Skoda Yetin varusteet

Aloittaja pajero, 15.04.10 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Homer - 31.01.11 - klo:16:59
Olen Murphyn lain suuri ihailija ja noin siinä sata varmasti käy jos alkaa venkslaamaan :P
Mä taidan olla se lain käytännön toteutuma :D Seuraa kuin varjo.

Kyllähän sitä tosiaan saa apua kun rengas tai koko pyörä hajoaa, mutta matka siinä katkeaa ja mahtolliset aikataulut (lentokenttä, satama, paapan hautajaiset) voi heittää vaikka sinne varapyörätilan täytteeksi. Odottele siinä sitten jossain metsätaipaleella hinausautoa kun pakkanen puree, kännykkä prakaa, takaluukussa ulvoo pari koiraa joita ei taksiin huolita ja ja... Olenko taikauskoinen, vainoharhainen? Nää, vain kokemusten kouluttama pessimisti  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 31.01.11 - klo:21:24
Tuli vain mieleen, että löytyykö markkinoilta vararengasvaihtoehdoksi rengasta joka olisi luokkaa maastopolkupyörän renkaan leveys. Se olisi jotain umpikumia tms jotta kestäisi max 500kg painon.

Ei taida onnistua. Ongelmaksi tulee että kapea kumi ei pysy vanteilla mutkissa. Umpikumisen renkaan pitää olla ilmaa sisältävää rengasta leveämpi, koska sen sisällä ei ole painetta pitämässä rengasta paikallaan.

Kapeat vararenkaat ovat luokkaa 10 cm leveät, ja niistä tuntee että ollaan ihan rajoilla mihin vararenkaita voi kaventaa turvallisesti. Ovat leveyteensä nähden todella painavia, ja tietääkseni niiden renkaita ei saa laittaa vanteiden päälle normaaleilla rengaskaupan vehkeillä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Sherry

Omassa Yetissani on vararengas (sen verran on joutunut rengastöitä maantiellä tekemään). Selvä hölmöys vararenkaan kanssa on, että se on asennettu kupera puoli ylöspäin. Käänsin sen heti kovera puoli ylöspäin ja saan näin säilöttyä renkaan keskelle aikamoisen määrän tarpeellista tavaraa (hinausköyden, kuormahihnoja, öljypullon yms.). Tavaratilan pohjalevy jää silloin jonkin verran kuprulle, mutta on onneksi sen verran pehmeä, että antaa peräksi. Toimiva systeemi, muuta ei mikään silmän ilo.
Hattuhyllyn jätin suosiolla pois käytöstä heti, se on kiinnitykseltään lapsellinen ja rakenteeltaan niin heikko, ettei kestä mitään yläpuolellaan. Sen säilöminen autossa penkit kaadettuina ja tavaraverkko asennettuna on mahdotonta.

Meillä on perheessä kakkosautona Opel Meriva muutaman vuoden takaa. On pakko todeta, että siinä nämä tavaratilaan ja penkkehin liittyvät asiat on mietitty ja toteutettu tavalla, joka on kaikissa suhteissa Yetia paljon edellä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Sherry - 01.02.11 - klo:13:50
Hattuhyllyn jätin suosiolla pois käytöstä heti, se on kiinnitykseltään lapsellinen ja rakenteeltaan niin heikko, ettei kestä mitään yläpuolellaan. Sen säilöminen autossa penkit kaadettuina ja tavaraverkko asennettuna on mahdotonta.

Eikös se hattuhylly mene syrjälleen pystyyn siihen takaselkänojan taakse? En ole kyllä kokeillut, mutta muistaakseni sen pitäisi siihen sopia :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

matvei

matvei

Lainaus käyttäjältä: Sherry - 01.02.11 - klo:13:50
Omassa Yetissani on vararengas (sen verran on joutunut rengastöitä maantiellä tekemään). Selvä hölmöys vararenkaan kanssa on, että se on asennettu kupera puoli ylöspäin. Käänsin sen heti kovera puoli ylöspäin ja saan näin säilöttyä renkaan keskelle aikamoisen määrän tarpeellista tavaraa (hinausköyden, kuormahihnoja, öljypullon yms.). Tavaratilan pohjalevy jää silloin jonkin verran kuprulle, mutta on onneksi sen verran pehmeä, että antaa peräksi. Toimiva systeemi, muuta ei mikään silmän ilo.

Meillä on perheessä kakkosautona Opel Meriva muutaman vuoden takaa. On pakko todeta, että siinä nämä tavaratilaan ja penkkehin liittyvät asiat on mietitty ja toteutettu tavalla, joka on kaikissa suhteissa Yetia paljon edellä.

http://www.flickr.com/photos/16833836@N08/with/4466856255/
Kuvasto ja muutokset 2011

Tapanila

Mistä pääkaupunkiseudulta löytyis edullinen, Yetiin sopiva taakkateline? Kattokaiteet ovat sen verran paksut, ettei ainakaan Bilteman yleismallia saanut siihen asennettua - kokeiltu on. Ja kun tarve on aika pieni, ei viitsisi hirveästi investoida. Eli alle 100 eurolla pitäis selvitä...

tibis

en muista missä luin että voi sadaa sille että mittariston viisarit vispa sille edes takaisin, miten sen voi ohjelmoida?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 17.02.11 - klo:20:38
en muista missä luin että voi sadaa sille että mittariston viisarit vispa sille edes takaisin, miten sen voi ohjelmoida?

Vag-comilla saa sen ohjelmoitua päälle, 17-Instruments. -> 10 - Adaptation -> Staging -> Active -> click Do it!

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.02.11 - klo:20:43
Vag-comilla saa sen ohjelmoitua päälle, 17-Instruments. -> 10 - Adaptation -> Staging -> Active -> click Do it!

ööö jooo nyt meni aika ohi, en ymmärrä yhtään, yllätys :) Mutta pitää kato vag.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 17.02.11 - klo:20:48
ööö jooo nyt meni aika ohi, en ymmärrä yhtään, yllätys :) Mutta pitää kato vag.

Jos saat auton töpseliin jollekkin jolla vag-com on, niin hän kyllä ymmärtää ;)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tibis - 17.02.11 - klo:20:38
mittariston viisarit vispa sille edes takaisin, miten sen voi ohjelmoida?
Nyt meni överiksi :D En ymmärrä mitä tarkoitetaan.
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.02.11 - klo:20:43

Karvis

Yeti18

Onko tietoa lisävarusteesta "DVD-valmius"?
Näytti olevan uusimmassa käyttöohjekirjapäivityksessä.
Itselle on vaan jäänyt auton vaihdosta pari niskatyynyä DVD:llä jotka olisi helppo asentaa jos penkissä olisi valmiiksi virta- ja audio/video -tulot..

anttito

Tietäiskö joku saako Yetin aurinkolasikoteloa tilattua "varaosana" tai jälkivarusteena , kun sitä ei Activessa vakiona ole?

Mulla on siinä päällä samannäköinen kiinteä suoja kuin olisi oikea kansi, ilman avauspainiketta. Oliskohan siellä saranat ja kaikki valmiina, jos jostain saisi sen avautuvan kannen?

Late

Lainaus käyttäjältä: anttito - 06.03.11 - klo:09:26
Tietäiskö joku saako Yetin aurinkolasikoteloa tilattua "varaosana" tai jälkivarusteena , kun sitä ei Activessa vakiona ole?

Mulla on siinä päällä samannäköinen kiinteä suoja kuin olisi oikea kansi, ilman avauspainiketta. Oliskohan siellä saranat ja kaikki valmiina, jos jostain saisi sen avautuvan kannen?

Kyllä sen saa laitettua tuon aurinkolasi kotelon.

Osanumero:

1K0 868 837 E Y20   "Tämä jos ei ole Anti-theft alarm systeemiä" Väri pearl gray

1K0 868 837 G Y20   "Jos on Anti-theft alarm systeemiä" Väri pearl gray

tibis

Climatronic, eikös se pitäisi toimi sille että jos on ollut esimerkki 20C ja sit päättä että nyt haluan että on tosi kuuma sisällä ja pistää ihan kuumin asenton(Eli AUTO on päällä).Niin tuuletin pitäisi alkaa huutaa ihan täysillä?

Erkka

^ Auto asennossa lisäämällä lämpötilaa talvella, niin tuuletinnopeus lisääntyy automaattisesti isommalle. Näin toimii minulla Polossa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tibis

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.03.11 - klo:14:51
^ Auto asennossa lisäämällä lämpötilaa talvella, niin tuuletinnopeus lisääntyy automaattisesti isommalle. Näin toimii minulla Polossa.

Näin mun mielestä kans pitää toimi, tuuletinnopeus lisääntyy automaattisesti isommalle ei tapahdu  >:( , mutta sit taas kuin halua kylmä sit kyllä tapahtuu

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 07.03.11 - klo:14:56
Näin mun mielestä kans pitää toimi, tuuletinnopeus lisääntyy automaattisesti isommalle ei tapahdu  >:( , mutta sit taas kuin halua kylmä sit kyllä tapahtuu

Puhallusnopeutta ei nosteta jos lämpöä ei ole saatavissa riittävästi, millaisessa tilanteessa olet kokeillut tuota?

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.03.11 - klo:16:04
Puhallusnopeutta ei nosteta jos lämpöä ei ole saatavissa riittävästi, millaisessa tilanteessa olet kokeillut tuota?

hmmm mun mielestä olen, mutta pitää varmista asia  :o

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tibis - 07.03.11 - klo:14:37
Climatronic, eikös se pitäisi toimi sille että jos on ollut esimerkki 20C ja sit päättä että nyt haluan että on tosi kuuma sisällä

Tuo "tosi kuuma sisällä" vaihtoehto taitaa puuttua ainakin minun Yetistäni  ;)

tibis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 07.03.11 - klo:17:03
Tuo "tosi kuuma sisällä" vaihtoehto taitaa puuttua ainakin minun Yetistäni  ;)

mitäs sulla on toiminut toi clima?

tibis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 07.03.11 - klo:16:44
hmmm mun mielestä olen, mutta pitää varmista asia  :o

Jo ei kyllä mitä tapahtunut, eilen ajoin semmoinen 26km suunta, ja tein sille että lämpö ihan täysillä mutta mitä ei tapahtunut. No ens viikko auto huolton ja katsovat sen sitten.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tibis - 07.03.11 - klo:17:53
mitäs sulla on toiminut toi clima?

Sorry, luin väärin alunperin...minulla on tämä "puoliautomaattinen ilmastointi" Climatic, ei Climatronic. Lämpötilasäätimen nuppi ei ainakaan talven aikana ole käytöstä kulunut, se on osoittanut aikalailla koko ajan kaakkoon.  ::)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 08.03.11 - klo:16:32

Lämpötilasäätimen nuppi ei ainakaan talven aikana ole käytöstä kulunut, se on osoittanut aikalailla koko ajan kaakkoon.  ::)

Teorissahan tuosta ei ole mitään hyötyä ellet tosiaan halua autoon 26 astetta vai mikä se maximi nyt olikaan. Laitehan pohottaa täysillä kuumaa esim 22 asteenkin säädöllä jos lämpötilaa ei ole saavutettu.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 08.03.11 - klo:16:57
Teorissahan tuosta ei ole mitään hyötyä ellet tosiaan halua autoon 26 astetta vai mikä se maximi nyt olikaan. Laitehan pohottaa täysillä kuumaa esim 22 asteenkin säädöllä jos lämpötilaa ei ole saavutettu.

Ei lämpö luita riko jne ::)...nooo tällaisena vilukissana 26 ei haittaisi ollenkaan näillä pakkasilla, tuntuu vain, että Yeti-parka ei niihin lämpöihin ole näinä talvina hirveän usein päässyt. Suurimpana syynä tietenkin suhteellisen lyhyet ajomatkani.

skodamig

^Sherry: Hattuhylly: hattuhylly; ei painavaa tavaraa (Max 100g) :)
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Sherry

Enpä minä hattuhyllyltä mitään sadan kilon kestävyyttä edellytäkään, mutta kun kestäisi edes parikymmentä kiloa. Tuntuu vaan, että jos Yetin hyllylle hiekoitussäkin laittaa, ei se ylhäällä kauaa pysy.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Sherry - 08.03.11 - klo:21:26
Enpä minä hattuhyllyltä mitään sadan kilon kestävyyttä edellytäkään, mutta kun kestäisi edes parikymmentä kiloa. Tuntuu vaan, että jos Yetin hyllylle hiekoitussäkin laittaa, ei se ylhäällä kauaa pysy.

Ja vaikka se kestäisikin moisen painon, niin mahdollinen äkkipysäys siirtäisi tavaran ajatusta nopeammin kuskin takaraivoon ja siitä läpi. Hattuhylly on väärä paikka säilöä mitään painavaa tavaraa ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy