Paskatti ei starttaa 1.8 20V

Aloittaja KoMuX, 30.01.14 - klo:16:37

« edellinen - seuraava »

KoMuX

Elikkä itellä on tollanen 1.8 20V APT koneella oleva paskatti, joka ei halua startata hörähtää vain lyhyesti.
Mittaristoon jää palamaan startatessa EPC vikavalo mikä ei ole ikinä palanut ennen. Vikakoodit katottu korjaamolla eikä kuulemma auttanut koska herjasi outoa koodia.

Vaihdettu/tarkistettu
- kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
- kaasuläppä tsekattu
- lämpöanturi vaihdettu
- Maffi tsekattu
- bensapumppu katottu
- tulpat vaihdettu
- tarkistettu että kipinää tulee
- venakopan tiiviste vaihdettu

Alkaa pikkuhiljaa v**u"#&#&!'!

Ehdotuksia/ideoita otetaan vastaan!!

Tuska

Lainaus käyttäjältä: nicovoim - 30.01.14 - klo:17:11
Vie paalii ja osta pösö! :D

Sen starttaamisee ei taija edes toi lista riittää :D

Oma neloskoppanen golffi teki samaa, tosin siinä kyllä oli venttiileissä vikaa mikä saatto aiheuttaa sen.
Yks mikä äkkiseltää tulee mielee on ajonesto?
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

spieß

Joskuskerran oli tuommoiseen syypää nokkien välisen ketjun hammaspyöräkuluma...

Mikko83

Kyllä jettamies on aina jettamies.

KoMuX

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 30.01.14 - klo:18:05
bensapumpun rele?

Juu unohdin sanoa että rele toimii ja bensaa tulee moottorille asti.

KoMuX

Lainaus käyttäjältä: spieß - 30.01.14 - klo:18:03
Joskuskerran oli tuommoiseen syypää nokkien välisen ketjun hammaspyöräkuluma...

Mites tommosen tarkistaa? ??? Venakoppa ainakin auki?  ::)

KoMuX

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 30.01.14 - klo:18:01
Sen starttaamisee ei taija edes toi lista riittää :D

Oma neloskoppanen golffi teki samaa, tosin siinä kyllä oli venttiileissä vikaa mikä saatto aiheuttaa sen.
Yks mikä äkkiseltää tulee mielee on ajonesto?

Miten ton pystyis varmistamaan? Aivaimen kuva ei ainakaan jää palamaan mittaristossa.
Voisko kulunu virtalukon pohja olla vikana? ??? ::)

KoMuX

Eli lähti kerran käyntiin kun piti kaasupolkimen pohjassa. Ja kulki hyvin motarilla mutta sammui valoihin eikä lähtenyt sen jälkeen käyntiin. Tyhjäkäynti seilasi 1500rpm - 400rpm. Välillä tuntui ettei vastaisi kaasupolkimeen :o :o ??? >:(

KoMuX

Nyt on ketjunkiristin vaihdettu jonka takia jako oli muuttunut. Jako korjattu muttei starttaa vieläkään... Hörähtää välillä.. Apuja kaivataan

Höylä

Mikähän vikakoodi tuolla mahtaa olla jos on "outo"? Kuinka pahasti jako oli pielessä? Onko koneesta mitattu puristuksia sen jälkeen kun kiristin on vaihdettu? Kasteleeko kone startatessa tulpat?

KoMuX

Lainaus käyttäjältä: Höylä - 12.02.14 - klo:17:54
Mikähän vikakoodi tuolla mahtaa olla jos on "outo"? Kuinka pahasti jako oli pielessä? Onko koneesta mitattu puristuksia sen jälkeen kun kiristin on vaihdettu? Kasteleeko kone startatessa tulpat?

"Outo" vikakoodi oli nokka-akselin asentotunnistin joka vaihdettiin. En itse tiedä kuinka pahasti jako oli pielessä koska korjaamolta sanottiin että jako oli heittänyt viallisen ketjunkiristäjän takia. Puristuksia ei varmaankaan ole mitattu. Tulpista en ole varma että kasteleeko kone ne.

ilakimgo

#11
Rele tietokonekotelon sisällä J219 tjsp. En muista.

Muokataan: Korjaan, koska luin kokonaan vasta nyt.
Mikä se kummallinen koodi oli?

KoMuX

Korjaamolta tuli soitto että kone paskana. Kampiakselin kiila oli kuulemma hajonnut ja kampiakseli hajottanut koneen. Eli varmaan kone romuttamolle? >:( >:( :'(

pomo

Varmasti halvin ratkaisu on vaihtaa koko kone?

KoMuX

Varmaankin :o. Linkkejä kaivataan mistä löytäisi purkumoottoreita ::)

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: KoMuX - 13.02.14 - klo:15:47
Varmaankin :o. Linkkejä kaivataan mistä löytäisi purkumoottoreita ::)

Täältä voi katsella koko alaa: www.autopurkaamot.com/

Tunnettu volkkarin purkaja: www.valko.fi/

Sitten täytyy mainita ruttutukku: www.avk.fi

Ja jos ei valikoima riitä, niin sitten tänne:  www.ebay.de.  Sieltä löytyy ihan mitä vaan.


Mikä muuten on kampiakselin kiila?

KoMuX

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 13.02.14 - klo:18:31
Täältä voi katsella koko alaa: www.autopurkaamot.com/

Tunnettu volkkarin purkaja: www.valko.fi/

Sitten täytyy mainita ruttutukku: www.avk.fi

Ja jos ei valikoima riitä, niin sitten tänne:  www.ebay.de.  Sieltä löytyy ihan mitä vaan.


Mikä muuten on kampiakselin kiila?

Joo kiitti linkeistä :D. Kampiakselin hammaspyörä oli jätetty hiukan löysäksi viime jakopääremontissa joten se on päässyt pikkuhiljaa syömään kiilan hammaspyörästä ja kampiakselin päässä olevan kolon paskaksi joten ajoitus mennyt pieleen ja kone rikki. Anteeksi huono selitys ::)

KoMuX

Tietääkö joku kuinka helposti tommoisen 1.8t koneen saisi 1.8 tilalle? Joutuuko paljonkin uusia sähköjohtoja lisäilemään? Ihan mielenkiinnosta kyselisin jos jollain jotain kokemusta/tietoa ::) ::)

Arska F

Lainaus käyttäjältä: KoMuX - 13.02.14 - klo:21:29
Kampiakselin hammaspyörä oli jätetty hiukan löysäksi viime jakopääremontissa

Tai sitten kasattu vanhalla (venyneellä) pultilla, joka on myös yksi niistä viimeisistä (ja ei niin halvoista) virheistä, mitä voi tehdä vag:n jakopääremontissa...
Venynyt pultti pohjaa, ja näyttää olevan oikeassa momentissa (ei tosiaankaan ole), jolloin hammaspyörä "jää löysälle"
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy