Uskotko maahantuojan vaihtavan moottoreita käytettyihin uusissa autoissa.

Aloittaja Korvaton, 10.12.13 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Uskotko maahantuojan vaihtavan moottoreita käytettyihin uusissa autoissa.

USKON!
17 (13.4%)
EN usko!
80 (63%)
Voihan ne toki senkin tehdä
19 (15%)
On ne voinut joihinkin vaihtaa
9 (7.1%)
eihän ne semmosta tekis
18 (14.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 127

Korvaton

T5ID

Mistä se maahantuoja ottaa ne käytetyt moottorit, jota ne öisin vaihtaa? Entäs ne asentajat, eikö ylityökielto koske moottorinvaihtoja? Vai vaihtaako pukujätkät itse? Onko autosihteeri ojentamassa työkaluja? Onko vartijat lahjottu? Ylettyykö tämä salaliitto maamme ylimpään johtoon asti? Onko kyse vain VAG:sta, vai tekevätkö muutkin näin? Mitä jos uusi autoni on pesty, onko siihen vaihdettu kori? Kerran yllätin automyyjän pyyhkimästä kojelautaa luovutettavasta autosta, oliko siihen vaihdettu kojelauta? Asentaako ne kuuntelulaitteet kanssa?

Voimasavu

Wekotin

Rookie

Pitäisi lyödä iso nippu todisteita naaman eteen, jotta tuohon uskomista voisi edes harkita.  ;D

japa

Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

VAG!

Nyt varmaan kannattaisi laittaa sinne foliohatun väliin vähän routamattoakin eristeeksi.

SNG

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 10.12.13 - klo:19:37
Nyt varmaan kannattaisi laittaa sinne foliohatun väliin vähän routamattoakin eristeeksi.

Näin on. Routa ei mene liian syvälle  ;)

Korvaton

Oli pakko tehdä tällänen kysely kun alkaa toi foliohattuilu ihmetyttämään moottoreiden vaihdoista uusiin autoihin. Ainakin 3 eri topikkia tehty samasta aiheesta ja samoilla lipuilla ja lapuilla esitetty asia.

makkis

Mä en ole viitsinyt edes kommentoida, mutta miksi se luovutushuolto kestää aina sen viikon No siksi, kun etsitään romiskalta 300tkm ajettu pannu, pestään se ja vaihdetaan uuden tilalle  :)

Pekka T

^ Oletkos makkis tarkemmin vilkaissut räsän konepellin alle?  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

luppa

Niillä on Hangon satamassa iso halli jossa yön pimeinä tunteina vaihtelevat moottoreita, moni on yllättynyt kun keulalta löytyykin ilmajäähdytteinen boxeri:)

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: luppa - 10.12.13 - klo:19:56
Niillä on Hangon satamassa iso halli jossa yön pimeinä tunteina vaihtelevat moottoreita, moni on yllättynyt kun keulalta löytyykin ilmajäähdytteinen boxeri:)
Joillain oli vahingossa tullu Morris Marinan laatutekniikkaan pellin alle.
Mitenköhän noitten akselistojen kanssa? Mitäköhän akselistoja ne käyttää näissä modatuissa uusissa autoissa?

Sniiki

voihan ne toki senkin tehdä, mut eihän ne semmosta tekis, mut voihan ne toki senkin tehdä, mut eihän ne semmosta tekis, mut voihan ne toki senkin tehdä, mut eihän ne semmosta tekis, mut voihan ne toki senkin tehdä, mut eihän ne semmosta tekis...

Vaarivanhus

Justiinsa heräsin iltapäivätorkuiltani puhelimen soittoon ja kaunis naisenääni olis myynyt mulle uuden bokserin viidellätoista eurolla. Totesin, että mulla ei ole Subarua vaan pellin alla on suora alumiinilohkonen nelonen, kehtas lyödä luurin kiinni. Sitten vielä tämäkin, pitänee painua uudelleen pehkuihin ja nukkua kaksi päivää jatkunut piparkakkujen paistoväsymys kunnolla pois..
Joutilas 76v

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: luppa - 10.12.13 - klo:19:56

:)

Minäkin uskon että öisin ja viikonloppuisin maahantuojan satamasta löytyy halli jossa vaihdellaan moottoreita uusiin autoihin. Työ tehdään niin pimeästi ettei tästä jää mitään merkintää mihinkään järjestelmään, ei edes verottajan järjestelmään että moista toimintaa harjoitetaan. :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.12.13 - klo:20:05
Minäkin uskon että öisin ja viikonloppuisin maahantuojan satamasta löytyy halli jossa vaihdellaan moottoreita uusiin autoihin. Työ tehdään niin pimeästi ettei tästä jää mitään merkintää mihinkään järjestelmään, ei edes verottajan järjestelmään että moista toimintaa harjoitetaan. :)

Etkö tiennyt, että tämä motinvaihtokampanja on verottajan erityisyksikön aloittama operaatio? Verotulojen optimointia parhaimmillaan. Varsinkin kaikkiin ekohimmeleihin laitetaan vanhat komponentit, koska näitä autoja on verotettu Suomessa aivan liian kevyesti.

Varsinainen vaihto-operaatiohan tehdään jo tehtaan Suomi-linjan päässä olevassa FinTax-hallissa. Näitä halleja ei näy edes Google sateliittikuvissa! Ainoa vaggine mikä ei käy tässä käsitelyssä on Tiguan.

makkis

Lainaa^ Oletkos makkis tarkemmin vilkaissut räsän konepellin alle?

Toki, mutta nuo muovipaneelit jätetään aina uudesta. Ei maallikkomakkis niiden alle näe.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.12.13 - klo:20:14
Toki, mutta nuo muovipaneelit jätetään aina uudesta. Ei maallikkomakkis niiden alle näe.
Sä et huomannu niitä pestyjä paperilappujakaan tarkastaa konehuoneesta?
Huomasitko oliko ruosteisia muttereita jätetty yhtään?  :o

cipher

Minä uskon myös vakaasti, että parhaimman laatuiset komponentit on vaihdettu nimenomaan tiguihin - voi naapurit pelleillä niillä sitten huoletta kännissä youtube-pätkissä. Ja aina pelastuvat paikasta kuin paikasta kun on kunnon motit ja muut - varmaan se on juuri tuon takia, kun ei pärjää foret ja muut tigulle mitenkään päin.

Rookie

Ahaa, nyt selvis, et miksi uusilla autoilla on niin pitkät toimitusajat. :D Siellä ne seisoo monta viikkoa välivarastossa odottamassa moottorin vaihtoa.  ;)

makkis

LainaaSä et huomannu niitä pestyjä paperilappujakaan tarkastaa konehuoneesta?

Huomasin itse asiassa. Niistä mulle selvisi, että tähän on lyöty joku käytetty Audin moottori! Unohdin tänään öljynvaihdossa reklamoida mutta ajelen nyt tovin. Olen satavarma että jotain filunkia vagina pelaa, koska skoodan pellin alla on audin tarroja.

Pitää huomenna katsoa ruosteisia muttereita, niitä on voitu poimia suomi-boxstereista. On se hirveetä jos yberskeidassa on audin käytetty moottori uusilla audin tarroilla ja hangossa on tehty uudelleen kasaus suomiporschen mustarautamuttereilla...

savolaiskollega

Nyt alkaa olla jo aika paksua tavaraa täällä.....seuraavaksi varmaan pienet vihreät miehet käy tekemässä vikoja vaggineisiin..... :)

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

tarzi

Vi**u tää foorumin taso sukeltaa nykyään.. ihan ihmeellistä oksennusta koko foorumi täynnä. Pari vuotta sitten oli kyllä ihan eri meininki...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

jarkko_h

Ei vaihda. VAG on osoittanut että sekä vähän käytetyt että uudet moottorit on laadultaan paskoja.  Eli jos mosa paskana 50 tkm välein, tai juo öljyä enemmän kuin Saudin kamelit, ei siihen tarvita käytettyä moottoria. Riittää että moottorin suunnittelun ja sen laadunvarmistuksen on hoitanut VAG.

Autotehtailla, joilla on oikea laadunvarmistus asennetaan tehtaan repair loopissa  "vanhoja" käyttämättömiä moottoreita. VAG:lla tästä tuskin vaaraa, koska tuskin mitään tehtaalla tarkastetaan/korjataan.

---------LUJAA LAATUA VAG--------

tapanixxx

Hyvä asia tässä on se, että kasselissa vallitsee tätä nykyä täystyöllisyys kun volkkarin tehtaat toimivat kolmessa vuorossa ja täydellä kapasiteetilla.

Volkkari työllistää jo nyt 550 000 henkilöä ja korjauspuolelle tarvinnee palkata lisää asentajia koska töitä näyttää myös olevan tulevaisuudessa. Eli toisille tämä on ihan hyvä tilanne :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.12.13 - klo:20:26
Huomasin itse asiassa. Niistä mulle selvisi, että tähän on lyöty joku käytetty Audin moottori!

Mäkin huomasin saman kauhistuttavan asian. Meidän motissa on skoodan logo vain ja ainostaan motin koristemuovissa! Kaikkialla muualla on vain neljää rinkulaa ja kirjaimia VW. Kauheata! Aloitan heti huomenna somessa valtavan kampanjan ja rekrytoin kenraalin kampanjapääliköksi.

Kauhukseni huomasin, että sama juttu jatkuu kaikissa auton osissa. Niissä on vain rinkuloita ja jotain epämääräisiä V ja W kirjaimia. Enhän mä olekaan saanut skoodaa! Mulle on myyty jotain muuta sekundaa. Eikö ne tiennyt tehtaalla, että meidän auto oli vientimyyntiin? Ei meidän auton ollut edes tarkoitus jäädä Suomeen. Ja silti ne tekivät siitä suomiauton.

Mä otin kuviakin näistä "skoodan" osista todisteeksi. Nyt on hyvät paukut aloittaa somevyörytys:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy