1.2 TSI kone vuotaa öljyä

Aloittaja HarriV, 28.12.13 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

HarriV

Juuri sain katsastettua -11 mallisen variantin läpi. Mutta katsastusmies kertoi koneen päästävän jostain alaosasta öljyä, josta hieman huolestuin.

Auto on ollut minulla n. 1,5 vuotta ilman ongelmia, mittariin on rullattu n. 75tkm. Jakopäänketju vaihdettu reilu vuosi sitten, ainoa "lisätoimenpide" autolle tähän mennessä huoltojen lisäksi n. Kk sitten öljyjen pääseminen alarajoille, jolloin lisäsin sitä muutaman desin.

Ideoita mikä mahtaisi vuotaa (ja hinta sitä kautta kiinnostaa)

Ei taitane mennä enää takuuseen, auto on just viikkoa vaille 3vee.

J64

Ekaksi tulisi mieleen juuri tuon jakoketjun vaihto. Jakoketjun suojana oleva (muistaakseni) muovinen kansi joudutaan tiivistämään ketjun vaihdon jälkeen moottorisilikonilla tai vastaavalla aineella, joten on mahdollista että tuo tiivistäminen ei ole onnistunut kunnolla.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

HarriV

kiitos vastauksesta. Jos tuo on syy öljyvuotoon, sille ei taida voida juuri mitään muuta kuin lisäillä öljyä tarpeen mukaan....

Kameleontti

Ainahan tuosta voi reklamoida vaihdon tehnyttä liikettä, jos se siitä ketjunvaihdosta johtuu.
VCDS@Helsinki, PM

HarriV

Reklamointi lienee hieman ajan haaskausta, vaihdosta on 35tkm ja reilu vuosi aikaa.

Guest-430889

Merkkihuolloilla on 2v takuu työlle ja varaosille.

lemmentalja

Paitsi jos ketju vaihdettu takuun aikana takuuseen.  :-\
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Guest-430901

No sepäse onkin... aloittaja ei vaan maininnut onko hommasta pitänyt maksaa jotain vai ei.

HarriV

Vaihto meni takuuseen, eli siinä meni sekin sauma...

Japoff

omasta 1,2 TSi koneesta laitettiin takuuna jokin "öljynerottimen tiiviste" ,kuulemma hiukan vuosi , voisikohan olla sama oire ?
Itse en ehtinyt huomata mitään , huollon yhteydessä havaittiin.Tarkka osanimitys ei tiedossa kun ei tullut kysyttyä , voi olla että kuulin ihan päin peetä =)
Sijainti kuitenki kuulemma moottorin takana ...(josta kuulemma öljyä tihkui)
Ja mulla kilsoja alle 17 th , eli voisi olla tyyppivika ?
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy