BMM 2.0 TDi

Aloittaja toukka, 17.02.14 - klo:12:14

« edellinen - seuraava »

toukka

Kertokaapas mulle (ja muille), kyseisestä koneesta...

Olen ollut siinä uskossa, että käytettynä saksasta tuodussa autossani on jakohihna. Aikoinaan kun kyselin auton historiasta, niin minulle sanottiin että hihnanvaihtoväli on 150tkm. Hihna on kylläkin vaihdettu tähän yksilöön muiden töiden yhteydessä 122tkm kohdalla.

Nyt kun kävin marmorilla ja kyselin suuttimiin liittyen autostani, niin tuli puheeksi myös jakopäänhihna. Minulle sanottiin, että autossa on KETJU eikä hihnaa.  :o

Vähän aikaa siinä kinasin/kyseenalaistin, mutta mitäs minä sitten siihen kaikkitietävää vastaan...  ::)

Kertokaapas nyt kun teillä on kaikki opukset sun muut tietolähteet käytössä, kumpi kyseisessä koneessa on, HIHNA vai KETJU?
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Guest-445144

Kerroppas toki missä tuollaista väitettiin?

VW:n 1.9 ja 2.0TDI koneissa on ollut ja on edelleen hammashihna käytössä.

SNG

Hihna, sama kuin 1.9:ssä ja eri kuin 2-litraisissa 16-venttiilisissä versioissa kuten BKD.

Katso vaikka motonetin konfiguraattorista, jos haluat varmistaa...

T5ID

LainaaKatso vaikka motonetin konfiguraattorista, jos haluat varmistaa...

Sieltä juuri kannattaa tarkistaa. Motonetin varaosien tarkkuuden näet myös, kun etsit 5- srj Bemariin bensapumppua. Motonetissä yksi käy kaikkiin, oikeasti seitsemän eri vaihtoehtoa. Ã,,lkää nyt sentään moottoriosia sieltä ostako, tai riittää juttua moottorivaurioista.

Muuten hyvä ja edullinen liike, mutta pitää vähän miettiä, mitä mistäkin ostaa.

Tupo

^Ei tämäkään lista varmaan virheetön ole, mutta tieto löytyy helposti:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

SNG

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 17.02.14 - klo:13:18
Sieltä juuri kannattaa tarkistaa. Motonetin varaosien tarkkuuden näet myös, kun etsit 5- srj Bemariin bensapumppua. Motonetissä yksi käy kaikkiin, oikeasti seitsemän eri vaihtoehtoa. Ã,,lkää nyt sentään moottoriosia sieltä ostako, tai riittää juttua moottorivaurioista.

Muuten hyvä ja edullinen liike, mutta pitää vähän miettiä, mitä mistäkin ostaa.

OK, no ehkä tuo on paska. En tarkoittanut että sieltä pitää/kannattaa ostaa, vaikka Gatesin osasarjaa sielläkin myydään. OEM on kait gatesin valmistetta.

Kiistä tai vahvista ystävällisesti olenko väärässä 2.0TDi:n ja 1.9Tdi PD:n jakopäänosien osalta. BKD:n osasarja se ei ainakaan ole.

Vituttaa sekin kun merkkihuolto on antanut aloittajalle vastauksen "Jakoketju siellä on". Ei Mutanet ainakaan pahemmin metsässä kait ole.

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: toukka - 17.02.14 - klo:12:14
Kertokaapas mulle (ja muille), kyseisestä koneesta...

Olen ollut siinä uskossa, että käytettynä saksasta tuodussa autossani on jakohihna. Aikoinaan kun kyselin auton historiasta, niin minulle sanottiin että hihnanvaihtoväli on 150tkm. Hihna on kylläkin vaihdettu tähän yksilöön muiden töiden yhteydessä 122tkm kohdalla.

Nyt kun kävin marmorilla ja kyselin suuttimiin liittyen autostani, niin tuli puheeksi myös jakopäänhihna. Minulle sanottiin, että autossa on KETJU eikä hihnaa.  :o

Vähän aikaa siinä kinasin/kyseenalaistin, mutta mitäs minä sitten siihen kaikkitietävää vastaan...  ::)

Kertokaapas nyt kun teillä on kaikki opukset sun muut tietolähteet käytössä, kumpi kyseisessä koneessa on, HIHNA vai KETJU?

Käypä kysymässä kyseisestä liiteristä, että mihin koneeseen sopii hihnasarja varaosanrolla: 03G 198 119 A  ;)

T5ID

LainaaKiistä tai vahvista ystävällisesti olenko väärässä 2.0TDi:n ja 1.9Tdi PD:n jakopäänosien osalta. BKD:n osasarja se ei ainakaan ole.

Olet aivan oikeassa, kun katsoin tuolta: http://www.partscats.info

Tuo nimimerkin Vagaaja antama varaosanumero on juuri oikea, hihna pyörineen. Motonetin ongelma, tai syy, miksi en enää käytä heitä merkkikohtaisissa osissa on, että he ovat tehneet omat soveltuvuustaulukkonsa suodattimille ym. Vaikka he kääntäisivät alkuperäisen varaosanumeron, voi se heidän yleistyksissään tarkoittaa, että koko ja kiinnitysreikä sopii. Minulle on käynyt näin esimerkiksi BMW:n kytkimen työsylinterin kanssa. Mitat olivat oikein, mutta männän liike liian lyhyt. Kun päivän teiskaa moisen osan kanssa, käy mielellään ostamassa toimivan osan asiantuntevammasta liikkeestä.

Katsoin myös motonetin kataloogista noita jakopään osia, minulle ei ainakaan sovi ensin purkaa jakopäätä, mitata kiristinpyörän pultin halkaisijaa ja sitten verrata, sopiiko se. Harrastan iltaisin ja viikonloppuisin, silloin täytyy olla oikeat varaosat saatavilla. Esimerkiksi Merteil ja Tikkurilan Autotarvike katsovat reknrolla oikeat osat, jos on vaihtoehtoja, kääntävät alkuperäisestä varaosanumerosta. Ja Bemariin, mikä ei tähän tietysti liity mitenkään, on Schmiedmann todella hyvä paikka.

toukka

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 17.02.14 - klo:12:19
Kerroppas toki missä tuollaista väitettiin?

Käyttöauto Rauma...  ::)

Tulin kysyneeksi, että mitä näkee koneelta. Sanoi, että ketju on vaihdettu vuonna 2010. Totesin siihen, että tietojeni mukaan siellä on hihna ja se on vaihdettu 122tkm. Hän ei tiennyt/nähnyt koneelta km määrää, itse en nyt taas muista tuota päivämäärää, mutta kuitenkin... Varmistin asian oikein 3 kertaa, että kuulinko ja ymmärsinkö oikein...

Näin täälläpäin...

Muistaakseni tuohon koneeseen oli saksassa annettu vaihtoväliksi 150tkm. Oli vaihdettu 122tkm samalla, kun koneeseen oli tehty jotain saksassa. Tästä merkintä nahkahousujen kielisessä huoltovihossa.
Sharan 2.0TDI 4motion -14

SNG

Vaihtoväli noussut 120tkm->150tkm jossain välissä vuonna ´07. Olisko vuosimallin vaihtuessa kesän korvalla.

Aikaperustainen vaihtoajankohta 6 vuotta, mikä itsellä jo täynnä (kilsoja 130tkm) . Autoa tosin säilytän lämpimässä tallissa. Kesään mennessä pitää varmaankin  vaihdattaa.

Toiseen ketjuun jo varoittelinkin. Mutta ainakin sinällään edullinen rs huolto (tampereella) tarjoaa nokkahihnakoneiston+vesipumpun vaihtoa paketteina 2-litraisille ja 1.9-litraisille PD-koneille. Asennustarjous BMM:lle sama kuin 16-venttiiliselle tavallisemmalle BKD:lle. 1.9-litraisille tarjous huomattavasti edullisempi. Eivät osanneet kertoa muuta syytä tuolle epäkohdalle kuin "hinnoittelun yksinkertaistamisen", vaikka osasarja tosiaan BMM:ssä sama kuin 1.9:ssä. Täytynee vaihdattaa muualla (ei-merkkiliike tai Viron merkkiliike).

qwe

Lainaus käyttäjältä: SNG - 17.02.14 - klo:15:48

Toiseen ketjuun jo varoittelinkin. Mutta ainakin sinällään edullinen rs huolto (tampereella) tarjoaa nokkahihnakoneiston+vesipumpun vaihtoa paketteina 2-litraisille ja 1.9-litraisille PD-koneille. Asennustarjous BMM:lle sama kuin 16-venttiiliselle tavallisemmalle BKD:lle. 1.9-litraisille tarjous huomattavasti edullisempi. Eivät osanneet kertoa muuta syytä tuolle epäkohdalle kuin "hinnoittelun yksinkertaistamisen", vaikka osasarja tosiaan BMM:ssä sama kuin 1.9:ssä. Täytynee vaihdattaa muualla (ei-merkkiliike tai Viron merkkiliike).

BKD koneen moottoripukki on hihnan vaihdon vuoksi irroitettava. Luultavasi moottorin tuenta ja moottoripukin asenustyöt lisää hintaa.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

SNG

Lainaus käyttäjältä: qwe - 17.02.14 - klo:16:04
BKD koneen moottoripukki on hihnan vaihdon vuoksi irroitettava. Luultavasi moottorin tuenta ja moottoripukin asenustyöt lisää hintaa.

Tuo oli erittäin perusteltu kommentti. Osasarjakin maksaa BKD:hen itsessään jo noin 100-150€ enemmän.

Onko kelläkään tietoa eroaako BMM:n nokkahihnahuolto 1.9 litraisista MILLÃ,,Ã,,N tavalla? Joudutaanko autoa esim purkamaan enemmän "tilanahtauden" tai muun syyn takia jne.

Eli onko mitään perustetta 1.9:jä korkeampaan pakettihintaan?

PS. Ja ne moottorin kannakepultithan pitää vaihtaa aina.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: toukka - 17.02.14 - klo:15:14
Käyttöauto Rauma...  ::)

www.volkswagen.fi > Huoltopalvelut ja tarvikkeet

Haluamme tarjota asiakkaillemme ja heidän autoilleen vain parasta, liittyy se sitten tietoihin, taitoihin tai osaamiseen taikka markkinoimiimme palveluihin ja materiaaleihin. Kaikki tämä laatuedulliseen hintaan. Autosi ja sinun parhaaksi â€" tervetuloa palvelevaan Volkswagen-liikkeeseen.

???
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

wille84

Lainaus käyttäjältä: qwe - 17.02.14 - klo:16:04

Ompa tuon moottorin tuennan joutunut 1.9 pumppari koneestakin irroittamaan kun kone on poikittain (pitkittäis koneissa sitten omat murheensa)

Osassa 2.0 moottoreita käytetty tuota lyhyemmällä kierteellä olevaa kiristimen pulttia (joka sitten kierteet kannesta korkatessaan aiheuttaa enemmän tai vähemmän ongelmia moottorin kierroksista riippuen) saattaa nostaa hintaa..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy