VW T5 GP 2012 vauhtipyörä

Aloittaja timokin, 26.02.14 - klo:15:13

« edellinen - seuraava »

timokin

mitenkä pitkään muilla on vautipyörä kestänyt? minulla on jo kolmas vauhtipyörä menossa kilometreille 45tkm ja tämäkin jo ääntää kylmänä.

wille84

Auto on ilmeisesti manuaali lootalla?

Kyllähän nuot yleesä +200tkm menee.

Minkälaisessa käytössä auto on vedetäänkö raskasta kärryä tms?

timokin

joo manuaali loota. Lähinnä terveisiä kuletan autolla.

wille84

Vautipyörän kesto ikään vaikuttaa oleellisesti ajotapa, jos ajaa koko ajan mahdollisimman isolla vaihteella myös kiihdytyksissä vautipyörä rasittuu huomattavasti enemmän ja kestoikä on näin ollen lyhyt (joissan tapauksissa auton oma vaihde näyttökin minusta ehdottaa liian isoa vaihdetta käytettäväksi).






Wilperi

Lainaus käyttäjältä: timokin - 26.02.14 - klo:15:13
mitenkä pitkään muilla on vautipyörä kestänyt? minulla on jo kolmas vauhtipyörä menossa kilometreille 45tkm ja tämäkin jo ääntää kylmänä.

Mulla 3/2012 käyttöönotettu TRP ja nyt kilometrejä 92 000, eikä vielä ongelmia :)
MB Vito -15
Seat Leon -13

timokin

95% ajosta on matka-ajoa 80-100km/h nopeudella.  Vaan kyllähän se kestoikä pitäisi olla enemmän kuin 4000km. Onneksi on vielä takuuta voimassa, vaihtakoonsa Laakkonen vaikka joka viikko uuden vauhtipyörän. Ensimmäinen meni n.20000km, toinen n.40000km ja tällä hetkellä on n. 45000km ja kilinä ja kalina on taas alkanut. Vai vastaako tämä tämänhetkistä laadun tasoa.

timokin

Niin vielä siitä kalinasta et se kuuluu vain kun moottori on kylmä ja tyhjäkäynnillä. Kalina ei kuiteskaan ole niin kovaa et se sisälle kuukuis. Varmasti liikenteessä on monia autoja joissa on sama vika kuin minulla mutta ne eivät tiedosta sitä. Itselläni on tullut sellainen tapa et töihin lähtiessä laitan auton ensiksi pyörimään ja sitten vasta pyyhin lumet pois auton päältä. Auto kerkiää pyöriä tyhjäkäynnillä n.minuutin jonka aikana kilinä/kolina/rumputtava ääni jo alkaa kuulua.

wille84

Tähän asti ennätys on ollut 2v/ 200tkm ja kaksi hajonnutta vauhtipyörää (ambulanssi käytössä) mutta että 45tkm kolme pyörää, kuulostaa uskomattomalta.

mukkis

Minulla on T5 Multivan 2012 84 kW koneella ja olen kans ihmetelly tuota kilinää kylmänä, ääni kuulunut jo 12tkm alkaen kun auton ostin.

timokin

Kyllähän se uskomattomalle kuullostaa, mutta niin ihmettelivät Laakkosellakin vauhtipyörien kestoikää. Viimeksi eli 40tkm vaihtoivat myös kytkimen paineasetelmineen varmuuden vuoksi. Innolla odotan mitä vaihdetaan tälläkertaa vauhtipyörän lisäksi.

epe

itsellä oli 90000km kun vaihdettiin,kylmänä alkoi ääntää,vaihdettiin heti uudelleen kun korjaaja huomasi koeajossa et kytkin täristi,ehkä avataan kolmannen kerran kun nyt toi kytkin niinku hakkaa polkimeen,että tällästä laatua

timokin

Joo auto kävi taas kuultavana ja tuomio tuli et antaa kalista. Asia menee maahantuojan tutkittavaksi. Semmosta epäilivät et vauhtipyörän kalina ois ominaisuus eikä vika kun kuulemma kuuluu uusissakin autoissa.

tarzi

Kyllä niistä ääntä kuuluu uusistakin, eli ei hätää!
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Juusolll

Meillä 2011 vuoden transportterissa piti jo uudesta asti kälkätystä tyhjäkäynnillä ja vaihtoivat vauhtipyörän heti ensimmäisessä huollossa noin 40tkm kohdalla. Auton jos sammutti lähtiessä liikkeelle, niin tuntu että koko auto hajoaa koska jostain moottorin uumenista kuulu kova kolahdus. Tiedä sitten liittyikö kova kolahdus vauhtipyörään, mutta koskaan kuullut vastaavaa ääntä muissa autoissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy