Ilmastoinnin huolto teetetty

Aloittaja Emil, 17.05.10 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

tsiih

Paine vaihtelee ulkolämpötilan eli moottoritilan lämpötilan mukaan, ei sitä kannata kytätä. Kuinka pitkä aika viime huollosta oli?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tos®

Joo elsasta kattoin taulukon paineista ja lämpötiloista...
2vuotta sitte täytetty viimeks
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Siitä taulukkoa... voi verrata lämpötilan mukaan  8)
http://tos.pp.fi/images/audi/climataulukko.jpg
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Noi elsan luvut on vähän alakanttiin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tos®

Lisäsin käppyrään höyrystimen lämpötilan, joka näytti olevan hyvin likellä samaa ku moottorin.
Nyt pallukat asettuu lähemmäs elsan arvoja
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Höyrystin on kojelaudan alla...

Tos®

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.05.11 - klo:21:39
Höyrystin on kojelaudan alla...
On on, mut samaa lämpötilaa näytti moottorikin  ;D

e: ja taas auto lojunu paikallaan 8 tuntia
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Pystyiskös muuten noista vcds:blockeista päättelemään climatronicin koodit?

Tos®

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.05.11 - klo:21:54
Pystyiskös muuten noista vcds:blockeista päättelemään climatronicin koodit?
Elsassa on pitkä lista tosta group 2:sta.
En nyt juuri muista mitä ne tarkotti
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Kompressorin sammuttamisyytä?
Eiku tarkoitin noita climatronicin näyttöön saatavia lukuja, niistähän ei vieläkään ole kunnon listaa missään. Luulisin et vcds näyttää kaikki samat kuin tronicin näyttökin.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.05.11 - klo:21:59
Kompressorin sammuttamisyytä?
Eiku tarkoitin noita climatronicin näyttöön saatavia lukuja, niistähän ei vieläkään ole kunnon listaa missään. Luulisin et vcds näyttää kaikki samat kuin tronicin näyttökin.
Enpäs tiedä...
Muistaakseni ainakaan b7 audiin ei saanut edes huoltonäyttöä päälle ja golffissaki on vain climatic.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Mä voisin edelleen ottaa sun climaticin, joka päivä kiroan tuota paskaa...

Tos®

Heh... Just luin phaetonin ilmastoinnista ssp:tä ja siinä on jopa ilman kosteuden tunnistin tuulilasin reunoilla
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Ja eiku retrofittaamaan  ;) O-ou, tulikos nyt yllytettyä...

Juppa

Tuli käytettyä hyväksi tuo Vianorin ilmastointihuoltotarjous, 49â,¬. Pitää kyllä olla rekisteröitynyt tuonne MyVianoriin että saa kampanjakoodin.

Tos®

Ainakaan vielä paineet ei ole pudonnut vuodon puolelle...

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tet

^ Se kannattaa ottaa huomioon että paine ei laske niin kauan kun siellä järjestelmässä on nestemäistä kylmäainetta jäljellä. Vasta kun soppa on niin vähissä että siellä on enää kaasua jäljellä, vasta sitten lähtee paine laskuun. Siihen asti paine kertoo vain lämpötilan, ja päinvastoin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tet

^ Öh, niin sellainen olennainen asia jäi pois että tietenkin noin kun systeemi on lepotilassa eli kompura ei käy ja paineet tasaantuneet. Käynnissä olevan kompuran imu- ja poistopaineissa voi näkyä pienemmätkin vuodot. Joku alan ammattilainen varmaan voisi valottaa tätä paremmin, itse olen vain "lämpöpumppuharrastaja" joten tiedot asiasta on vähän vajavaiset.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tos®

Ne paineet luulis vaihtelevan aika paljon kylmästöinnin tarpeen mukaan.
Joten uv-valo lienee ainoa jolla vuodon voi löytää.

Audista löytyy 7mäntäinen, (ilmeisesti) muuttuva tilavuuksinen kompura.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Lakkaa mittailemasta, käytä huoletta kesä ja syksyllä uv-valon kanssa kyttäämään. Löytyy kyllä jos on jotain löytymistä  ;)

Tos®

Pitää seuraavan kerran testata helteellä...  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

isopahasusi

desinfioiko nuo tuossa ilmastoinnin huollossa myös sen kennon joka katkuaa ainakin tossa omassa?
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Tos®

^Riippuu huollosta... kannattaa kysyä mitä hintaan sisältyy
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Karvis

Noihin hinnat alkaen huoltoihin tuskin sisältyy mitään muuta kuin itse järjestelmän huolto, kennon desinfioinnista pitää maksaa sitten erikseen. Itse huollatin Ocun ilmastoinnin pari vuotta sitten hintaan 69â,¬ ja siihen ei kuulunut desinfiointia.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peltzi

Missä on pätevä ilmastoinnin salat osaava firma PK-seudulla?

Vian etsintää olisi tarjolla.

mabe

Tulipas käytyä itsekin ensimmäistä kertaa ilmastointilaitteen huollossa.

Mielestäni mitään vikaa ei ollut, mitä nyt viime kesänä +32 kelillä alkoi olla jo teho rajoilla. Eihän tuolle olekaan vielä mitään tehty ja reilu kuusi vuotta on ollut ajossakin, kohta 130k mittarissa ja käytetty miten sattuu, talvella ei koskaan.

No niihin lukuihin:
Aineita tuli pois 360g ja öljyä 11g. Takaisin meni 19g öljy ja 525g kylmäainetta. Väriainetta ei mennyt mutta ei noilla vajenemisilla tarvinnutkaan. Eli oli sieltä jotain karkuun jo päässyt ja nyt pukkaa jääkarhuja tarvittaessa suuttimista.

Huollon teki Jumbon kauppakeskuksen pesufirma, Fikos ja otti tuosta perustäyttöhuollosta 89e. Ei vain jaksanut lähteä kikkailemaan tässä vaiheessa tuon kanssa ja hakemaan mitään erikoistarjouksiakaan. Meni kauppakeikan ohessa.

Tos®

Nyt ensimmäinen punanen risti on viivan väärällä puolen...
Luultavasti systeemin lämmöt ei ollu ulkolämpötilan tasolla ja siitä heitto tuloksiin  ::)

Tänään sai jo 6 barin lukuja helteellä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Quality

Nyt on teetetty ensimmäinen iilmastoinnin huolto merkkiliikkeessä 120 tkm:n laajan huollon yhteydessä. Mielestäni se kävi todella kätevästi, kun ei tarvinnut autoa kiikuttaa erikseen minnekään, eikä hintaakaan tullut aineineen kuin vähän toistasataa.

Aine oli vajentunut 215 g eli yli kolmanneksella, joten aihetta täydennykseen oli. Mitenkään en tuota tosin laitteen toiminnassa huomannut, en tehossa enkä tuoksuissa.

Muutoinhan ilmastointi on ollut Audini suurin murheenkryyni, sitä korjattiin (tai yritettiin korjata) moneen otteeseen takuuaikana. Lopulta vaihdettiin koko ohjainyksikkö, mutta en voi sanoa, että laitteen toiminta olisi täysin vakaata ja toivotunlaista vieläkään. Siis ominaisuus.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Wekotin

Kokeilin tänään diy ilmastoinnin raikastusta/desinfiointia. CRC:n putelo jalkatilaan ilmastointi puhaltamaan täysillä kylmää ja sisäilmankierto päälle. 10 min ja 10e myöhemmin ilmastoinnista puhaltaa miellyttävä tuoksu. Taidan ottaa tavaksi tehdä joka vuosi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy