Passat 3C kuluneet jarrulevyt

Aloittaja Parru, 12.04.10 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

Parru

Edessä molemmat jarrulevyt kuluneet ja reunassa tuntuu "kynnys". Kyseessä 2.0 TDI, jolla ajettu 115tkm. Onko jotain ohjearvoa, kuinka paljon levyt saavat olla kuluneet? Ja kuuluko levyjen olla noilla kilometreillä niin kuluneet, että niissä tuntuu tuo kynnys? Onko muilla vaihdettu levyjä eteen? Ja missähän hintaluokassa osineen ja töineen liikutaan?

Arcca

Tuollainen kynnys on ihan normaali, ainakin noilla kilsoilla. 3C:stä ei tarkkaa tietoa, mutta 3BG:ssä ko arvo on -2 mm alkuperäisestä levyn paksuudesta eli 1 mm kynnys, ehkä vähän enemmän jos huomioi että se hankaamaton reuna ruosteesta vähän pullottaa. Uskoisin että 3C:ssä samaa luokkaa.
Kovaa ajoa vaan, kyllä ne sitten huollossa tai katsastuksessa sanoo kun levy pitäisi vaihtaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Digi78

mulla on noin 92tkm ja sama homma. levyt eivät muuten ole kuluneet, mutta reunassa on kynnys. olisivat viime huollossa vaihtaneet levyt ja palat, mutta en antanut. jarrupaloja oli vielä jäljellä reilu sentti ja levyt eivät oikeasti ole vaihtokunnossa.

bnm151

Motonetissä levyt 60â,¬/kpl ja palat 40â,¬ sarja, yhteensä noin 160â,¬. Vaihtotyö ei ole kovin vaikeaa, jos sopiva paikka ja työkalut käytössä. Kannattaa kysyä merkkiliikken lisäksi parista paikasta tarjousta koko hoidosta.
Noista osien hinnoista saanee vinkkiä.
Itse olen vaihtanut 3B:n jarrulevyjä ja paloja useampaan kertaan omatoimisesti.
Levyt ovat kestäneet n. 200 tkm ja palat n. 100 tkm.

LS

Etujarrujen remontti on suoraviivainen toimenpide, ei pitäisi olla kovin kalliskaan vaikka pajalla teettäisi. Takajarrujen huoltoon taitaapi tarvia läppärin + VAG-Comin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy