Start & Stop -järjestelmä

Aloittaja Jyri, 17.01.14 - klo:08:36

« edellinen - seuraava »

Soppa

Lainaus käyttäjältä: Skoc - 02.08.14 - klo:00:04
Sitä vaan, että kannattaakohan sittenkään pidätellä "puolijarrulla" DSG-mallia käynnissä jos ei viitsi painaa S/S-nappia... (puolijarrulla luistattaa kytkintä).

Eihän se korkeampi  kierrosluku välttämättä tarkoita sitä että kytkin luistaa ?  :-\   

rami

Tottahan toki jos haluaa tuhansien eur. remontteja teettää.
On se hieno laite toi S/S järjestelmä.  On niin hieno ettei sitä edes tajua monikaan kuinka hieno ja kalliiksi tuleva systeemi se autonkäyttäjälle loppupeleissä kaikkineen "vitkutuksineen" on.
Toimisi edes sillä tavalla,että olisi halutessa toimintavalmis.
Oletusasentona EI ja halutessa KYLLÃ,,.
On se hienoa tuo verokikkailu mutta sitä ei huomioda kuinka paljon se kuluttajalle tulee maksamaan.

BMF

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.08.14 - klo:10:57
Tottahan toki jos haluaa tuhansien eur. remontteja teettää.
On se hieno laite toi S/S järjestelmä.  On niin hieno ettei sitä edes tajua monikaan kuinka hieno ja kalliiksi tuleva systeemi se autonkäyttäjälle loppupeleissä kaikkineen "vitkutuksineen" on.
Toimisi edes sillä tavalla,että olisi halutessa toimintavalmis.
Oletusasentona EI ja halutessa KYLLÃ,,.
On se hienoa tuo verokikkailu mutta sitä ei huomioda kuinka paljon se kuluttajalle tulee maksamaan.

Ohhoh! enpäs ole tajunnutkaan...valaistuminen on tapahtunut...

Turhaa yleistää jos veljenserkuserkunserkunisoäidinkaimansiskonveljellä oli vika S/S vermeessä, tai kytkin hajosi kun piti lähtä joka valosta kaasupohjassa...

Hyvin on starttaillu ja stoippaillu niinkuin pitääkin, eikä kytkinremontteja ole tarvinnut tehdä.

Enkä ole montaa itkuvirttä vielä ainakaan octaviapalstalla tästä S/S toiminnasta nähnyt...Lähinnä ongelmia on ollut käyttäjässä tai tarkemmin asenteessa..
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

rami

Voi,että!!!
Ajele vaan menemään kyllä se aika tapansa näyttää.
Siinä vaiheessa alkaa järjenvalo toimimaan kun ajelee eri vehkeillä yli 1 000 000 km.
Tietysti kannattaa myös harjoittaa syvällistä mietintää ja perehtyä muuhunkin autontekniikkaan kun vai siihen pieneen nappiin.
Vai oletko todella sitä mieltä ettei auton jatkuva käynnistäminen ja kytkimen luistattaminen ole todella ikävää autolle?
Ei sinua varmaan kukaan kiellä ajamasta,mutta onhan se hieno kun auto pysäyttää moottorin tai käydessä risteyksessä luistattaa kytkintä. ;D
Minä en kyseistä rakkinettä tule ikinä käyttämään. Minulle se on pirunmoinen ylimääräinen rakkine jota saa miltei joka käynnistyksen jälkeen olla uudelleen kytkemässä pois/ päältä. >:(

Mun diesel kuluttaa tyhjäkäynnillä 04-05 ltr/ tunnissa laskeppas siitä jos löpö maksaa1.50 ltr paljonko puolen minuutin moottorinpysäytys tekee siinä tapauksessa.   Selvä vastaus on se ei tee käytännössä mitään ei ehdi saastuttaa mitään. ::)

zagg

Kaikesta näköjään saa ongelman aikaiseksi kun oikein vääntää...

Mä ajan aina ilman turvavyötä kun se s&s on nii hirvee ja kuluttaa...  ::)
.

fish

Tämä S/S -keskustelu alkaa muistuttamaan muuan legendaarista "jos liikennevalot on edessä punaisella, liu'unko perille vapaalla vai vaihde päällä" -keskustelua.

Mä en ymmärrä mikä siinä voi niin paljon ärsyttää. Mutta ehkä mun ei tarvitse.

edit.
rami, mun täytyy todella ihmetellä tuota sun vastaisuuttasi - mihin perustat nämä joka kommentissasi toistuvat väitteet koneiden ja osien kulumisesta ja tuhansien eurojen laskuista? Muuhun kuin mututuntumaan ja miljoonan kilometrin ajoon? En ole yhtään juttua nähnyt missään mediassa koskaan ko. aiheesta, ja onhan näitä s/s-varustettuja autoja ollut jo koko 2000-luvun ajan. (Enkä haasta riitaa, vaan rupesi vaan ihmetyttämään luettuani sun kommentit tässä ketjussa.) 
Touran 1.6 TDI DSG7

rami

Lainaus käyttäjältä: zagg - 02.08.14 - klo:11:44
Kaikesta näköjään saa ongelman aikaiseksi kun oikein vääntää...

Mä ajan aina ilman turvavyötä kun se s&s on nii hirvee ja kuluttaa...  ::)
Turvavyö on aina ihan eriasia kun tuollainen tyhjänpäiväinen "nappula" joka on tehty vain kikkailua varten. Turvavyö on tärkein osa turvallisuutta myös kaupunkiajossa. Kyseisellä S/S napilla ei ole mitään järkevää käyttöä meidän harvanliikenteen maassa. Silloinkin se olisi hieman siedettävämpi jos sen oletusasento oli todellakin EI silloin sitä ei tarvitsisi jatkuvast rassata kun lähdet virrankatsun jälkeen ajamaan.Silloin jos seisotaan minuuttitolkulla ja jopa piteempäänkin risteyksessä siinä on jotain itua mutta ei susirajalla autoillessa. Kuluja siitä vaan kertyy outonomistajalle myöhemmin. Lukuisat turhat käynnistykset rassaavat vaan autoa. ;)

BMF

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.08.14 - klo:12:07
Turvavyö on aina ihan eriasia kun tuollainen tyhjänpäiväinen "nappula" joka on tehty vain kikkailua varten. Turvavyö on tärkein osa turvallisuutta myös kaupunkiajossa. Kyseisellä S/S napilla ei ole mitään järkevää käyttöä meidän harvanliikenteen maassa. Silloinkin se olisi hieman siedettävämpi jos sen oletusasento oli todellakin EI silloin sitä ei tarvitsisi jatkuvast rassata kun lähdet virrankatsun jälkeen ajamaan.Silloin jos seisotaan minuuttitolkulla ja jopa piteempäänkin risteyksessä siinä on jotain itua mutta ei susirajalla autoillessa. Kuluja siitä vaan kertyy outonomistajalle myöhemmin. Lukuisat turhat käynnistykset rassaavat vaan autoa. ;)

Minä en voi ymmärtää että tämän päivän insinörtit olisivat tarkoituksella S/S järjestelmää laittaneet jos se ei toimisi. Ehkä ne startit olivat  niissä "10000000000km" ajetuissa autoissa silloin 1955-luvulla erilaiset tekniikaltaan, ja ehkä se kytkin/vaihdetekniikka oli erilainen...

Itse en ajatellut enää ajaa sitten 1000000km/30000km (vuosikulutus)= 33 vuoden kuluttua eli 2047 vuonna enää tällä autolla...eikun kallistuu jo 2048 vuodelle...

Ehkä se onneton ja köyhä kuluttaja ,joka käytettynä tämän joskus erehtyy ostamaan niin kärsii sitten tästä alamaailman pirunkattilassa kehitetystä S/S järjestelmällä varustetusta skootalaatikosta...

rami

Kylläpä ne insinöörit suunnittelee vaikka pas*kaa kun työnantaja määrää.
Nääs saadaan muka päästöjä vähemmäksi ja myyntiin vauhtia verokikkailulla,viis' välitetään sen auton pitempiaikaisesta käytöstä.  Kyllä niitä varaosia tiskiltä riittää. Tahtoopi vaan monella naama venähtää kun kuulee jonkin osan hinnan.
Loppuuhan siinä takuu ja asiakas alkaa olemaan silloin hyvä maksumies ja kantaa marmorille ja tehtaalle rahaa.
Miten voit ajatella etteivät moniurahihnat hammashihnat kaikki mahdolliset käynnistyksen yhteydessä rasittuvien osien elinikä ei lyhenisi. Minusta se on päivänselvä juttu. Ajattele nyt käynnistyshetkeä ja vaikkapa moniurahinan ja hammashihnaan kohdistuvaa rasitusta joka on varmaan käynnistyshetkellä melkoinen jos verrataan siihen,että kone saisi käydä hitaasti
tyhjäkäyntiä rauhassa.
Mitä puhut jostain insinööritaidoista niin ei niihin kyllä kaiketi ole luottamista. Eikö VAGgineissa ole ollut nykyvuosina TOTAALISIA insinööritaidon munauksia?
Poikkirasahtelevia hammashihnoja pykiviä moniurahihnoja. Kaikki nämä osat savat melko rasituksen käynnistysnykäyksen hetkellä jotka kuluttavat osia ja aiheuttavat ennenaikasita kulumista.
Kyllä S/S:tä tulleet säästöt menevät asiakkaan kannalta taivaan tuuliin.
Mun DEE kuluttaa tyhjäkäynillä risteyksessä rahalla mitattuna 0,5 cent. puolenminuutin pysädyksen aikana. :)

BMF

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.08.14 - klo:13:43
Kylläpä ne insinöörit suunnittelee vaikka pas*kaa kun työnantaja määrää.
Nääs saadaan muka päästöjä vähemmäksi ja myyntiin vauhtia verokikkailulla,viis' välitetään sen auton pitempiaikaisesta käytöstä.  Kyllä niitä varaosia tiskiltä riittää. Tahtoopi vaan monella naama venähtää kun kuulee jonkin osan hinnan.
Loppuuhan siinä takuu ja asiakas alkaa olemaan silloin hyvä maksumies ja kantaa marmorille ja tehtaalle rahaa.
Miten voit ajatella etteivät moniurahihnat hammashihnat kaikki mahdolliset käynnistyksen yhteydessä rasittuvien osien elinikä ei lyhenisi. Minusta se on päivänselvä juttu. Ajattele nyt käynnistyshetkeä ja vaikkapa moniurahinan ja hammashihnaan kohdistuvaa rasitusta joka on varmaan käynnistyshetkellä melkoinen jos verrataan siihen,että kone saisi käydä hitaasti
tyhjäkäyntiä rauhassa.
Mitä puhut jostain insinööritaidoista niin ei niihin kyllä kaiketi ole luottamista. Eikö VAGgineissa ole ollut nykyvuosina TOTAALISIA insinööritaidon munauksia?
Poikkirasahtelevia hammashihnoja pykiviä moniurahihnoja. Kaikki nämä osat savat melko rasituksen käynnistysnykäyksen hetkellä jotka kuluttavat osia ja aiheuttavat ennenaikasita kulumista.
Kyllä S/S:tä tulleet säästöt menevät asiakkaan kannalta taivaan tuuliin.
Mun DEE kuluttaa tyhjäkäynillä risteyksessä rahalla mitattuna 0,5 cent. puolenminuutin pysädyksen aikana. :)

Minä "sammutan" auton pysähdyksissä s/s järjestelmällä ehkä noin 1 kerran 10 kerrasta. Suurimman osan olen pysähdyksissä "puolijarrulla/valuttelulla".

Tajuan kyllä Rami kantasi asiasta ja näinhän kaikki perusjurpelot itseni mukaanlukien ajattelee tästä S/S vekottimesta. En näe dollarin kuvia silmissä kun tällä autolla ajelen ja starttailen ja stoppailen...

Insinöörit on tehnyt huonoa työtä esim. vanhojen DSG laatikoiden kestävyyden suhteen (oli hieman pehmoista matskua jne) ja jakoketjustakin on onneksi päästy jo eroon, mutta S/S järjestelmän tuottamista ongelmista en ole ainakaan toistaiseksi kuullut muuta kuin sinun Rami teoriahömppäoletustiedettä jonka olettaisin että suurin osa tiesivät jo seuraavana sekuntinsadasosana kun kuuli edes koko S/S-järjestelmästä. Se että alkavatko autot jossain vaiheessa tämän S/S takia poksahtelemaan jää nähtäväksi, mutta oletan että oma auto on jo jollain muulla siinä vaiheessa, jos näin käy.

Mutta jos ei ole oikeasti vielä yhtään itkua tullut että autot hajoaa tämän S/S takia niin eikö kannata ensin itsekin kyseenalaistaa omat väitteet ennen kuin tulee palstoille "faktaa" jauhamaan?

ps. säästö se on sekin puolisenttiä...ja sen saa tosiaan pois päältä siitä nappulasta (eikä se maksa yhtään senttiä)

bustedi

Itse kytken startstopin aina käynnistäessä pois päältä, enkä näe tässä mitään ongelmaa. Aivan sama painanko käynnistäessä yhtä vai kahta nappia.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

darthjysky

Onko missää juttua miten VAGgineet toteuttaa tuota S&S? Hondallahan taitaa olla että järjestelmä tunnistaa mikä pytty on seuraavana sytytys vuorossa ja auton lähtiessä liikkeelle startin apuna käytetään tätä pyttyä.

S&S startithan on käsittääkseni aika erillaisia kuin perus startit
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

rami

BMF:lle
Eihän se auto nyt poksahdakkaan tuon S/S vermeen johdosta yhtä äkkiä,mutta taatusti kuluttaa ja rasittaa monia keulapään ja moottorin komponentteja jotka rullaisivat paljon pitempään jos autonmoottoria ei jatkuvasti sammuteta ja käynnistetä.
Jos puupäähän ei muuten asia mene niin kannattaa kuunnella hihnojen uikutusta monissa autoissa käynnistäessä (rasitus suurimmillaan) Kertooko se sinulle mitään?
Aaah.... Miksikö uikuttaa?  No siksi koska rasitukset ovat esim. hihnoissa silloin kovimmillaan.

Ei todellakaan kyseisestä S/S rakkineesta ole sitä hyötyä mitä väitetään.  Onhan niitä ollut 2000 luvulta asti ja varmaan suurin osa käyttäjistä painaa sen napin pois päältä heti käynnistämisen jälkeen. Miten siitä silloin olisi tullut selvää näyttöä?

Sen sijaan selvää näyttöä tulee kun avaat konepellin ja katsot moottorinkannatustyynyjä ,hinoja yms. kuinka ne joka käynnistyskerta reagoivat aika voimakkaasti. Ei nekään osat mitään tunnottomia ole kyllä niihin vaihtamistarvetta tulee mitä enemmän niitä "grenataan",puhumattakaan moottorin sisällä olevista vermeistä.

Selvääkin selvempää näyttöä oli Autobild lehden testissä missä koeautona oli VW Golf ja polttoaineen säästö oli olematon.
Niin säästää luontoa säästäää???
Kuluttaa kumminkin niin paljon autonosia,että uusien valmistamiseen kuluu raaka-aineita ja luonnonvaroja moninkertainen määrä.
Minun päässäni tämä S/S höpötys on kyllä aivan selvä HUPAJUTTU.
Ohjelmoisivat sen edes oletusasetuksen toisinpäin niin joka ajaa ruuhkissa niin voisi tarvittaessa sitä käyttää painamalla nappia.

Mitä tulee tuohon "hiimausjarrutukseen" niin kyllä alkaa perässä olemaan äkäistä sakkia ja nälkäisiä yrittäjiä kun hiimailee risteykseen hiljaisella jarrutuksella.
Ei kyllä tuokaan ajatus pelaa.
Toinen juttu on taas tuo tiivistäminen risteyksessä jossa kyseinen nappula on aivan peestä.
Itselläni on ollut jo kolmessa autossa kyseinen systeemi enkä kyllä meidän liikennevirroissa näe siinä mitään järkeä. ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 02.08.14 - klo:18:57
Onko missää juttua miten VAGgineet toteuttaa tuota S&S? Hondallahan taitaa olla että järjestelmä tunnistaa mikä pytty on seuraavana sytytys vuorossa ja auton lähtiessä liikkeelle startin apuna käytetään tätä pyttyä.

S&S startithan on käsittääkseni aika erillaisia kuin perus startit
Tuo jatkuva käynnistäminen ja moottorin "grenaaminen" on paljon muutakin kuin starttimoottori.
Tämä asiahan jääkiin suurimmalta osalta ymmärtämättä.
Terv. Perusjurpelo

audioman

Varovaisesti arvioiden seison liikennevaloissa/ruukassa noin 1/2 h päivässä 200 työpäivänä vuodessa - ja tuleehan sitä ajeltua vapaa-aikanakin. Vuoden aikana kertyy siis vähintään runsas sata tuntia seisomista. Sinä aikana moottori kiertäisi, venttiilit vatkaisivat ja hihnojen kautta välitettäisiin voimaa noin 4,8 miljoonan moottorin kierron verran. Polttoainetta palaisi noin 60 litraa (eli tankillinen) ja hiilidioksiidia syntyisi vastaavasti. Mutta kun olen se mikä olen, niin asiaan liittyvät monimutkaiset ongelmat nyt vaan jäävät minulta ymmärtämättä. Käytän siis S/S -autoani iloisena ja tyytyväisenä :)
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.08.14 - klo:21:38
Jos puupäähän ei muuten asia mene niin kannattaa kuunnella hihnojen uikutusta monissa autoissa käynnistäessä (rasitus suurimmillaan) Kertooko se sinulle mitään?
Aaah.... Miksikö uikuttaa?  No siksi koska rasitukset ovat esim. hihnoissa silloin kovimmillaan.

Laturin hihna vikisee silloin, jos se tai hihnapyörä on elinkaarensa päässä tai liian löysällä. Yleensä tosiaan startin jälkeen tuota vikinää saa kuunnella eniten, mutta siihen vaikuttaa eniten kylmät kitkspinnst ja akun lataus. Sinä heittelet hatusta jotain legendaa useiden tonnien remonteista, vaikka kukaan ei ole sellaisista kuullut. Hihnojen kestävyys on ihan vain mitoituskysymys. Nykypäivänä vaihtovälit ovat pidempiä kuin koskaan, joten perustelemattomat väitteesi ovat siltäkin osin vailla näyttöä. Näitä järjestelmiä on tosiaan ollut tarjolla ollut jo pitkään, eikä niistä ole kuulunut mitään ongelmia. Miksi ihmeessä keksit kaikenlaisia satuja vailla mitään näyttöä?
Lainaa
Sen sijaan selvää näyttöä tulee kun avaat konepellin ja katsot moottorinkannatustyynyjä ,hinoja yms. kuinka ne joka käynnistyskerta reagoivat aika voimakkaasti. Ei nekään osat mitään tunnottomia ole kyllä niihin vaihtamistarvetta tulee mitä enemmän niitä "grenataan",puhumattakaan moottorin sisällä olevista vermeistä.

Valmistaja määrittelee hihnojen vaihtovälin, eikä tulisi mieleenkään lähteä lyjentämään sitä. Vaihdatko sinä noita hihnoja jollakin muulla välillä?
Lainaa
Mitä tulee tuohon "hiimausjarrutukseen" niin kyllä alkaa perässä olemaan äkäistä sakkia ja nälkäisiä yrittäjiä kun hiimailee risteykseen hiljaisella jarrutuksella.
Ei kyllä tuokaan ajatus pelaa.

Etko tosiaankaan ymmärrä sitä, että voit jarruttaa aivan niin tehokkaasti kuin pitoa rittää? Kunhan et vain seiso sen jarrupolkimen päällä auton pysähdyttyä, niin moottori pysyy käynnissä.

autofanaatikko

Kyllähän se jatkuva käynnistely ja sammuttelu rasittaa akkua, starttia ja laturia. Autonvalmistajat väittää, että ovat oyttaneet nämä asiat huomioon tuota järjestelmää käyttävissä autoissa. Itse pidän start& stopin aina poissa päältä, säästö sen avulla on melko mitätöntä. Joskus käy vahinkoja ja auto sammuu, koska en ole heti muistanut painaa sitä toimintoja pois päältä tai jos muutan ajotilaa ajon aikana esim. Comfort- ja Eco-tilojen välillä, niin se poissaoleminen lakkaa kun vaihtaa Ecolle ja silloin auto sammuu, jos en ole muistanut poistaa järjestelmää pois käytöstä. Nappi ja etenkin napin merkkivalo on mun autossa hieman piilossa.

Itse tiedän, että monissa uudehkoissa autoissa on jouduttu vaihtamaan akku ja starttti ennen aikojaan ja monesti mekaanikko tai huoltoneuvoja on syyttänyt tästä start & stop-järjestelmää, että se olisi syy ennenaikaiseen vaihtamiseen.

fish

Lainaus käyttäjältä: audioman - 03.08.14 - klo:22:14
Varovaisesti arvioiden seison liikennevaloissa/ruukassa noin 1/2 h päivässä 200 työpäivänä vuodessa - ja tuleehan sitä ajeltua vapaa-aikanakin. Vuoden aikana kertyy siis vähintään runsas sata tuntia seisomista. Sinä aikana moottori kiertäisi, venttiilit vatkaisivat ja hihnojen kautta välitettäisiin voimaa noin 4,8 miljoonan moottorin kierron verran. Polttoainetta palaisi noin 60 litraa (eli tankillinen) ja hiilidioksiidia syntyisi vastaavasti. ...
Kuten jo aiemmin sanoin, ei yhden auton tuottama säästä, vaan se monien pienien purojen tuottama virta. Taisin verrata biojätteiden lajitteluun ja pattereiden kierrättämiseen.
Touran 1.6 TDI DSG7

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.08.14 - klo:23:15
Laturin hihna vikisee silloin, jos se tai hihnapyörä on elinkaarensa päässä tai liian löysällä. Yleensä tosiaan startin jälkeen tuota vikinää saa kuunnella eniten, mutta siihen vaikuttaa eniten kylmät kitkspinnst ja akun lataus. Sinä heittelet hatusta jotain legendaa useiden tonnien remonteista, vaikka kukaan ei ole sellaisista kuullut. Hihnojen kestävyys on ihan vain mitoituskysymys. Nykypäivänä vaihtovälit ovat pidempiä kuin koskaan, joten perustelemattomat väitteesi ovat siltäkin osin vailla näyttöä. Näitä järjestelmiä on tosiaan ollut tarjolla ollut jo pitkään, eikä niistä ole kuulunut mitään ongelmia. Miksi ihmeessä keksit kaikenlaisia satuja vailla mitään näyttöä?
Valmistaja määrittelee hihnojen vaihtovälin, eikä tulisi mieleenkään lähteä lyjentämään sitä. Vaihdatko sinä noita hihnoja jollakin muulla välillä?
Etko tosiaankaan ymmärrä sitä, että voit jarruttaa aivan niin tehokkaasti kuin pitoa rittää? Kunhan et vain seiso sen jarrupolkimen päällä auton pysähdyttyä, niin moottori pysyy käynnissä.

Niinpä niin tietenkin vinkaisee kun se on liian löysällä sehän on selvyys. Kyllä minä sen tiedän olen omistanut miltei 30 uuttaVW:tä ja kilsoja takana reippaasti yli 1 000 000 km. En ole kyllä mikään oppipoika näissä autohommissa.Kuitenkin vertaus käy hyvin kehiin koska hihnaparka on silloin kaikista kovimmalla rasituksella. Sama koskee kaikkia muita käynnistykseen liittyviä osia.   Niin ja ai ai ai se jakopäänremmi mitä napsahtelee silloin tällöin.

Tottakai valmistaja määrää hihnojen vaihtovälin..... Mutta kuinka kauan ne hihnat kestäisivät pitempään jos niitä ei jatkuvasti revitä käyntiin?  (Onko säästöä ja EGOA ?)

Kyllä se vaan niin on jos tuolla liikenteessä jatkuvasti vaan "hiimailet" jarrujesi kanssa niin takaatulevat ovat heti persiissä kiinni.  Lisäksi auton jarrut alkavat vaatimaan enemmän huoltoa. "Hiimausajo" on jarrujen pahin vihollinen.
Siellä on kiireistä sakkia yleensä.
Jossain Kihniön kirkonkylällä se voi toimia missä ei seuraavaa autoa takaa näy.  Liikennevalojen jonosiirtelyssä siitä voi olla "hiimauksesta" jotain hyötyä ja samalla pirunmoista haittaa koska auto käy tai sammuttaa ja käynnistää itseään jatkuvasti.
Varovasti arvioiden minä säästän nykyisellä autolla 0.5 cent. joka kerta kun S/S pysäyttää mun auton valoihin.  Vastapainona mitä tuo jatkuva pysäyttely lisää kuluvien osien kustannuksia?
SIIS tämä järjestelmä tuottaa enemmän kuluja auton muihin komponentteihin kuin starttiin vaikka monet puupäät luulevat ja ajattelevat ensimmäisenä mitä maksaa STARTTI?
Entä akku ja ties mitä. 
Tehtaalle ja marmoritiskille tämä järjestelmä on kultakaivos hitaasti kuluvien osien kannalta.
Eikä kannata unohtaa katkeilevia jakopäänremmejä ei nekään siitä jatkuvasta renkutuksesta kyllä hyvää tykkää.
Jokainen ajaa tyylillään minun autoni S/S nappi painetaan kyllä aina pois päältä kun käynnistetään.
Kokonaissäästö A3 1.6 TDI moottorilla on minun kohdallani 15.00 â,¬./ vuosi.
  En kyllä ala tuon rahan takia hiimaileen ja saikkaamaan talvipakkasillakin kyseisen vermeen vuoksi.
Sammuttaa pakkasillakin moottorin vaikka lämmöt ovat vasta puolessavälissä normaalista.
Joka taas tietää sitä ,että ajetaan jälleen epätaloudellisesti puolikylmällä koneella eteenpäin vrt. jos kone saa käydä rauhassa lämpimäksi.
On toi RAKKINE kyllä täällä harvaanasutussa ja kylmässä  maassa niin kyseenalainen verme,että minun autosta sen kyllä saisi sterilisoida POIS. ;)
Kannattaa tosiaan Googlettaa Autobild lehden testi jossa testattiin saatu hyöty kyseisen järjestelmän osalta. Kumminkaan siinä ei vielä otettu huomioon kaikkia mahdollisia kuluja mitä toi verme pikkuhiljaa ja salakavalasti autolle aiheuttaa. ;D

Ishvan

Kerroppa rami mitä väliä sillä on mitä se S/S autollesi aiheuttaa. Autonvaihtovälisi on sen verran taaja omistettujen autojen määrästä päätellen, että miten viitsit päätäsi edes vaivata koko asialla ?.

Ihme asioista ihmiset jaksaa nähdä kyllä vaivaa. Itseäni ei ahdista yhtään, että kone silloin tällöin stoppaa vaikkapa valoissa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

teräksenharmaa

Toinen kysymys ramille: Miksi hiimailet jarrutuksissa tai hyppäytät autosi ojaan? Kyseinen järjestelmähän ei tuollaista aiheuta.

Huppe

Itseäni ärsyttää lähinnä tuossa se että kun kytkee vaikka kärrin perään, auto sammuu sillä välin. Tai käy takakontilla tai vaikkapa laittamassa ipanalle turvavyön takapenkille. Joutuu sitten käsin SAMMUTTAMAAN auton erikseen ja sitten taas starttaamaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

JakeS

Vielä tuohon himmaukseen. Mikä siinä on niin vaikea käsittää että ihan normaalisti voi jarrutella kunhan vain keventää poljinta pysähdyksissä. Juuri oman vokkelon ratissa (2.0 tdi dsg) eikä mulla yhtään luistata seisoessa paikallani valoissa kevennetyllä jarrunkäytöllä tai s/s kytkettynä pois päältä.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.08.14 - klo:10:33
Toinen kysymys ramille: Miksi hiimailet jarrutuksissa tai hyppäytät autosi ojaan? Kyseinen järjestelmähän ei tuollaista aiheuta.
No empäs oo vielä koskaan ojaan ajanut 75% Bonnarit olleet jo kymmeniä vuosia.
Kumminkin lisätään tähän ketjuun lisää tavaraa.
Suora lainaus Saksalaisesta lehdestä.
"Yhä useammat autonkäyttäjät Saksassa kytkevät Start/Stop järjestelmän pois päältä käynnistäessään auton".
Siis ovat todenneet kyseisen rakkineen tarpeettomaksi ja hankalaksi käytössä.
Mielenkiintoinen testi kyseisestä rakkineesta VW:n 1.6 TDI BLM moottorilla olevan auton polttoaineenkulutus pieneni 0.03 ltr/100 km matkalla. Kyseinen testi oli tehty Hampurissa siis isossa autokaupungissa jossa on autoja enemmän kuin koko Suomessa yhteensä.  Ã,,kkiä funtsittuna tuo säästää 4.5 cent/100km.
Vastapainona lukuisat käynnistykset jotka taatusti lisäävät huoltotarvetta.
Onhan tuo nyt järkeenkäypä asia ettei kaara hyvää tykkää jos sen tunnin sisällä käynnistät 50 kertaa tai 1 kerran. ;D

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 04.08.14 - klo:10:43
Itseäni ärsyttää lähinnä tuossa se että kun kytkee vaikka kärrin perään, auto sammuu sillä välin. Tai käy takakontilla tai vaikkapa laittamassa ipanalle turvavyön takapenkille. Joutuu sitten käsin SAMMUTTAMAAN auton erikseen ja sitten taas starttaamaan.
Vaggineiden ongelma. Moni muu merkki ei kärsi tästä ongelmasta.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

rami

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 04.08.14 - klo:11:55
Vielä tuohon himmaukseen. Mikä siinä on niin vaikea käsittää että ihan normaalisti voi jarrutella kunhan vain keventää poljinta pysähdyksissä. Juuri oman vokkelon ratissa (2.0 tdi dsg) eikä mulla yhtään luistata seisoessa paikallani valoissa kevennetyllä jarrunkäytöllä tai s/s kytkettynä pois päältä.
Ootkohan ihan varma ettei sulla seisoessa luistata? Epäilen.

BMF

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.14 - klo:11:57
No empäs oo vielä koskaan ojaan ajanut 75% Bonnarit olleet jo kymmeniä vuosia.
Kumminkin lisätään tähän ketjuun lisää tavaraa.
Suora lainaus Saksalaisesta lehdestä.
"Yhä useammat autonkäyttäjät Saksassa kytkevät Start/Stop järjestelmän pois päältä käynnistäessään auton".
Siis ovat todenneet kyseisen rakkineen tarpeettomaksi ja hankalaksi käytössä.
Mielenkiintoinen testi kyseisestä rakkineesta VW:n 1.6 TDI BLM moottorilla olevan auton polttoaineenkulutus pieneni 0.03 ltr/100 km matkalla. Kyseinen testi oli tehty Hampurissa siis isossa autokaupungissa jossa on autoja enemmän kuin koko Suomessa yhteensä.  Ã,,kkiä funtsittuna tuo säästää 4.5 cent/100km.
Vastapainona lukuisat käynnistykset jotka taatusti lisäävät huoltotarvetta.
Onhan tuo nyt järkeenkäypä asia ettei kaara hyvää tykkää jos sen tunnin sisällä käynnistät 50 kertaa tai 1 kerran. ;D

Oliko tässä kyseisessä mielenkiinoisessa testissä mainintaa / näyttöä katkenneista hihnoista ja uskomattoman kalliista rempoista, jotka tämä S/S aiheuttaa?

rami

Eikö äly sano ilman testiäkin, kun tunnin sisällä käynnistetään auto 50- kertaa suhteessa 1- kertaan/ ajosuorite.
Minulla kyllä filtteri pelaa senverran kumpi on viisaampaa.
Entä itelläs? ;D

tet

Lainaus käyttäjältä: BMF - 04.08.14 - klo:12:16
Oliko tässä kyseisessä mielenkiinoisessa testissä mainintaa / näyttöä katkenneista hihnoista ja uskomattoman kalliista rempoista, jotka tämä S/S aiheuttaa?

Tuskinpa ramilla on juuri omakohtaista kokemusta vanhojen autojen vaivoista, S/S-järjestelmällä tai ilman. Tuossahan edellä juuri selvisi, että rami ajaa autoillaan keskimäärin noin 40000 km, ei niillä kilsoilla ehdi juuri vikoja ilmaantua. Ihan mutuna trollailee, vaan miettikäähän nyt kannattaako tuotakaan trollia ruokkia?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.08.14 - klo:12:40
Tuskinpa ramilla on juuri omakohtaista kokemusta vanhojen autojen vaivoista, S/S-järjestelmällä tai ilman. Tuossahan edellä juuri selvisi, että rami ajaa autoillaan keskimäärin noin 40000 km, ei niillä kilsoilla ehdi juuri vikoja ilmaantua. Ihan mutuna trollailee, vaan miettikäähän nyt kannattaako tuotakaan trollia ruokkia?

Juuri näin. Miten isot ihmiset jaksaakin jauhaa puhdasta p....a keskenään väittelyn merkeissä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy