2.0 TDI jäähdytysnestettä katoaa

Aloittaja juhop, 04.01.14 - klo:13:26

« edellinen - seuraava »

juhop

Nyt alkaa olemaan jo sietämätön tilanne, saa monta kertaa viikossa lisätä jäähdytysnestettä.

Ei jätä mitään lätäkköä ja pohjapanssari on kuivan näköinen.
Pakoputkesta tulee ensimmäiset metrit vähän enemmän höyryä mutta höyry ei haise oikeen miltään.

Letkuliitokset ei ainakaan silmämääräisesti vuoda. Jotain jälkiä on jostain roiskeista mutta onhan tuolla suolavettä teille levitetty.

Egr venttiiliä en äkkiseltään löytänyt, pitääkö tehdä iso remontti ennen kun sen voi todeta rikkinäiseksi tai ehjäksi?

Auto Vw Touran 2004 2.0tdi 100kw ajettu 220tkm
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

Q.Atro

Voi olla kansi tai kannentiiviste. Pukkaako lämmityslaite lämmintä?
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

juhop

#2
Lämmintä tulee puhaltimesta. Pitäisikö sen haista pakokaasussa tai vaikuttaa katsastukseen päästömittaukseen? Ja värjätä jäähdytysneste?
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

juhop

#3
unohtui kirjoittaa että neste menee alle alarajan melkein aina seistessään tai siis kun aamulla ois lähdössä niin merkkivalo ja varoitukset palaa taulussa.

Käytän autoa juuri lämpimäksi ja onkohan normaalia että paisuntasäiliöön tulevasta letkusta tulee välillä jäähdytysnestettä säiliöön. Letku tulee moottorin takaa ja päätyy sentin päähän tuosta korkista.
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

RSOCUstin

Epäilisin että syyläri vuotaa just sen verran että ei näy. Omassa ex Altea XL teki tuota. Talvella kun lumimaassa niin jäi punainen läikkä kun tuli yli ns. pohjamuovista. Nyt kun ei lunta niin eihän tuota näy.
kuivalta se munkin panssari näytti vaikka vuoti. Vuotaa jommasta kummasta alareunasta päästä siellä sellainen vittumainen liitos joka vaan alkaa vuotaan. Siellä kyllä punainen helmi näkyy aika nopeasti.

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: juhop - 04.01.14 - klo:14:19
unohtui kirjoittaa että neste menee alle alarajan melkein aina seistessään tai siis kun aamulla ois lähdössä niin merkkivalo ja varoitukset palaa taulussa.

Ok, tuo kansihomma olis mahdollinen silloin, kun neste häviää ajon aikana.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

eerop

Jos moottorikoodi on BKD niin kansi sieltä on halki tai egr jäähdytin vuotaa. Egr helppo todeta laittamalla lauhduttimen letkut yhteen joksikin päiväksi. Kansi jos on halki niin pakoputkessa on valkoista härmää.

juhop

Kiitos! Mä yritän kaivaa egr esiin että saan letkut yhteen. Seuraavako siitä jotain vikavaloja mittaristoon?
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

tärpätti

kantta on ainakin kolmena eri versiona. numero sarjan perästä löytyy kirjain. A, B tai C. a malli heikoin, korjauksena b ja viimeinen versio C. halkee imukanavaan.
Octavia BKD

juhop

Missä tämä numerosarja näkyy?

Ps. kuinka kallista kansiremppa tälläiseen on jos onnistuisi itse tekemään? Joku myy uutta kantta tähän 450 eurolla tuolla myyntipuolella, pitääkö kaikki venttiilit ja mitä muut vaihtaa myös? Vai kaikki tiivisteet?
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

ltdi22

Tilasin Ebaystä 2.0 TDI-koneeseen uuden kannen venttiileillä toimituskuluineen 800â,¬. Kannella kahden vuoden takuu.
Lisäksi ostin tarvikkeesta 75â,¬ liuskallaakerit ja vanhat nostimet, nokat yms siirrettiin uuteen.. Lisälsi meni erinäinen määrä tiivisteitä ja kannentiiviste sekä kansipultit yms.
Tuo 400â,¬ käytetty kansi tarvitsee tiiviystestin ja suoruuden varmistuksen joka tekee reilu 100â,¬ eli kannattaako?


Argento

Minulla oli aikoinaan AZV-koneisesta 2.0 TDI Touranista kansi halki sekä egr-lauhdutin vuosi.

Kannen tilasin Saksasta 720â,¬:lla. Kansi oli täydellinen ja siinä oli kiinni pumppusuuttimetkin, jotka myöhemmin möin erikseen. Ainakin AZV-koneissa kansivikoja taisi olla kohtuullisen paljonkin.

juhop

Jaa-a. Olen vaan lisäillyt nestettä kerran viikossa. Nyt välillä on huono käynnistymäänkin, moottori on jotenkin jumissa mutta yleensä neljännellä tai viidennellä avaimen kääntämisellä starttaa. Akku on uusi.

Egr tuntuu olevan melko syvällä, pitääkö irroittaa turbo sun muut edestä pois alakautta?

Mitenköhän kansivian voisi todeta? Tuntuu että nestettä kuluu enemminkin ajon jälkeen kun itse ajossa.
Jos ajaisi suoraan talliin ja kurkkaisi jostain reiästä vaikka palotilaan että onko siellä märkää? Yksi suutin irti? Vai hehku?


Paikallinen korjaamo ei ala kantta edes vaihtamaan. Onko kellään suosituksia mihin veisi jos päädyn uuden kannen tilaamaan jostain?
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

Finnhopper

Mulla vuoti juuri sen verran yhdestä letkuliitoksesta läheltä turboa että aina välillä piti lisäillä, mutta missään ei näkynyt märkää. Oli niin kuuma paikka että kuivi heti pois ja kuumuus sieltä oli liitoksesta sen O-renkaankin koprattanut ja sen vaihtamalla piti. Korjaamon kaveri sai tuon kyllä painetestillä näkyville.
VW T5 2005 4Motion

juhop

#14
Kyllä mulla tulee putkesta vaaleaa höyryä ihan selvästi.

Jos sen kannen tilaa jostain saksanmaalta 800 eurolla tai suomesta näkyy saavan venttiileillä 1100 eurolla niin mistä sen tietää mitä muuta tavaraa pitää hankkia. Jakohihna tietysti ja kannentiiviste mutta mitäpä muuta..

Auton arvo lienee ehjänä 5-6000 euron luokkaa. Nyt ei taida oikeen 2000e riittää tähän remonttiin? Paljonkohan on ohje-aika kannen vaihtoon jonkun korjausopuksen mukaan? Että maksaako työ 500 vai 1500 euroa?

Niin ebayssa näyttää olevan montakin kansia toimittavaa myyjää. Mistä ihmeestä tietää tuleeko sieltä asiallinen tavara vai häviääkö rahat kun pieru saharaan.
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

juhop

Jos yrittäisi tehdä painetestiä kotioloissa vaikka paisuntasäiliön kautta, niin mistä reiästä kansivikaa (vuotoa) etsitään? Eikö siellä jonkun männän hattu pitäisi tulla märäksi?

Imusarja pois?
Hehkun reiästä?
Suuttimen reiästä?
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

tärpätti

vaikka imusarja irti. sopiva korkki paisunta säiliöön johon liitäntä ja kompuralla kilo painetta. sitten siinä tiirailee missä neste alkaa nousemaan. hidasta tämä on varmasti.

Mutta jos sitä nestettä valuu paljon männän päälle ja starttaat niin kanki on solmussa.
Octavia BKD

juhop

Tuli tämäkin asia päätökseen. Kansi oli halki imukanavaan. Uusi kansi venttiileineen ebaysta 760e + jakopääremontti, laturin hihna, männänrenkaat ja hoonaus, kannentiivisteet ym tarvikkeet. Eikä ollutkaan kallista. Alle 2000e töineen osineen koko remontti.

Täältä sivulta löytyi onneksi todella edullinen & hyvä huoltopaikka : http://www.vagarena.fi/index.php?board=341.0

Meinasi jo pelottaa kun paikallinen autoasi kertoi ettei ala noin vaikeita remontteja harjoittelemaan ja sama laulu oli heinolassa vw huollossa.
Volgswagen Touran 2.0TDI Highline -04

harri81

Omassa Touranissa, AZV moottori koodilla hävittää pikkasen nestettä ja kerää painetta järjestelmään. Pinta vajoaa ja ilmoittaa et pitää tarkistaa jäähdytysneste. Korkin ku avaa ja laskee paineet ni pinta nousee ja hälytys poistuu.
Onko kansijumppa edessä vai egr lauhdutin sökö?

Tomppaa_


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy