Tasapainoituspainojen kiinnipysyvyys

Aloittaja Vaarivanhus, 29.09.13 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 17.10.13 - klo:22:22
Syy on halvempi kustannus kasaajalle.Jos pyydät peltivanteisiin liimapainot niin varmasti ovat kalliimmat.Alumiinivanteiden painotukseen lasketaan liimapainot asiakkaalta kysymättä koska jokainen yleensä haluaa ne ,jos halvemmalla haluat päästä niin pyydä lyöntipainot :D

No ei noissa kyllä kovin valtavaa hintaeroakaan ole, itseasiassa liimapainot on edullisemmat. http://www.eduel.fi/asennus/konekuvat/Hinnastorengaspainotjaventtiilit.pdf
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Angus

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 29.09.13 - klo:15:12
Katseltiin talven tuloon hyvissä ajoin varautuen kolmisen kuukautta sitten ostetun uuden auton mukana hankittuja uusia talvirenkaita. Olleet varastoituina rengaspusseihin muutaman kuukauden, pimeässä kuivassa ulkovarastossa. Kuinka ollakaan, kahdesta vanteesta oli irronnut liimakiinnitteiset tasapainoituspainot, olivat irrallaan siellä rengaspussissa. Näin ollen, pitää reklamoida ja korjauttaa asia ennen pyörien käyttöönottoa, siinä ei ole sen kummempaa, selvä tapaus.

Onko muilla kokemusta, kuinka yleistä tällainen liimalla kiinnitettävien painojen irtoilu mahtaa olla? Jos niitä vauhdissa sinkoilee irti, niin onhan siinä takanatulijan tuulilasit lujilla, mikäli kohdalle osuu. Lisäksi, jos painoja "omia aikojaan" irtoilee, niin saattaa monikin ihmetellä, miksi pyörät ravistaa.

Itsellä lähes identtinen kokemus, jussin jälkeen hankituista vanteista yhdestä oli toinen liimapaino irronnut. Muuta elämää tuo rengas/vannesarja ei ollut nähnyt kuin oman kuljetuksen liikkeestä kerrostalon häkkikellariin, koko ajan ovat olleet muovisessa rengaspussissa. Eniten ärräpäitä auheutti rengasliike joka ei vieläkään ole vastannut s.postikyselyyni asian tiimoilta(12.10 laitoin postia).
Tänään sitten kävin itse eräässä lähellä olevassa liikkeessä tasapainottamassa tuon yksilön, eikä kaveri siitä edes maksua ottanut, kiitos ja kumarrus heille hyvästä ja reilusta palvelusta  :)
Saa nähdä tuleeko renkaat myyneestä liikkeestä koskaan vastausta, luulisi että joku siellä sentään "tarjouspyyntö"-s.postilaatikon lukisi >:(
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.10.13 - klo:22:37
No ei noissa kyllä kovin valtavaa hintaeroakaan ole, itseasiassa liimapainot on edullisemmat. http://www.eduel.fi/asennus/konekuvat/Hinnastorengaspainotjaventtiilit.pdf
Ihan turhaa linkittää painojen tukkuhintaa toimituserissä,kyseessä oli liima tai lyöntipainon tasapainoituksen hinta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 17.10.13 - klo:22:51
Ihan turhaa linkittää painojen tukkuhintaa toimituserissä,kyseessä oli liima tai lyöntipainon tasapainoituksen hinta.


Ja mistäköhän se hinta kyseiselle toimenpiteelle muodostuu? Työ on kummassakin tapauksessa sama kuten myös laitteet, ainoa kuluerä josta eroa voisi syntyä on painot mutta niissäkään ei ole hinnassa eroa joten tästä syystä painotus maksaa molemmilla tavoilla saman verran.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.10.13 - klo:23:08
Ja mistäköhän se hinta kyseiselle toimenpiteelle muodostuu? Työ on kummassakin tapauksessa sama kuten myös laitteet, ainoa kuluerä josta eroa voisi syntyä on painot mutta niissäkään ei ole hinnassa eroa joten tästä syystä painotus maksaa molemmilla tavoilla saman verran.
Kuluerän muodostumista voit kysyä rengasliikkeestä.Toin esille omat kokemukseni vuosien varrelta liimapainoituksen hinnanerosta vst lyöntipaino.Voit aloittaa kierroksesi vaikka Jyväsrenkaasta jossa on lyöty asiakkaan vanteisiin käytettyjä lyöntipainoja sisäkehälle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 17.10.13 - klo:23:17
Kuluerän muodostumista voit kysyä rengasliikkeestä.Toin esille omat kokemukseni vuosien varrelta liimapainoituksen hinnanerosta vst lyöntipaino.Voit aloittaa kierroksesi vaikka Jyväsrenkaasta jossa on lyöty asiakkaan vanteisiin käytettyjä lyöntipainoja sisäkehälle.


Ja sieltä suunnasta voi aloitella kierroksen Lapin Kumista, jossa hinta on sama molemmilla tavoilla.
Jollain nyrkkipajoilla voi toki olla oma tyylinsä palvelujen hinnoittelussa, ompa kerran sattunut vastaan rengasliike jossa edes uudet venttiilit ei olisi kuuluneet rengassarjan hintaan ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vaarivanhus

No niin, nyt on niiden tasapainotuspainojen kiinnipysyvyyden kanssa tilanne siirtynyt historiaan. Vaihtoivat uuden setin renkaineen vanteineen päivineen ja hyvin ovat auton alla muutaman viikon toimineet.

Painoja oli uudessa setissä:

20g
40g
75g
85g


Joutilas 76v

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.10.13 - klo:23:08
Työ on kummassakin tapauksessa sama kuten myös laitteet, ainoa kuluerä josta eroa voisi syntyä on painot mutta niissäkään ei ole hinnassa eroa joten tästä syystä painotus maksaa molemmilla tavoilla saman verran.

Lyöntipainon voi irrottaa ja kiinnittää uudestaan. En sano, että jonkun vanteisiin laitetattaisiin jonkun edellisen asiakkaan vanteista irroitettuja painoja. Sen sijaan yhtä ja samaa vannetta käsitellessä ei ole mitenkään tavatonta, että painon paikkaa iteroidaan pariin kertaan. Liimapainoilla syntyy enemmän hukkaa (tai "kerrasta hyvä".)

Viimeksi irtopyöräsarjaa tasapainotuttaessani hinta oli ensin 30e, mutta kun kuulivat että kyseessä on peltivanteet ja lyöntipainot, hinta olikin 20e. Molemmat hinnastohintoja.

On-topic, en ole itse havainnut liimapainojen irtoilua.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy