Volkswagen eco up! blogini

Aloittaja budda, 17.10.13 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

Lousku

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.11.13 - klo:20:54
Paljonko Louskun uppiin on laskettu Eberille hintaa? Up kuuluu Webaston pikkuautokamppikseen, eli Webasto kellolla 1160â,¬.

Mutta kyllä minä olen Markun kanssa samoilla linjoilla, eli katselisin tuohon rahaan hiukan isompaa kulkupeliä esim. Golf/Octavia/Leon akselilta. Tuntuu että nyt on hiukan hukassa se alkuperäinen ajatus edukkaasta pikkuautosta ::)

Eberille on laskettu hintaa 2400â,¬, mielestäni paljon, pelkkä kelloversio oli 2100â,¬. Pitääpä katsoa tuota webastojuttua...

Itsellä on ollut kanssa aikaisemmin noita ebereitä, tiedän kyllä hyvät ja huonot puolet niistä.

Edelleen tämä bio/maakaasu on se pääasia joka tätä hommaa ajaa eteenpäin, sinänsä juuri nuo pelkät bensakoneet eivät kiinnosta. Toisaalta diiselikään ei oikeen kiinnosta.

Edullisuus tulee käyttämisestä, pääomaa näköjään saa laittaa kiinni kyllä alkuperäistä enemmän, tokihan voi jättää varusteet pois, mutta... Tarkoitus on että tämä auto jää meidän talouteen pitkäksi aikaa yli 5 vuotta, ensimmäiset 3 vuotta on itselläni ajossa ja sitten siirtyy rouvalle ja vaihdamme nykyisen ykkösauton pois. -> tällöin ei tee mieli pihistää varusteista, vaan laittaa ne mitä haluaa...
Autoja joilla nyt mennään: EcoUp! -14, Citroen C4 GrandPicasso 7-paikkanen 1.6hdi -14 ja harrasteena BMW e46 325ci cabriolet -03

Aiemmin muutama bemari (E39 530da ja Z3 1.8), monta sitikkaa (Xantia:t ja C5), muutama pösö (306 ja 406), Muutama rellu (12 ja Grand Scenic), jokunen volvo (S80 ja 850) ja yksi volkkari (1300 kupla -66).

Markku J

Ei kuulu sinällään ketjun aiheeseen, mutta pisti silmään tuo "siirtyy rouvalle". Minä en haluaisi nähdä puolisoni ajavan jollain vanhalla autolla, jos itse ajelisin uudella. Meidän poikaa kuskataan molemmilla, ja toki puolison turvaa mietin myös.

Lousku

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.11.13 - klo:21:45
Ei kuulu sinällään ketjun aiheeseen, mutta pisti silmään tuo "siirtyy rouvalle". Minä en haluaisi nähdä puolisoni ajavan jollain vanhalla autolla, jos itse ajelisin uudella. Meidän poikaa kuskataan molemmilla, ja toki puolison turvaa mietin myös.

He, no joo, vähän huonosti ilmaistu. Meillä siis on "ykkösautona" Rellun Grand Scenic -06, 2.0 litraisella bensalla, tämä auto on meillä vielä 3-5 vuotta erinäisistä syistä, yksi syy on perheessämme oleva 115Kg. englanninmastiffi joka vaatii vähän isomman auton liikutteluun...

Taloudellisuudesta kun puhutaan niin tuo meidän koira kuluttaa jo kuukaudessa enemmän rahaa ruokaan, kuin mitä tuolla UP!:lla tulee hintaa mun kilsoilla... :-) Tämä on yksi niistä syistä miksi pitää hankkia pikkuautoa... :-) heh
Autoja joilla nyt mennään: EcoUp! -14, Citroen C4 GrandPicasso 7-paikkanen 1.6hdi -14 ja harrasteena BMW e46 325ci cabriolet -03

Aiemmin muutama bemari (E39 530da ja Z3 1.8), monta sitikkaa (Xantia:t ja C5), muutama pösö (306 ja 406), Muutama rellu (12 ja Grand Scenic), jokunen volvo (S80 ja 850) ja yksi volkkari (1300 kupla -66).

Tuomari

Entäs Golf multifuel? 2-ovinen kustantaa 24,5ke ja 1.4tsi on jo ihan eri maailmasta kuin upin 3-sylinterinen. Lisäksi säästyt käyttövoimaverolta.

Meillä on bensa-up ja tyytyväisiä on oltu, mutta en pikkuautoon yli 15ke laittaisi.

Lousku

Näköjään tuolla webasto kamppiksella saa hinnasta pois yhden touhutonnin:
http://www.kaha.fi/category.php?cid=90&comp=110&pid=26

Myös talvirenkaat oli hinnoiteltu mielestäni aika korkealle, ~700e, näitäkin toki saa edullisemmin, mutta tarvitaan toki myös toiset vanteet...

Toi varustejuttu on vaan sellainen, että tosiaan kyllä noita pykälän isompia saa samaan rahaan, mutta kaikki extrat saakin sitten unohtaa. Meillä on tuossa rellussa panoraamakatto ja se on yksi joka ehdottomasti halutaan, toinen on tuo navi+handsfree+ajotietska (itse tekniikka ihmisenä tykästyin tästä) + sitten vielä tuo kaasujuttu...

Ihan hyviä kommentteja tulee kyllä...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 17.11.13 - klo:21:51
Entäs Golf multifuel? 2-ovinen kustantaa 24,5ke ja 1.4tsi on jo ihan eri maailmasta kuin upin 3-sylinterinen. Lisäksi säästyt käyttövoimaverolta.

Kaksiovinen lastenistuinten kanssa on tosiaankin toisesta maailmasta, ei vaan ainakaan käytännöllisemmästä maailmasta.

Mikäs vika kolmessa sylinterissä? Moottoritiellä taittaa kummallakin matkaa.

manni

Uusikaupunki

Timpe85

Eikös tuo videon auto ole Seat Mii, vaikka VW Upista se siinä höpisee..
Audi A3 8Y 40TFSIe

Antsu

Seat Mii koeajokilvissä..  ::)

Vaginisti

Maan tulevaisuus on hyvissä käsissä...ei hyvää päivää miten voi olla typerää...

sakke2013

Kumma auton "omistaja", kun luulee ostaneensa VW Upin, vaikka istuu Seatin kyydissä. Ei se vielä autoa omaksi tee, jos istuu esittelyauton sisällä ja videokuvaa autoa.

tapanixxx

Odotellaan buddan koottuja selityksiä. Luulen että ne eivät ole vielä loppuneet.... :)

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: sakke2013 - 18.11.13 - klo:20:08
Kumma auton "omistaja", kun luulee ostaneensa VW Upin, vaikka istuu Seatin kyydissä. Ei se vielä autoa omaksi tee, jos istuu esittelyauton sisällä ja videokuvaa autoa.

Jos joskus olen ihmetellyt Peevelin päätöksiä ja niiden vaihtelua niin nyt ollaan vielä enemmän jännän äärellä.

budda

Sröööö....ostin sittenki seat miin:n

pörörörörö kuvaa todisteeksi

ja renkaat siihen

Karvis

Lainaus käyttäjältä: budda - 18.11.13 - klo:21:33
Sröööö....ostin sittenki seat miin:n

pörörörörö kuvaa todisteeksi

ja renkaat siihen

Seuraavasta rölliviestistä pärähtää banaania määräämättömäksi ajaksi, muron linjalle ei kannata lähteä täällä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Aihe lukittu. Tänne VAG arenalle emme halua toisintoa muualla netissä olleesta asiattomasta keskustelusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy