Passat takuuosat

Aloittaja Jalkamies, 01.02.14 - klo:11:05

« edellinen - seuraava »

Jalkamies

Minulla 2007 Passat 2,0 TDi Powerdiesel. Kun autolla oli ajettu 65 tuhatta,
auto sammui normaaliajosta ja jätti tielle. Ei käynnistynyt.
Liikkumisturva oli ja auto hinautettu paikalliseen Keminmaan Pörhön
autoliikkeeseen (valtuutettu VW huolto).
1 sylinterin pumppusuutin kuulemma mennyt oikosulkuun.
Kertoivat Pörhöllä, että korjaus menee  minun piikkiini, koska,
huolimatta vähäisistä ajokilometreistä,  auto on melkein 4 vuotta vanha.
Kun asiaa pengoin netistä, huomasin vian olevan yleinen ja tehtaan takuulla
korjattavissa, ”havaitsi” Pörhön työnjohtaja sattumalla kiertokirjeen
maahantuojalta, jossa pumppusuutinviat korjattaisiin tehtaan piikkiin.
Näin tehtiin, eikä laskutusta tullut. Hyvä kun olin tarpeeksi aggressiivinen silloin.
Auto kuitenkin heti korjaamolta ensimmäiseen moottoritiekiihdytykseen
lähtiessä nyki, kun 3 vaihteella kierrokset kävi yli n. 3500.
Soitin Pörhölle, jossa samainen työnjöhtaja kertoi rajoittimen menevän
päälle, eikä asiasta kannata huolestua. Tinkauksesta huolimatta asia jäi tähän.
Vika jatkui ja jatkui samana, mutta olin jo opetellut ajotavan, että autoa ei
vedätellä yli tuon kierrosmäärän normaalisti.
Välillä se lipsahti ja vika, tai ”VW ominaisuus”  ilmoitteli tuolloin itsestään.
Meni tällä tavoin 40 000 km.
Sitten tässä vastíkään normaaliajosta töihin mennessäni auto sammui ja
jätti töihinmenon kesken ja minut pakkaseen.
Auto taas Pörhölle. Nyt sieltä heti soitettaessani kerrottiin, että tehdas
on nyt luvannut vaihtaa kaikki sen aiemmin vaihdetun pumppusuuttimen
malliset suuttimet takuuna uusiin, samanlaisiin toimiviin malleihin, joka siihen
1 pytylle jo vaihdettiin. Tehdastakuuna. Hyvä!
Mutta, kun autoa hain huollosta, kerrottiin, että remontti meneekin minun
maksettavakseni kaikilta muilta osin, kuin niiden 3 muun pumppusuuttimen vaihdosta,
koska vika oli juuri siinä 1 pytyn kertaalleen vaihdetussa suuttimessa.
Siitä oli kuulemma joku tappi irronnut, minkä ei pitäisi olla edes mahdollista.
Ei ole kuulemma koskaan vastaavaa tullut eteen, edes maahantuojan tiedossa
ei ole ollut vastaavaa sattunut.
Olivat laittaneet tapin takaisin suuttimeen ja suutin olisi aivan uuden veroinen
ja tiukka, joten eivät ymmärtäneet syytä tapin irtoamiseen.
Vaihtoivat kuitenkin ilman suostumustani suuttimen uuteen, eli tekivät päätöksen
minulta kysymättä. Lupani oli vaihtaa kaikki tehtaan piikkiin vaihdettavat osat.
Pörhö laittoi huoltoraporttiin mahdolliseksi syyksi ylikierroksia.
Kun kerroin aiemmasta nykimisistä ja heidän ”kierroslukurajoittimestaan”, he sanoivat,
että ylikierroksia saa aikaiseksi jos lyö liian pienen vaihteen sisään kovasta vauhdista
ja nostaa kytkintä!
Siis minäkö tuollaisia tekisin, varsinkin, kun auto sammui ajaessani vakionopeussäädintä
käyttäen.
Mahdollisen asennusvirheen he torppasivat heti.
Jä kun VW :llä ei ole päivänkään mittaista takuuta takuussa vaihdetuille osille, ei
Pörhökään anna heidän ilmoituskensa mukaan 0 hintaisille osille työtakuuta.
Heidän takuunsa kattaa vain maksetun osan ja maksetun työn.
Kun pyysin, että osa toimitettaisiin tehtaalle tutkimuksiin, koska vika oli ”mahdoton”,
kieltäytyi Pörhön Autoliike Oy ja kieltäytyi myös VV-Auto Oy, (maahantuoja).
Ja osa laitetaan tietyn ajan jälkeen roskiin.
Kun Kysyin VV-Auto Oy:n takuuvastaavalta, että hän ottaisi yhteyttä tehtaaseen, hän
kieltäytyi. Ja kun kysyin, että voinko itse ottaa tehtaaseen yhteyttä, hän kertoi sen
olevan turhaa, kun kaikki Suomesta tulevat reklamaatiot tulevat suoraan hänelle
tehtaalta käsittelemättömänä, reklamointini tehtaalle olisi turhaa. Hän päättää.
Itse sen pitemmän kyselyn jälkeen olisi voinut lunastaa sen 330 eurolla itselle,
mutta kun tappi on  kiinnitetty, eikä ollut löysä, eikä näillä osilla ole sarjanumeroita,
olisi tutkimus täysin turha.
700 euroa meni, kun osa oli takuuvaihdettu ja siten vailla mitään takuuta, vaikka se olisi hajonnut
jo heti Pörhöltä ulos ajaessani.
Autossani on nyt 3 kpl uusia tehdasvaihdettua osaa, joilla ei ole MIT,,,,N takuuta, ei
asennuksella, eikä työllä.
Ja nyt tulee paras kohta: AUTO EI EN,,,, NYKI !
On vahva epäilys siitä, että joko Pörhön Autoliike Oy korjasi joko oman asennusvirheensä, tai
silloin vaihdettu pumppusuutin oli valmistusvikainen !
Mutta kun VW :n takuuvaihto osissa EI OLE P,,IV,,NK,,,,N TAKUUTA.
Hyvä Pörhön Autoliike Oy, hyvä VV-Auto Oy ja hyvä yleensäkin saksalainen laatutyö VW

Mitä tässä pelkkä maksumies voi, kun kävellä erimerkkiseen autoliikkeeseen ? Ehdotuksia ?
Passat -07 Vielä hyrskyttää
Transporter -08 näillä näkymillä poistumassa

brainsurgery

LainaaMitä tässä pelkkä maksumies voi, kun kävellä erimerkkiseen autoliikkeeseen ? Ehdotuksia ?

Volkkarin huonoin ominaisuus on sysipaska huolto. Aina kun auton hakee huollosta, sitä saa itse korjailla lisää. Takuu ei toimi vaan esim. 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu leikkautuu jossain vaiheessa auton ikää. Lisäksi ei tunnu olevan käsitystä kaikista vioista vaan ne laitetaan ominaisuuksiksi.

Tuolla toisessa topicissa on käsitelty 2.0TFSI koneen lämpiämisongelmia. Huollon mukaan kyseessä on ominaisuus että nollakeleillä ei lämpene vedet kuin 66 asteeseen. Löytyihän sieltä itse selvittelemällä sitten vielä yksi ylimääräinen termostaatti, jonka vaihtamalla lämmötkin nousee normaalisti.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jalkamies - 01.02.14 - klo:11:05

Mitä tässä pelkkä maksumies voi, kun kävellä erimerkkiseen autoliikkeeseen ? Ehdotuksia ?

Sinulla on siis nyt 7 vuotias auto jossa uudet pumppusuuttimet (joista 3ssa ei ole takuuta,mutta onhan siinä paljon muitakin osia joissa ei ole enää takuuta)?
Ja eikös/käsittääkseni ne ole parannettuja suuttimia jotka tuskin enää hajoaa lähiaikoina. Onhan näistä suuttimista ollu paljonkin juttua taannoin.

IMHO, ajelet onnellisena autollasi eteenpäin, ja käytät jatkossa jotain toista VW pajaa.

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 01.02.14 - klo:11:26
Aina kun auton hakee huollosta, sitä saa itse korjailla lisää.

Ainakin täällä uudellamaalla tuntuu onneksi päästy jo tuollaisesta. Nyt on tainnut mennä jo 5 vuotta kahden vag auton huoltojen kanssa ettei ole tarvinnut minkään töpeksiöintien takia palata asiaan. Aika hyvät pisteethän VW huolto on kerännyt viimeaikoina testeissäkin.
Mutta myönnän, että hankalissa takuuasioissa vaaditaan omaakin jämeryyttä, eikä silti aina mene hommat putkeen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

KariVolk

Lainaus käyttäjältä: Jalkamies - 01.02.14 - klo:11:05

Mutta kun VW :n takuuvaihto osissa EI OLE P,,IV,,NK,,,,N TAKUUTA.

Takuuvaihto-osissakin on tuotevastuu, ei niihin takuuta tarvitse. Jos tehdyn korjaustoimen
jälkeen auto vielä reistailee, kannattaa viedä auto toiseen korjaamoon tarkistettavaksi. Näin
mahdollisen virheellisen asennuksen tehnyt ei pääse peittelemään jälkiään.

Jalkamies

Pörhön Autoliike on täällä ainoa "valtuutettu" VW huoltoliike, ja tunnetusti, jos autoa käyttää yhdelläkään muulla korjaamolla,
Pörhö ilmoittaa sen liikkeen olevan kaikesta vastuussa, kun on autoa "ropeloinut".
Osa Pörhöllä, oman sanomansa mukaan 100 % kunnossa, mutta päättivät vaihtaa silti (minun laskuuni kysymättä).
Osa ei sarjanumeroitu, osan paikasta ei virallisesti mitään tietoa, koska maahantuoja, VV-Auto ei ole kiinnostunut asiasta.
Hyväksi havaittu osa saattaa olla jo jonkun VW autossa käytössä, takuuosavaihdettuna, taas ilman takuuta.
Tuotevastuu ei auta kun pitäisi osoittaa ensin onko osa edes viallinen. Vaihdettu se heidän mukaansa on. Miten todistat mitään.
Paljon on kuitenkin huhuja liikkeellä turhista takuuvaihtojen asiakkaalla maksamisista täälläpäin. Mm. etupyörän laakerin vaihdosta
16000 km ajetusta Passatista (kyseessä naisomistaja). Ym. Ym.
Maahantuojan kannanotto kuuluu lähinnä: "shit happens". Eivät halua tehdä mitään itse ja haluavat vaieta asiat unohduksiin.

Jalkamies

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.02.14 - klo:12:26
Sinulla on siis nyt 7 vuotias auto jossa uudet pumppusuuttimet (joista 3ssa ei ole takuuta,mutta onhan siinä paljon muitakin osia joissa ei ole enää takuuta)?
Ja eikös/käsittääkseni ne ole parannettuja suuttimia jotka tuskin enää hajoaa lähiaikoina. Onhan näistä suuttimista ollu paljonkin juttua taannoin.

IMHO, ajelet onnellisena autollasi eteenpäin, ja käytät jatkossa jotain toista VW pajaa.

Autolla ajettu nyt 106 tuhatta. Se parempi, 1 pytylle vaihdettu pumppusuutin kesti 40 000 km. Miten niin parannettu suutinmalli ?

Sanoppas täältä Kemin seudulta seuraava "virallinen VW paja, johon tuon Passattini seuraavaksi veisin ? Joku toinen Pörhö Rovaniemellä tai Oulussa ???

repomies

Mielenkiinnolla odotan, onnistuuko joku paljon kilometrejä ajava saamaan tuon viimeisimmän pumppusuutinkampanjan tiimoilla vaihdetun suutinsatsin ajettua uudelleen oikosulkuun asti. Ja millä kilometreillä.

Omat kokemukset merkkihuolloista ovat enimmäkseen hyvät. Viimekerralla sisätilalämppäri tosin lakkasi toimimasta. Mutta oli siitä se hyöty että nyt tiedän niiden vaihtaneen sen raitisilmasuodattimen.. lämppärin pistorasian johto vaan unohtui laittaa paikalleen. ;D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jalkamies - 01.02.14 - klo:13:57
Autolla ajettu nyt 106 tuhatta. Se parempi, 1 pytylle vaihdettu pumppusuutin kesti 40 000 km. Miten niin parannettu suutinmalli ?

Sanoppas täältä Kemin seudulta seuraava "virallinen VW paja, johon tuon Passattini seuraavaksi veisin ? Joku toinen Pörhö Rovaniemellä tai Oulussa ???

Kai ne nyt VAGillakin tajuaa parempaa laittaa sisään kun kovat kustannukset tulee takuu korjauksista. En tiedä miksi autostasi hajosi tuo yksi. Näitähän on vaihdettu palstalaistenkin autoihin monia, mutten ole nähnyt valitusta että ekan satsin jälkeen vielä paukkuisi.
Viestini pointti on kuitenkin ettei tuosta nyt kannata alytöntä murhetta ottaa. Itse antaisin yhden mahdollisuuden autolle vielä, jos hajoaa vielä suutin ja omalle kustannukselle jää niin sitten kiertoon.

Meinasinkin jotain epävirallista VW pajaa, tai monimerkkihuoltoa. Oulussa näyttäisi tosiaan olevan virallinenkin vaihtoehto, entäpä hieman lähempänä oleva Ruotsin Kalix :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

PLe

Sain oman Passatin eilen Pörhöltä  90 tkm huollosta. Huollon lisäksi piti jakohihna vaihtaa, yllätys yllätys. Osat meni Pörhön ja maahantuojan piikkiin, vaihtotyöstä veloitettiin.
Volvo V70 D4 AWD
Passat 3C Variant 2.0 TDI DSG6
Passat 3BG Variant 1.9 TDI Tiptronic
Golf IV GTI 1.8T
Golf mk2 1.8T
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
VW Cärry

qwe

Lainaus käyttäjältä: PLe - 01.02.14 - klo:17:36
Sain oman Passatin eilen Pörhöltä  90 tkm huollosta. Huollon lisäksi piti jakohihna vaihtaa, yllätys yllätys. Osat meni Pörhön ja maahantuojan piikkiin, vaihtotyöstä veloitettiin.
Pelkkä hihna (30,) vaihdettiin?
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

PLe

Hihna,pyörä, vesipumppu, apulaitehihna eli kaikki mitä normivaihdossa tarviikin.
Volvo V70 D4 AWD
Passat 3C Variant 2.0 TDI DSG6
Passat 3BG Variant 1.9 TDI Tiptronic
Golf IV GTI 1.8T
Golf mk2 1.8T
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
VW Cärry

Jalkamies

Lainaus käyttäjältä: PLe - 01.02.14 - klo:17:36

Liekö tuokin rysäys vielä edessä, kun ei vaihto ole muutoin vielä huoltosuunnitelman mukaan ajankohtainen ?
Ei toki minulla, kun olen päättänyt vaihtaa merkkiä, koska VW ei ole kiinnostunut reklamaatioista vielä.
Maahantuoja VV-Auto Oy on vetäytynyt kuoreensa, eikä vastaa enää mihinkään kyselyihini. Pörhöhän on aina tehnyt työnsä 100 %:sti, ainakin
omien sanojensa mukaan.
Odotan vielä jonkun kääntämään kertomukseni saksaksi ja saksalaisten palstojen luettavaksi, jos saisi jollain konstin yhteyttä sylttytehtaaseen, osista vastaaviin tahoihin.

Jalkamies

Keminmaan Pörhöltä Joni Ailinpieti ja VV-Auto Oy:stä
Petri Ketonen sanoivat, että takuuvaihto osilla ja työllä
EI ole minkäänlaista takuuta !!

Olen saanut saksan VWlle sen verran yhteyttä suoraan, että
ovat ihmeissään VV-Auton toiminnasta tässä asiassa ja,
vaikka heillä ei ole suoraa käskyvaltaa kyseiseen uljuun,
ovat kehottaneet jo toista viikoa sitten selvittämään asian ja kertomaan minulle mahdollist toimenpiteet.
No, VV-Auto Group Oy:stä EI ole otettu mtään yheyttä.

Pörhön toiminnasta ihmettelen myös edelleen sitä asiaa,
että miten he ovat vaihtaneet ilman minun suostumustani
HEID,,N mielestään 100% toimivan pumppusuuttimen uuteen,
minun laskuuni. Tuo vaihdetu pumppuuutin on siis heidän
mielestään täysin toimiva, kun irronneen tapin laittoi takaisn.
Miksi vaihtoivat ?

Koska ei Pörhön Autliike, eikä maahantuoja VV-Auto Group Oy
anna enää minkäänlaista selvitystä asiassa, katson
voivani "mainostaa" heidän toimintaansa vertaamalla heitä
"perävalotakuu firmoiksi".
Sen tulen tekemään KAIKISSA mahdollisissa yhteyksissä.

Wasabrod

Sen verran on käsittämätöntä settiä, että kun sinulla tuntuu tuota intoa olevan, niin ota ihmessä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kun kerta vastapuoli näyttää olevan haluton asiaa mitenkään selvittämään, niin kannattaa ottaa viranomainen avuksi.

Jalkamies

Näin on tarkoitus tehdä. Annan vielä ensi viikon aikaa heille.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy