Talven vaivoja

Aloittaja qwe, 25.11.13 - klo:21:59

« edellinen - seuraava »

qwe

Tiguanissa oven ulkokahvan vaijeri 5N0837017C (etka.ru) ehkä jäätyy, viime talvena pari kertaa ja nyt on ollut monta kertaa jäässä. Ovi kyllä aukeaa kohtuullisella voimalla, mutta ei sitten salpaudu. Salpalaitos on hyvin voideltu.
Miten oven sisään pääsee? >:(
Ulkokahvan ja sisäverhouksen sain irti, mutta oven sisällä pelti 5N0837755 sisuskaluineen ei suostu tulemaan pois. Pellissä on mm lasihissi niitaten kiinni. Lasia ajelin eri asentoihin, mutta ei apua.

Miksi itse rassaan? Ja vastaan itse... Marmorilla eivät osanneet antaa hintaa osan 5N0837017C vaihdosta.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

wille84

Noita ohjeita sovelltamalla pitäisi saada välipelti irti:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107

Kohdan 8 pultteja ei tarvitse irroittaa kokonaan löysää vain ja nostaa lasin ylös.

qwe

Kiitos! wille84 
Lasia alas laskemalla tuli näkyviin M6 ruuvin toinen pää joka oli tehty M4 hylsylle sopivaksi. Hieman löysäämällä ruuvia lasin sai nostettua ylös, ja lasinohjaimet tulivat sitten helposti pois oven sisästä.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Kinos

Tässä kun pakkaset on vihdoin saapuneet tännä etelään, niin oon huomannut että webasto porskuttaa päälle jopa tässä uudessa enemmän kuin vanghassa. Vaikka auto on lähes lämmin (90 astetta), niin Webasto alkaa hurruttaan autoo siihen optimi lämpötilaan. Onkohan jokin vippaskonsti että sen sais tuunattua niin että ei kokoajan hurruttelis? Nyt on kyse kuitenkin nollakelistä + ja -.

Maskisuojasta tuohon toiseen threadiin jo pistinkin viestiä, mutta onhan se nyt ruman näköinen :) Tosin toi alasuoja on ihan näppärä, mutta tuo ylempi on jotenkin niin kotitekoinen. Viimassa varmaan tuo alareuna väpättää ja narmuttaa puskurin kivasti. :D

Eli maskisuoja kokemuksia kaivataan -> tack.


wille84

"webasto" haku sanalla löytyy valmiita ketjuja tuohon ongelmaan.

Stigu

Itse värkkäilin tällainen maskinsuoja makuualustasta ja nippusiteellä kiinni. Laitoin ainoastaan alaosaan ja Track&Field mallissahan ei muutenkaan juuri näkyy.

-Tiguan Track&Field 08 2.0TDI Aut.
-Octavia combi 08 1.9TDI DSG

TAG

Lainaus käyttäjältä: Kinos - 02.12.13 - klo:13:32
Tässä kun pakkaset on vihdoin saapuneet tännä etelään, niin oon huomannut että webasto porskuttaa päälle jopa tässä uudessa enemmän kuin vanghassa. Vaikka auto on lähes lämmin (90 astetta), niin Webasto alkaa hurruttaan autoo siihen optimi lämpötilaan. Onkohan jokin vippaskonsti että sen sais tuunattua niin että ei kokoajan hurruttelis? Nyt on kyse kuitenkin nollakelistä + ja -.

Maskisuojasta tuohon toiseen threadiin jo pistinkin viestiä, mutta onhan se nyt ruman näköinen :) Tosin toi alasuoja on ihan näppärä, mutta tuo ylempi on jotenkin niin kotitekoinen. Viimassa varmaan tuo alareuna väpättää ja narmuttaa puskurin kivasti. :D

Eli maskisuoja kokemuksia kaivataan -> tack.




Itse ruinasin ekassa huollossa kovasti kuvan auton näköiseen Tiguaniini nuo maskisuojat. Maskisuojissa oli suositus, että ei otettaisi käyttöön ennenkuin ulkolämpötila putoaa +5 asteen alle. No täällä etelässä lämmöt ovat olleet pääsääntöisesti plussalla ja olenkin nyt kuukauden pitänyt vain tuota alempaa paikallaan. Perstuntumalla pysyy nollakelillä nyt paremmin lämpimänä ja start-stop on huomattavasti useammin toiminnassa, jopa -7 asteessa on sammutellut liikennevaloissa. Säännöllisen työmatkani keskikulutus on pysynyt ainakin näillä keleillä hyvin hallussa. Kovemmilla pakkasilla näkee sitten onko enemmän hyötyä. Viime talvena -10 asteessa Tiguan hörppi dieseliä sekalaisessa ajossa lähes 10L/100km tahtia kun webasto huutaa jatkuvasti.

Samaa mieltä, että tuo ylempi on melkoisen karu ilmestys :). Jos ja kun alkaa näyttämään siltä, että asteet jäävät reilusti alle nollan, niin varmaan käyn senkin paikalle laittamaan.
Hienoa, jos jostain saisi löydettyä tyylikkäämmän mustan kiiltävän muovisuojan tuohon ylös. Ainakin Skodiin näyttää sellaisia tehdyn.

Ruoja

Eikö tuota maskin suojaa voi laittaa maskin sisäpuolelle?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: TAG - 23.12.13 - klo:13:55
Itse ruinasin ekassa huollossa kovasti kuvan auton näköiseen Tiguaniini nuo maskisuojat. Maskisuojissa oli suositus, että ei otettaisi käyttöön ennenkuin ulkolämpötila putoaa +5 asteen alle. No täällä etelässä lämmöt ovat olleet pääsääntöisesti plussalla ja olenkin nyt kuukauden pitänyt vain tuota alempaa paikallaan. Perstuntumalla pysyy nollakelillä nyt paremmin lämpimänä ja start-stop on huomattavasti useammin toiminnassa, jopa -7 asteessa on sammutellut liikennevaloissa. Säännöllisen työmatkani keskikulutus on pysynyt ainakin näillä keleillä hyvin hallussa. Kovemmilla pakkasilla näkee sitten onko enemmän hyötyä. Viime talvena -10 asteessa Tiguan hörppi dieseliä sekalaisessa ajossa lähes 10L/100km tahtia kun webasto huutaa jatkuvasti.


3BG Passatissa ilman apulämmittimiä - kulutusmittarin mukaan taajama-pätkäajossa kului löpöä ajovalojen välinen ylempi maski peitettynä 0,2-0,3l/100km vähemmän ja auto lämpisi selvästi nopeammin. Suosittelen nollan korvilta alaspäin lämpimästi. ::)
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy