Saab 900i

Aloittaja Mikko83, 08.10.13 - klo:17:05

« edellinen - seuraava »

Mikko83

En kauaa viihtynyt 90-luvulla, joten palasin eilen 7.10 takaisin ihanalle ja tutulle 80-luvulle. Kyseessä on siis Saab 900i 1986. Varusteina mm. keskuslukitus,kattoluukku ja takaikkunaritilä. (Sellaista olen aina halunnut). Vielä kun löytäisi keltaiset huomiovalot keulalle  8)

Kyllä jettamies on aina jettamies.

ntix

Tässä on sitä jotain! Olen itsekin katsellut sillä silmällä tätä merkkiä, josko sieltä löytyisi se hupiauto golfin rinnalle.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Q.Atro

Mulla oli kans ysisatanen iivari, tosin viistokeula ja -88. Hyvä ajaa kelistä riippumatta..
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Peräkylän Pertti

Haa, hieno Saab :) Nämä vanhemmat autot ovat paljon mielenkiintoisempia seurailla täällä autotallissa kuin uudemmat 2010-luvun vehkeet.

Kvee

Tämä ansaitsee kyllä ison peukun  ;)

Vaginisti

Lapsuus tulee mieleen, on hieno.  ;D Saabisteille nämä on aarteita, muille ongelmajätettä. Ainoa oikea talviauto.  8)

Mikko83

Kiitoksia palautteesta! Tuli juuri tehtyä kerrostalon parkkiksella pientä syyshuoltoa. Vaihtoon menivät Virranjakajan kansi+pyörijä, Ilmanputsari ja sytytystulpat. Kehrää nätisti satku nyt. Seuraava projekti olisi talvirenkaiden hommaaminen ja asentaminen.

manni

Onko tämä Saab kotimainen? Vaikka olisi Trollhattanissa tehty, siltikin kaunis :)
Uusikaupunki

Mikko83

Valmistusmaa Suomi  :P

manni

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 12.10.13 - klo:19:39Valmistusmaa Suomi  :P
Hienoa. Olen aina tykännyt kotikaupunkini autoista. <3
Uusikaupunki

RTWteam

Laittaisitko sisäkuviakin? Minä kun olen tätä pullamössöpleistationsukupolvea niin ei ole moista ihmettä nähnyt sisältä.  :)

Pepeto

Hieno Saab. Isällä oli samaa mallia, mutta harmaa. Hyvä ja lämmin auto.

VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 12.10.13 - klo:22:10
Laittaisitko sisäkuviakin? Minä kun olen tätä pullamössöpleistationsukupolvea niin ei ole moista ihmettä nähnyt sisältä.  :)

Veikkaan joko kalsarin sinisestä tai syntisen viininpunaista plyyshipenkkiä ja oviverhoilua.  ::)

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 12.10.13 - klo:22:30
Veikkaan joko kalsarin sinisestä tai syntisen viininpunaista plyyshipenkkiä ja oviverhoilua.  ::)

Oliko muuta edes tarjolla?

Ei silti, hieno autohan tuo (ainakin) aikanaan oli. Helkkarin jämerä peli ajaa tien päällä.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 12.10.13 - klo:22:32
Mun enolla oli sedan-iivari vuosimallia -86. Ulkoa metallivihreä, beigellä plyyshiverhoilulla. Eli oli muitakin sisävärejä.
Skoda

TA-K

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 12.10.13 - klo:22:32
Oli, meillä oli -87 900c, eli kaasarikoneinen vekotin, ja siinä oli beige plyysisisusta. :) Tonnarissa (-92 pystykeula) tais olla harmaa. Toki iivarissa on saattanut olla eri sisustavaihtoehdot kuin karvalakissa, en tiedä.

Edit: Antza jo vastasikin, että iissäkin on ollut tuo beige sisusta. Meidän satku oli muuten myös metallinvihreä ulkoa.

Ironic32

Jotenkin vain mieleen on jääneet pelkästään nuo sinisen ja punaisen sävyt, mutta varmasti muutakin on ollut tarjolla.

Markku

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 08.10.13 - klo:17:05
Vielä kun löytäisi keltaiset huomiovalot keulalle  8)

MInulla olisi sellaiset tuossa joutavana. Pelkät valot, ei releitä tms. 70-luvulta, olivat kiinni ensimmäisessä autossani, Lada 1200 -77.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

HAL9000

Voih. Noista on jäänyt niin hienoja muistoja. Itse sain korttini juuri faijan 900-episodin aikaan. Eka oli 900 Gls. 5-ovinen combi jossa 2xSolex juuttuvakurkkuista kaasaria (108 hv DIN). Mainio peli, väänsi, ja kulki tosi kivasti. Bensaa vei bauttiarallaa 15-20 litraa /100 kilsaa. Faija upgreidasi tuon 900 GLi-malliin, 118 hv ruiskupeliin joka oli kuin uusi auto (joku 10tkm ajettu esittelypeli). Auto jota ei olsi koskaan pitänyt vaihtaa pois. Tuo vain toimi ja toimi. Ei vikoja, kohtuualhainen kulutus, lämmin ja mukava auto.

Tuo ei kuitenkaan kulkenut tarpeeksi (itse asiassa tuo GLs kaasariversio taisi kulkea paremmin), joten tuo vaihtui Linja-auto-yrittäjä Onni Vilkkaan entiseem 900 Turbo 16 - malliin. Tuolloin ajattelin ettei missään arkiautossa voisi tarvita enempää kuin nuo 175 heppaa ja reilut 200 newtonia vääntöä. Kuinka väärässä olinkaan. Toki on pakko myöntää että kun tolla lähti ihan "torvi auki", sai siinä rattia pidellä vihtojen välissä ihan tosissaan.

Hienoja autoja kaiken kaikkiaan.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Penttijp

Paljon on muistoja minullakin monista Saabeista. Olin vähintään yhden Saabiin omistaja 38 vuotta!  Toistaiseksi viimeineinen Saab 900 2.1 -92 lähti perheestä kolme viikkoa sitten. Sekin kyllä päätyi hyviin käsiin, Saab harrastajalle.  ;)
Perheen naisilla: Audi A3 (8P) ja Golf VII. Itsellä Passat 1.9TDI AVF Variant 3BG -01 .

Taky

Lainaus käyttäjältä: Penttijp - 03.11.13 - klo:11:14
Paljon on muistoja minullakin monista Saabeista.

Lapsuudessa oli kotina parikin 99:ä ja itsellä myös 96 jossain vaiheessa.

Nyt olisi tilausuus lunastaa museorekisteröity vm.-75 Saab 99, mutta silloin pitäisi hukata BMW:n E30 avo jotta Saabin saisi talliin....

Kovasti 99 kiinnostaa, mutta säilytystilojen rajallisuus....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 02.11.13 - klo:23:02
Itse sain korttini juuri faijan 900-episodin aikaan.

Sama.

Muistan eräänkin talven, kun faija ihmetteli jarrupalojen syöntä vaihdattaessaan jo toista settiä talvelle. Ihmekös tuo, kun poikansa käytännössä ajoi vasen jalka jarrulla  :P

Kolme ensimmäistä ajokortillista vuotta Saabin puikoissa ja vieläkin manuaaleja parkeeratessa tulee laitettua vaihde lopuksi pakille. Aina...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 12.10.13 - klo:22:10

Ei kehtaa ottaa sisäkuvia,kun on sisusta likainen. Pitäisi joku viikonloppu fiksata. Sininen blyyshisisusta  ;D
Löysin juuri eräältä Saabistilta edullisesti vanhan turbo 99/900 aluvanteet  8)

Hammastangon suojakumi tuli vaihdettua, huomasin konehuoneeseen kuikuillessani, että rikki on perkale! Motonetisä uusi 7,90e ja nopea remppa kerrostalon parkkiksella.  ;D

Mikko83

Vihdoikin on talvirenkaat alla. Ei ole vaihto koskaan mennyt näin myöhään. Mielestäni hienosti passaa alut Saabin alle  8)

V-O

Kyllä jettamies aito Saabistimieskin on  :)  !!!

Markku J

Nostalginen peli. Hienoja muistoja nuoruudesta tuo herättää. Kun kaverin isän Saab 99:llä ajeltiin just ajokortin saatuamme. Meillä kotona oli vain Saab 96, joten oli hienoa saada kaverin isän 99 lainaan.

tuRboman

Hienon talvikulkineen (ja muutenkin) olet Mikko hommannut. Meilläkin tallissa asuu yksi "satku". Edelleen kaikkine puutteineen ja vanhanaikaisuuksineen siinä on auto josta olen tykännyt eniten. Ja näin se taitaa tulla myös pysymäänkin. Toki tähän liittyy vahvasti nostalgiajutut kun tuollaisesta (no, tarkalleen 99 EMS oli eka suosikki kun enolla oli sellainen) jo pienenä haaveilin. Pankkikortissani on mustan 99 turbon kuva, heti siitä lähtien kun kuvat tuli tarjolle.
"All 4 The Driver"

Guido

Lainaus käyttäjältä: Antza - 12.10.13 - klo:22:50
Mun enolla oli sedan-iivari vuosimallia -86. Ulkoa metallivihreä, beigellä plyyshiverhoilulla. Eli oli muitakin sisävärejä.

Mulla oli joskus 900i Combi Coupe vm. -90 samalla upealla väriyhdistelmällä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy