S4 3.0TFSI tyyppivikoja?

Aloittaja brainsurgery, 29.09.13 - klo:10:28

« edellinen - seuraava »

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: Johto - 20.10.13 - klo:10:53
Täältä löytyy siis myös 2009 S4 S-Tronic Avant. Viime kesäkuussa tuotatin Saksasta. Todella lämpimästi voin suositella, olen itse edelleen erittäin tyytyväinen kokonaisuuteen. Vertailukohtana itsellä edelliset autot: S3, M3, 335i. Voimaa on erittäin mukavasti jo vakiona ja kahteen edelliseen saman tehoiseen autoon verrattuna sen saa jopa välitettyä tiehen joka tilanteessa.
Mites vertaisit noita S4:ää ja 335i:tä? Toisena vaihtoehtona olisi nimenomaan 335i automaatilla ja nelivedolla varustettuna. Tuo BMW olisi hieman edullisempi vaihtoehto.

Johto

LainaaMites vertaisit noita S4:ää ja 335i:tä? Toisena vaihtoehtona olisi nimenomaan 335i automaatilla ja nelivedolla varustettuna. Tuo BMW olisi hieman edullisempi vaihtoehto.

Oma 335i oli E92, eli coupe ja takaveto, joten se tuo tietenkin jo hieman eroa tähän avanttiin. E90 / E91 335i XDrive on jo varmasti hyvin lähellä S4:sta. Jos nyt jotain eroja hakee, niin tuon B8:n sisusta tuntuu uudemmalta, kuin E9X-mallien suhteellisen pelkistetty sisusta. E91 tai E90 335i XDrivessa on varmasti hyvin vastinetta rahoille.

rreippis

16. Kierrokset heiluvat omituisesti edestakaisin S-Tronicin yhteydessä
Kierroslukumittari sekä moottorin kierrokset vaeltavat edestakaisin tasaisessa ajossa.

Onko tähän vastausta kenelläkään?

Minulla -09 S4 ja tekee aivan samaa ja kaupunki ajossa välillä todella v... mäinen kun rupee myös ajo nykimään koska kierrokset heittelehtii.
Joskus heittelehtii enemmän, joskus ei oikeastaa ollenkaa.
Myös tuo vika löytyy kun vaihtaa pienemmälle, eli "kolahtaa" ja vähä sekoilee;) mutta siihen olisi hoitona siis tuo päivitys!?

kaikki vinkit otetaan vastaan!

brainsurgery

GTI lähti pari päivää sitten pihasta ja E91 LCI 335i xDrive AT on tulossa ensi viikolla tilalle. Joutui tyytyä tuohon, kun ei ihan tilin saldo vaikuttanut siltä että voisi S4:n hankkia pihaan seisomaan.

KingMo

Lainaus käyttäjältä: rreippis - 14.01.14 - klo:12:24

Myös tuo vika löytyy kun vaihtaa pienemmälle, eli "kolahtaa" ja vähä sekoilee;) mutta siihen olisi hoitona siis tuo päivitys!?

kaikki vinkit otetaan vastaan!

Mulla on vaivannut tuo "kolahtelu" koko sen vajaa pari vuotta mitä olen auton omistanut. Alkaa yleensä siinä vaiheessa kun laatikon öljyt ja kytkinpakka lämpenevät eli n. 30min ajon jälkeen. Viime kuussa auto oli määräaikaishuollossa Tallinnan Audilla jossa samalla diagnosoitiin vikaa ja todettiin sen paranevan Control Unitin vaihdolla. Control Unit, erinäinen määrä pienosaa, öljyt ja suodattimet vaihdettiinkin ja hintaa operaatiolle tuli reilu tonni.

Valitettavasti kerran päässyt todistamaan "kolahtelua" myös remontin jälkeen, tosin huomattavasti pehmeämpänä kuin aiemmin. Takana vasta pari sataa kilometriä ajoa joten testi jatkuu. Pahoin pelkään, että joutuu menemään laatikon sisuskalujen vaihtoon jossain vaiheessa.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy