Automerkin vaikutus liikennekäytökseen

Aloittaja Quality, 10.05.10 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

Huonoiten liikenteessä käyttäytyvät autoilijat, jotka ajavat

Audilla
32 (14.4%)
Bemarilla
63 (28.4%)
Citikalla
2 (0.9%)
Fordilla
0 (0%)
Hondalla
2 (0.9%)
Mersulla
15 (6.8%)
Nissanilla
2 (0.9%)
Opelilla
0 (0%)
Peugeotilla
1 (0.5%)
Renaultilla
1 (0.5%)
Saabilla
3 (1.4%)
Skodalla
10 (4.5%)
Toyotalla
7 (3.2%)
VW:llä
3 (1.4%)
Volvolla
77 (34.7%)
Muulla (kerro viestissä)
4 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 205

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.10.11 - klo:18:11
Koko juttuhan perustuu siihen, että kaikki eivät voi toimia näin. En minäkään ennen näin toiminut, mutta nelikon myötä tilanne muuttui. Sen avulla peilipinnoiksi kiillottuneet risteyslähdöt eivät enää olekaan ESP-valon vilkkumista ja auton keulan heilumista sivulta toiselle. Ei, vaan aivan rauhallisella kaasunkäytöllä pääsen hetkessä 30 metriä valoissa rinnalla olleen edelle ja siellä pystyn suorittamaan täysin turvallisen kaistanvaihdon oikealle.

En nyt ole tuomitsemassa, mutta mitä tapahtuu, jos viereisen jonon keulillakin riittää pitoa ja kuski kiihdyttää yhtä ripeästi kuin sinä? Oletko änkeämättä ahtaaseen väliin ja ajat suosiolla suoraan tai hiljennät ja jäät odottamaan sopivaa välilä kaistanvaihtoon?
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Docw

Enpä keksinyt mihin aiheeseen tämän laittaisin, mutta kun automerkki ja malli liittyy kiinteästi aiheeseen niin laitetaanpa tänne...  ::)

Tuli nimittäin pysähdyttyä tankkaamaan tuossa erämaajotoksen puolivälissä. Siinä sitten tankkailin menemään kun vieressä joku tankkaili omaa minivaniansa. Tämän naapurin auton eteen pyörähti ihan pakasta revityn näköinen S mersu V8 biturbo tekstein. Autosta kömpi havaijipaitaan ja kultaketjuihin sonnustautunut, arviolta kuusikymppinen mies. Tämä herra sitten alkoi huudella tuolle naapurissa tankkaajalle, että tankkasit sitten mun bensat. Tässä vaiheessa luonnollisesti itselläkin mielenkiinto heräili ja naapurikin oli huuli pyöreänä että mitä ihmettä :D

No keskustelu meni jotensakin näin:
Mersumies: Niin että taisit tankata mun bensat
Vanimies: Siis että mitähtäh?
M: Niin siis mä maksoin nuo sun bensat
V: ????
M: Niin että toppasko sulla mittari äsken
V: Joo, kahdenkympin kohdalla se pysähtyi ja piti näyttää korttia uudelleen
M: Jep, mun bensat. Maksoin tuolla sisällä tähän mittarille kahdellakympillä
M: Että sun pitää maksaa nyt mulle kahdellakympillä bensaa
V: Jaa no kait sitten. Jos mää annan sulle kakskymppisen
M: Ei kun sun pitää maksaa mun bensat
V: ???
M: Jos ajan tuohon naapurimittarille niin tuu höyläämään korttias
V: ???...jaa no niinkai sitten

Siitä ne sitten pyörähti viereiselle mittarille, vanimies höyläsi korttinsa ja mersumies lorotteli kahdellakympillä bensaa mersuunsa ;D

Mersumiehen habitus oli juurikin sellainen joka näillä seuduilla liittyy kiinteästi kyseisiin automalleihin. Ã,,kkiseltään olisin luullut että herra sytyttelee kaksikymppisillä lähinnä sikareitaan ja tankkaa mersunsa mustalla Amexilla :)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.10.11 - klo:18:34
Itselle sattui tänään tielle varsinaisia körötteleviä Volvo-pappoja. Vaikka en pitkään ajanut, ärsyttivät todella alinopeudella ajavina, varsinkin rampeissa. Kun suoralle tielle päästiin, niin silloin kyllä liikuttiin lähes rajoitusten mukaan. Onkohan nuo vanhemmat Volvot kovinkin huojakoita käsiteltäviä vähänkin tiukemmissa kaarteissa vai liekö syy varovaisuuteen tosiaan ollut kuskien korkeassa iässä?

Eiköhän se ole kuskista kiinni. Volvot yleensä ampaisevat ohi ajoipa itse miten reippaasti tahansa. Etenkin V50- ja XC60:n on pakko ajaa eteen, sen olen todennut, olipa kyseessä vaikka motarin kesärajoitus jossa navin mukaan jo 135 todellista niin V-merkkinen peli menee edelle ja tulee keulaa hipoen ilman vilkkua eteen. Ja olipa vollessa kyse ihan 115-heppaisesta drivE-ekodiisselistä, niin sama homma.  Näytä sinä Quality sitten myös oikeaa volvomiehen menoa kun saat uutukaisesi! :D

Tojotat taas ovat suurelta osin tulppia mutta vanhoissa ykköskopan avensiksissa on usein sattunut ratin taa nuori hemmo joka piiskaa laitetta rivakkaan. Myös kakkoskopan farkkuversioissa usein rivakoita mieskuskeja ratissa. Muutamat ovat tulleet itsevarmoina haastamaan valoihin omaani.  ;D

Kvee

Täytyy varmaan alkaa V-merkkisiä seuraamaan, kun itse en ole tuollaista epäkuranttia käyttäytymistä havainnut.

Tuli mieleen viime kesänä tapahtunut. Seison yksin valoissa, jossa kaksi kaistaa, joista toinen loppuu noin 100m päässä. Viereeni tulee uudehko Mese c-farkku, ratissa nainen. Siis viereen, vaikka olen yksin valoissa ja viereinen kaista päättyy?? Mietin, onko siinä joku tehokkaampikin versio, ja haluaa Audia kyykyttää. No...molemmat - myös Hän - kiihdyttävät ihan täpöllä...mennään ritirinnan, kunnes himmaan ja päästän Mesen eteeni.

Noin lyhyellä matkalle nopeamman on kai oltava todella paljon nopeampi, jotta ehtii eteen tuupata, ja se kiihtyvyysero kai ensimmäisillä kymmenillä metrillä ei ole niin iso.

Kyseessä oli ihan 200- tai 220 Cdi...paljastui takapään merkinnöistä!

Joo...lapsellista ja turhaa myös osaltani, myönnän  :)

Micco

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.10.11 - klo:12:05
Täytyy varmaan alkaa V-merkkisiä seuraamaan, kun itse en ole tuollaista epäkuranttia käyttäytymistä havainnut.

Tuossahan se taitaa koko tämän keskustelun ydin ollakin. Itse kenellekin tuppaavat mieleen jäämään vain niiden kanssa-autoilijoiden edesottamukset, joiden automerkkiä kohtaan itsellään on jotain oletuksia/ennakkoasenteita.... Muun merkkisten autojen epämääräiset suoritukset tienpäällä unohtuvat paljon nopeammin. Kaikkia niitä ei jaksa edes nettifoorumeille käydä raportoimassa...  ::)

Automerkkien suosiossakin on hieman paikkakuntakohtaisia eroja. Saati että jos omalla kirkonkylällä sattuu olemaan pari peeloa jotka hölmöilevät tietynmerkkisillä autoilla tien päällä liki päivittäin. Helpostihan se jää mieleen.

Mutta kyllähän nämä viihteestä menevät. Itse kun en ole niin fanaattinen minkään merkin suuntaan, niin voin sanoa omana mielipiteenäni, että kyllä ne Toyotat, renaultit ja saabit poukkoilevat liikenteessä ihan yhtälailla kuin vaikkapa Volvot, Mersut, Audit tai BMW:t. Mikä noista merkeistä sattuu itseä ärsyttämään, jää sitten parhaiten mieleen. Ja jos sielläpäin missä liikkuu sattuu sitä ärsyttävää merkkiä esiintymään vielä enemmän, niin...  :)
Torsen + haldex + visco

Arcca

^^Jos takanasi olisi ollut pitkä jono, niin tuo viereiselle päättyvälle kaistalle ajo ja kilpa kiihdytys valoista on mainio konsti päästä monesta autosta ohi. Jos ensimmäinen auto lähteekin täysillä kilpamielessä (niinkuin sinä teit) tai vain estääkseen ohituksen, niin valojen jälkeen päättyvällä kaistalla viime hetkellä jarrutus ja jonoon sitten vaan heti toiseksi ja päämäärä saavutettu loistavasti. ;). Jos jonon eka lähteekin hitaasti eikä kisutu vedätykseen, niin vielä parempi kun pääsee hänenkin eteen mutta koko kuviossa asialla ei ole merkitystä.

Harvoin se jonon toinen tajuaa juonta eikä lähde täysillä.

Joskus nuorempana tuli tällaista itsekästä toimintaa harrastettua viikonloppuruuhkassa Lahdessa Hollola-Kouvola (?) ja Lahti-Helsinki isossa risteyksessä siinä radiomastojen lähellä Hgin suuntaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Quality

LainaaJoskus nuorempana tuli tällaista itsekästä toimintaa harrastettua viikonloppuruuhkassa Lahdessa Hollola-Kouvola (?) ja Lahti-Helsinki isossa risteyksessä siinä radiomastojen lähellä Hgin suuntaan.

Tuossa Lahden Mytäjäisten risteyksessä oli tosiaan heti liikennevaloista lähdettyä sumppupaikka, jossa kaksi, ellei kolmekin kaistaa ahdettiin yhdelle kaistalle (olisiko se kolmas ollut bussikaista, joka päättyi heti pysäkin jälkeen). Siinä moni tuntui kokeilevan autonsa voimavaroja. Ei ole jäänyt mieleen, mitkä merkit erityisesti tuossa kunnostautuivat, isompia ja tehokkaampia ne tietysti olivat. Itsellä kun oli enimmäkseen Miniä ja sitä rataa, niin oli tyydyttävä köröttelemään jonossa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Maunus

Lainaus käyttäjältä: Micco - 30.10.11 - klo:12:30
Tuossahan se taitaa koko tämän keskustelun ydin ollakin. Itse kenellekin tuppaavat mieleen jäämään vain niiden kanssa-autoilijoiden edesottamukset, joiden automerkkiä kohtaan itsellään on jotain oletuksia/ennakkoasenteita.... Muun merkkisten autojen epämääräiset suoritukset tienpäällä unohtuvat paljon nopeammin. Kaikkia niitä ei jaksa edes nettifoorumeille käydä raportoimassa...  ::)
Tuota en menisi allekirjoittamaan. Itse elin ennen todella vahvat Volvolasit naamalla, mutta silti tunsin myötähäpeää useita Volvisteja kohtaan. Nykyään Volvolasit kulkee yhä mukana, mutta hiukan ohkasemmilla linsseillä. Ja yhä hävettää muiden käytös.

Kärki

Itse kun en ole niin fanaattinen minkään merkin suuntaan, niin voin sanoa omana mielipiteenäni, että kyllä ne Toyotat, renaultit ja saabit poukkoilevat liikenteessä ihan yhtälailla kuin vaikkapa Volvot, Mersut, Audit tai BMW:t. Mikä noista merkeistä sattuu itseä ärsyttämään, jää sitten parhaiten mieleen. Ja jos sielläpäin missä liikkuu sattuu sitä ärsyttävää merkkiä esiintymään vielä enemmän, niin...  :)

Hyvä pointti! Kyllähän se nimittäin varmasti niin on, että kun kuski hölmöilee liikenteessä vaikkapa RS5:lla niin huomioarvo ja mieleenpainuvuus on ihan toista luokkaa kuin jos sama kaveri tekisi saman hölmöilyn vaikkapa Toyota Avensiksella, jolloin hölmöily saattaisi jopa unohtua samantien.

juupeli

Itse kenellekin tuppaavat mieleen jäämään vain niiden kanssa-autoilijoiden edesottamukset, joiden automerkkiä kohtaan itsellään on jotain oletuksia/ennakkoasenteita.... Muun merkkisten autojen epämääräiset suoritukset tienpäällä unohtuvat paljon nopeammin.

Sinäpä sen sanoit, Micco. Olen jo pitempään pähkäillyt, miksen saa äänestettyä mitään merkkiä. Jep, ei erotu minulle muiden autoilijoiden seikkailut liikenteessä niin että mikään merkki nousisi muiden yli. Tai ohi  ::)

SKU

Olen samaa mieltä noista automerkeisä, vaikeeta nostaa yhtä yli muiden. Mutta seuratkaapa huviksenne noita törttöileviä kuljettajia (tähän luokkaan ei mene nyt ne mulkut). Aika usein löytyy hattupäinen mies ratista, oli kesä tai talvi. Ne on vaarallisia liikenteessä   :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

LainaaKirjoittanut: Micco 
Lainaus

Tuossahan se taitaa koko tämän keskustelun ydin ollakin. Itse kenellekin tuppaavat mieleen jäämään vain niiden kanssa-autoilijoiden edesottamukset, joiden automerkkiä kohtaan itsellään on jotain oletuksia/ennakkoasenteita.... Muun merkkisten autojen epämääräiset suoritukset tienpäällä unohtuvat paljon nopeammin. Kaikkia niitä ei jaksa edes nettifoorumeille käydä raportoimassa... 

Hehee...juuri noinhan se on!

LainaaKirjoittanut: Arcca 
Lainaus
^^Jos takanasi olisi ollut pitkä jono, niin tuo viereiselle päättyvälle kaistalle ajo ja kilpa kiihdytys valoista on mainio konsti päästä monesta autosta ohi. Jos ensimmäinen auto lähteekin täysillä kilpamielessä (niinkuin sinä teit) tai vain estääkseen ohituksen, niin valojen jälkeen päättyvällä kaistalla viime hetkellä jarrutus ja jonoon sitten vaan heti toiseksi ja päämäärä saavutettu loistavasti. . Jos jonon eka lähteekin hitaasti eikä kisutu vedätykseen, niin vielä parempi kun pääsee hänenkin eteen mutta koko kuviossa asialla ei ole merkitystä.

Jos oliskin ollut pitkä jono takanani, niin en välttämättä olisi edes kiihdyttänyt, mutta kyseinen teko vaikutti niin provokatoriselta, että Egoni ei malttanut siihen olla tarttumatta  :)

LainaaKirjoittanut: Quality 
Lainaus

Tuossa Lahden Mytäjäisten risteyksessä oli tosiaan heti liikennevaloista lähdettyä sumppupaikka, jossa kaksi, ellei kolmekin kaistaa ahdettiin yhdelle kaistalle (olisiko se kolmas ollut bussikaista, joka päättyi heti pysäkin jälkeen). Siinä moni tuntui kokeilevan autonsa voimavaroja. Ei ole jäänyt mieleen, mitkä merkit erityisesti tuossa kunnostautuivat, isompia ja tehokkaampia ne tietysti olivat. Itsellä kun oli enimmäkseen Miniä ja sitä rataa, niin oli tyydyttävä köröttelemään jonossa.

Mainitsemani tapaus tapahtui myös Lahdessa. Eli Helsingistä tultaessa siinä ABC:n kohdalla, missä kaksi kaistaa jatkaa keskustaan päin...se on melko varma paikka, jos haluaa kiihdytellä joskus kilpaa  :). Itse en tosin "kiihdytyskaistalle" mene, jossei jonon ensimmäisenä ole paku, kuorma-auto tai muu hitaampi kulkine, ja silloinkin pitää päästä ensimmäiseksi, koska jos ensimmäinen ei kiihdytäkään rivakasti niin tulee turhaa säätämistä.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.10.11 - klo:15:12
Jos oliskin ollut pitkä jono takanani, niin en välttämättä olisi edes kiihdyttänyt, mutta kyseinen teko vaikutti niin provokatoriselta, että Egoni ei malttanut siihen olla tarttumatta  :)

Täällä muuten saisi olla jatkuvasti kisailemassa, risteyksissä nimittäin kaistat täytetään käytännössä joka kerta. Takaa tulijat menevät aina siihen jonoon jossa on vähiten autoja. Jos kaksi autoa ajelee peräkkäin kohti risteystä jossa juuri vaihtuu punaiset, siirtyy takana tuleva 99% varmuudella viereiselle kaistalle. Tuota ei osaa edes ottaa provokaationa koska sitä tapahtuu kokoajan.

Suomessakin tulee ajeltua vapaalle kaistalle ja otettua normaali reipas kiihdytys ilman kisailua. Jos vieruskaveri lähtee myös vauhdilla niin palaan suosiolla taakse, mutta melko usein naapuriksi sattuu joku höyhenjalkainen hidastelija ja tällä tavoin ei tarvitse jäädä taakse miettimään miten saisi työnnettyä vauhtia...

Golfauto

Mä häluan vähän sohaista mehiläispesää ;D No noi yleisesti sanoisin Audien olevan sikoja, mutta noita on varmaan kohtuudella työsuhdeautona ja tunnetusti niitä ei säästellä. Liikenteessä sairaimmat kuskit ovat kuitenkin ollet naisia Volvolla. Ihan jollain perus farkulla. Kerran oli pakko nostaa kaasujalkaa, kun huomasin että mamma olisi lapsi takana turvaistuimessa ja olisi ajanut kilpaa vaikka kahtasataa :o Siis vauhtia ei ollut noinpaljoa, mutta sekopäisyyden huomasi jo heti valoissa kun mamma polki 1.8 V40 farkku liikkeelle minkä kerkesi. Tässä ei ollut edes mitään provosoivaa tilannetta ennen tuota. Ihan normaalit valot  ???

Kvee

Tuon gallupin mukaan yllättävän pieni osuus Audeista liisareita, ja omalla ajavien ryhmään kuulun itsekin  ;)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6575.0

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.10.11 - klo:16:44Tuon gallupin mukaan yllättävän pieni osuus Audeista liisareita, ja omalla ajavien ryhmään kuulun itsekin  ;)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6575.0
Eihän ne pisnesmiehet ees tämmöistä voorumeista tiijä. :P

Mutta nimenomaan nuo liisari-Audistit tuntuu ainakin täällä pks:llä olevan niitten sikamaisimpien joukossa, etenkin A4-kuskit. Nämä pirssit tunnistaa liikennekäytöksen lisäksi siitä että ne ovat yleensä perusmallien näköisiä ja niitä ohjastaa +30v mies, joka tekee myyntitöitä. Omalla ajelevat tuntuvat taas käyttäytyvän kohtuullisen siivosti. :)

E: eikä kukaan sitten otta tästä viestistä herneitä nenään, kiitos.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Quality

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 30.10.11 - klo:17:18
Eihän ne pisnesmiehet ees tämmöistä voorumeista tiijä. :P

Mutta nimenomaan nuo liisari-Audistit tuntuu ainakin täällä pks:llä olevan niitten sikamaisimpien joukossa, etenkin A4-kuskit. Omalla ajelevat tuntuvat taas käyttäytyvän kohtuullisen siivosti. :)

Mistäs muuten tiedät, kuka ajaa omalla ja kuka liisarilla?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kvee

Hmm...mieluusti myös ottaisin selvityksen, kuka ja millainen henkilö on Business mies? Edustaako jotain tiettyä ammattikuntaa?

Itselläkin on Firman auto joskus ollut, eikä se liikennekäyttäytymiseeni ainakaan mielestäni vaikuttanut.

JaskaPankuttaja

Tulipa eilen todistettua että merkillä ja mallilla tosiaan on merkitystä kanssa-autoilijoiden käytökseen...

Ajoin kaverini autolla pari tuntia sekalaista ajoa, ja joka ikisessä liikennevaloissa tuli joku bemari/subaru/jne pumppaamaan kaasua yrittäen saada provosoitumaan.
Ja sama maantiellä; auton persettä nuuskittiin vaikka millä corollalla ja golfilla, päättömiä ohituksia kymmenittäin.

Mikäkö noita ihmisiä provosoi minussa?
En voi keksiä mitään muuta kuin alla oleva auto, ajotyylini oli ihan yhtä rennon laiska kuin kaikilla muillakin ajamillani autoilla.

Niin, auto oli kyllä erittäin provokatiivinen, BMW M6.

No, tieto auton voimavaroista riitti minulle ja se tuntui ärsyttävän aivan erityisesti noita suoran tien sankareita.

Kvee

LainaaKirjoittanut: JaskaPankuttaja 

Niin, auto oli kyllä erittäin provokatiivinen, BMW M6.

Jospa vaan halusivat nähdä läheltä, kun kyseinen kulkine nyt on melkoisen näyttävän näköinen  ;)

eGetin

Automerkkien suosiossakin on hieman paikkakuntakohtaisia eroja. Saati että jos omalla kirkonkylällä sattuu olemaan pari peeloa jotka hölmöilevät tietynmerkkisillä autoilla tien päällä liki päivittäin. Helpostihan se jää mieleen.

Mutta kyllähän nämä viihteestä menevät. Itse kun en ole niin fanaattinen minkään merkin suuntaan, niin voin sanoa omana mielipiteenäni, että kyllä ne Toyotat, renaultit ja saabit poukkoilevat liikenteessä ihan yhtälailla kuin vaikkapa Volvot, Mersut, Audit tai BMW:t. Mikä noista merkeistä sattuu itseä ärsyttämään, jää sitten parhaiten mieleen. Ja jos sielläpäin missä liikkuu sattuu sitä ärsyttävää merkkiä esiintymään vielä enemmän, niin...  :)
Havaintoihin riippuu myös erittäin paljon se, missä ajaa ja kuinka paljon ajaa. Jos vuositasolla tulee 5tkm ja kaikki kaupungin sisällä, ei ole ihme jos ei Volvo-kuskien törttöilyt tule mieleen. Itse olen enemmänkin kiinnittänyt huomiota niihin Volvoihin jotka ajavat varsin siististi - ovat nimittäin niin harvinaista kampetta Pirkanmaalla ettei mitään rajaa ;D Viimeksi eilen olisin saanut Golfin lunariin jos en olisi pientareen puolelle väistänyt kun takaa ohittamaan lähtenyt V70 tuli puoliksi meikäläisen kaistalla kiilaten aivan keulaa viistäen eteen. Toyotat nyt ovat varsin neutraaleja käytökseltään, vaan aika usein se auto joka ajaa merkittävästi muita hitaammin ja epävarmemmin on kyseisellä merkillä varustettu.

Vrod

MB

VAG!

Lainaus käyttäjältä: migis - 29.10.11 - klo:21:01
En nyt ole tuomitsemassa, mutta mitä tapahtuu, jos viereisen jonon keulillakin riittää pitoa ja kuski kiihdyttää yhtä ripeästi kuin sinä?

Tätä mahdollisuutta olen toki miettinyt, mutta ikuna ei vielä ole tätä ongelmaa tullut vastaan. Jos tulee, niin himmaan sen verran, että jään perään.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 30.10.11 - klo:22:45
Toyotat nyt ovat varsin neutraaleja käytökseltään, vaan aika usein se auto joka ajaa merkittävästi muita hitaammin ja epävarmemmin on kyseisellä merkillä varustettu.

Selitys tälle ilmenee hyvin usein kun ohittaessa vilkaisee sen Toyotan kuskinpenkille... sitä ajaa se harmaahapsinen herrasmies vailla mitään kiirettä!  ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

eGetin

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 31.10.11 - klo:17:10
Selitys tälle ilmenee hyvin usein kun ohittaessa vilkaisee sen Toyotan kuskinpenkille... sitä ajaa se harmaahapsinen herrasmies vailla mitään kiirettä!  ;)
Tai nainen päälaki katossa ja nenä tuulilasissa kiinni.

Lanttu42

Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Golfauto

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.10.11 - klo:18:11
Aivan. Jokainen meistä tietää mikä on omasta mielestä ajo-olosuhteisiin sopiva tilannenopeus.

Tähän sellainen huomio, että se oma käsitys ajo-olosuhteisiin sopivasta tilannenopeudesta ei tietenkään välttämättä ole oikea tai edes realistinen. Muistan sellaisenkin nettipersoonan bonganneeni muualta, jonka mielestä rajoitusten mukaan ajavat olivat liikenneterroristeja. Laadukkaalla saksalaisella autolla kun pystyi turvallisesti ajamaan huomattavasti rajoituksia lujempaa ja ne rajoituksia noudattavat olivat sitten tien tukkeena tämän tyypin liikkumista terrorisoimassa. Totuus liikenteen terrorisoimisesta taisi kuitenkin olla ihan päinvastainen, vaikka tuo persoona kuinka kuvitteli olevansa mielestään oikeassa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Raimo Miettinen jr.

^Eli ei ole kovin kaukana se väite, että liikenteessä ajaminen on yhteispeliä heikoimpien ehdoilla.

1-sarjalaisen BMW:n ratissa en kyllä tunnista vihaa automerkkiäni kohtaan. Ei ole siis maineensa veroinen.

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 02.11.11 - klo:20:34
^Eli ei ole kovin kaukana se väite, että liikenteessä ajaminen on yhteispeliä heikoimpien ehdoilla.

Koko ihmisyys perustuu tuohon samaan filosofiaan, joten turha sitä on tuoda liikennekulttuuriin negatiivisena asiana.
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy