Kenelle lainaisit autoasi, ja kenelle et? (Gallup)

Aloittaja skula, 20.04.10 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

Annatko autoasi lainaan?

Lainaan vain perheenjäsenille
Lainaan tutuille
Kuka vain saa autoani lainata
En lainaa kenellekään!

skula

(OT keisari jatkaa topikkien vääntelyä)
Erään radiokanavan keskustelussa oli käsittelyssä tämä aihe..

Kenelle autoasi lainaisit ja kenelle et.

Kuullosti mielenkiintoiselta aiheelta..

Sana on vapaa!

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Skula - 20.04.10 - klo:17:11
(OT keisari jatkaa topikkien vääntelyä)
Erään radiokanavan keskustelussa oli käsittelyssä tämä aihe..

Kuullosti mielenkiintoiselta aiheelta..

Sana on vapaa!

En ainakaan työkavereille, tuttaville tai naapurille. Korkeintaan avopuolisolle, omalle isälle tai avopuolison isälle. Todellakaan en lainaisi kellekään muulle vaikka autona olisi Lada. Enkä lainaile vaatteitani, puhelintani, rahaa enkä cd&dvd-levyjä kenellekään. Toisille lainailu on mielestäni aivan typerää...

VAG!

aa

Markku J

Tähän asti olen ollut omasta autostani aika mustasukkainen ja lainannut vain avopuolisolle, jos on ollut jokin hänen autonsa huoltoonvienti tms. poikkeava päiväjärjestys. Meidän nuorisollekaan en ole lainannut, tosin heillä on jonkinlaiset omat autot olleet käytössään heti ajokortin saannin jälkeen.

Tulossa olevan cabrion kanssa ajattelin ottaa ihan uuden linjan ja tarjota sitä nuorisolle vapaasti käyttöön. Syynä se, että tulisi ne vähät hyvän kelin hetket hyödynnettyä perhepiirissä, ja kalliinpuoleista autoa käytettyä enemmän. Myydessä en siitä sen enempää saane, oli mittarissa sitten 20 tai 30 tkm parin vuoden päästä.

JakeManse

Joo eipä täältäkään irtoa ihan hevillä. 2-3 hengen piiriin taitaa käyttöoikeus jäädä.. ;)

JeanC

Kyllä se auto pyörii ainoastaan perheenjäsenten kanssa.

Vmatti

Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Otto.

Kuka tahansa saa ajaa autoani silloin, kun olen itse mukana. Muuten ei kukaan muu kuin isäni, jonka ajotaitoon ja -tyyliin luotan. Kavereille tai puolitutuille en autoa ole koskaan antanut lainaan - en edes erikseen pyydettäessä.

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Skula - 20.04.10 - klo:17:11
Esim.kysyjälle en lainaisi,vaimokin ajaa mielummin omallaan,kukaan ei varmaan kysy sen vuoksi kun tietää kuinka tarkka olen...

skula

Itse itselleni vastaten.. Kyllä melkein kaikki halukkaan sukulaismiehet, ja ehkä osalle naisiakin  ;D

Micco

Tänne on tainnut kerääntyä kaikki ne keskivertoa paremmat kuljettajat...  ;D Vai onko vastanneiden kaikki tutut vaan niin p*skoja kuskeja? Vai olisiko pihalle viimeisillä roposilla naapurien eteen vahattavaksi hankittu pyhä lehmä verrattavissa mahdolliseen puolisoon, josta ollaan mustasukkaisia?  ;)

No joo, "hieman" piti kärjistää, mutta melko tarkkaa porukkaa tuntuu olevan. Voisin lainata/olen lainannut autojani sukulaisille ja tuttaville tarpeen mukaan. En kauhean usein, mutta kuitenkin. Toki tottakai tapauksesta riippuen. Mutta harvemmin minulta on kysynyt autoa lainaksi sellainen ihminen, jolle en sitä luottaisi. Saati että kysyjällä ei olisi ollut tähän hyvää syytä.

Minusta tuntuisi oudolle nyrpistää auton lainaksi pyytäjälle nenää, ja sanoa NO ET TODELLAKAAN, jos auto on joutavana ja toinen sitä oikeasti johonkin tarvitsisi...  ::)

Vai johtuuko tämä ajatusmaailmani vain siitä, ettei minulla ole vielä alle 20v lapsia, jotka kärkkyvät auton avaimia viikonloppuisin kaveripataljoona pihalla odottaen?  ;D

Torsen + haldex + visco

Raimo Miettinen

Jostain luin (audifinns?), että joku ei anna edes vaihtaa kanavaa radiosta vaan kuski tekee senkin, kun ehdotus asiasta on esitetty ensin.

Itse lainaan kavereille ja perheenjäsenille tapauskohtaisesti. Mukana istuessa sitten hieman useammallekin.

Kynäkauppias

Kaikille jotka kauniisti pyytävät. Nykypirssillä on ajanu itseni lisäksi varmaan 10 henkilöä, joista suurin osa kyllä testi mielellä.
Tuleva vulvumies.

Marko

Emäntä saa käyttää autojani,tosin ei kaikkia niitä.

Kerran lainasin 96 saabbia.Kaveri ajoi 50 km:n lenkin ja sai kytkimen paskaksi,oli lepuuttanut jalkaa polkimella >:(
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Markku J

Micco'n kommenttiin liittyen täytyy tunnustaa, että ei minulta ole kukaan (vähistä) kavereistani autoa lainaksi pyytänyt viimeisten 20 vuoden aikana. Heillä on omat autot. Joskus nuoruudessa kyllä, ja silloin oli itselläkin kalusto halvempaa, ja lainasin kyllä fiksuille kavereille. Varmaan nytkin voisin lainata, jos joku näistä "luottokavereista" kysyisi - mutta tuskin tulee tilannetta eteen. Minun nykyisen sijaisauto Clion osalta olen miettinyt, pitäisikö se jättää pihaan "sijaisautoksi" kaikille tarvitseville. Toimiva ja halpa auto kun on.

jf

Lainaus käyttäjältä: Micco - 20.04.10 - klo:19:16
No joo, "hieman" piti kärjistää, mutta melko tarkkaa porukkaa tuntuu olevan. Voisin lainata/olen lainannut autojani sukulaisille ja tuttaville tarpeen mukaan.
Näin täälläkin, autohan se vaan on. Kaupasta kun samanlaisia lisää tarpeen mukaan. Eri asia voisi olla, jos olisi jotenkin eksklusiivinen kulkine, jota ei voisi korvata uudella. Siltikään en välttämättä murehtisi, koska kyllähän se auto hukkaan menee, jos sillä ei ajeta. Itse kun olen saanut ajaa heti ajokortin saamisen jälkeen muiden ihmisten oikeasti hienoillakin autoilla (yleensä niitä tarjottiin ja harvoin kieltäydyin), niin jotenkin tuntuisi hullulta olla lainaamatta omaa tusina romua tarvitsevalle...  ???
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

RTWteam

Just otti tyttöystävä auton. ::) Lainaan autoani vain parhaalle kaverille ja perheenjäsenille (nyt myös tälle kyseiselle tytölle ;)) Mutta eipä tosiaan oikein kukaan ole edes kysellyt autoa lainaan. Itse olen joutunut pari kertaa autoa kysymään lainaan kun tuota vetokoukkua tahtoo tarvita sillon tällöin koska ei ole tullut asennettua (ehkä kesän aikana) vetokoukkua..

Pertsa

Vaimolle ja sillekin pitkin hampain. Jos vaimo lähtee vaikka kauppaan niin muistutan miten ja minne parkkeerata, varoa vanteita ja kolhimasta etupuskuria kivetysten reunaan jne ;)

Simola

Tosi tiukassa on kyllä minunkin auto. En oikeastaan ole tätä nykyistä lainannut kenellekkään, mutta ei ole taidettu pyytäkään.

LainaaJostain luin (audifinns?), että joku ei anna edes vaihtaa kanavaa radiosta vaan kuski tekee senkin, kun ehdotus asiasta on esitetty ensin.
Tuon vielä sallin, mutta jos joku alkaa räpeltämään tuuletussuulakkeita niin sanomista tulee.

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Simola - 21.04.10 - klo:09:08

Tuon vielä sallin, mutta jos joku alkaa räpeltämään tuuletussuulakkeita niin sanomista tulee.
Nyt kyllä taas tipuin ;D ;D vagarenan porukan autoihin pitää varmaan tulla elmukelmuun kietoituneena ettei likaa taikka koske mihinkään.. Vitsi vitsi.. ;D

Simola

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 21.04.10 - klo:09:12
Nyt kyllä taas tipuin ;D ;D vagarenan porukan autoihin pitää varmaan tulla elmukelmuun kietoituneena ettei likaa taikka koske mihinkään.. Vitsi vitsi.. ;D

Se olisi suositeltavaa ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

VKi

Lainaus käyttäjältä: Simola - 21.04.10 - klo:09:08

Toisinaan, etenkin talvisaikaan tulee kyllä itsekin oltua tässä tarkkana, vaikkei auton hipelöintiä vastaan mitään olekaan ja lisäksi voin sitä jopa kuvitella lainaavani.

Tuuletus kun on säädetty juuri sopivasti avaamaan lasit jne, jolloin, kun joku /¤%#/ matkustaja esim. haluaa lämmittää polveaan (kuvitteellinen esimerkki) ja seuraavalla reissulla tämän vuoksi on lasit huurussa, niin saattaahan tuo harmittaa.

skula

Joskus tuntuu että pitäis myös jättää joitain tyyppejä ottamatta ylipäätään kyytiin omaan autoon.

Jollei hirveä farttailu aiheuta reaktioita, niin viimeistään se että otetaan kengät ja sukat jalasta ja aletaan kaivaa varpaanvälejä ja repimään varpaista kynsiä kojelaudan päällä!  >:(

mabe

Ei oikein tule tilanteita edes joissa autoa pyydettäisiin lainaan. Mutta en tiedä lainaisinko muutenkaan. Siis perheen sisällä jos tarvetta on niin lainailen tai vaihdetaan hetkeksi esimerkiksi vanhempien kanssa autoa, mutta kyllä se tuohon jää.

En ole muidenkaan autoilla pahemmin ajanut enkä ole erityisesti rattiin hingunnut muutenkaan. Appiukon edellisellä autolla kerran, anopin autolla hieman useammin mutta harvoin silläkin. Mitä sitä menee kyselemään edes muitten autoilla ajelemaan. Kuitenkin pääosin autolla liikutaan järkisyistä paikasta A paikkaan B eikä heitetä pillurallia kylällä.

Alke

Avopuoliso saa autoani lainata, ja äitini saisi jos tarvisi. Muuten en varmaan liiemmin lainailisi, eipä ole pahemmin tullut kyselyitäkään. Auton koeajot missä itse olen kyydissä ovat eri asia, mutta esim. pitempää reissua taittaessa mielummin ajan koko matkan itse kuin stressaan apukuskin penkillä jonkun toisen kyydissä. (Ei siksi että pitäisin itseäni parempana kuskina vaan että voin esim kiertää routakuopan niin halutessani ja toisaalta tiedän syyttää itseäni jos jotain hajoaa enkä voi syyttää toista ajatellen "tuota virhettä minä en olisi tehnyt" tms.)
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

RoccoScientist

Perheenjäsenille (mukaanlukien myös veljen tyttöystävä) voin lainata ilman suurempaa huolta, samoin sellaisille kavereille, joiden ajotaidoista tiedän jotain ja joiden luotan kohtelevan toisten omaisuutta kunnioituksella - nämä kriteerit täyttäviä löytyy useampi. Näin on ainakin helppo sanoa, kun kenelläkään ei ole oikein tarvetta lainta tuota. ;) Isäni on kyllä sen verran vapaasti antanut minun ajella hänen autojaan, että ei tulisi mielenkään evätä häneltä lainaa, jos sellaiselle esim. huollon takia tulisi tarvetta. Asiaa auttaa sekin, että hän on vielä rauhallisempi kuski kuin minä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Skula - 21.04.10 - klo:10:03
niin viimeistään se että otetaan kengät ja sukat jalasta ja aletaan kaivaa varpaanvälejä ja repimään varpaista kynsiä kojelaudan päällä!  >:(

Makkis?  ;D

Oikeesti: minkälaisia tuttuja sulla on?
Tuleva vulvumies.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 21.04.10 - klo:11:33
Oikeesti: minkälaisia tuttuja sulla on?

Ilmeisesti hyviä, sillä harva puolituttujen nähden kehtaa varpaitaan repiä. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kynäkauppias

^

Totta.  :D

Yläasteaikainen musiikinopettajani leikkeli kyllä kynsiään tunnilla koko luokan edessä, mutta välien kaivelu säästyi ilmeisesti kotioloihin.
Tuleva vulvumies.

Mikko83

Tutuille, jos kolaroivat niin maksavat kans  ;D Kuplaa tosin en lainaisi muille kuin isoveljelle
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy