Automerkin vaikutus liikennekäytökseen

Aloittaja Quality, 10.05.10 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

Huonoiten liikenteessä käyttäytyvät autoilijat, jotka ajavat

Audilla
32 (14.4%)
Bemarilla
63 (28.4%)
Citikalla
2 (0.9%)
Fordilla
0 (0%)
Hondalla
2 (0.9%)
Mersulla
15 (6.8%)
Nissanilla
2 (0.9%)
Opelilla
0 (0%)
Peugeotilla
1 (0.5%)
Renaultilla
1 (0.5%)
Saabilla
3 (1.4%)
Skodalla
10 (4.5%)
Toyotalla
7 (3.2%)
VW:llä
3 (1.4%)
Volvolla
77 (34.7%)
Muulla (kerro viestissä)
4 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 205

chr

Joskus muistan lukeneeni jonkin "tutkimuksen" ylinopeuksista ja automerkeistä. Voittaja oli yllättäen volkkari, kaupparatsujen suosikki. Ei ne volkkaristit silti pahimmasta päästä liikenteessä ole. Kai minäkin menen vähän tuohon Volvo-linjalle. Nyt alkaa myös jos E60-sarjan bemareita saamaan 20te pintaan ja minusta käytös on heikentynyt. Skodamiehistäkin on iloisten turbokoneiden myötä tullut "reippaampia". Japsiautoilijat perinteisesti etenevät melko rauhallisesti, niillä perheautoilla kuin ei pääse kovaa. ;)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: chr - 10.05.10 - klo:21:15
Skodamiehistäkin on iloisten turbokoneiden myötä tullut "reippaampia".
Ahdin määrää tahdin  ;)

Quality

LainaaSe on tietenkin selvää, että ei autoMERKIT vaikuta liikennekäyttäytymiseen. Kyllä ne ihmiset niitä autoja ajaa. Voihan se toki olla niin, että tietyn tyyliset ihmiset valitsevat jonkun tietyn automerkin, joka sitten vaikuttaa siihen automerkin liikennekäytökseen.

Tässä on taas tuttu muna vai kana -asetelma: ostavatko tietyntyyppiset ihmiset tietynlaisia autoja, vai muokkaako tietynlainen auto myös kuljettajan ajokäytöstä? Itse uskon oikeastaan kumpaankin: jos olet tarpeeksi "pappa", et halua urheilullista autoa, mutta voit "syyllistyä" tien tukkimiseen, alinopeuteen, ohitettavana kiihdyttämiseen jne. Ja jos auto tarjoaa riittävää suorituskykyä, se todennäköisesti stimuloi myös kuljettajaa yhä rajumpiin suorituksiin. No, kuten edellä mm. RoccoScientist kertoi, tämä ei toki koske kaikkia.

Tämä keskustelu on kovin suhteellista sikäli, että ajokäytöstä verrataan yleisesti sopivana pidettävään käytökseen, ja tarkemmin, tämän palstan kirjoittajien sopivana pitämään käytökseen. Voitaneen ajatella, että palstan kirjoittajat arvioivat kanssa-autoilijoita jokseenkin keskimääräisin kriteerein.

(Nyt ei pysty enää kirjoittamaan, pakko lähteä katsomaan Saksa-Suomi -matsia, kun tuntuu Suomen peli kulkevan toiseen malliin kuin Tanskaa vastaan.)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

chr

Minusta liikennekäytöksessäkin on kahdenlaista menoa. On sitä kaahottamista, valoista kiihdyttelyä ja ohittelua. Sitten on sitä jonkun mainitsemaan Mersumeininkiä, eli ei vilkuteta, ei väistetä, mennään vaan täysin välinpitämättömästi.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.05.10 - klo:21:28
(Nyt ei pysty enää kirjoittamaan, pakko lähteä katsomaan Saksa-Suomi -matsia, kun tuntuu Suomen peli kulkevan toiseen malliin kuin Tanskaa vastaan.)

Pelistä tiedä, mutta onneksi me VAGarenalaiset ollaan kaikki täydellisiä kuljettajia tuolla liikenteessä ;D

Tupo

LainaaPakko tarttua tuohon syöttiin..

Sivubisneksinä aina välillä FH:n ratin takana viihtyvänä täytyy todeta että osa on enemmän tai vähemmän mulkkuja. Monesti vain nuo edessä ajavat autoilijat kääntävät itse kullakin sen mulkkuvaihteen päälle. Nykypäivänä aikataulut sekä ajoaikasäädökset ovat todella tiukkoja ja kuitenkin kilometrejä tulisi päivän aikana taivaltaa melkoisesti. Sitten välillä kun eteen ilmestyy niitä 75km/h autoilijoita...

Ymmärrän oikein hyvin ammattiautoilijoiden aikataulupaineet. Enkä koskaan ole "tulppana" raskaan kaluston edessä, jos olosuhteet ja muu liikenne sallivat rajoituksen mukaan ajamisen. (Ajan siis navin mukaan todellista nopeutta hiukan yli rajoituksen.) Kuluneen syksyn /talven aikana on kuitenkin parikin isolla Volvolla ajavaa kokovartalok**pää tullut takapuskuriin kiinni hiillostamaan, kun olen edellä ajavan auton takia joutunut pudottamaan nopeuden alle rajoituksen paikassa/tilanteessa, jossa ei laillisesti/turvallisesti pääse ohi.

Kerran meni minullakin tuollaisessa tilanteessa (en voinut ajaa edellä menevän henkilö-Volvon päälle, enkä sulkuviivan takia päässyt ohi) "mulkkuvaihde" päälle ja löysäsin kaasua kuuteenkymppiin, kun FH Volvon maski oli 2 metrin päässä takapuskurista. Eihän se oikein kohteliasta ole, mutta "sitä saa, mitä tilaa".

ABCE-kortti ei valitettavasti tee haltijastaan ammattiautoilijaa, mutta onneksi suurin osa raskaan liikenteen kuljettajista on oikeita ammattilaisia. Ne Suomen suurimmat mul*ut pitäisi vain saada kitkettyä pois alalta...

ATM

Missä on kaikki ooppelit??? En tiedä muistuttaako nykyinen Ocu FL liian paljon Räsää takaapäin, mutta oli ooppelin ritsa millainen tahansa, niin kaikista ykspistekuutosistakin löytyy heti vähintään kaksisataa hummaa kun Octavian takapuskurin tuntumaan pääsee.  ;D ;D ;D Uusista ooppeleista ei välttämättä kulkupuolessa ole valittamista, mutta kaikkea sitä kuvitellaankin. Yleensä sitä palataan ruotuun kun antaa pari kertaa DSG:n rallattaa.

SciroSJK

Ehkä sellaiset, jotka ovat muutenkin tien päällä paljon ajavat hieman reippaammin?

Aikalailla mielikuvapuolella liikutaan, jos ajatellaan että tietyn merkkisellä autolla ajavat käyttäytyisivät tietyllä tavalla liikenteessä!

tn62634

Jos ajan Skodalla rajoitusten mukaan, menee melko moni ohi. Jos ajan Mersulla, aika harva.

Gogol

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 10.05.10 - klo:22:54
Jos ajan Skodalla rajoitusten mukaan, menee melko moni ohi. Jos ajan Mersulla, aika harva.

Eli Skodillakin mittari valehtelee enemmän ;D
Ei vaan, onko joillain jotkut merkit joista ei voi mennä ohi, vaikka ne tulisivatkin persus edellä vastaan..  "Toyota, saan mennä ohi. Hitto, onko tuo Mersu. Pitääpä jäädä perään peesaamaan vaikka se ajaakin hitaasti"

vincent

Niin, ei liene yllättävää, että VAGineet eivät pääse tässä äänestyksessä tällä palstalla kärkeen.

Itse ajan tuolla niin pahamaineisella V70:llä ja yllätys, yllätys : minulle Audi-kuskit ovat osoittautuneet pahimmiksi öykkäreiksi maantiellä. Johtuuko tämä nyt kenties siitä, että itse ajan Volvolla joka tällä palstalla johtaa äänestystä. Ehkä minäkin saan osani huonosti käyttäytyvien Volvo-miesten käytöksen 'rankaisemisesta', kun tilaisuus siihen tarjotaan. ( siis itseäniähän en heihin lue - toivottavasti en myöskään ole )
Toisaalta V70 on hyvin yleinen kulkine maanteillämme, joten kyllähän sekaan kaikenlaista sankaria mahtuu ja saattaa ne hyvin käyttäytyvät jäädä noteeraamatta, kun ne on siellä jonossa köröttelevät kiltisti omilla paikoillaan. Mutta harvemmin olen itse törmännyt huonosti käyttäytyvään V70-kuskiin, kait sitä 'omiaan' sitten jotenkin kunnioitetaan. ( vai olenko sittenkin itse niitä huonosti käyttäytyviä )

Sitten taas jos katsotaan esim.Saabistien tilannetta, on vaikea rakentaa mielipidettä koska eihän näihin kovin usein tien päällä edes törmää.
Bemari-kuskit ajavat kyllä välillä vauhdikkaastikin ohi, mutta ovat myös yleensä suorittaneet nuo ohitukset tyylikkäästi eikä suoraan ohitettavan keulan eteen kiilaten. ( eli vauhtia ja tilaa on tilanteeseen sopivasti )

Tämä nyt oli tällaista kevyttä näkemystä asiasta V70-ratin takaa.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Golffari

LainaaAudi-kuskit ovat osoittautuneet pahimmiksi öykkäreiksi maantiellä
Ja ei kyllä Passatti miehet ( farkku ) sellaiset kyllä kovinkaan kauaksi jää.
Ja yleensä ottaen TDI on melkolailla ohittajan takaloosterissa.

Saman olen myös itsekkin huomannut, mutta onneksi nykyään pystyy jo lyömään kampoihin
näille öykkäreille ( kieseille ) ei aivan niin helposti enää ohiteta.
Kuten huomaatte ajan VAGineella ja minusta alkaa tulla pikkuhiljaa AUDImies....vaikka minulla ei
olekkaan audia.....toista se oli vielä ennenvanhaan kun oli AUTO alla jolla ei tarvinnut pullistella.
( tämä taitaa olla sitä että on liian pienet vehkeet, sitä tämän täytyy olla )

*hyvältä näyttää*

Lainaahuonosti käyttäytyvien Volvo-miesten käytöksen
VOLVO miehet ei todellakaan käyttäydy huonosti, ainakaan en itse ole huomannut tällaista piirrettä tien päällä.

VW....?

plu

Kyllä tuon äänestystilanteen osalta voin todeta sen kuvaavan erittäin hyvin todellisuutta. Volvo  -miehet ovat **ttuilun asiantuntijoita, ja Audi- sekä BMW -kuskit seuraavat kohtuu liki perässä. Syyski epäilen kyllä juuri sitä, että nuo kaikki ovat tunnetusti erittäin hyviä ja miellyttäviä autoja ajaa pitkissäkin reissuissa, ja valikoituvat siksi paljon ajavien autoiksi. Paljon (työkseen) ajavilla on sitten usein liiankin kiire, ja omien liian kireiksi tehtyjen aikataulujen toteuttaminen edellyttää sitten muiden hiillostamista ja kaikenlaista "kuittailua" tien päällä.

Itse koen olevani aika keskimääräinen kuljettaja, ehkä sillä erolla myös että käyttämissäni nopeuksissa on aina mittarivirheet huomioitu, ja ylimääräistäkin sattuu usein muutaman yksikön verran löytymään. Siitä huolimatta vasemmalla kaistalla puskuriin tunkijoita riittää, valot vilkkuvat ja torvi soi aina välillä, eli ei kyse noissa ole ollenkaan siitä että alinopeudella spedeiltäisiin edessä. Keulalta löytyvät noilta sitten usein nuo tutut merkit.

Volvo -kuskit kyllä vetävät pisimmän korren myös siksi, että yli 30 tn painavien, kasikympin hirvivaara-alueella lapsia täynnä olevan auton puskuriin liimautujien keulalla on harvoin Audin tai BMW:n merkkiä  :).
Jesus saves...but Teemu Selanne takes rebound and he scooooooooooores!!!

mol

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 10.05.10 - klo:22:10
Ymmärrän oikein hyvin ammattiautoilijoiden aikataulupaineet. Enkä koskaan ole "tulppana" raskaan kaluston edessä, jos olosuhteet ja muu liikenne sallivat rajoituksen mukaan ajamisen.

Omien kokemusteni mukaan 80 rajoituksen alueella rajoituksen mukaan ajava on erittäin usein "tulppana". Maanteiden ritari kun tuuppaa puskuriin kiinni ja siinä pysyy ellei vauhti nouse yli 89km/h. Ei saisi yleistää, poikkeuksiakin on, mutta välillä tuntuu että rajoituksen mukaan ajava on se poikkeus.

Itse äänestin kuitenkin BMW:tä kun ajattelin että tässä tarkoitetaan henkilöautoja.

Quality

LainaaItse äänestin kuitenkin BMW:tä kun ajattelin että tässä tarkoitetaan henkilöautoja.

Niinpä. Aika harva luokittelee vaikkapa raskasta liikennettä merkeittäin. Jos sitä tarkoitettaisiin, pitäisi kysymys muotoilla toisin, esim. "Mikä ajoneuvoryhmä ärsyttää liikenteessä eniten?". Ei nyt kuitenkaan avata keskustelua siitä aiheesta - ainakaan tässä ketjussa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Golffari

VW....?

Otto.

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 10.05.10 - klo:22:38
Ehkä sellaiset, jotka ovat muutenkin tien päällä paljon ajavat hieman reippaammin?
Ainakin omalla kohdalla meni juuri päinvastoin. Aikoinaan, kun kilometrejä kertyi alle 20 000, oli kaasujalassa oikeastaan kaksi asentoa - on ja off. Nyt, kun reissuduunia on tullut tehtyä jo vuosia ja kilometrejä mittariin parhaimmillaan yli 40 000 vuodessa, on ajotahti ja -käytös rauhoittunut. Osaltaan tähän vaikuttaa myös navigaattorin hankinta ja sen mukanaan tuoma tieto siitä, milloin on perillä määränpäässä. Riehumalla päiväsakkorajalla ei tuohon perillesaapumisaikaan yleensä pysty vaikuttamaan kuin muutamia minuutteja - korkeintaan reilun vartin, joten miksi vaivautua? Kenenkään maailma ei mene raiteiltaan vartin tai edes puolen tunnin takia - ja jos siltä tuntuu, niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä asioita uusiksi.

Cruisessa on nykyään aina rajoitus +6km/h todellista nopeutta, ohi menen heti sopivan paikan tullen ja nopeammin ajavia en estele ohituskaistoilla tai muutenkaan.

Ja millä automerkillä ajelevat kuskit ovat "kunnostautuneet" erityisesti minun mielestä? Ei mikään. Törttöilijöitä löytyy jokaisen merkin ratin takaa ihan yhtä lailla ikään tai sukupuoleen katsomatta.

Jyri

Itse ajan kilometrilleen suurinta sallittua, aina vakionopeuden säätimellä, jos edessä on itseä hitaampi, menen ohi ensimmäisen tilaisuuden tullen. Omaa nopeuttani en muuta koskaan toisten takia, vaan ajan aina sillä vakionopeudensäätimellä, enkä ole juurikaan törmännyt torven soittajiin tai perässä hiillostajiin, merkillistä. Sen sijaan olen usein törmännyt niihin joita ei saa ohittaa, vaan painavat kaasua kun tulee ohituskaista tai lähtee ohittamaan.

Itse topikkiin liittyen en ole pannut merkille että maantiellä joku merkki erottuisi muista, taajamissa taasen nuo Mersu kuskit ovat pistäneet silmään, mutta mielessä on käynyt että siinäkin voi olla niin että kun itsellä on jokin asenne tietyllä merkeillä ajaviin niin sitä tulee vain helpommin kiinnitettyä huomiota että "taas tuon merkkisellä ajava kuski ei näyttänyt vilkkua", mikä sitten mahtaakaan olla totuus merkeittäin?

hildebad

Eihän tässä ollut puhetta mistään automerkin vaikutuksesta ylinopeuteen, vaan huonoon liikennekäyttäytymiseen. Eivät ne minun tietääkseni synonyymejä ole. Siksi vastaan Skoda. Ihme pelleilyä Skoda kuskien osalta tuolla näkee, varsinkin nämä Faabiot elävät ihan omissa maailmoissaan tuolla.  :P

Hege

Vastasin tähän Nissan siitä syystä, että vaikka datsun-kuskit eivät välttämättä ole niitä m*lkuimpia, niin ne ovat by far huonoimpia ja eniten vaaratilanteita aiheuttavia kuskeja. Liittyykö tämä siihen, ettei Nissania kukaan semmoinen ihminen osta joka autoista tietää edes pikkuriikkisen verran ja voiko tämä heijastua siihen, että nämä henkilöt myös hanskaavat autolla ajon ehkä astetta paremmin? Mene ja tiedä. Tämmöistä empiiristä havainnointia tällä kertaa.

VWonderman

Johan sen on Top Gearin poijjaat jo sanonu:  ;D ;D

Top Gear - S11 E02 - Cool Wall - BMW vs Audi

Mutta joo, nykysin noiden premium-merkkien edelle alkaa mennä tavisautot, esim. lauantaina ajoimme Mersulla Länsiväylää satasen alueella 102km/h ohittaen rekkaa vasemmalla kaistalla, niin takana tullut Hyundai i30 1.4 alkoi vilkuttaa pitkiä... Noh, samantien kun oltiin menty oikealle kaistalle, niin parikymppinen m*lkku ajaa ohi hirvee virne naamallaan. Samantien tietysti seuraavasta liittymästä pois (jonne mekin mentiin) ja rampin jälkeen ei vauhti enää maistunutkaan, vaan jäi jumittamaan siihen eteen kympin alle rajoituksen...  >:(

Lainaus käyttäjältä: Hege - 11.05.10 - klo:16:25
Vastasin tähän Nissan siitä syystä, että vaikka datsun-kuskit eivät välttämättä ole niitä m*lkuimpia, niin ne ovat by far huonoimpia ja eniten vaaratilanteita aiheuttavia kuskeja.

Kyllä!  ;D 100m päästä löytyy yksi tumpelo.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

zoned

Vastasin BMW. Voi olla, että jää vain herkemmin mieleen kun kyseessä on bemari, mutta siltikin tuntuu siltä, että baijerilaisen ratin takana on useimmiten vilkkukäsi laiskimmasta päästä mutta kaasujalka herkimmästä. Mutta V70-kuskit eivät tule kaukana perässä. Saapi nähdä jos joskus auto vaihtuu jompaankumpaan, muuttuuko omakin käytös, toivottavasti ei.

OT: Onko jo tehty vastaava kysely päinvastaisena eli minkä merkin takaa löytyvät hyväkäytöksisimmät kuskit?
XC60

Golf

Aikalailla sieltä nousevat päivittäisessä ajossa esiin turhan useat BMW ja Mersu-kuskit jotka luulevat jollain tavalla olevansa liikenteen kuninkaita, eipä sitä jaksa nykyään edes provosoitua turhan takia. On siellä toki merkkiin katsomatta joka päivä niitä yksilöitä, joille eivät säännöt ole kovinkaan hyvin selvillä. Siinä porukassa on niin VW:tä kuin Huyndaita, mutta eniten tuntuisi löytyvän näitä muiden kuskien "kouluttajia" tuolta BMW ja Mercedes puolelta.

Yksi piirre mikä on omalla kohdallani jotenkin kiinnittänyt huomiota viime aikoina, on useiden Skoda-kuskien käytös. Lähinnä Octavialla ajavien perheenisien puolelta. Jotenkin tuntuu että heille VW on jonkinlainen vihollinen ja sitä myöten pitää päteä ja näyttää että kyllä se Skoda kulkee ja kiihtyy. Tämä ei päde täällä olevaan porukkaan, mutta tuolla liikenteessä näyttäisi jostain syystä monella olevan jotain hampaankolossa.

Micco

Moniko tähän äänestykseen vastanneista tunnustaa automerkin vaikuttavan liikennekäytökseensä? Siis niin päin, että jos näette tähän gallupiin äänestämänne auton liikenteessä, niin alatte seuraamaan tarkemmin mitä se tekee? Ja heti, jos tuo auto tekee jotain mielestänne huonosti, niin alatte osoittaa mieltänne valoilla, vilkuilla ja mahdollisesti äänitorvella?

Tien päällä olen vuosien saatossa laittanut merkille erilaisia asioita. Yksi on se, että jos tien päältä löytyy niitä huonosti käyttäytyviä yksilöitä, niin yhtälailla sieltä löytyy näitä "kouluttajia". Vilkutellaan valoja ja soitetaan torvea toisille milloin mistäkin syystä, kun koetaan tulleensa kaltoin kohdelluksi, tai on päästävä muuten vain "opettamaan" kanssa-autoilijoita. Jä tällä en tarkoita siis sitä, että vilautetaan valoja tai painetaan torvea, kun joku torvelo puskee mutkassa ohi peiliä viistäen, ja meinaa vielä niistää etupuskurinkin irti palatessaan omalle kaistalle. Sellaisesta mielensä osoittaminen on aivan normaalia.

Mutta tarkoitan sitä ryhmää, joka kokee tehtäväkseen näyttää merkkejä muille opetusmielessä aina, kun heidän mielestään joku tekee jotain väärin. Mikä tällaisen käytöksen mahtaa laukaista? Jaellaanko sitä opetusta liikenteessä tasapuolisesti kaikille, vai herättääkö joku tietty automerkki ennakkoasenteen ja tarkkaavaisuuden pintaan, ja niitä ohjeita annetaan liki tyhjästä.

Setäni, joka on ollut vuosikymmeniä aktiivisesti tien päällä sanoi jokunen vuosi sitten aiheesta: "Tien päällä on nykyisin niin hullua porukkaa, ettei tulisi mieleenkään alkaa niitä "opettamaan". Ikinä tiedä mitä joku tekee. Parempi ajaa vaan sitä omaa ajoa."

Mielestäni setä on viisas mies. Ja ei, en hetken mietiskelyn jälkeen saanut selkeää vastausta tuohon topiciin, että alkaisin jotain tiettyä automerkkiä leimaamaan. Peeloja löytyy jokaisen merkin takaa. Vanhat BMW:t toki rällää kylillä, niitä on nuorisolla paljon, mutta samalla tavalla ne Golffikuskitkin siellä seassa vetää lippa vinossa...  :) Ennemmin pistäisin ne "häiriöt" kuskin iän ja sen p*llurallin, kuin automerkkien piikkiin.

Tuli vain mieleen se toinen puoli tästä automerkkien kategorioinnista.  ;) Kaikenlaista käytöstä tien päällä näkee. Myös sen, että jollain autolla näyttää saavan sikailla mielin määrin kiinnittämättä juuri mitään huomiota, toisella riittää pelkkä normaali ohitus tuohon valojen väläyttelyyn...  ::)
Torsen + haldex + visco

Ironic32

Hyvältä näyttää tulokset... minä olen kansanäänestyksen perusteella oikea übermul**u, koska pihasta löytyy kaksi vertailun suosituinta merkkiä ;D

3ro5

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 11.05.10 - klo:08:27

Cruisessa on nykyään aina rajoitus +6km/h todellista nopeutta, ohi menen heti sopivan paikan tullen ja nopeammin ajavia en estele ohituskaistoilla tai muutenkaan.

Ja millä automerkillä ajelevat kuskit ovat "kunnostautuneet" erityisesti minun mielestä? Ei mikään. Törttöilijöitä löytyy jokaisen merkin ratin takaa ihan yhtä lailla ikään tai sukupuoleen katsomatta.

Mä olen täysin Oton kanssa samoilla linjoilla, nopeus valitaan max 6km/h yli rajoituksen ja tämä vain maantieolosuhteissa. Useasti olen tällöin ohitettavana. Kaupungissa mennään jotakuinkin tasantarkkaan sallittua. Myös noita perässäroikkujia ja kamikazeohittajia löytyy kaikista merkeistä(kuskeista) kun oikein paha päivä sattuu.

Joku mainitsi farkku-passatit silmiinpistävänä ryhmänä ja onhan noita kyllä useasti nähnyt sooloilemassa, mutta on se tosi yleinen mallikin. IRL, Audi-kuskeilla taas on ollut kova tarve haastaa allekirjoittanutta monessakin yhteydessä, mutta ei vaan kiinnosta. Jos ajat sporttisemman oloisella autolla niin tarkoittaako se automaattisesti, että haluat ajaa kilpaa yleisessä liikenteessä? Ei mielestäni, mutta kyllä tuotakin uskontokuntaa kannattavia haastajia löytyy ihan liikaa ja selkeästi premium-kategoriasta.

Kyllä liikenne on nykyään selviytymistaistelua  ;D 

JeanC

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 11.05.10 - klo:17:13
lauantaina ajoimme Mersulla Länsiväylää satasen alueella 102km/h ohittaen rekkaa vasemmalla kaistalla, niin takana tullut Hyundai i30 1.4 alkoi vilkuttaa pitkiä... Noh, samantien kun oltiin menty oikealle kaistalle, niin parikymppinen m*lkku ajaa ohi hirvee virne naamallaan. Samantien tietysti seuraavasta liittymästä pois (jonne mekin mentiin) ja rampin jälkeen ei vauhti enää maistunutkaan, vaan jäi jumittamaan siihen eteen kympin alle rajoituksen...  >:(
Tuo on voinut olla silleen että hyundai on tullut takaa hieman kovempaa ja sinä olet tullut hidastelemaan hänen eteensä(sinä olet tuossa tapauksessa se m*lkku). Tai sitten Hyundaikuskia muuten rupesi ottamaan kaaliin, jos olet "ikuisuusohittaja" ::). Ja tottakai tuon jälkeen näytetään "pahaa öögaa", jos on joku m*lkku ohitettu  ;D.
Tuon hidastelun varmaankin teki ihan tarkotuksella, koska olit hidastanut hänen matkaansa  8).

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 11.05.10 - klo:18:08
Tuo on voinut olla silleen että hyundai on tullut takaa hieman kovempaa ja sinä olet tullut hidastelemaan hänen eteensä(sinä olet tuossa tapauksessa se m*lkku). Tai sitten Hyundaikuskia muuten rupesi ottamaan kaaliin, jos olet "ikuisuusohittaja" ::). Ja tottakai tuon jälkeen näytetään "pahaa öögaa", jos on joku m*lkku ohitettu  ;D.
Tuon hidastelun varmaankin teki ihan tarkotuksella, koska olit hidastanut hänen matkaansa  8).

No juujaajoo, tuli se ehkä kympin ylinopeutta takaa, mutta oltiin oltu kaistalla vasta n. minuutin. Pakkohan sen jupin oli tietysti päästä punaisella Hjundailla isomoottorisen mersun ohi.   ::) Tosin tuon jälkeen me taas mentiin törkeästi ohi, ja vauhdilla.  ;) (Ei olis saanu kertoo...)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 11.05.10 - klo:19:06
kaistalla vasta n. minuutin. Pakkohan sen jupin oli tietysti päästä punaisella Hjundailla isomoottorisen mersun ohi.   ::)
Taitaa Mesessä olla heposet pahasti laitumella, jos minuutin ohittaa jotain rekkaa  ::) 8) ;D

Quality

Tuohon samaan minuuttiin kiinnitin huomiota. Se on muuten melkoisen pitkä aika liikenteessä. Satasen nopeudella auto etenee 1,7 km minuutissa.

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy