Ocu II ovien reunat ruostuu

Aloittaja Ocunen, 13.04.10 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

Emil

Muistan jonkun kertoneen, että kun oli joskus aikoinaan mennyt valittelemaan Opel Astran ruostumista, niin olivat huollossa käskeneet pestä auton useammin.  :D Olisko ollut mallia F, kun G ei niin herkkä ollut enää ruostumaan.

Oikeastaan tämänkin aiheen otsikoksi olisi parempi: "Octavian maalit kuluu ovien reunoista". Ruostuminen kun on Octavian tapauksessa seurausta maalin hankautumisesta, ei puutteellisesta korroosionsuojauksesta kuten Opelin kanssa oli ongelma.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

JiiiHooo

Terve.

Olipa hyvä, että bongasin tämän täältä keskustelusta. Itselläni on 2006 joulukuussa käyttöönotettu farkku octavia. Pitääpä tarkistaa tarkkaan löytyykö kulumia. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirjakin löytyy, jos se nyt on siitä kiinni. :)

JTK

Moro. Mulla sama homma täältä luin tämän keskustelun. Kulumaa löytyi kaikista ovista/karmeista auto -06 farkku ocu.Tiivisteet vaihdettiin ja kulumat maalattiin Auto Sunilla Kotkassa työnjälki OK.

JiiiHooo

Lainaus käyttäjältä: JTK - 27.12.10 - klo:15:04
Moro. Mulla sama homma täältä luin tämän keskustelun. Kulumaa löytyi kaikista ovista/karmeista auto -06 farkku ocu.Tiivisteet vaihdettiin ja kulumat maalattiin Auto Sunilla Kotkassa työnjälki OK.

Menikö Skodan piikkiin? Itsellä määräaikaishuolto edessä tässä pian niin ajattelin siinä samalla mainita asiasta. Oliko mitään ongelmia asian kanssa? Itse vien auton Autoseiniin Seinäjoelle. Kellään kokemuksia kyseisestä firmasta?

Osq

Omaan '06 ocuun ei suostuttu tekemään mitään. Puuttui yksi leima huoltovihkosta.

apche

Lainaus käyttäjältä: Osq - 10.04.11 - klo:21:00
Omaan '06 ocuun ei suostuttu tekemään mitään. Puuttui yksi leima huoltovihkosta.

Olisipä hauska tietää että kuinka monessa alkupään ocu II:ssa tämä ongelma on/ollut ja kuinka monessa on määräaikaishuoltojen yhteydessä tarkastettu tai yleensäkään jotain tehty tuon virheen korjaamiseksi? On kai se raja kyllä johonkin vedettävä että eivät joudu kaikkien maahantuotujen autojen karmeja maalaamaan....

JTK

Skodan piikkiin meni ilman mitään mutinoita.Huoltokirjassa merkkiliikkeen leimat.
Lainaus käyttäjältä: JiiiHooo - 09.04.11 - klo:17:54
Menikö Skodan piikkiin? Itsellä määräaikaishuolto edessä tässä pian niin ajattelin siinä samalla mainita asiasta. Oliko mitään ongelmia asian kanssa? Itse vien auton Autoseiniin Seinäjoelle. Kellään kokemuksia kyseisestä firmasta?       

Osq

Lainaus käyttäjältä: apche - 10.04.11 - klo:21:20
Olisipä hauska tietää että kuinka monessa alkupään ocu II:ssa tämä ongelma on/ollut ja kuinka monessa on määräaikaishuoltojen yhteydessä tarkastettu tai yleensäkään jotain tehty tuon virheen korjaamiseksi?
Itsekin mietin samaa asiaa. Uskoisin, että suurimmassa osassa tapauksista on omistaja itse ollut aktiivinen ja sen vuoksi mennyt korjaukseen. Mulla kuitenkin on ollut 100tkm asti kaikki vaaditut huollot, joten eikös siihen mennessä olisi pitänyt jo huomata edes vääränlaiset tiivisteet. Ocu menossa kohta merkkihuoltoon (160tkm), joten odotan, että siellä huollossa sitten oikeasti huomataan kulumat ja niistä raportoidaan minulle.

Vaikka auto onkin pian 5v vanha, niin en silti aio niellä päätöstä jättää korjaamatta. Tietääkseni nuo väärät tiivisteet ovat selvä valmistusvirhe, joten uskon, että jo kuluttajaneuvojalla on tähän jotain sanottavaa. Odotan nyt ensin tuon huollon ja sitten soittoa kuluttajaneuvojalle, sitten Helkama-autolle.

JiiiHooo

Noniin, nyt käväisi ocu huollossa Autoseinillä Seinäjoella. Kuvat otettiin ja lähetettiin maahantuojalle, lupasivat soitella sitten kuinka käy...  :-\

sollila

Lainaus käyttäjältä: JiiiHooo - 16.05.11 - klo:16:55
Noniin, nyt käväisi ocu huollossa Autoseinillä Seinäjoella. Kuvat otettiin ja lähetettiin maahantuojalle, lupasivat soitella sitten kuinka käy...  :-\

Luultavasti tulee myönteinen päätös ja ovien reunat maalataan ja tiivisteet vaihdetaan maahantuojan piikkiin. Ihmettelen syytä jos ei näin käy.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006

JiiiHooo

Lainaus käyttäjältä: sollila - 17.05.11 - klo:07:59
Luultavasti tulee myönteinen päätös ja ovien reunat maalataan ja tiivisteet vaihdetaan maahantuojan piikkiin. Ihmettelen syytä jos ei näin käy.

Oikeassa olit, myönteinen päätöshän sieltä tuli  ;D

sollila

Lainaus käyttäjältä: JiiiHooo - 19.05.11 - klo:09:22
Oikeassa olit, myönteinen päätöshän sieltä tuli  ;D

Hyvä että tuli myönteinen päätös

Kyselin, kun käytin omaa autoa ovien reunojen maalauksessa merkkiliikkeessä että onko näitä paljonkin tehty. Vastaus oli että joitain on tehty maahantuojan piikkiin. Mutta ei se kuulemma ole kuitenkaan tyyppivika...

Juspe

Emil

Kävi jopa mielessä, että ottaisin ulommat tiivisteet kokeeksi kokonaan irti. Semmoista mahdollisuutta en ole vielä tarkemmin tutkinut, joten mennään vasta ajatuksen tasolla. Sillä kirjoitan, että jos joku on jo kokeillut. Odotettavissahan on lisääntynyt tuulen suhina ja rengasäänet. Mutta kuinka paljon? Pölyä ja kuraakin kerääntyisi ovien väliin enemmän, mutta niinhän ne pitää pyyhkiä nykyiselläänkin jokaisen pesun jälkeen.

Vaihtoehtoisesti voisi ostella uusia tiivisteitä joskus, jos ongelma on edelleenkin tiivisteen kovettuminen.

Näin miettii asioita, koska tuskin maalailevat ovien välejä maailmanloppuun asti. Jossain vaiheessa täytyy omaakin pussia raottaa.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Erkka

Eiköhän siinä kuulu ovea kiinni laittaessa melkoinen kolahdus ilman tiivisteitä, kun metalli metallia vasten iskeytyy?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Emil

Eihän se ulompi tiiviste ole missään tekemisissä oven sulkeutumisen kanssa. Onhan se kovin hentoinenkin. Ulompi tiiviste on äänen vaimentamista, ja tuulenvastuksen pienentämistä varten olemassa. Sisempi tiiviste sensijaan ottaa oven liikevoimaa vastaan, kun ovea suljetaan. Eikä sitä sisempään tiivistettä tarvitsisikaan irroittaa maalin puhki kulumisen välttämiseksi, koska sisempi tiiviste ei kuluta maalia mistään kohdasta. Olikohan niinkin vielä, että jossain kohtaa oven raossa on joku erillinen kumikin ovea vastaanottamassa sulkemisen yhteydessä. Voi olla että muistan väärin.

JiiiHooo

No ei se aivan putkeen firmalta sitten mennytkään. Tuli ilmoitus, että oma osuus onkin 600e, koska tiivisteiden aiheuttamat vauriot (maalarin kertoman mukaan) olivat levinneet liian pitkälle "oviaukoista".

Sinänsä kiva juttu, kun itse "valmistusvikaa" ei maalarin mukaan voinut korjata pelkkiä oviaukkoja maalaamalla, täten firma pesi kätensä siitä ja syyti vastuun minulle. Näin minulle sitten soitettiin ja kerrottiin, että firma ei korvaakaan koko työtä, autosta oli revitty jo ovet irti ja minun piti sitten luvata maksavani, että itse "valmistusvian" korjaus jatkuu. Eikä luvattu tulla asiassa yhtään vastaan...  >:(

No eipä tarvitse enää viedä sinne kalliiseen merkkihuoltoon mitään. Perushuollot teen itse ja tuttu korjausmies sitten vaativammat 85â,¬/h vs. 40â,¬/h perushuollosta, ei kovin vaikea päättää. Eipä jäänyt kun paska maku koko touhusta, mutta tulipahan koettua tämä merkkihuoltojen ihanan kallis maailma.

sollila

Ei nyt ole mitenkään tarkoitus vääntää veistä haavassa mutta mun skodasta maalattiin myös sellaisia vikoja maalipinnassa mitkä ei johdu tiivisteistä tai olleet ovien aiheuttamia.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JiiiHooo - 31.05.11 - klo:11:32
No ei se aivan putkeen firmalta sitten mennytkään. Tuli ilmoitus, että oma osuus onkin 600e, koska tiivisteiden aiheuttamat vauriot (maalarin kertoman mukaan) olivat levinneet liian pitkälle "oviaukoista".

Sinänsä kiva juttu, kun itse "valmistusvikaa" ei maalarin mukaan voinut korjata pelkkiä oviaukkoja maalaamalla, täten firma pesi kätensä siitä ja syyti vastuun minulle. Näin minulle sitten soitettiin ja kerrottiin, että firma ei korvaakaan koko työtä, autosta oli revitty jo ovet irti ja minun piti sitten luvata maksavani, että itse "valmistusvian" korjaus jatkuu. Eikä luvattu tulla asiassa yhtään vastaan...  >:(

No eipä tarvitse enää viedä sinne kalliiseen merkkihuoltoon mitään. Perushuollot teen itse ja tuttu korjausmies sitten vaativammat 85€/h vs. 40€/h perushuollosta, ei kovin vaikea päättää. Eipä jäänyt kun paska maku koko touhusta, mutta tulipahan koettua tämä merkkihuoltojen ihanan kallis maailma.

Kuulostaa kusetukselta, sinuna soittaisin ensitilassa maahantuojalle asiasta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JiiiHooo

Joo, pitää vielä selvitellä, kun vain tietäisi kelle soittaa??? Yritys on valtuutettu Skoda -liike ja siellä sitten torpattiin koko juttu, kun tiedon saatuani sinne soittelin. Harmittaa niin pirusti, tuli vähän puskista toi 600e korjaussumma...

Emil

Takuuehdoissa asiat usein muotoillaan niin, että heti kun tuotteessa ilmenee vikaa, pitää siitä ilmoittaa myyjälle/huoltoon/maahantuojalle. Eli ei pitäisi odottaa niin kauan, että ongelma pahenee. En tässä puolustele huoltoliikettä/maahantuojaa, mutta kerron mihin saattavat vedota, jos tosiaan eivät maksa koko lystiä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JiiiHooo - 31.05.11 - klo:19:36
Joo, pitää vielä selvitellä, kun vain tietäisi kelle soittaa??? Yritys on valtuutettu Skoda -liike ja siellä sitten torpattiin koko juttu, kun tiedon saatuani sinne soittelin. Harmittaa niin pirusti, tuli vähän puskista toi 600e korjaussumma...

Soitat suoraan helkama-auton vaihteeseen ja pyydät takuuasioista vastaavalle, siellä taitaa olla 2 heppua jotka hoitaa niitä.

JiiiHooo

Pitääpä huomenna soitella. Ei tässä muuten ketuttaisi, mutta kun se maalari sanoi, että ne maalivauriot on juuri tiivisteistä aiheutunut ja valmistuvirheen korjaus vaatii niiden korjaamisen...  :-\

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JiiiHooo - 31.05.11 - klo:22:23
Pitääpä huomenna soitella. Ei tässä muuten ketuttaisi, mutta kun se maalari sanoi, että ne maalivauriot on juuri tiivisteistä aiheutunut ja valmistuvirheen korjaus vaatii niiden korjaamisen...  :-\

No eihän siinä silloin pitäisi olla mitään epäselvää, kunhan siellä ei vaan ole tarkoitus suorittaa pienimuotoista tuplalaskutusta ::)

JiiiHooo

No laskuhan sieltä pamahti kaikesta huolimatta. Mitenkä muilla on ollut ovien suhteen? Autossani ovien sisäpinnat on kulunut jo metallille asti, mutta niille ei oltu tehty mitään! Pitääköhän siitäkin mainita erikseen?  ???

Juspe

Lainaus käyttäjältä: JiiiHooo - 03.06.11 - klo:16:34
No laskuhan sieltä pamahti kaikesta huolimatta. Mitenkä muilla on ollut ovien suhteen? Autossani ovien sisäpinnat on kulunut jo metallille asti, mutta niille ei oltu tehty mitään! Pitääköhän siitäkin mainita erikseen?  ???

Erikoista ettei sisäpintoja ole huomioitu ollenkaan  ??? Oma ocu kun kävi maalaamossa niin käytiin maalarin kanssa autoa läpi ja katsottiin kaikki korjauskahdat, niin ovien sisäpinnoilta kuin ovikaukaloistakin. Sovittiin maalauspäivä, vein auton pajalle missä vaihdettiin tiivisteet ja maalattiin kaikki kulumakohdat. Kun soitto tuli hain auton pois ja homma oli siinä, missään vaiheessa ei ole laskua näkynyt.

Olisko pienen reklamaation paikka...

JiiiHooo

No pitääpä taas vaihteeksi soittaa maanantaina liikkeeseen ja kysyä mikä siinä oli, että niitä ei maalattu. Ihmetyttää kovasti, kun autosta otettiin kyllä työntekijän mukaan kuvat joka kohdasta. Varmaan tässä tapauksessa otettiin ainoastaan korista kuvat ja ovet unohtui täysin.  :-\

JiiiHooo

Noniin, asia selvisi kun kävin paikanpäällä näyttämässä autoa uudestaan. Sanoi, että pitää varata uusi aika maalarille ja sieltä sitten lasku heille.

Hieman mietityttää vielä tämä Skodan koritakuu. Eikö se kuulu merkkiliikkeen huoltoihin tarkistaa korin kunto ja täten tehdä siihen takuun edellyttämät huollot? Saatika sitten jos kyseessä on selvä valmistusvirhe. Pitääköhän tässä oikein reklamoida kuluttaja-asiamiehelle, jospa saisin oman osuuteni takaisin...

ptbr

Tänään kävin kuvauttamassa oviaukkojen vauriot, saas nähdä mikä on tulos. Auto on -07 Combi, ostin sen viime syksynä ja yhtä vaille on kaikki huollot tehty merkkihuollossa, kuten myös nyt pari viikkoa sitten teettämäni. Mielenkiinnolla odotan vaikuttaako tuo yksi muualla tehty huolto hylkäävästi. Tämän huollon teki auton myynyt liike joka ei siis ole Skodan jälleenmyyjä.

JiiiHooo

Sinne lähti valitus: https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/acinput/web_KA_ilmoitus.aspx
Vaikka tuskin tuo mihinkään johtaa. Parasta oli kai käydä paikallisella kuluttaja-asiamiehellä puhumassa.

Lainaus käyttäjältä: ptbr - 05.07.11 - klo:05:14
Tänään kävin kuvauttamassa oviaukkojen vauriot, saas nähdä mikä on tulos. Auto on -07 Combi, ostin sen viime syksynä ja yhtä vaille on kaikki huollot tehty merkkihuollossa, kuten myös nyt pari viikkoa sitten teettämäni. Mielenkiinnolla odotan vaikuttaako tuo yksi muualla tehty huolto hylkäävästi. Tämän huollon teki auton myynyt liike joka ei siis ole Skodan jälleenmyyjä.
Ihmettelen jos ei tartu tuohon yhden huollon puuttumiseen :D On se niin nihkeää touhua.

Skodan huoltoluettelossa on kohta, missä mainitaan näin: Alustansuojaus ja korin maalipinta: Kunnon tarkastus katsomalla. Mitä tuokin merkitsee koritakuun kannalta? Mikseivät he puutu ajoissa asiaan, koska merkkihuolloissa käyttäminen on osa vapaaehtoista koritakuuta. En ymmärrä kuinka he voivat vedota siihen, että olisi ajoissa pitänyt olla asialla. 28.9.2010 on auto ollut merkkiliikkeessä huollossa, eikä silti asialle oltu tehty mitään. Auton ostin muistaakseni joulukuussa 2010 ja vika ilmeni jo minulle silloin! Kaikki ovipielet kuralla. Eli eikö ne merkkihuolloissa tee huolto-ohjelmaan kuuluvia tarkastuksia???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy