Volkswagen eco up! blogini

Aloittaja budda, 17.10.13 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

budda

Ajattelin aloittaa ihan alusta autoni tälläisen autotallin blogini pidon. Tietenkin kun on opiskelijana lukion toisella, niin ei aina tälläisiin asioihin löydy aikaa.
Mutta tietämättömille siis.

21.09.2013   Vierailimme kaverin kanssa tuolla Volkswagen Espoo Centterissä koe-ajamassa meille maahantuonnista hankittua maakaasua autoa, eco up:pia.
Koeajo auto oli 3-ovinen, punainen ja kaikilla varusteluilla ollut auto. Varusteluun kuului ( panoraama kattoluukku, maps&more infotainment järjestelmä, monitoimi näyttö (tätä en huomannutkaan, että missä moinen sijaitse, vakkari, peruutustutka, cool&sound ja sumarit). Sitä koeajeltiin, ja koeajon  keskikulutukseksi tuli juuri se valmistajan ilmoittama 2.9 kg kaasua. Jes! kerrankin valmistaja oli oikeassa. Ajomme sisälsi reipasta moottoritietä, mutta myös espoon seutu ajoa.
Tuona päivänä päätin sitten tilata oman eco up:in. Syynä miksi päädyin juuri maakaasu autoon, on se, että opiskelijabudjetilla ei bensaan ole hirveästi varaa. Bensa kallistuu, ja kaupunki ajossa kulutus on kovin korkeaa. Uusi auto kustansi kaikkineen varusteineen mitä otin (maps&more, cool& sound (ilmastointi ja 6 lisäkaiutinta) sekä dark blue metallinvärin. Auton hinnaksi koostui se 18 k, johon 10 k meni käteisellä ja samalla melkein kaikki säästöni. Loput otin rahoitukseen, ja sain sen. Työkseni teen siis lehtienjako duunia opiskelun ohella.

1.10.2013 Sain viestin automyyjältä, että autoni on tilattu viikon 43 tuotantoon. (eli 21.10.2013 alkaa autoni valmistus)
Ajokortin itse saan vasta 19 helmikuuta, joten uskon auton siihen asti tulevan ja pääsenkin ajeskelemaan kortillisen kaverin kanssa.

Tuollainen 4 ovinen malli, väri on sama.
Samalla myyjä tarjosi continental kitkarenkaita peltivanteineen 790 e. Otin ne myös, koska autoni tulee talvella ja pitää olla talvi renkaat.

Päivittelen tänne siis uutta tietoa, kun sellainen tulee. Toivoisin myös muiden uppien tilaajat, kommentoimaan omista kokemuksistaan ja huomioistaan. :)

tarzi

Onko tää nyt ihan todellista? EI tollasta rahoitusta voi kyllä irrota... Eikai mainosten jakamisesta niin paljoa tienaa.. Mut jos auto on tulossa ja rahoituskin on niin onnea vaan hankinnalle..  Ja jos opiskelijabudjetilla ei varaa bensaan ole niin uuteen autoon sitten.. ei hyvvää päivää.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

TeBsu

Ei oo bensaan varaa? ja silti on varaa ottaa 8ke velkaa? ja 10 ke säästöt? Wtf???????????? Eikö ois kannattanu ostaa joku muutaman tonnin bensa vehje ja ajella sillä?  :o :o
lord of the rings

Quality

Käykääpä lukaisemassa tuo ketju, niin osaatte sijoittaa tarinankertojan oikeaan kontekstiin:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17548
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vääpeli

Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

makkis

Mikäpäs siinä jos kirjoittelusta nauttii. Niin nautin minäkin ja netin bittiavaruuteen kyllä eräskin merkki mahtuu.

budda

Siis en ole mikään trolli. Postaan sitten aidon kuvan kun auto saapuu. Niitä 2 tonnin rotiskoja korjataan vielä sillä 10 tonnilla. Lehtiä olen jakanut jo 4 vuotta, siinä kaikki mahdolliset boonukset ja lisät. Rahoitus hoitui helposti.

Bensa on tosiaan kallista ja siihen ei ole varaa. Tällä menolla kera kaikkien maksujen kuukausi summaksi tulee n.350 e, joten mainiosti mahtuu taloon.

budda

Vielä ku otin tuon 8 k 5 vuoden maksuajalla, niin se 160 e / kk on aika vähän,

Ilkka83

Ihme porukkaa....heti alkaa mussutus, jos joku opiskelija ostaa auton....

Mitä sillä on väliä, jos on varaa maksaa...?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: budda - 17.10.13 - klo:22:01
Niitä 2 tonnin rotiskoja korjataan vielä sillä 10 tonnilla.

Bensa on tosiaan kallista ja siihen ei ole varaa. Tällä menolla kera kaikkien maksujen kuukausi summaksi tulee n.350 e, joten mainiosti mahtuu taloon.

Bensa on kallista, mutta kaasu ilmaista?

Säästössä olleet rahat kun olisi vain käyttänyt hankintaan niin olisi jäänyt 160e/kk enemmän polttoaineisiin. Varmasti kattanut tuon kaasun ja bensan erotuksen sekä jäänyt vähän taskuunkin.

2k autoakin voi tosiaan korjata 10k edestä, mutta se on tyyliin tonni 1-2k vuodessa.

Suurimmalla osalla kuskeja ensimmäisten parin vuoden aikana kortisaamisesta on suurimmat riskit. Itseäni ainakin vituttaisi ihan tuliterä auto tulisi kolaroitua tuoreeltaan kokemattomuuden takia.
Vanhemman auton huollot on myös helpompi tehdä itse tai jossain nyrkkipajalla. Tuliterä kannattaa siellä merkkiliikkeessä käyttää, että pysyy kaikki etuudet takuuaikana käytössä. Merkkiliikkeen huollot eivät ole ihan halvimmasta päästä.

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 18.10.13 - klo:09:07Mitä sillä on väliä, jos on varaa maksaa...?

Lskutapa on vaan hieman erikoinen.
Bensa on kallista, mutta silti on varaa rahaa lyhennyksiin.
300ZX
Passat Variant 2013

hamilton

Kannattaneeko ruokkia trollia? Ei minunkaan kannattaisi  :P

budda

Lainaus käyttäjältä: hamilton - 18.10.13 - klo:11:44
Kannattaneeko ruokkia trollia? Ei minunkaan kannattaisi  :P

Olet itse trolli. Jos sinulla ei ole ketjuun sanomista, ole hiljaa ja keskity olennaiseen.

budda

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 18.10.13 - klo:11:14
Bensa on kallista, mutta kaasu ilmaista?

Säästössä olleet rahat kun olisi vain käyttänyt hankintaan niin olisi jäänyt 160e/kk enemmän polttoaineisiin. Varmasti kattanut tuon kaasun ja bensan erotuksen sekä jäänyt vähän taskuunkin.

2k autoakin voi tosiaan korjata 10k edestä, mutta se on tyyliin tonni 1-2k vuodessa.

Suurimmalla osalla kuskeja ensimmäisten parin vuoden aikana kortisaamisesta on suurimmat riskit. Itseäni ainakin vituttaisi ihan tuliterä auto tulisi kolaroitua tuoreeltaan kokemattomuuden takia.
Vanhemman auton huollot on myös helpompi tehdä itse tai jossain nyrkkipajalla. Tuliterä kannattaa siellä merkkiliikkeessä käyttää, että pysyy kaikki etuudet takuuaikana käytössä. Merkkiliikkeen huollot eivät ole ihan halvimmasta päästä.

Lskutapa on vaan hieman erikoinen.
Bensa on kallista, mutta silti on varaa rahaa lyhennyksiin.

Kaasu on halpaa kuin vesi. Autossa on kolaritilanteitta varten full kasko 150 e omavastuulla pop vakuutuksesta 1169,32 e/v

V

minkä verran sitä sadalla kilometrillä säästää? kaasu vs bensa, kun kyseessä on tuollainen pikku-auto joka ei kuluta paljoa.
VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

vääpeli

Iivaria pukkaa Budda-pojalle äidinkielestä.
Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

Vaarivanhus

Ihailtavaa yritteliäisyyttä ja innostusta budda:lta, kun on saanut hankintaan ensimmäisen autonsa itse tienaamillaan rahoilla ja uskaltanut vielä lainankin ottaa. Onnittelut!

Tulee mieleen oman ensimmäisen polkupyöräni hankinta. Yhdeksän vuotiaana menin kesällä vieraaseen maataloon sokerijuurikasta harventamaan, unelmana itse tienaamillani rahoilla mennä ostamaan kaupasta polkupyörä. Ensimmäisenä kesänä ei vielä ollut tarpeeksi rahaa, mutta sitten seuraavana kesänä oli. Seitsemän kilometrin matkan kävelin kauppaan ja palasin kotiin onnellisena pyörän omistajana. Pitää sanoa, että oli elämäni mahtavimpia kokemuksia.
Joutilas 76v

Klasu81

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 18.10.13 - klo:15:57
Ihailtavaa yritteliäisyyttä ja innostusta budda:lta, kun on saanut hankintaan ensimmäisen autonsa itse tienaamillaan rahoilla ja uskaltanut vielä lainankin ottaa. Onnittelut!

Katsohan Qualityn laittamasta linkistä vähän taustoja tästä budda jannusta... Taitaa olla vain trolli... Ainakin murobbs:n puolella niin levotonta juttua mikä muuttuu sitä mukaa kun käry käy...

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Bad company corrupts good morals

budda

Markku J

Saitko sen Nissan Leaf -kaupan purettua ilman purkusakkoja ?

budda

Jouduin maksamaan 50 e paperihommista, mutta muuten myyjä oli iloinen ja antoi anteeksi.

Mitä muuten kannattaisi auton noutovaiheessa pyytää kaupan päällisiksi. Tai mitä on tapana yleensä saada kun ostaa uuden auton, nii autokaupasta?

pantero

Kuka sinun puolesta allekirjoittaa paperit ja sitoumukset, kun itse olet alle 18 v ?

budda

Valtakirja oli mukana, missä oli äidin suostumus ottaa auton omiin (siis minun) nimiin.

VAG!

Mä luulin, että tämä on joku ekohippiblogi, mutta tästähän onkin tulossa todellista viihdettä! Mä kun pikkukloppina jaoin ilmaisjakeluja, niin ostin niillä rahoilla töllön ja videot, mutta budda onkin selvästi kovemman luokan ammattilainen.

Ei kun menoks, sano Annie Lennox!

p.s. Muista tullaa miittiin esittelemään foorumin uusinta kaasuautoa ;)

p.p.s. buddan areenalla astuminen ja erään kovan autokauppiaan foorumilta poistuminen muuten osuivat aika yks yhteen. Sattumaahan tämä toki on.

makkis

Minäkin jaoin ilmaisjakelulehtiä pikkukossina, oli vaan vit---inen jakoalue kun omakotorppia täys ja vain muutama kerrostalo. Piti ostaa hommaan dedikoitu fillari Helkama Oiva jolla tosin hoitui myös riiuureissut. Kyllä minä noilla tienesteillä taisin ostaa kepua.

No, olkoon budda ituhippi tahi autokauppias, on hienoa että on ihmisiä kenen mielestä on kiva kirjoittaa. Mistä sen tietää, vaikka autokauppias-lehdjenjakaja buddalle urkenee ura kirjailijana? Silläkin voi tienata hyvin, tyhjästä tienesti toki ei tule kuten politiikan puolella eli töitäkin pitää tehdä. Puhujanlahjat on siinä mielessä paremmat, että ei tarvitse kuin puhua ja pääsee tienesteille. Ammattitaitoja molemmat kuitenkin.

Marko

Jaa.Täällä näköjään semmonen käsitys,että noista jakeluhommista maksetaan palkkaa,mikä ei riitä kuin keppanaan.
Kyllähän sieltä leipä irtoaa,kuten muistakin töistä,riippuu tietysti jakopiiristä.

Nimim.Yli 20 vuotta laatikoita availlut 8)
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

makkis

Kyllä Marko varmasti, kun sitä ammatikseen tekee ja täysipäiväisesti. Ihan se on työ siinä missä kaikki muukin. Tuo, mistä itse kirjoitin, on tyypillinen opiskeluajan duuni, eli jaetaan pienehköön piiriin ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia. Silloin kun minä kouluaikaan tein tuota duunia, siitä maksettiin x markkaa (tai oikeasti x kymmentä penniä) per jaettu ja lajiteltu nippu. Kyllä sillä ihan satasia tienasi kuukausitasolla ja muodosti merkittävimmän tulovirran koululaisen kukkaroon. Varsinkin joulunseutu oli hyvää aikaa kun mainoksia oli niin perkeleesti.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makkis - 19.10.13 - klo:19:02
Silloin kun minä kouluaikaan tein tuota duunia, siitä maksettiin x markkaa (tai oikeasti x kymmentä penniä) per jaettu ja lajiteltu nippu. Kyllä sillä ihan satasia tienasi kuukausitasolla ja muodosti merkittävimmän tulovirran koululaisen kukkaroon.

Mä sain muistaakseni parhaimmillaan 10 penniä ekasta, 7 penniä tokasta ja 3 penniä per loput kappaleet. Sitten kun oli jotain hilsesaippuan mainospurkkeja, niin niistä sai poonusta. Jakopiiri oli 340 taloutta ja jakopäivät ke&su, joten yläaste/lukioaikaan tuo oli todella merkittävää tuloa. Kavereihin verrattuna mä olin suorastaan varakas. Paitsi kultalusikkaveijarit oli toki vielä varakkaampia, mutta niinhän ne aina.

Oli hyvä koulu oman ansaitsemisen pariin ja oppi jollain tasolla jo nuorena tajuamaan, että mitä raha on.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: budda - 19.10.13 - klo:17:47
Valtakirja oli mukana, missä oli äidin suostumus ottaa auton omiin (siis minun) nimiin.

Entä kuka sen osarin otti nimilleen?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

Tismalleen VAG!:n tapaan ansainta meni mullakin. Kerrostalot olisi olleet jakopiirissä herkkua, ne oli nopeita, niistä tienasi.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makkis - 19.10.13 - klo:19:15
Kerrostalot olisi olleet jakopiirissä herkkua, ne oli nopeita, niistä tienasi.

Mulla oli vielä kolmikerroksisia taloja, joten ei hissiä. Tuli meinaan reisiin jerkkua siinä touhussa, kun pikkukollina veti 10-12 nippua sylissä portaita ylös ripeällä tahdilla. Niistä jerkuista olikin sitten paljon hyötyä myöhemmissä harrastuksissa.

Mulla oli sekapiiri, eli oli kerrosta, rivaria ja omakotitaloa. Sen takia liksa oli paljon parempi kuin pelkillä kerrostaloilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy