.4 TSI Adventure, lisänä vetokoukku, peruutustutka ja Webasto. Luvattiin 4-5kk toimitusajalla mutta nyt ilmoitettiin että on valmiina tehtaalla jo nyt. Myönteinen yllätys  :D "

Ehkäpä sattui oikea malli toimitusaikojen suhteen.
Nyt Golf Variant, tilattu Yeti 1,4 Adventure Mato brown

hima

No masentuneena Huuhkajien tappiosta täytyy raahautua tänne kysymään yks mieltä askarruttava kysymys.

Täällä vilahtelee useissa posteissa Webasto Yetin lisähärpäkkeenä. Olenko nyt ymmärtänyt ihan väärin kun oletan, että tuo Yetin omassa lisävarusteluettelossa oleva "polttoainetoiminen matkustamon lisälämmitin" hoitaa samaa virkaa -lämmittää moottorin ja sisätilan ja sen voi myöd ajastaa?

jasmin

Lainaus käyttäjältä: hima - 03.09.10 - klo:21:54

Täällä vilahtelee useissa posteissa Webasto Yetin lisähärpäkkeenä. Olenko nyt ymmärtänyt ihan väärin kun oletan, että tuo Yetin omassa lisävarusteluettelossa oleva "polttoainetoiminen matkustamon lisälämmitin" hoitaa samaa virkaa -lämmittää moottorin ja sisätilan ja sen voi myöd ajastaa?

Käsitykseni mukaan se muutetaan vasta Suomessa myyjäliikkeessä siten, että se lämmittää myös moottoria.
Tulevaan Yetiini on tilattu webasto, johon asennetaan liikkeessä kaukosäädin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jasmin - 03.09.10 - klo:23:56
Käsitykseni mukaan se muutetaan vasta Suomessa myyjäliikkeessä siten, että se lämmittää myös moottoria.

Näinhän se on, homma ei tosin vaadi kuin ohjelmoinnin testerillä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tsiih

Miten toimii sellainen Webasto, joka lämmittää vain sisätiloja? Jäähdytysnestettä kuitenkin lämmitetään??
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

JAK

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.09.10 - klo:09:24
Miten toimii sellainen Webasto, joka lämmittää vain sisätiloja? Jäähdytysnestettä kuitenkin lämmitetään??

Ei välttämättä lämmitetä, siinä on pelkkä puhallus sisätiloille. Pakuissa useasti käytetty, tai pikkubusseissa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.09.10 - klo:09:24

Tehdaswebastolla lämmitetään nestettä mutta sitä kierrätetään vain lämppärille, testerillä sitten saa venttiilin avattua jotta liemi kiertää koko järjestelmässä. Korjatkoon joku jos olen väärässä ???

tsiih

Lainaus käyttäjältä: JAK - 04.09.10 - klo:10:01
Ei välttämättä lämmitetä, siinä on pelkkä puhallus sisätiloille. Pakuissa useasti käytetty, tai pikkubusseissa.
Mutta tuskinpa sentään Yetissä.
Ihmettelen, jos olisi jostain venttiilistä kiinni miksi laittaa sellainen alunperinkään. Siksikö että riittää kaikkein pienitehoisin malli?
Eikös nämä olleet ennen nimenomaan niinpäin että moottori lämmitetään, ja lisärahalla sai hytinkin kuumaksi eli puhaltimen päälle.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.09.10 - klo:14:16
Mutta tuskinpa sentään Yetissä.
Ihmettelen, jos olisi jostain venttiilistä kiinni miksi laittaa sellainen alunperinkään. Siksikö että riittää kaikkein pienitehoisin malli?
Tehdas lämmittimen pitäisi olla 5Kw,eli ei pienitehoisin. Jostain tullut luettua että saataisiin paperilla näyttämään pienemmät päästöt,voi olla väärääkin...

PowerYeti

Itselläni ei ole tarvetta Webastoon (OK-talossa autotalli jota en tosin ole mitannut vielä Yetille sopivaksi lähinnä korkeuden suhteen, Golf MK5 Variant menee sinne nippanappa antenneineen eli pelkään pahaa. Haineväantenni mennee tilaukseen, maksaakohan työnantaja?) Lisäksi työpaikalla pistoke joten motikka ainakin lämmin, ruksasin nimenomaan lämmitettävän tuulilasin sen takia jotta vältyttäisiin rannetuppitulehdukselta + ylenmääräiseltä kiroilukohtaukselta duunipäivän jälkeen kärrylle mentäessä.

Uskon Yetin tuovan talviajoon uusia ulottuvuuksia vrt vanhaan etuveto-autokantaani, tämä on ensimmäinen nelari minulle ja olen siinä pyhässä uskossa, että tämä masiina tulee tuomaan turvallisuuden tunteen perheellemme talviajoon + etenkin auraamattomien mökkiteiden tahkoamisen suhteen.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 04.09.10 - klo:21:06
Lisäksi työpaikalla pistoke joten motikka ainakin lämmin,
Ei kannata odottaa liikoja öljypohjaa lämmittävältä säteilylämppäriltä pakkasilla.Moottori ei lämpene,öljyt hiukan. 

tsiih

Eikä myöskään lämmitettävältä tuulilasilta, ei taida olla ihan tarkoitettu umpijään ja lumen sulattamiseen tuulilasista, ainakaan kovin nopeasti. Kunnon sisälämppäri on siihen tarkoitukseen!

tibis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.09.10 - klo:22:34
Eikä myöskään lämmitettävältä tuulilasilta, ei taida olla ihan tarkoitettu umpijään ja lumen sulattamiseen tuulilasista, ainakaan kovin nopeasti. Kunnon sisälämppäri on siihen tarkoitukseen!

ei vai, sen takia just otin sen..  :'( Miksi se ei toimisi umpijään ja lumen sulattamiseen?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.09.10 - klo:22:34

Mulla on työransetissa lämmitettävä lasi, eihän sillä paukkupakkasilla lasia sulaksi saa aivan hetkessä mutta aika nopeasti se pehmittää jäätä sen verran että se kohtuudella lasista poistuu rapaamalla. Parhaimmillaan lämmitettävä lasi on lumitöppyräkelillä kauppa tms. reissun jälkeen kun satanut lumi on ryytynyt lasiin, hetki lämmitys päällä ja saa pyyhkäistä lasinpyyhkijöillä soseet pois lasista :)

Tulee seuraavaan omaankin kulkineeseen ;)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.09.10 - klo:23:30
. Parhaimmillaan lämmitettävä lasi on lumitöppyräkelillä kauppa tms. reissun jälkeen kun satanut lumi on ryytynyt lasiin, hetki lämmitys päällä ja saa pyyhkäistä lasinpyyhkijöillä soseet pois lasista :)
Sulat ei myöskään jäädy jäätävällä sateella lasiin kiinni.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.09.10 - klo:23:30
Mulla on työransetissa lämmitettävä lasi, eihän sillä paukkupakkasilla lasia sulaksi saa aivan hetkessä mutta aika nopeasti se pehmittää jäätä sen verran että se kohtuudella lasista poistuu rapaamalla. Parhaimmillaan lämmitettävä lasi on lumitöppyräkelillä kauppa tms. reissun jälkeen kun satanut lumi on ryytynyt lasiin, hetki lämmitys päällä ja saa pyyhkäistä lasinpyyhkijöillä soseet pois lasista :)

Tulee seuraavaan omaankin kulkineeseen ;)

Hyvä kuulosta, hieno juttu. Karvis joko olet saanut korjattu oma yetisi? Huomaisin vaan että
olet ottaanut pois noi "negativiset" juttut sun profiilistä :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 04.09.10 - klo:23:48
Hyvä kuulosta, hieno juttu. Karvis joko olet saanut korjattu oma yetisi? Huomaisin vaan että
olet ottaanut pois noi "negativiset" juttut sun profiilistä :)

Kyllähän se nyt pääpiirteittään on taas kunnossa, kahvat on edelleen liika lähellä ovipeltiä ja jarrut kolahtelee ja kulutus on kova, Noita jos ei oteta huomioon niin ihan kunnossa se on ::) Reissunpäällä ollaan ja on sillä vaan ilo taittaa taivalta, sorapätkääkin tuli taas paineltua 30km ja ajettavuutta ei voi kuin ihastella.

Ehkäpä ensiviikolla nähdään meneekö se vaihtoon....

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.09.10 - klo:00:06
Kyllähän se nyt pääpiirteittään on taas kunnossa, kahvat on edelleen liika lähellä ovipeltiä ja jarrut kolahtelee ja kulutus on kova, Noita jos ei oteta huomioon niin ihan kunnossa se on ::) Reissunpäällä ollaan ja on sillä vaan ilo taittaa taivalta, sorapätkääkin tuli taas paineltua 30km ja ajettavuutta ei voi kuin ihastella.

Ehkäpä ensiviikolla nähdään meneekö se vaihtoon....

vaihtoon? Toinen Yeti vai ihan toinen auto?

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.09.10 - klo:22:34Eikä myöskään lämmitettävältä tuulilasilta, ei taida olla ihan tarkoitettu umpijään ja lumen sulattamiseen tuulilasista, ainakaan kovin nopeasti. Kunnon sisälämppäri on siihen tarkoitukseen!

Kyllä se Mondeossa ainakin sulattaa nopeasti ruudun kirkkaaksi, (jos nyt autoa pidettäis puhtaana...) ja puhallus lasille niin -20C pakkasilla kone tulille, lämppäri päälle ja puhallus tuulilasille niin kotipihasta lähdettäessä on jo näkyvyyttä ulos. ::) Irrallista sisätilanlämmitintä meillä ei ole, moottorista kyllä lähtee ihan tarpeeksi hukkalämpöä.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.09.10 - klo:23:30Mulla on työransetissa lämmitettävä lasi, eihän sillä paukkupakkasilla lasia sulaksi saa aivan hetkessä mutta aika nopeasti se pehmittää jäätä sen verran että se kohtuudella lasista poistuu rapaamalla. Parhaimmillaan lämmitettävä lasi on lumitöppyräkelillä kauppa tms. reissun jälkeen kun satanut lumi on ryytynyt lasiin, hetki lämmitys päällä ja saa pyyhkäistä lasinpyyhkijöillä soseet pois lasista :)
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.09.10 - klo:23:33Sulat ei myöskään jäädy jäätävällä sateella lasiin kiinni.
Jep

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:00:18vaihtoon? Toinen Yeti vai ihan toinen auto?

Jotain aivan muuta. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:00:18
vaihtoon? Toinen Yeti vai ihan toinen auto?

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 05.09.10 - klo:17:56
Jotain aivan muuta. ;)

Eiköhän se selviä aikanaan, pidetään jännityksessä :D

JAK

Kiinan Volvostahan on ollut puhetta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy