Skoda Yetin varusteet

Aloittaja pajero, 15.04.10 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

jni

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 19.07.11 - klo:12:01
En vaan viherpiipertäjä ja puunhalaajaa kun olen niin turhaa sitä pakokaasua ilmoille päästää kun ruuhkassa tönöttää  ;D No onneksi kehä III ruuhkat alkaa olemaan historiaa pikkuhiljaa, enää yksi valoristeys matkan varrella.

Voihan sitä moottorin sammuttaa itsekin. Toinen vaihtoehto on sitten vaihtaa GreenLine-malliin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 19.07.11 - klo:10:46
Jaa-a, kyllä tuo start-stop-järjestelmä ainakin ruuhkissa seisoessa olisi ihana ominaisuus.
Varmasti todella ihana helteellä...mites sen ilmastoinnin kanssa...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jni

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 25.07.11 - klo:20:31
Varmasti todella ihana helteellä...mites sen ilmastoinnin kanssa...

Moottori käynnistyy, kun alkaa lämpötila nousta kabiinissa liikaa.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Erkka

Lainaus käyttäjältä: jni - 25.07.11 - klo:20:33
Moottori käynnistyy, kun alkaa lämpötila nousta kabiinissa liikaa.

Juuri näin. Myös akun kapasiteetin laskiessa, moottori käynnistyy automaattisesti. Pari kertaa on käynyt näin, kun tarpeeksi kauan on auto ollut pysähdyksissä. Mm. juhannus ruuhkassa matkalla Keski-Uusimaa... Savo ilmastointi päällä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tibis

Takapenkkit kun nostaa sille "seisomaan" niin se keskimäinen ei saa sille suora. Siihen osuu se keski kynnerpäätuki.

izmo

Lainaus käyttäjältä: tibis - 26.07.11 - klo:11:59
Takapenkkit kun nostaa sille "seisomaan" niin se keskimäinen ei saa sille suora. Siihen osuu se keski kynnerpäätuki.

Tibis, ota keskipenkin niskatuki irti, niin sitten mahtuu.

tibis

Lainaus käyttäjältä: izmo - 26.07.11 - klo:18:05
Tibis, ota keskipenkin niskatuki irti, niin sitten mahtuu.
:) kiitos vinkkistä.

tibis

Siisti, en tienyt että kuin on päivä valot päällä , ja pistää vilkku päälle saamuu se päivä valo missä vilkku vilkkuu. Sille samalla tavalla kuin audissa

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 10.08.11 - klo:11:58
Siisti, en tienyt että kuin on päivä valot päällä , ja pistää vilkku päälle saamuu se päivä valo missä vilkku vilkkuu. Sille samalla tavalla kuin audissa

Ei se sammukkaan, eikä saakkaan sammua. Sellaisen toiminnon koodaus on kyllä mahdollista, mutta sitä ei ole alunperin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.08.11 - klo:14:01
Ei se sammukkaan, eikä saakkaan sammua. Sellaisen toiminnon koodaus on kyllä mahdollista, mutta sitä ei ole alunperin.

Hmm mulla sammu toi päivävalo kyllä  :o

vasara

Tämä taisi olla ainoastaan minulle uusi asia, mutta huomasin, että kun ajotietokone on 'Audio' asennossa, niin ratin oikealla puolella olevan viiksen päässä olevalla keinukytkimellä voi vaihdella soittimen kappaleita eteen- ja taaksepäin. Manuaaleja en lue, joten sattumalta tulee uusia ominaisuuksia autosta vastaan :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.08.11 - klo:17:45
Tämä taisi olla ainoastaan minulle uusi asia, mutta huomasin, että kun ajotietokone on 'Audio' asennossa, niin ratin oikealla puolella olevan viiksen päässä olevalla keinukytkimellä voi vaihdella soittimen kappaleita eteen- ja taaksepäin. Manuaaleja en lue, joten sattumalta tulee uusia ominaisuuksia autosta vastaan :)

Radiokanavat vaihtuu myös ;)

Lainaus käyttäjältä: tibis - 10.08.11 - klo:14:04
Hmm mulla sammu toi päivävalo kyllä  :o

Kukas sulle teki niitä koodauksia? Taitaa olla niitä peruja...

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.08.11 - klo:20:32
Radiokanavat vaihtuu myös ;)

Kukas sulle teki niitä koodauksia? Taitaa olla niitä peruja...

the_raz teki koodaukset. Eli onko auto saanut nyt jotain viruksia?  ööö ::) mitä tarkoita peruja  ???

jni

Lainaus käyttäjältä: tibis - 10.08.11 - klo:21:37
the_raz teki koodaukset. Eli onko auto saanut nyt jotain viruksia?  ööö ::) mitä tarkoita peruja  ???

Tarkoittaa, että ominaisuus on peräisin eli lähtöisin koodauksesta.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

tibis

Lainaus käyttäjältä: jni - 10.08.11 - klo:21:55
Tarkoittaa, että ominaisuus on peräisin eli lähtöisin koodauksesta.

Onko huono asia?

jni

Lainaus käyttäjältä: tibis - 10.08.11 - klo:22:02
Onko huono asia?

En tiedä. Voi olla että kytkentä on laiton? Tuskinpa poliisitkaan sitä varmasti tietää (vrt. päivävalojen kanssa aluksi).

Voihan ko ominaisuuden koodata poiskin. Itse vastaavassa tilanteessa tekisin niin.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Karvis

Päivävalot ei tosiaan saa toimia noin, koodatessa se on jostain syystä laitettu päälle.

the_raz

Moi!

Minä tuon koodasin. Omassakin Yetissä olin samalla tavalla laittanut, ja esim Audeissa päiväajovaloled-nauha himmenee (ei tosin sammu kokonaan) jos vilkkua käytetään, ja tämä ilmeisesti ihan vakio-ominaisuus, joten ajattelin että tämä sopii Yetillekin.

Karvis: onko viittausta lakiin missä tällainen kielletään

Tibis. Ota yhteyttä jos haluat että korjaan tämän koodauksen

tibis

Lainaus käyttäjältä: the_raz - 11.08.11 - klo:08:58
Moi!

Minä tuon koodasin. Omassakin Yetissä olin samalla tavalla laittanut, ja esim Audeissa päiväajovaloled-nauha himmenee (ei tosin sammu kokonaan) jos vilkkua käytetään, ja tämä ilmeisesti ihan vakio-ominaisuus, joten ajattelin että tämä sopii Yetillekin.

Karvis: onko viittausta lakiin missä tällainen kielletään

Tibis. Ota yhteyttä jos haluat että korjaan tämän koodauksen
Morjens
En tiedä, eihän se mitekään tekee että auto menisi sekaisin, vai voiko?
Onko se nyt sama koodaus kuin se käntymisvalo juttu?

the_raz

Moi!

Auto ei mene tästä sekaisin eikä tämä ole sama kun kääntymisvalokaan (kääntymisvalo toteutettu sumuvaloilla). Tämä toiminto on erillinen kohta ohjelmoinnissa josta voi valita että toisen puolen päiväajovalo sammuu kun sen suunnan vilkku kytketään päälle - parantaakseen vilkun näkyvyyttä. Tämä toiminto ei ole yhteydessä mihinkään muualle, eikä esim "oikea" ajovalo ei sammu vilkun kanssa, ainoastaan päiväajovalo. Ja tosiaan yksi rasti VCDS-ohjelmalla jolla tämän saa joko päällä tai pois päältä.

tibis

Lainaus käyttäjältä: the_raz - 11.08.11 - klo:10:18
Moi!

Auto ei mene tästä sekaisin eikä tämä ole sama kun kääntymisvalokaan (kääntymisvalo toteutettu sumuvaloilla). Tämä toiminto on erillinen kohta ohjelmoinnissa josta voi valita että toisen puolen päiväajovalo sammuu kun sen suunnan vilkku kytketään päälle - parantaakseen vilkun näkyvyyttä. Tämä toiminto ei ole yhteydessä mihinkään muualle, eikä esim "oikea" ajovalo ei sammu vilkun kanssa, ainoastaan päiväajovalo. Ja tosiaan yksi rasti VCDS-ohjelmalla jolla tämän saa joko päällä tai pois päältä.

vi håller som det är nu  :)

tibis

Mun mielestä on jotain häiska climatronic kanssa. Radio kiinni, moottori käy niin kuuluu jotain ihme surina kuin climatronic on päällä. Heti kuin sammuta climatronic
niin ääni häviä...  :-\

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 20.08.11 - klo:13:58
Mun mielestä on jotain häiska climatronic kanssa. Radio kiinni, moottori käy niin kuuluu jotain ihme surina kuin climatronic on päällä. Heti kuin sammuta climatronic
niin ääni häviä...  :-\

Säätömoottorit siellä läppiä ajelee, normaalia jos ääni ei ole kovin voimakas tai aivan jatkuvaa.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.08.11 - klo:14:12
Säätömoottorit siellä läppiä ajelee, normaalia jos ääni ei ole kovin voimakas tai aivan jatkuvaa.

Mun mielestä jatkuvaa.. eli melkein aina toi ääni.. 90%

TimTsi

Oletteko huomanneet, että autossa (experience) on älykäs mittarivalaistus?! :o
Nimittäin... mikäli laittaa mahdollisimman himmeälle nuo mittarivalot pimeässä, niin risteysalueilla ne kirkastuvat itsestään.
Huomasin eilen, että mikäli joka toinen katuvalo palaa tien vasemmalla puolella, niin mittarinvalaistus seilaa holtittomasti kirkkaudesta toiseen. Samaa se ei tee silloin, kun katuvalot ovat tien oikealla puolella (tai olen vaan puusilmä?). Anturi on siis auton takana vai liekö taustapeilissä vai missä?

Aiemmin kirjoittelin ksenoneista, että kaarrevalotoiminto ei pelaa yli n80 km/h nopeudessa, mutta ilmeisesti tuo ominaisuus on vaan porrastettu nopeuden mukaan säätyväksi. Jos nimittäin ajan mutkapätkää hiljaa, eli 60 km/h, niin valot kääntyvät upeasti, mutta 90km/h nopeudessa ne eivät tuntuisi kääntyvän oikeastaan lainkaan.
En sitten osaa sanoa mikä on totuus, eli miten tuo on säädetty.
Samoin kiinnostaisi voisiko valoja nostaa jotenkin, kun etuala on niin kirkas pitkät päällä. Tulee pää kipeäksi... :-\

Tänään huomasin myös, että tämä 1.2 TSI sutii! :P
Kaasupolkimen käyttö on ihan tervaa, koska välillä sitä pitää polkea ja on aika hiljaista, mutta välillä sipaisu riittää herättämään moottorin kaikki vihaiset pollet... ;)
Käännyin liikennevirtaan parikin kertaa ja polkaisin pakosta hiukan tavanomaista reilummin, jolloin auto selvästi poltti kumia (estoista huolimatta). Heh... kohta olo on kuin amisteinillä... ;D

tibis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 20.08.11 - klo:14:28
Mun mielestä jatkuvaa.. eli melkein aina toi ääni.. 90%

ei se enää tee  :)

Asterion

Lainaus käyttäjältä: TimTsi - 29.08.11 - klo:20:46
Oletteko huomanneet, että autossa (experience) on älykäs mittarivalaistus?! Kaasupolkimen käyttö on ihan tervaa, koska välillä sitä pitää polkea ja on aika hiljaista, mutta välillä sipaisu riittää herättämään moottorin kaikki vihaiset pollet... ;)

Tuo älykäs mittarivalaistuksesi nauratti ensin  ;D, että mitähän järkeä tuossakin muka olisi mutta kuka näistä tietää. Epileptikkojen määrä kasvaa, ehkä tässä on yksi syy siihen.  ::) Skodahan on ympännyt elämää suurempaa älykkyyttä myös tuon kattoikkunani aurinkoverhon sielunelämään. Vuosi takana ja emme vieläkään ymmärrä toisiamme.  :D

Tuosta lähdön sutimisesta....tämän saman kuulee aina silloin tällöin mutta itselläni nuo kenguruhypyt jäivät muutaman liikennevalolähdön harjoittelun jälkeen auton ensikilometreillä. DSG:hän oli minulle ihan uusi tuttavuus. Koska en kuvittele olevani mitenkään keskimääräistä parempi "lähtijä", niin voisikohan tuo kengurismi-herkkyys olla jonkinlainen säädettävissä oleva parametri DSG:n ohjelmistossa? Halutessa Yeti toki sutasee, mutta ei siis muuten.

TimTsi

Kirjoitin pitkän stoorin ja foorumi söi sen.
Ei persiinsuti... >:(

Anyway, välillä auto sutii lähdöissä ja välillä meinaa jäädä jalkoihin risteyksissä.
Tämä on suurin puute koko masiinassa.
Ei mitään tuntumaa kaasupolkimeen ja talvella tuo käytös tuskin muuttuu yhtään turvallisemmaksi.

Joo, taidetaan kohta nähdä nettiautossa.
Pitäkää tunkkinne... ostan ML 320 tilalle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TimTsi - 30.08.11 - klo:23:35
Kirjoitin pitkän stoorin ja foorumi söi sen.
Ei persiinsuti... >:(

Anyway, välillä auto sutii lähdöissä ja välillä meinaa jäädä jalkoihin risteyksissä.
Tämä on suurin puute koko masiinassa.
Ei mitään tuntumaa kaasupolkimeen ja talvella tuo käytös tuskin muuttuu yhtään turvallisemmaksi.

Joo, taidetaan kohta nähdä nettiautossa.
Pitäkää tunkkinne... ostan ML 320 tilalle.

Tämähän on selvä tapaus, johtuu DSG-arpakuutiosta ::)

the_raz

DSG:llä on omat kommervenkkinsä, ja myönnän että äkkilähdöt kun on melkein pysähtynyt ei kuulu vaihteiston parhaimpiin puoliin. Kun sen logiikan oppii niin se on kuitenkin erittäin hyvä vaihteisto, ja viime talven kokemuksella voin sanoa että voiman annostelu DSGn avulla on melkein tarkempaa kun mihin pystyn manuaalivaihteistolla. Jos on tottunut ajamaan "tavallisella" vaihteistolla niin suurin ero liikkeellelähdöissä on se että DSG ei ryömi kun jarrun päästää, liikkeelle pitää oikeasti lähteä kaasulla - enemmän tai vähemmän tilanteen mukaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy