Octavia Combin takapuskurinsuoja

Aloittaja Musti, 18.05.10 - klo:14:03

« edellinen - seuraava »

Musti

Olisiko kellään vinkkejä, millä suojata Combin takapuskurin päällinen koirankynsien jäljiltä? Jotain muovilistaa kyllä löytyy Slamit.netistä..

ATM

Kiveniskuteippi. Samaa tavaraa mitä on pyöräkotelon ja oviaukon välimaastossakin.
Loppuunmyyty lukee täällä, mutta samalla haulla jostain muualta.
http://autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=200

Emil

Skodakauppiaaltakin löytyisi apu, jos ei halua tarroja takapuskuriin liimata: http://www.skoda-auto.pl/pl/modele-osobowe/octavia/akcesoria.html Hinnan unohdin tuolle kysyä, kun viimeksi lasipalatsissa kävin.

Yksi vaihtoehto voisi olla vanha matto, jonka laittaa puskurin päälle lastauksen ajaksi.

Ongelmaksi voi muodostua maalipinnan naarmuuntuminen, jos matto taikka suoja hankailee kuraista puskuria lastauksen aikana.

Parashan se läpinäkyvä "tarra", eli kalvo varmaankin olisi. On vaan sen verran kallista tavaraa, että asennus pitäisi melkein jättää ammattilaiselle. Vai saako sen laitettua perinteisellä saippuavesi menetelmällä, kuten ne ikkunakalvotkin?
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Musti

Kiveniskuteippi vaikuttaa hyvältä ratkaisulta. Näkyy löytyvän esim. Motonetista. Kiitti.

Mankku

Itsellä on läpinäkyvä kalvo puskurissa kiinni. Hyvin on pysyny ja suojannut puskuria koiran kynsiltä.

VKi

Superskodassa on ollut myynnissä tuotenumerolla O2C-RBSILL rosterista valmistettua siistin näköistä suojaa. Itsellä ollut tarkoitus ostaa, mutta nyt näkyi poistuneen valikoimista. Pitääpä kysellä, onko noita vielä saatavilla.

Ja täältä löytyy vielä kuvia:
http://www.kopacek.cz/skoda/octavia-ii/exterier/octavia-ii-combi-rs-04-11-nerez-chrom-prah-zadniho-narazniku-omsa

Kapa

Kalvo! Halvin ja toimivin! Autoa ostaessasi kannattaa pyytä laittamaan.

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: VKi - 19.05.10 - klo:08:43
Superskodassa on ollut myynnissä tuotenumerolla O2C-RBSILL rosterista valmistettua siistin näköistä suojaa. Itsellä ollut tarkoitus ostaa, mutta nyt näkyi poistuneen valikoimista. Pitääpä kysellä, onko noita vielä saatavilla.

Ja täältä löytyy vielä kuvia:
http://www.kopacek.cz/skoda/octavia-ii/exterier/octavia-ii-combi-rs-04-11-nerez-chrom-prah-zadniho-narazniku-omsa

Kapeneetko kontin ja puskurin väli olemattomiin? Riski että talvisin puskurin päälle pakkautuva jää ja hiekkainen lumi repii kontin reunasta maalit pois?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Emil

Mun mielestä tuo superskodan pelti näyttää julmalta.  :P,

2004 ostetussa Avensiksessa mulla oli kalvo puskurin päällä, myyjä sen halusi siihen laitattaa. Vuoden aikana se muuttui vaalean ruskeaksi. Johtuko pesuaineista vai mistä, en tiedä. Onhan ne materiaalit varmasti parantuneet kuuden vuoden aikana, eikä uusissa kalvoissa sitä ongelmaa ehkä enää ole.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Ocunen

Kulkukoiralta tilasin itse puskurinsuojamaton.

Kätevä on, ja taittuu siististi konttiin veräjän ja oven väliin.
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

villel

Ebaysta taannoin huutelin seuraavaa "LACKSCHUTZFOLIE Ladekante SKODA OCTAVIA 2 KOMBI - 150µm", eli kirkasta valmiiksi muotoon leikattua aika paksua kalvoa puskurin päälle. Hintaa posteineen joku 13 e.

Ei vaan ole joutanut asentaa, kun pitäisi ensin meikata puskuri nätimmäksi. Aika pikaiseen menee ikävän naarmuiseksi mustan auton puskurinpäällinen, kun konttiin nostellaan lastenrattaita sun muita tiuhaan tahtiin.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

VodmarVortex

Lainaus käyttäjältä: Mankku - 18.05.10 - klo:15:33
Itsellä on läpinäkyvä kalvo puskurissa kiinni. Hyvin on pysyny ja suojannut puskuria koiran kynsiltä.

Sama vika. Asennutin kalvon/teipin paikallisessa mainosteippausfirmassa. Pari vuotta se siinä nyt on ollut eikä irvistä mistään reunasta tms. Naarmuja ei näy. Jotain voi tietysti ärsyttää se, paksuhkon kalvon reuna erottuu kyllä varsinkin silloin kun auto on puhdas, mutta koskapa mun Roomsterin perä puhdas olisi... Ja voihan teipin laittaa / laitattaa sen verran reilun kokoisena, että kalvo yltää jonnekin puskurin alle asti, jolloin sauma ei näy. Asennuksen jätin kyllä suosiolla ammattilaiselle, vaikka paksuhko kalvon asentaminen ei ainakaan kauhean vaikealta näyttänyt. Ei sillä siinä kauaa mene, itse teippi maksaa paljon enemmän, varsinkin kun ostaa laatutavaraa.

Mitään sisään rullattavaa mattoa (mallia Kulkukoira tai Skodan oma) en halunnut, koska sen käyttö olisi hankalaa enkä tiedä kuinka siistiä niitä puskurin ja koiran tassujen kuraa on sinne autoon rullailla. Enkä mä ainakaan keksi mitä hyötyä irtomatosta olisi kalvoon verrattuna, ehkä hinta on hiukan halvempi? Ja hiertäähän tuollainen irtomatto kai joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin jäljet puskuriin sillä puskurin päällä olevalla hiekalla / kuralla.

vzv

Lainaus käyttäjältä: VodmarVortex - 20.05.10 - klo:15:32
Sama vika. Asennutin kalvon/teipin paikallisessa mainosteippausfirmassa. Pari vuotta se siinä nyt on ollut eikä irvistä mistään reunasta tms. Naarmuja ei näy. Jotain voi tietysti ärsyttää se, paksuhkon kalvon reuna erottuu kyllä varsinkin silloin kun auto on puhdas, mutta koskapa mun Roomsterin perä puhdas olisi... Ja voihan teipin laittaa / laitattaa sen verran reilun kokoisena, että kalvo yltää jonnekin puskurin alle asti, jolloin sauma ei näy. Asennuksen jätin kyllä suosiolla ammattilaiselle, vaikka paksuhko kalvon asentaminen ei ainakaan kauhean vaikealta näyttänyt. Ei sillä siinä kauaa mene, itse teippi maksaa paljon enemmän, varsinkin kun ostaa laatutavaraa.

Kyllä suoraan pintaan laittaa teipin tumpelompikin amatööri. Puhdistaa vain pinnan kunnolla, käyttää pesuainevettä, malttia, lastaa, malttia ja tarvittaessa hiustenkuivaajaa jos ilma on viileän puolella.

Itse suojasin takaovien kynnyskotelot lasten kuraisilta saappailta kiveniskuteipillä, ja laitoin samalla pienen suikaleen siihen takaoven syvennyksen reunaan josta maali vanhemmissa Ocu II:sissa alkaa kulua. Ostin sen täältä http://www.taperoll.fi/ Mainio paikka, myy kaikkia mahdollisia ja mahdottomia 3M:n teippituotteita nettikauppana ja paikan päällä Kalliossa. Pakkauskoot ovat joskus vähän isompia kuin autotarvikeliikkeessä, mutta yksikköhinta on halvempi ja palvelu erinomaista.

pomo

Laitoin kaverin kanssa itselle ja sille Motonetin kiveniskuteippiä ja nyt itselle vielä tuohon octaviaan. Neljä tai viisikertaa kun laittaa niin ainakin minulla alkoi jo onnistua. Vähän on lähtenyt kulmista irvistelemään, pitää varmaan laitattaa ens kesänä ammattilaisella uusi! mikäli tuo ei pysy tai kokeilla vielä kerran itse!

livejungle

Sama ongelma kuin ketjun aloittajalla.
Koira myöskin talossa ja ajattelin laittaa tuon Slamitin hopeisen suojalistan puskurin päälle. Ei paljon erotu valkoisesta väristä.
http://www.slamit.net/product/5222/milotec-octavia-ii-combi-rs-takapuskurinsuojus-hopea

Ja tavaratilan kaukalomatto.
http://www.slamit.net/product/5701/octavia-ii-wagon-2004--tavaratilan-kaukalomatto

Kri

^huomaathan että tuo puskurinsuoja on RS Ocuun !!!

Musti

Silloin kun näitä keväällä kyselin kuulosti löytyvän myös "normaali" Combiinkin.

Kri

Kyllähän niitä löytyy www.milotec.de.
Ajattelin vain muistuttaa, ettei tule väärää tilattua  ;)

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: villel - 20.05.10 - klo:12:35
Ebaysta taannoin huutelin seuraavaa "LACKSCHUTZFOLIE Ladekante SKODA OCTAVIA 2 KOMBI - 150µm", eli kirkasta valmiiksi muotoon leikattua aika paksua kalvoa puskurin päälle. Hintaa posteineen joku 13 e.

Ei vaan ole joutanut asentaa, kun pitäisi ensin meikata puskuri nätimmäksi. Aika pikaiseen menee ikävän naarmuiseksi mustan auton puskurinpäällinen, kun konttiin nostellaan lastenrattaita sun muita tiuhaan tahtiin.

Itse tilasin kanssa viime viikon perjantaina tuollaisen kalvon saas nähä koska tulee. Minkälainen kiinnitys oli? Oliko valmis liimapinta siinä kalvossa?

Kri

Mulla on tuo samainen kalvo ja hyvin on pysynyt.
Kyllähän tuo näytti olevan ihan "tavallista" 3M:n kiveniskuteippiä, mutta muotoon leikattuna ja sehän helpotti asennusta huomattavasti.
Liimahan siinä on valmiina. Kannattaa tuo puskuri puhdistaa huolellisesti, koska pienimmätkin roskat näkyvät tuon kalvon alta. Mukana tuli aika hyvät ohjeet, tosin vain saksaksi.

TommyW

Lainaus käyttäjältä: villel - 20.05.10 - klo:12:35

Eli tästä ilmeisesti kyse: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370289260052

Ilmoitustekstistä (Googlen translaattoria hyödyntäen) ymmärsin, että kävisi myös FL-malliin - onko näin? Onko puskuri näiltä osin samanlainen?

Uusi auto tilattu ja tulossa "joskus" alkuvuodesta 2011 ja ajattelin tilata kalvon jo valmiiksi...

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 23.11.10 - klo:15:13
Itse tilasin kanssa viime viikon perjantaina tuollaisen kalvon saas nähä koska tulee. Minkälainen kiinnitys oli? Oliko valmis liimapinta siinä kalvossa?

Tänään posti soitteli ovella. Sieltähän  se kalvo tuli. Nyt pitää odottella vähän parempi säitä niin pääsee laittelee.

VKi

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 20.05.10 - klo:07:21
Kapeneetko kontin ja puskurin väli olemattomiin? Riski että talvisin puskurin päälle pakkautuva jää ja hiekkainen lumi repii kontin reunasta maalit pois?

Pian sen näkee, oli taas tullut myyntiin ja lähtee pikapuoliin tilaukseen... Raportoin sitten.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy