Uusi tulokas, muutama kysymys heti alkuun

Aloittaja Jogge, 14.03.14 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

Jogge

Hei vaan kaikille, entinen Saabisti on nyt vaihtanut leiriä ja hankkinut vm. 2006 Passat 3C 2.0 TFSI Variantin. Muutama kysymys:
1. Autossa valmiiksi joku pienin virityspajan laittama virityssofta jossa pitäisi olla 250 Hv. Uskaltaako täällä ajaa vai pitäisikö vaihtaa johonkin "tunnettuun" softaan? Ja miten homma toimii näiden VAG laitteiden kanssa, mistä saan uuden luotettavan softan?
2. Jos haluan tähän vielä hieman enemmän potkua, tämä tuntuu verrattuna Saabin 2.0 L Turboon jossa 230 Hv ja 350 Nm melko tahmealta, niin mitä seuraavaksi? Toinen turbo, suuttimet ja kytkin vai mitä?
3. Autossa BWA kone, ja tyhjäkäynnillä on karkeaääninen, onko tämä normaalia?

Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista.

lemmentalja

Itse en laitatuttaisi autooni "nyrkkipajan" softia tai "voimalaatikoita" liittelisi, mutta sehän on vain oma mielipiteeni. 2.0tfsi käyntiääni on tunnetusti karkea, jopa dieselmäiseksi joku kuvannut. Todennäköisesti on normaalia, mutta mahdoton sanoa kun ei kuule. Youtubessa paljon ääninäytteitä, käyppä sieltä kuuntelemassa.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

ram1

Lainaus käyttäjältä: Jogge - 14.03.14 - klo:11:39
Hei vaan kaikille, entinen Saabisti on nyt vaihtanut leiriä ja hankkinut vm. 2006 Passat 3C 2.0 TFSI Variantin. Muutama kysymys:
1. Autossa valmiiksi joku pienin virityspajan laittama virityssofta jossa pitäisi olla 250 Hv. Uskaltaako täällä ajaa vai pitäisikö vaihtaa johonkin "tunnettuun" softaan? Ja miten homma toimii näiden VAG laitteiden kanssa, mistä saan uuden luotettavan softan?
2. Jos haluan tähän vielä hieman enemmän potkua, tämä tuntuu verrattuna Saabin 2.0 L Turboon jossa 230 Hv ja 350 Nm melko tahmealta, niin mitä seuraavaksi? Toinen turbo, suuttimet ja kytkin vai mitä?
3. Autossa BWA kone, ja tyhjäkäynnillä on karkeaääninen, onko tämä normaalia?

Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista.
Riippuu viripajasta.Ei pieni tarkoita, että se huono olisi.Itse en lähtisi sitä muuttamaan johonkin tunnettuun merkkiin.Toi niin vanha kone, että kaikkien softat suurinpiirtein samanlaisia, joten rahat menee kyllä täysin hukkaan laittamalla ns. merkkituotteen.Ja lisätehoon juurikin isompi dp.Mieluusti tietty koko putki.Välijäähy, turbo, suuttimet yms.Silloin mennään jo reilusti yli 300hp.Pelkällä Dp:lläkin luulisin tehon nousevan 20 hepoa.Ne yleensä alimitoitettuja.Ja itsellä ollut sama kone softalla, että hiukan on omakohtaistakin kokemusta.Mulla oli aluksi Suomessa hyvinkin yleinen "Karala", mutta en ollut tyytyväinen.Vaihdoin Motorbitin customiin, joka siis pieni paja.Eroa oli kuin yöllä ja päivällä bitin hyväksi.Siinä pajassa tehdään autokohtaisesti todella iso duuni usein, että lopputulos hyvä.Ja hintaluokka on halpa.Ja jos joku pitää esim.Revoa merkkiohjelmana, ja järkevänä ostoksena, niin rohkenen olla eri mieltä.
Sanoisin, että ihan turha maksaa merkistä kun siitä ei hyödy mitään.Ns huijausboksit jättäisin toki ostamatta.Ja koneen ääni karmea, mutta ominaisuus.Ja kytkin tossa manuaalissa kestää ihan hyvin isompiakin vääntöjä, että sitä nyt ei tarvitse ainakaan alkuun vaihtaa.

Edit.Ja jos itse tekisin isompia virityksiä, esim turboa yms, niin veisin softalle Hariselle.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jogge

Kiitoksia asiallisista vastauksista. Vielä sellainen että löytyykö myös näille VAG autoille samoin kuin Saabille netistä näitä tunnettujen viripajojen "lainattuja" softia? 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy