Automerkin vaikutus liikennekäytökseen

Aloittaja Quality, 10.05.10 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

Huonoiten liikenteessä käyttäytyvät autoilijat, jotka ajavat

Audilla
32 (14.4%)
Bemarilla
63 (28.4%)
Citikalla
2 (0.9%)
Fordilla
0 (0%)
Hondalla
2 (0.9%)
Mersulla
15 (6.8%)
Nissanilla
2 (0.9%)
Opelilla
0 (0%)
Peugeotilla
1 (0.5%)
Renaultilla
1 (0.5%)
Saabilla
3 (1.4%)
Skodalla
10 (4.5%)
Toyotalla
7 (3.2%)
VW:llä
3 (1.4%)
Volvolla
77 (34.7%)
Muulla (kerro viestissä)
4 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 205

Kiviharju

Sitten rauhoitetaan vähän, molemmin puolin.
Audi A4 Allroad quattro -17

Hevosmies

Kun ajoin RäSällä, provoa tuli paljon enemmän kuin nykyisellä vehkeellä. Itseasiassa ainoastaan kerran joutunut ottaan valolähdön uutta BMW X3:sta vastaan, oli vielä tuplaputkinen malli...

Galluppiin vastasin viim. 3 kk:m perusteella Volvo, esittävät työpätkällä (90 km) älyttömimpiä ohituksia!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 16.05.11 - klo:12:43
Kun ajoin RäSällä, provoa tuli paljon enemmän kuin nykyisellä vehkeellä. Itseasiassa ainoastaan kerran joutunut ottaan valolähdön uutta BMW X3:sta vastaan, oli vielä tuplaputkinen malli...

Galluppiin vastasin viim. 3 kk:m perusteella Volvo, esittävät työpätkällä (90 km) älyttömimpiä ohituksia!

Mökkireissuilla teen omassa pikku mielessäni statistiikkaa, joka on aika pettämätön.

Isoilla volleilla ajelevat tulevat lähes poikkeuksetta imusta ohi ja palaavat heti kun puskurin edessä on tarpeeksi tilaa, eli saman tien. En osaa tätä selittää eikä tämä tietenkään tarkoita kaikkia volvokuskeja, mutta lähes poikkeuksetta eteen kiilannut oli volvo. Tietty on pakko myöntää, että volvo on hyvin yleinen auto Suomen tiellä, mutta ei se käsittääkseni yleisin ole.

Mutta tuo otsikko itsessään on hieman väärin päin. Automerkki tuskin on se vaikuttava tekijä. Se menee enemmänkin toistepäin. Tietynlainen ihmisluonne valitse tietynlaisen auton. Itse valitsin kesyn Polon. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Quality

Pistetään nyt tähän ketjun, vaikka oheisessa artikkelissa pohditaankin eri merkkien imagoa liikennekäytöstä laajemmin. Jos on jokin toinen aihe, johon tämä sopii paremmin, voin siirtää sinne. Toinen vaihtoehto on hieman modifioida otsikkoa.

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/08/06/audi--bmw--ja-volvo-miehet-vastaan-mercedes-nainen/201110774/12

Myytti MB:n suosiosta ikäihmisten keskuudessa pätee sikäli, etten kuunaan olisi nuorempana haaveillut Mersusta, mutta nyt se ei vaikuta lainkaan poissuljetulta vaihtoehdolta. Kun artikkelissakin todetaan, että MB on kallis auto, on pakko kuitata, että jokseenkin samaan hintaan päädyin Passatin ja Mesen hintalaskelmissa, jopa tarjouksissa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Korvaton

Puolivuotta ajelin imprezalla ja siinä oli magneetti mistä oli lähes kaikkien pakko päästä ohi aikaa ja paikkaa katsomatta. Menevän näkösiähän noi on mutta tekniikkana oli vaan 1.6i etuveto että ei sillä oikein provoomaankaan pystyny.  ;D

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.08.11 - klo:11:27
Pistetään nyt tähän ketjun, vaikka oheisessa artikkelissa pohditaankin eri merkkien imagoa liikennekäytöstä laajemmin. Jos on jokin toinen aihe, johon tämä sopii paremmin, voin siirtää sinne. Toinen vaihtoehto on hieman modifioida otsikkoa.

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/08/06/audi--bmw--ja-volvo-miehet-vastaan-mercedes-nainen/201110774/12

Myytti MB:n suosiosta ikäihmisten keskuudessa pätee sikäli, etten kuunaan olisi nuorempana haaveillut Mersusta, mutta nyt se ei vaikuta lainkaan poissuljetulta vaihtoehdolta. Kun artikkelissakin todetaan, että MB on kallis auto, on pakko kuitata, että jokseenkin samaan hintaan päädyin Passatin ja Mesen hintalaskelmissa, jopa tarjouksissa.
"Ollinkarin mukaan Mersu-kuskit ovat "ansiotasoltaan ylempiä ihmisiä."
Pitäisikö tämä lukea näin: 'Me olemme parempia ihmisiä kuin te'? :) Yhtä paljonhan noista Audeista ja BMW:istä taidetaan maksaa, jopa Volkkarin hinnat pääsevät Mersun tasolle ;) Ja kyllä ainakin täälläpäin valtaosa Mersu-kuskeista on niitä persaukisia jotka ajelee niillä ikälopuilla 80-luvun ikiliikkujilla :D Ei näy BMW:tä tai Audia yhtä hyvin edustettuna siltä aikakaudelta, liekkö ovat jo porsineet niin huolella.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 07.08.11 - klo:11:49
Pitäisikö tämä lukea näin: 'Me olemme parempia ihmisiä kuin te'?

Samaan kiinnitin huomiota, ja tuon tulkinnan minäkin tein.
Mesenainen syyttää muita "Mersuun liittyykin ihan älytön asenne, että mitä oikein luulet olevasi, kun ajat Mersulla. Tämä on aivan älyvapaa juttu."

Sortuu itse sitten juurikin siihen näillä lausunnoilla
"Muihin merkkeihin verrattuna Mersu on aina ollut ehdottomasti ykkösauto. Muut merkit herättävät minussa ärtymystä."
"Mersu-kuskit ovat "ansiotasoltaan ylempiä ihmisiä"."
"Mersu ei ole arkipäiväisen ihmisen auto."
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

autofanaatikko

Nuo ihmisten kommentoinnit ovat tuolla Taloussanomissa ihan sitä samaa mitä ne ovat olleet jo kymmeniä vuosi BMW:n, Audin, Volvon ja mersun kuskeja ja heidän autojaan kohtaan. Kateutta, provoilua ja muuta soopaa. Kuvastaa sitä mitä suomi on tässä asiassa edelleen eli junttila ja täysi takapajula. Auto on pyhä lehmä ja ylitiömaisen kateuden ja kettuilun aihe. Ei voi muuta sanoa kuin että monilla suomalaisilla ei näytä olevan mitään järkeävää sisältöä elämässään.

Quality

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.08.11 - klo:12:18
Nuo ihmisten kommentoinnit ovat tuolla Taloussanomissa ihan sitä samaa mitä ne ovat olleet jo kymmeniä vuosi BMW:n, Audin, Volvon ja mersun kuskeja ja heidän autojaan kohtaan. Kateutta, provoilua ja muuta soopaa. Kuvastaa sitä mitä suomi on tässä asiassa edelleen eli junttila ja täysi takapajula. Auto on pyhä lehmä ja ylitiömaisen kateuden ja kettuilun aihe. Ei voi muuta sanoa kuin että monilla suomalaisilla ei näytä olevan mitään järkeävää sisältöä elämässään.

Ehkä tuo oli tarkoituksella aika kärjistetysti esitetty. Onhan siellä maltillisiakin lausuntoja ja tulkintoja. Todella räikeästi omaankin silmään pistivät nuo Mercedes-Benz Klubin sihteerin kommentit.

Tuosta rohkenen olla vähän eri mieltä, että ihmisten - siis tavallistn kansalaisten - mielipiteet olisivat soopaa. Kateutta ja provoilua niissä taatusti on, mutta mielipide on mielipide ja sellaisena esitetty, kirjattu ja tulkittu. Onko sitten yhden mielipide arvokkaampi kuin toisen, jääköön kunkin arvioitavaksi.

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jf

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.08.11 - klo:12:34
Tuosta rohkenen olla vähän eri mieltä, että ihmisten - siis tavallistn kansalaisten - mielipiteet olisivat soopaa. Kateutta ja provoilua niissä taatusti on, mutta mielipide on mielipide ja sellaisena esitetty, kirjattu ja tulkittu. Onko sitten yhden mielipide arvokkaampi kuin toisen, jääköön kunkin arvioitavaksi.
Niin kuinka moni pitää naapuria outona, jos se ostaa eri merkkistä jauhelihaa tai voita kaupasta kuin itse, mutta eri merkkinen auto kyllä aiheuttaa varsin mielenkiintoisia reaktioita (ja mikä vielä pahempaa merkin vaihto).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Quality

Niin, kokemuksiinhan nämäkin arviot perustuvat. Itse en ole Audin hankittuani saanut yhtäkään negatiiviseksi tulkittavaa kommenttia, naapureilta en puolta henkäystä. Joku tietty senkin voi tulkita negatiiviseksi  ::). Muuan ikäiseni kaverin kommentti oli (itse ajaa Avensiksella): "Ai, sinulla on punainen auto, minulla on harmaa." Tasapäistämistä tuokin.

Leben und leben lassen.

ATM

Hauska analyysi myös Volvolla ajavien puolelta. Kiinnitti huomiota tuo turvallisuuden ja turvallisen ajamisen korostuminen Volvo-kuskeista puhuttaessa, ja kuitenkin kun katsoo tämänkin aiheen kyselyn tilannetta, niin Volvolla ajavat on mielletty huonoiten liikenteessä käyttäytyviksi.  ::)

Kärkevimmät ja ylimielisimmät kommentit tuli silti sieltä MB-leiristä. Oikein hämmästyttää että julkisesti myönnetään kuinka muut automerkit ärsyttävät, ja puheet on kuin jostain ylemmästä rodusta.  :-\

Itse toivon kaikille automerkistä riippumatta malttia liikenteeseen.

POSSU

No itse kun ajelin Firebird Gta-lla niin kohtuullisen usein liikennevaloissa(myllypuro/kehä 1) vieressä oleva 2l. perheensiirtimen kuski yritti piiskata kärrynsä ohitse reilusti (täysillä) kiihdyttäen...joskus lapsetti ja ajoin rinnalla alle puolikaasulla kunnes vauhtia n. 60... ja sitten lappu lattiaan ja kylkimyyryä ohitse...Kivikon valoissa kiihdytystarve olikin sitten vähentynyt, ihan normaali liikkeellelähtö riitti

Häpeillen tunnustan että yritin oikein joskus saada vulva R. T5 jne. kuskeja kilpasille. ei onnistunut-mistä näin jälkeenpäin hatunnosto heille.

rob-s

Omaan liikennekäytökseeni vaikuttaa myös se millä autolla olen itse liikkeellä. Omalla olen provosoitavissa ja emännän maasturilla en lainkaan.

Olen myös huomannut selvää eroa nykyisen neliputkisen viitosen ja tuplaputkisen viitosen välillä kuinka usein "haastetaan" pieneen kiihdytykseen. Nykyisellä saa siis körötellä rauhassa:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

mol

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 07.08.11 - klo:11:49

Juu, tuleehan sitä ansiosidonnaista enemmän kuin mitä normaali työttömyyskorvaus olisi...

pokkus

Omalla kohdalla ei auto ole juurikaan vaikuttanut omaan ajokäytökseen. Samalla tapaa sitä lähdetään valoista rauhalliseen tahtiin liikkeelle oli sitten alla tämä nykyinen Musse tai Suomessa ollut Golffi. Ne on hyvin harvassa ne kerrat, kun valoista olen oikeasti lähtenyt tarkoituksella todella ripeästi, kun esimerkiksi tuntemattomassa paikassa on ryhmittynyt väärin ja seuraaviin valoihin mennessä pitää olla toisella kaistalla. Sen eron olen kyllä huomannut, että Suomessa noita valokilpasille lähtijöitä oli huomattavasti enemmän, vaikka omat autot oli siellä aika neutraalin näköisiä. Luulisi, että täällä asia olisi juuri päin vastoin, mutta näin 6kk aikana ei ole tullut kuin yksi valokilpailija omalle kohdalle. Voinen vaan veikkailla, että jos nykyisen pelin Suomeen tuo, niin noita valohaastajia riittää enemmän.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.08.11 - klo:11:27

Omasta näkökulmasta tämä lausahdus on öö... noh, ei ihan kaikilta osin osu "Volvon käyttäjät ovat Liljan mukaan rauhallisia, turvallisuutta hakevia ihmisiä. Volvo ostetaan usein perheautoksi. Volvon omistajat luottavat perinteisiin arvoihin."

Totta kyllä, jostain syystä ajamisen vaivattomuus on entistä enemmän keventänyt kaasujalkaa tämän Volvon kanssa.

Mutta kaikkinensa olen sitä mieltä että (älkää ruoskiko tästä idioottimaisesta henkilökohtaisesta mielipiteestäni) a) aivan sama mikä merkki enemmän sukupuolella väliä ajokäytökseen b) ikä vaikuttaa myös enemmän c) käyttäjäprofiili millaisessa ympäristössä asuu ja millaisessa käytössä on enemmän matka-ajoissa eikä viidenkilsan älyttömässä kaupunkipyörityksessä.... eli toisin sanoen en usko tällä ajoneuvon merkillä olevan niin suurta merkitystä.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 07.08.11 - klo:21:31
Mutta kaikkinensa olen sitä mieltä että (älkää ruoskiko tästä idioottimaisesta henkilökohtaisesta mielipiteestäni) a) aivan sama mikä merkki enemmän sukupuolella väliä ajokäytökseen b) ikä vaikuttaa myös enemmän c) käyttäjäprofiili millaisessa ympäristössä asuu ja millaisessa käytössä on enemmän matka-ajoissa eikä viidenkilsan älyttömässä kaupunkipyörityksessä.... eli toisin sanoen en usko tällä ajoneuvon merkillä olevan niin suurta merkitystä.

Ehkä jujuna onkin se, että nämä sinun listaamasi asiat ja henkilöt valitsevat juuri tietynmerkkisiä autoja enemmän ja sen takia näillä merkeillä ajaville omataan tietynlainen liikennekäytös.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 07.08.11 - klo:21:40
Ehkä jujuna onkin se, että nämä sinun listaamasi asiat ja henkilöt valitsevat juuri tietynmerkkisiä autoja enemmän ja sen takia näillä merkeillä ajaville omataan tietynlainen liikennekäytös.
Sitäpä pohdiskelullani hainkin, kumpi oli ensin muna vai kana... Jotenkin omasta mielestäni uskoisin vaan tuon merkkiuskollisuuden jäävän kakkoseksi ja muiden tekijöiden ohjaavan tuota liikennekäytöstä.

jaberg78

Ã,,äni Skodalle ja erityisesti Octavia MkII RS:lle. Myös fabiakuskit ajelevat maakunnissa ihan miten sattuu
E53 3.0d -05 (ex Fabia 1.4 -03, Octavia 1.9tdi -02, Cordoba 1.9tdi -00, Saxo 1.4 -00, Uno 990cc -89)

Newman

Sattuma on maailmankaikkeuden mahtavin voima. Se on kaikkialla, vaikka kaikki eivät sitä näe.

Eli: oman pikkupään sisällä mikä lie ennakko/harhaluulo vain vahvistuu, ja lopulta ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä. Ja aina jos on alla joku "keskivertoa nopeampi" ajokki, sitä rupeaa ihan oikeasti uskomaan siihen, että "nyt kaikki on just mulle niinku kateellisia ja ne vaan yrittää kisata". Hohhoijaa ja höpöhöpö. Idiootteja riittää mutta niin riittää myös kiireisiä, omissa ajatuksissaan vellovia ihmisiä saati sitten ihan vain raasuja, jolla sattuu olemaan huono päivä.

This just in: maailma ei pyörikään minun ympärillä.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.08.11 - klo:11:49
Sattuma on maailmankaikkeuden mahtavin voima. Se on kaikkialla, vaikka kaikki eivät sitä näe.

Eli: oman pikkupään sisällä mikä lie ennakko/harhaluulo vain vahvistuu, ja lopulta ihminen näkee sitä mitä haluaa nähdä. Ja aina jos on alla joku "keskivertoa nopeampi" ajokki, sitä rupeaa ihan oikeasti uskomaan siihen, että "nyt kaikki on just mulle niinku kateellisia ja ne vaan yrittää kisata". Hohhoijaa ja höpöhöpö. Idiootteja riittää mutta niin riittää myös kiireisiä, omissa ajatuksissaan vellovia ihmisiä saati sitten ihan vain raasuja, jolla sattuu olemaan huono päivä.

This just in: maailma ei pyörikään minun ympärillä.
??? ???
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Newman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 09.08.11 - klo:11:58
??? ???

Niin että ihminen aika usein luulee, että näkemänsä ja kokemansa liikenteessä liittyvät jotenkin juuri häneen itseensä ja/tai autoonsa. Sama pätee toisinpäin: Volvo- tai BMW-kuskit ovat niitä "mulkkuja" koska ihminen kiinnittää niihin huomiota, kukin mistäkin henkilökohtaisesta syystään johtuen.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.08.11 - klo:12:00
Niin että ihminen aika usein luulee, että näkemänsä ja kokemansa liikenteessä liittyvät jotenkin juuri häneen itseensä ja/tai autoonsa. Sama pätee toisinpäin: Volvo- tai BMW-kuskit ovat niitä "mulkkuja" koska ihminen kiinnittää niihin huomiota, kukin mistäkin henkilökohtaisesta syystään johtuen.

Kaipa tuokin on tosi. Mutta kyllä minun kokemusteni perusteella automerkki jakaa autoilijoita jossain määrin. Esimerkiksi +55v. miehet ja uusi Korealainen auto. Auto 99% varmuudella oma, ei liisattu. Autosta ollaan tosi ylpeitä, koska se on oma. Autoa pestään ja puunataan, koska se on oma. Em. autoilijatyyppi on erittäin kärkäs esittämään oman kulkineensa paremmuutta vaikkapa liikennevaloissa esim. 25-vuotiaalle AD-assari tyttöselle siinä perus A3:ssaan.

30-40v. mies ajelee A4 2.0 TDI:llään maantiellä. Perusvärinen auto, liikkeellä päiväsaikaan. 80% todennäköisyydellä asiakasrajapinnassa työskentelevä ja liisarilla ajeleva. Ajaa paljon, 30-50tkm/v, lähes aina vähän ylinopeutta, muttei järjettömästi. Leipä on kortissa kiinni, eikä voi ottaa tyhmiä riskejä. Ei provosoidu kovinkaan helposti.

20v. mies. Alla E46 (tai E36) 300-sarjan penari. Auto on tuunattu ja pakoputken tilalle vaihdettu ilmastointihormi. Provosoi ja provosoituu lähes aina.

Kyllä näitä stereotypioita löytyy, aika paljonkin. Kaikkia autoja ajaa kuitenkin yksilö ja yksilöt käyttäytyvät eri tavoin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

vincent

Täällä puhutaan kovasti noista valohaastajista ja vastaavista.
Kertokaapas vanhalle miten te huomaatte joutuneenne moiseen tilanteeseen?
Otatteko katsekontaktia naapurikaistalla olevaan ja otatte merkitseviä ilmeitä tietyn kuvion mukaan vai rupeatteko kierrättämään konetta kierroslukumittarin punarajan tuntumassa ja jos naapuri tekee saman, on haaste otettu vastaan.

Enhän tätä nyt ihan vakavissani kysy, mutta kiinnostaa aihe kun en itse tunne tuollaisiin tilanteisiin koskaan joutuvani. Ainahan tämä tietysti ottaa kaksi ja jos toinen ei huomaa/tajua/välitä olevansa haastetilanteessa niin menee hyvä 'kisa' sivu suun - molemmilta.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Newman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 09.08.11 - klo:12:27
Kyllä näitä stereotypioita löytyy, aika paljonkin. Kaikkia autoja ajaa kuitenkin yksilö ja yksilöt käyttäytyvät eri tavoin.

Paitsi että loppujen lopuksi yksilöt käyttäytyvät pitkälti samalla tavalla. Muuttujia ovat ikä ja olosuhteet. Mutta kyllähän tuo liikenteessä tuottaa mielenkiintoisia tilanteita. Niistä vaan ei pidä vetää sen kummempia johtopäätöksiä. Itse kukin on todennäköisesti joskus käyttäytynyt samalla tavalla.

Kärki

En usko, että automerkki sinänsä tekee kenestäkään sen enempää teiden ritaria kuin kaaharihirmuakaan. Kyllä se ihmisen luonteesta lähtee, tosin ehkäpä sitten se luonne vaikuttaa siihen, millaisen auton itse kukin valitsee ajokikseen ja sen myötä automerkki tai jopa malli saattaa korreloida jossain määrin liikennekäyttäytymiseen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 09.08.11 - klo:13:19
En usko, että automerkki sinänsä tekee kenestäkään sen enempää teiden ritaria kuin kaaharihirmuakaan. Kyllä se ihmisen luonteesta lähtee, tosin ehkäpä sitten se luonne vaikuttaa siihen, millaisen auton itse kukin valitsee ajokikseen ja sen myötä automerkki tai jopa malli saattaa korreloida jossain määrin liikennekäyttäytymiseen.

Tämän olen valmis allekirjoittamaan.

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.08.11 - klo:12:00
Niin että ihminen aika usein luulee, että näkemänsä ja kokemansa liikenteessä liittyvät jotenkin juuri häneen itseensä ja/tai autoonsa.

Pitänee paikkansa tämäkin teoria, koska tähän ilmiöön törmää muilla elämän osioilla useinkin.
Esim. vaimolla on joskus taipumus luulla, että kun minä munaan jotain, teen sen tahallaan nimenomaan hänen kiusakseen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 09.08.11 - klo:14:27
Esim. vaimolla on joskus taipumus luulla, että kun minä munaan jotain, teen sen tahallaan nimenomaan hänen kiusakseen.

:D :D :D :D Et ole yksin  :D :D :D

fleetwood

Myös oma auto tuntuisi vaikuttavan muiden liikennekäyttäytymiseen. Minulla oli aiemmin autona musta '98 Camaro ja väkisin tuli mieleen että muut autoilijat pelkäsivät/kunnioittivat sitä. Kerran sen sijaan lainasin farkku Astraa (piti hakea isokokoinen töllö Helsingistä) ja yllätys oli melkoinen kun moottoritiellä kiilailtiin eteen ihan surutta.

Samoin joskus 90-luvulla oli alla uusi vuokra-Cadillac ja sillä jos millä sai tilaa, muut autoilijat jopa luopuivat omasta etuajo-oikeudestaan.
Passat GTE Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy