Kokemuksia Audin huoltopalveluista?

Aloittaja audioman, 27.12.13 - klo:10:34

« edellinen - seuraava »

audioman

Haluaisin kysellä Audi-ihmisten kokemuksia pääkaupunkiseudun jälleenmyyjistä ja huoltopalveluista. Oletteko saaneet hyvää palvelua, onko varaosia löytynyt kohtuuajassa jne.? Entä Audin ajoturva (ilmeisesti sellainan on?): onko siitä todellista apua, ts. oletteko saaneet sijaisauton tai matkaliput, jos autoon on tullut ajamisen estävä vika?

Kyselen kokemuksia siksi, että nelivetokuume alkaa vaivata, ja A4 tai A5 Quattro olisivat kiinnostavia vaihtoehtoja C-mersun seuraajaksi. Taustalla ovat kuitenkin ikävät kokemukseni aikaisempien Skoda -autojeni huoltopalveluista eräällä nimeltä mainitsemattomalla isolla pk-seudun jälleenmyyjällä (kyllä, tiedän että ei pitäisi yleistää kaikkiin VAG-autoihin eikä varsinkaan kaikkiin jälleenmyyjiin, mutta minkäs sitä epäluottamukselleen voi).

Aina, kun Skodassa oli vikaa (ja varsinkin viimeisessä sitä valitettavasti oli usein) auto seisoi huollossa parista päivästä pariin viikkoon odottamassa varaosia. Palvelu joko huonoa tai erittäin huonoa. Pari esimerkkiä: 1) työsuhdeauton perään ajettiin rautatieaseman edessä. Peräänajaja myönsi syyllisyytensä ja paikalla kävi myös poliisipartio toteamassa tilanteen ja kirjaamassa tapahtuman. Kun takapuskurini oli korjattu ja menin hakemaan autoa, niin huollon asiakaspalvelijan ensimmäiset sanat olivat "tämä auto ei liiku täältä minnekään ennen kuin maksaja on selvillä". 2) viimeisestä autosta meni noin 130 000 km kohdalla turbo vaihtoon. Varaosa tilattiin, ja korjatun auton nouto sovittiin noin kahden viikon päähän. Kun menin noutamaan autoa sovittuna ajankohtana, niin se olikin nosturin nokassa moottori osittain purettuna. Olivat tilanneet vääriä osia eivätkä vaivautuneet ilmoittamaan minulle. Kyselin vielä korjaamopäällköltä 125 kW TDI-moottorin turbon normaalia kestoikää ja sain vastaukseksi, että "kyllä niitä sadan tuhannen jälkeen alkaa mennä vaihtoon." Vastaavia tai lähes vastaavia palvelukokemuksia kertyi Skoda-autoiluni aikana noin kymmenisen kappaletta.

Joten; mielipiteitä Audi-jälleenmyyistä ja huolloista? Missä olette saaneet hyvää palvelua, missä huonoa?
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

lortti

Audicenter Herttoniemen huollossa olen saanut aina asiallista, nopeaa ja hyvää palvelua. Tosin autossa nyt ei ole määräaikaishuoltojen ja renkaiden kausisäilytyksen lisäksi muuta tehty kuin takuuaikana korjattu kojelaudan hälyääniä ja vaihdettu etupyörän laakeri 60 tkm kohdalla, jonka sai Audin piikkiin kysymällä. Joten taistelemaan en ole onneksi joutunut. Mieleen muistuu myös kun huoltovälilaskuri oli unohtunut nollata niin siitä huomauttamalla seuraavan huollon ajaksi sain sijaisauton ilmaiseksi. Pieni asia mutta lämmittää asiakasta.

kai75

AC Airportissa olen huollon puolella viime vuosina asioinut ja palvelu on on ollut hyvää ja mielestäni jopa parantunut parin vuoden sisällä (johtuisikohan siitä, että Audi-liikkeet eivät ole olleet kärjessä autolehtien huoltopalveluarvosteluissa). Esim. heittivät keväällä 2013 johonkin ex-A6:n huoltoon/korjaukseen hinta-arvion ja sit kun toteutuneet kustannukset meni siitä yli niin yli menneet meni sit heidän "piikkiinsä" ja mun laskussa niiltä osin oli 0-hinta.

Lisäksi AC Airportin peltikorjaamolla (joka sijaitsee VV-Auton tiloissa Airportin naapurissa) on tullut asioitua turhankin monesti 3 vuoden sisällä niin myös sieltä olen saanut hyvää palvelua ja ovat korjanneet mahdolliset asennusmokansa mukisematta. Huollon puolella eivät ole muistaakseni asennusmokia tehneet ja olen tainnut siellä alkaa kulkea heti kun AC Airport valmistui.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Latexi

Olen huollattanut Laakkosella Hämeenlinnassa eikä mitään valittamista. Tosin niitä huoltoja ei ole vielä kertynyt kovinkaan montaa, mutta kuitenkin.
Latexi

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: audioman - 27.12.13 - klo:10:34
Joten; mielipiteitä Audi-jälleenmyyistä ja huolloista? Missä olette saaneet hyvää palvelua, missä huonoa?

Kysymyksen oikea muoto olisi "Joten; mielipiteitä mistä tahansa vaihdantaan liittyvästä"? Missä olette saaneet hyvää palvelua, missä huonoa?"
Oikea vastaus on helppo "Kaikkialla missä olen ollut tarpeeksi fiksu ja hyvätapainen tullakseni otetuksi todesta"

Anteeksi. Elämää se vain on.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Flat

LainaaAC Airportissa olen huollon puolella viime vuosina asioinut ja palvelu on on ollut hyvää ja mielestäni jopa parantunut parin vuoden sisällä

Itselläni on myös tämäntapaisia havaintoja Airportista, lukuisiä käyntejä viimeisen viiden vuoden aikana siellä ja palvelu on mielestäni parantunut vuosien varrella. Mukava paikka asioida ja myös puitteet kunnossa, toisin kuin Herttoniemessä.

audioman

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 31.12.13 - klo:01:25
Kysymyksen oikea muoto olisi "Joten; mielipiteitä mistä tahansa vaihdantaan liittyvästä"? Missä olette saaneet hyvää palvelua, missä huonoa?"
Oikea vastaus on helppo "Kaikkialla missä olen ollut tarpeeksi fiksu ja hyvätapainen tullakseni otetuksi todesta"

Anteeksi. Elämää se vain on.
Vastauksen perusteella nimimerkki BeeKasi saattaisi olla mainitsemani Skodan jälleenmyyjän huolto-organisaation palveluksessa. Oli niin tai näin, niin anteeksi minunkin puoleltani, jos kysymykseni muotoilu jotenkin loukkasi tai aihe tuntui kiusalliselta.

Sen voin omasta puolestani kertoa, että vajaan neljänkymmenen autoiluvuoteni aikana olen pääsääntöisesti saanut varsin hyvää huoltopalvelua kaikkien muiden kuin noiden Skoda-autojen kohdalla. Nykyisen Vehon palvelussakaan ei ole ollut valittamista.

Mainitsemani Skoda-jälleenmyyjä muuten lähettelee minulle edelleen erilaisia markkinointiviestejä otskikolla "Hyyvä Skoda-asiakkaamme". He tuskin ovat edes huomanneet menettäneensä pienehkön yritysasiakkaan. Poistimme ko. jälleenmyyjän yhtiömme hyväksyttyjen palvelun- ja tavarantoimittajien listalta sillä seurauksella, että suunnilleen pari autokauppaa ja muutama määräaikaishuolto vuodessa menee nyt muualle.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Tourano

Audi Top Service

Muutama lupaus... mutta toteutuvatko kuitenkaan käytännössä?

Eipä silti, asioidessani Audin kanssa olen vielä vitt... siis vaativampi asiakas kuin mitä asioidessani Volkswagenin kanssa. Tietyt koulutukselliset erot Volkswagenin ja Audin organisaatioissa tulevat kyllä esiin.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy