Golf V pyöränkaaret ruostuu

Aloittaja JMP, 11.03.14 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

JMP

Onko muilla kokemuksia etupyörän kaarien ruostumisesta? Mulla on aiemmin korjattu takuuseen noi etuoven edustan ongelmat ja nyt tuli uusia lähitienoille. Löysin näistä allaolevan dokumentin jossa volkkari tunnustaa sen valmistusvirheeksi. Kävin näyttämässä just autoa huollossa ja jäin odottelemaan tuomiota. Epäili että 30% joutuis ehkä maksamaan ite. Auto on 07 mallivuotta. Luulis kyllä koritakuun kattavan 100%:sti jos ongelma on ihan volkkarin suunnitteluvirhe.

http://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/rust_wing/
http://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/rust_wing/2009Nov9CorrosionToGolkMk5FrontWing.pdf

brainsurgery

Omassa GTI:ssä ruostui ja molemmat lokasuojat jouduttiin vaihtamaan. Vuosimalli oli 2005 ja maksettavaksi jäi 50%. Ruostuminen johtuu kuulemma sisälokasuojien hankaamisesta lokasuojan sisäpuolelle.

Mietin vielä veisinkö juttua eteenpäin koska tuo vikahan ei johdu kuluttajasta vaan on selkeä suunnitteluvirhe. Puhkiruostumattomuustakuuhan on 12 vuotta ja siinä ajassa tuo olisi läpi mennyt koska nytkin olivat jo siinä kunnossa etteivät lähteneet korjaamaan.

dahakon

Omassa GTI:ssä ruostui kanssa, Laakkonen totes että molemmat lokasuojat pitäs vaihtaa. No, hinnaksi tuli 50% vastaantulolla 1060â,¬. Totesin että ei ikimaailmassa ja käytin paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa korjauttamassa. Uudenveroinen, 300â,¬.

Edit: joo, ja samalla korjautin etuovien alakulmien hilseilevät maalit ja alakulmien vieressä olevan kynnyksen ja a-pilarin välisen sauman molemmilta puolilta - sekin oli jo täysin ruosteessa. Mututuntumalla melkein kaikissa vitosgolffeissa nuo saumat ruostuu tai on korjattu, mitä nyt olen esim Laakkosella olleita vaihtoautoja katellu huvikseni.

edit edit tuo sauma siis juurikin AP:n urlissa oleva "front door sill" joka ruostuu siis tyyliin jokaisessa vitosgolffissa.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

JMP

GTI mullakin ruostuu. Hirveitä hintoja pyytävät.. Tilaan varmaan kaaren ebaysta ja maalautan jossain, mikäli jotain pitää maksaa. Tuolla näyttää olevan muovisia non-oem kaariakin tarjolla, ei ainakaan ruostuisi.

Tosiaan multa "door sillit" on kans korjattu kummaltakin puolelta. Toisella puolella kahteen kertaan ku ei menny niinku Strömsössä. Näistä ei tarvinnu maksaa mitään.

JMP

50/50 tarjosivat. Ainoastaan toinen puoli ja hintaa olis n 310-320e, jossa ei ole uutta kaarta vaan vanhasta ruosteet pois. Taitaa jäädä tekemättä tuota kautta.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 12.03.14 - klo:12:46
Omassa GTI:ssä ruostui kanssa, Laakkonen totes että molemmat lokasuojat pitäs vaihtaa. No, hinnaksi tuli 50% vastaantulolla 1060â,¬. Totesin että ei ikimaailmassa ja käytin paikallisessa aikuiskoulutuskeskuksessa korjauttamassa. Uudenveroinen, 300â,¬.

Edit: joo, ja samalla korjautin etuovien alakulmien hilseilevät maalit ja alakulmien vieressä olevan kynnyksen ja a-pilarin välisen sauman molemmilta puolilta - sekin oli jo täysin ruosteessa. Mututuntumalla melkein kaikissa vitosgolffeissa nuo saumat ruostuu tai on korjattu, mitä nyt olen esim Laakkosella olleita vaihtoautoja katellu huvikseni.

edit edit tuo sauma siis juurikin AP:n urlissa oleva "front door sill" joka ruostuu siis tyyliin jokaisessa vitosgolffissa.

Laskkonen/VAG kusettaa tuolla vastaantulolla. 50/50% ja 1060â,¬:lla maksat todellisuudessa 100% todellisista kuluista. Täysin uuden valmiiksi pohjamaalatun lokarin nettohinta marmorille on vähän alle 100â,¬. Maalaus 250-350 euroa. Eli marmorille osat maksaa vain 450-550 euroa. Kahden lokarin vaihtoon kotelosuojauksen kanssa menee 2-4h.

Se siitä Laskkosen goodwillistä. On erikoista että VAG:n suunnitteluvirheen maksajaksi jälleen kerran joutuu kuluttaja.

JMP

Ebaysta näyttäis saavan uuden kaaren 60e postikuluineen pohjamaalattuna. Jos tuon käyttäis jossain maalauksessa niin jäänee ainakin alle tuon kolmen satkun.

dahakon

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 19.03.14 - klo:10:16
Laskkonen/VAG kusettaa tuolla vastaantulolla. 50/50% ja 1060â,¬:lla maksat todellisuudessa 100% todellisista kuluista. Täysin uuden valmiiksi pohjamaalatun lokarin nettohinta marmorille on vähän alle 100â,¬. Maalaus 250-350 euroa. Eli marmorille osat maksaa vain 450-550 euroa. Kahden lokarin vaihtoon kotelosuojauksen kanssa menee 2-4h.

Se siitä Laskkosen goodwillistä. On erikoista että VAG:n suunnitteluvirheen maksajaksi jälleen kerran joutuu kuluttaja.

No sen verran nyt että tohon 1060e sisältyi myös ovien alakulmat ja kynnysten maalaus. Sikahinta silti, aikuiskoulutuskeskus teki kolmella huntilla.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

jarkko_h

JMP,
Kannattaa tarkastaa että orkkiskaaret. Alkuperäisissä on oikea pohjamaali. Tarvikekaarissa on varastointimaali ja sen joutuu poistamaan. Eli maalauksesta tulee hitusen kalliimpi. Lisäksi tarvikekaarien asettuminen ei niin hyvä.

Mutta tosiaankin marmori maksaa itse alle 100â,¬ noista kaarista ja omakustannushinta molemman puolen osille yhteensä maalattuna 450-550â,¬.

Koskahan VAG :n goodwill -kusetus ja suunnitteluvirheiden maksatus kuluttajilla loppuu?

Geoman

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 19.03.14 - klo:10:30
JMP,
Kannattaa tarkastaa että orkkiskaaret. Alkuperäisissä on oikea pohjamaali. Tarvikekaarissa on varastointimaali ja sen joutuu poistamaan. Eli maalauksesta tulee hitusen kalliimpi. Lisäksi tarvikekaarien asettuminen ei niin hyvä.

Mutta tosiaankin marmori maksaa itse alle 100â,¬ noista kaarista ja omakustannushinta molemman puolen osille yhteensä maalattuna 450-550â,¬.

Koskahan VAG :n goodwill -kusetus ja suunnitteluvirheiden maksatus kuluttajilla loppuu?
Hinnoittlu ilmeisesti perutuu siihen, että kun kustannusjako 0n 50/50 niin asaikas maksaa korjauksesta aiheutuneet suorat varaosakulut ja huoltoliike saa palkkakulut+yleiskulut.

JMP

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 19.03.14 - klo:10:30
JMP,
Kannattaa tarkastaa että orkkiskaaret. Alkuperäisissä on oikea pohjamaali. Tarvikekaarissa on varastointimaali ja sen joutuu poistamaan. Eli maalauksesta tulee hitusen kalliimpi. Lisäksi tarvikekaarien asettuminen ei niin hyvä.

Mutta tosiaankin marmori maksaa itse alle 100â,¬ noista kaarista ja omakustannushinta molemman puolen osille yhteensä maalattuna 450-550â,¬.

Koskahan VAG :n goodwill -kusetus ja suunnitteluvirheiden maksatus kuluttajilla loppuu?

Ei taida olla orggista tuohon hintaan. Vaikka kuvassa kyllä näyttää hyvältä jos vaan sopii paikalleen. Ulkonäöllisesti parempaan lopputulokseen taitais päästä korjaamalla vanha, niin ei tulisi pahaa sävyeroa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy