Väliaikaraportti

Aloittaja skula, 30.11.09 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 25.02.10 - klo:07:36
-Yllätyin positiivisesti perusradiosta, se on meikäläiselle ihan ok, kun en ole mikään suuri hifisti. Se on joka tapauksessa vähintään yhtä hyvä kuin edellisen auton lisävarusteinen BOSE:n järjestelmä, pl. CD-vaihtaja, jota nykyisessä ei ole.

Odottelen innolla ensimmäistä tankkausta, pitää varmaan lyödä työkalupakki takakonttiin, jos ei sitä bensaluukkua muuten saa auki.

Onneksi olkoon täältäkin! Kuvia kehiin  8)

Samanlaiset mietteet on myös minulla tuosta perusradiosta, olen siihen tyytyväinen edelleen. Näyttää myös tutkakuvat riittävän hyvin.

Jännityksellä odotamme, missä vaiheessa sinulla pettää se tankin luukku  ;). Ei vaan, alkaahan se olemaan kumma jos sama lapsentauti vieläkin olisi. Esimerkiksi vwvortex:llakin sen hajoamisista on valiteltu, ja ihme on jos tehtaalla ei siitä oltaisi vieläkään tietoisia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Turbodog

Kolme tonnia mittarissa ja hymy naamalla CC:n ratissa edelleen mennään kohti kevättä :D

Ensitunnelmien positiiviset kokemukset ovat vain saaneet vahvistusta. Tässä lisäkokemuksia, hieman kritiikkiäkin:


  • Aiemmin mainittujen moottorin hyvien ominaisuuksien lisäksi on yllättänyt kohtuullinen toteutunut kulutus. Voin laittaa tästä lisää tuonne kulutus-osioon
  • Nelipaikkaisuus ja vaihto farkusta CC:n ei ole kertaakaan vielä negatiivisessa mielessä häirinnyt, kun on nelihenkinen perhe ja aivan joka reissulle ei enää lastenrattaita tarvitse raahata. Takaboksin vetoisuus tuli tosin vasta testattua nyt pääsiäisenä ja totean vaan että se on meidän perheelle ihan riittävä. Jos jotain voisi toivoa niin kassikoukku oikeallekin puolelle, kiinnityskohta taitaa olla valmiina, saakohan näitä ostettua lisävarusteena?
  • Mitään kolinoita, nitinöitä ja natinoita ei ole esiintynyt. Bensatankin luukku on ensimmäisellä kolmella tankkauksella toiminut niinkuin pitää. Myös ikkunat ovat toimineet ihan ok, tosin pari päivää sitten ne jäivät pysäköidessä yläreunastaan hieman auki (voi tosin olla, että en odottanut tarpeeksi kauan, ehkä olisivat menneet itsestään kiinni).
  • DSG:n toiminnan normaalikäytössä olen jo oppinut, lähdöissä tms. Ã,,äritilannekäytös on osin vielä testaamatta siihen asti kun saan kesärenkaat alle. Paljon keskusteltu laatikon kestävyys on mielenkiintoinen kysymys, nimittäin autotalliin ajaminen on talvikeleillä ollut erityisen haastavaa ja kun olen auton sisään saanut ujutettua, niin välillä tulvahtaa aikamoinen kuminkäry nenään...
  • Ehkä negatiivisin asia, mikä minua on häirinnyt on alustan hieman liiallinen pehmeys, jota en koeajolla ja lumisilla ensikilometreillä havainnut. Erityisesti tämä näkyy ja tuntuu yli 80km/h nopeuksissa, lumen ja jään alta paljastuneissa painanteissa (esim. Kehä III:lla). Tällaisissa tilanteissa kori heilahtaa pituussuunnassa voimakkaasti, varsinkin keula heilahtaa ensin ylös ja sitten alas. Lienee makuasia, mutta itse toivoisin, että heiluisi vähemmän.
  • Autotallin ovenkarmi löytyi jo ja siitä muistona pienet skraadut oikeaan etulokasuojan kohdalle :'( Ja vaikka auto on selkeästi leveämpi kuin edellinen niin vika tähän löytyy tietenkin ratin ja penkin välistä. Voi svi&%u että otti päähän!

Näillä mennään ja kohta suvikumia alle...

Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 06.04.10 - klo:13:34



  • Ehkä negatiivisin asia, mikä minua on häirinnyt on alustan hieman liiallinen pehmeys, jota en koeajolla ja lumisilla ensikilometreillä havainnut. Erityisesti tämä näkyy ja tuntuu yli 80km/h nopeuksissa, lumen ja jään alta paljastuneissa painanteissa (esim. Kehä III:lla). Tällaisissa tilanteissa kori heilahtaa pituussuunnassa voimakkaasti, varsinkin keula heilahtaa ensin ylös ja sitten alas. Lienee makuasia, mutta itse toivoisin, että heiluisi vähemmän.
  • Autotallin ovenkarmi löytyi jo ja siitä muistona pienet skraadut oikeaan etulokasuojan kohdalle :'( Ja vaikka auto on selkeästi leveämpi kuin edellinen niin vika tähän löytyy tietenkin ratin ja penkin välistä. Voi svi&%u että otti päähän!


Tuttu ilmiö tuo "jenkkilotjamainen" niiaus. En ole kuitenkaan antanut sen suuremmin häiritä, kaipa alusta suunnittelijoilla on ollut joku syynsä siihen. Sinänsä kyllä ihmettelen miksi alustasta on tehty isoissa heitoissa tuollainen pehmeä mutta pienemmissä epätasaisuuksissa huomaa että urheilualusta siinä on. Luulisi olevan fiksumpaa tehdä toisinpäin.

Tuosta skraadusta; etututkat vaan aktiiviseen käyttöön niin tuollaisilta välttyy. Ottaa jossain määrin myös sivulta esim kun kaartaa parkkipaikkaan tutka varoittaa viereisestä autosta. Itse olen noihin parkkitutkiin kovasti tykästynyt ja pistän päälle aika aktiivisesti.

Omassa nyt 12000 km mittarissa ja hyvin mennään.CCn hyvät ominaisuudet alkaa olla jo moneen kertaan lueltuina niin pistetään vähän tikusta asiaa arvosteluakin
- Pieni vika löytyi viime konepesussa kun painepesuvaiheessa tunki kuskin oven ikkunan etureunasta pienen vesinoron sisäpuolelle kun paine tuli sopivasta suunnasta
- Renkaita tänään vaihdettaessa huomasin että peltipintahan monessa kohtaa on esim sisälokareiden takana, taitaa VW olla menossa vikasuuntaan näissä suojausasioissa. Tosin missään ei näkynyt ruostetta. Mutta pitäisköhän suojata kiesi?  :-\
- Ajoasento ei kyllä ole itselle paras mahdollinen (lyhyet jalat, pitkä selkä), en oikein tykkää makaavasta asennosta. No tämä ei varsinaisesti CCn vika, vaan voi sanoa itselle, mitäs ostit coupen  ::). Onneksi kuitenkin tuon kanssa tullee toimeen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.04.10 - klo:21:03
Tuttu ilmiö tuo "jenkkilotjamainen" niiaus. En ole kuitenkaan antanut sen suuremmin häiritä, kaipa alusta suunnittelijoilla on ollut joku syynsä siihen. Sinänsä kyllä ihmettelen miksi alustasta on tehty isoissa heitoissa tuollainen pehmeä mutta pienemmissä epätasaisuuksissa huomaa että urheilualusta siinä on. Luulisi olevan fiksumpaa tehdä toisinpäin.
No hyvä tietää, etten ole ainoa, eli taitaa olla ominaisuus ennenmin kuin vika. Suunnittelussa on varmaan ajateltu ensisijaisesti jenkkimarkkinoita. Mutta kyllä tuon kanssa tulee toimeen.

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.04.10 - klo:21:03Tuosta skraadusta; etututkat vaan aktiiviseen käyttöön niin tuollaisilta välttyy. Ottaa jossain määrin myös sivulta esim kun kaartaa parkkipaikkaan tutka varoittaa viereisestä autosta. Itse olen noihin parkkitutkiin kovasti tykästynyt ja pistän päälle aika aktiivisesti.
Kyllä tutkat on päivittäin käytössä ja todella hyvät, mutta ei nekään pelasta tyhmältä päältä.

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.04.10 - klo:21:03
- Ajoasento ei kyllä ole itselle paras mahdollinen (lyhyet jalat, pitkä selkä), en oikein tykkää makaavasta asennosta. No tämä ei varsinaisesti CCn vika, vaan voi sanoa itselle, mitäs ostit coupen  ::). Onneksi kuitenkin tuon kanssa tullee toimeen.
Miksi joudut liian makaavaan asentoon? Itse tykkään ajaa melko ryhdikkäässä asennossa ja ei ainakaan tällaisella 185cm varrella ole mikään ongelma ja säätövaraakin olisi. Ainoa, mitä vielä haen on etäisyys ratista, tykkään istua melko lähellä rattia, mutta varsinkin pidemmillä matkoilla CC:n ratissa tuntuu paremmalta jos etäisyyttä on hieman enemmän.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

Alusta on saanut moitteet minultakin jo melko heti kun autoni sain.. Se ei haittaa muulla tapaa kuin sillä että roiskeläpät rahisee isoissa heitoissa. Mm hämeelinnan motarilla kehä III:ltä lähdettäessa. Sama tilanne tulee esiin Kehä I:n heitoissa..

Onneksi tuo tulee korjattua kun renkaatkin vaihdan.. Roiskeläpistä lähtee ainakin sentti pois..

Muuten auton ominaisuudet ovat vieneet raavaan miehen mennessän.. Tyytyväisyys jatkuu.

Parin viikon päästä voi itsekin laittaa 1v kokemukset pulkkaan  ;D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 06.04.10 - klo:22:58
Miksi joudut liian makaavaan asentoon? Itse tykkään ajaa melko ryhdikkäässä asennossa ja ei ainakaan tällaisella 185cm varrella ole mikään ongelma ja säätövaraakin olisi. Ainoa, mitä vielä haen on etäisyys ratista, tykkään istua melko lähellä rattia, mutta varsinkin pidemmillä matkoilla CC:n ratissa tuntuu paremmalta jos etäisyyttä on hieman enemmän.

CCn penkkiosa on hyvin vinossa taaksepäin eli siis etureuna on korkealla. Etureunan korkeutta ei voi valitettavasti säätää. Tuosta seuraa ettei selkänojaa voi kääntää kovin pystyyn, koska muuten reisien ja vartalon kulma muodostuu liian ahtaaksi. Toinen asia joka rajaa selkänojan pystympään saamista on liian edessä oleva niskatuki, eli jos selkänoja pystyssä niskatuki painaa pään ja katseen alas jos yrittää istua ryhdikkäästi yläselkä kiinni penkissä.
-> kaikesta tästä seuraa se että pätevä normiajoasento on se että istun aika veltossa asennossa vähän huonossa ryhdissä penkillä eli selkä mutkalla. Kohtuu mukavaa noinkin on, mutta haluaisin istua ryhdikkäämmin. Koeajolla jostain syystä tuli ilmeisesti oltua veltosti hyvällä tuolilla ja ongelmaa ei huomannut.

Olen normaalikokoinen (179/82) ja vartaloni on jossain määrin kuntosalilla muokattu, joten ei siinäkään pitäisi kauheasti vikaa olla. Silti tunnun olevan ainoa joka tästä valittaa.

Ongelma käsittääkseni ratkeaisi jos penkin etureunaa voisi säätää alaspäin ja niskatuki olisi eteen-taakse säädettävä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

qsla

Alustasta (DCC tse tykkään kovasti. Comfort asetuksella meno on juhlallisen letkeää ja eräs mersumies ihmetteli, että mitenkä tuo tuntuu jopa mekkerin ilmajousitusta mukavemmalta. Noh makuasioita:)   Tosin Comfortilla kun ajelee niin joustot on niin pitkiä, että noista kuraläpistä ei ole kohta mitään jäljellä :-\   Normal ja Sport asennolla saa toki ottamaan maakontaktia,  mutta ei onneksi niin herkästi kuin comfortilla.    Tosin tämä kylätiemme on niin roudan raiskaama ,että rouske kuuluu vaikka ajaisi madellen >:(

Ei vaan raaski niitä poistaakkaan kun sitten pelkään kylkien maalin menevän piloille ja tarvisi myllyttää useammin :(   
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

#37
No niin. On aika tehdä summaus ja yhteenkietaisu kuluneesta 51:stä viikosta ja 25tkm:sta oman CC:n kanssa.

Alunperin tämä piti tehdä viikon päästä kun vuosi tulee täyteen, mutta - life is short - eikä koskaan tiedä minkä ojanpohjalta kossupulloa heiluttelen viikonpäästä. Ja tänään oli sopiva mielentila, aikaa ja mahdollisuus. Ja voinpa sitten taas jatkaa poissaoloa rauhassa..

CC 1.8TSI DSG, käyttöönotto 24.4.2009.

CC:n matkan varrella olleet viat:
-nitinää kojelaudalla
-alustan kolahtelut(etupää)
-alustan kolahtelut(kuskin penkin alta, pohjasta)
-takaluukun heikko "itse"-aukeaminen
-DSG:n nykiminen
-adaptiivisen vakkarin mykistyminen(mykisti myös perusvakkarin)
-polttoaineluukun jumiutuminen

Kaikki viat on korjattu, kohtuullisen tyylikkäästi ja nopeasti. Erinomainen palvelu on selkeästi VW:n "paremman" tuotteen omistamisen johdannainen, tämä oli pieni yllätys. Vain a-vakkarin korjaus meinasi mennä vaikeaksi kun laitteistoa millä sen pystyi korjaamaan ei ollut kuin Herttoniemessä, nyt tilanne korjaantui kun ainakin Vantaalla on nykyään laittet ja puitteet.

Laskettu keskikulutus koko 51:n viikon jälkeen on 7,5l/100km. Noin 50/50 maantie- ja kaupunkiajoa. Loistava lukema.

Positiivista yllätystä + onnistuneita juttuja alun jännityksen jälkeen:
+moottorin voimavarat
+karmittomat ikkunat, ei mitään ongelmia
+kulutus
+DSG
+melutaso(myös matalilla ja leveillä renkailla, nyt 235/35-19")
+moottorin värinättömyys ja hiljaisuus(vain mittaristo kertoo auton olevan käynnissä tyhjäkäynnillä)
+Dynaudio
+ACC
+takapenkin tilat
+takakontin riittävyys
+kokonaisuuden toimivuus
(OT +Prestan kovavahaus)

Suurin yksittäinen huono asia CC:ssä on sen alustan toiminta isoissa heitoissa, kovissa nopeuksissa. Liikaa tuppaa niiailemaan.

Näin 51:n viikon ja 25tkm jälkeen auton sisusta on vielä uuden veroinen. Vain kerran olen penkit pessyt vaahdolla ja imuroinut sisustan, laiskuutta, mutta kertoo hyvien sen että vaaleaa sisustaa en karstasta enää, vaikka 1v ja 6v lapset siellä ovat temunneet. Voin suositella.

Maalipinnassa on harjapesun jälkiä. Ne saa helposti pois uudella kunnollisella vahakierroksella. Valkoisen värin ansiosta jäljet eivät kuitenkaan hypi silmille jo 10 metrin päästä. 10 pistettä ja papukaija merkki valkoiselle värille! Hyvällä vahalla varustettuna, paska ei tartu, ja näyttää näilläkin keleillä vähän kauempaa todella hienolta.

CC:n ulkonäkö jaksaa vielä viehättää omaa silmää, ja viimeksi tänään myös ulkopuolisia kansalaisia. Kahvikupin Ã,,rrältä haettuani autoa ihaili 4-kymppinen mies, ja siitä tuli välittömästi juttusille, kun autolle menin. CC kiehtoo montaa. Tätä on tapahtunut usein, se tuntuu erikoiselta, kun kyseessä on volkkari, mutta kertoo myös sen että VW:n muotoiluostasto on onnistunut, ainakin pääosin.. Vaikkakin oma mielipide on muuttunut sellaiseksi että CC on läskiperse, se vaan on sellainen - perseestään.

CC on omasta mielestäni parasta mitä samalla rahalla voin itselleni ostaa, kun otetaan vertailukohdaksi ulkonäkö, ajettavuus, varusteet ja mukavuus. Jos haluaisin vain tilaa, ostaisin Superb Combin tai Touranin, jos haluaisin nelivetoa, ostaisin A4 Quattron. Näiden kanssa joutuis vaan aina (samalla rahalla ainakin)tinkimään jostain, persoonallisuudesta, varusteista, mukavuudesta, automatiikasta jne. Tähän en enää suostu!

CC on ensimmäinen auto jossa minulla on ollut näin paljon mukavuuksia ja automatiikkaa. Enkä suostu tinkimään saavutetuista hienouksista. Moottorin tehot sen sijaan jäävät toisaalle. En kaipaa enempää voimaa, en aktiivista ajamista, se ei ole mukavaa ja leppoisaa, mukavuus on minulle nyt automatiikkaa ja rauhallista mutta päämäärätietoista etenemistä. En kaipaa metsätien monttujen etsintää, lumessa kahlaamista tai lisää voimaa "turvallisiin" ohituksiin. Automatiikan hoitaessa ajamiseen liittyviä perustoimintoja kuten vaihteiden vaihtamisen, ajonopeuden säätelyn jne. Voin keskittyä joko kuuntelemaan musiikkia, ja / tai olemaan muuten vain mukava ja rento muille kanssaihmisille autossa ja auton ulkopuolella.

Yksinkertaisesti - varusteineen n.48ke(+jälkivarustelu) maksanut volkkari "has been worth every penny"! Kun huoltokin on palvellut asiallisesti, ei mitään moitteen sanaa, ainakaan sellaista josta kannattaisi tässäkohtaa erikseen mainita.

Lisää kertomuksia kuluneen matkan varrelta varusteiden omiin osoihinsa - tulossa vielä tänään.

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: qsla - 10.04.10 - klo:03:35
Alustasta (DCC tse tykkään kovasti. Comfort asetuksella meno on juhlallisen letkeää ja eräs mersumies ihmetteli, että mitenkä tuo tuntuu jopa mekkerin ilmajousitusta mukavemmalta. Noh makuasioita:)   Tosin Comfortilla kun ajelee niin joustot on niin pitkiä, että noista kuraläpistä ei ole kohta mitään jäljellä :-\   Normal ja Sport asennolla saa toki ottamaan maakontaktia,  mutta ei onneksi niin herkästi kuin comfortilla.    Tosin tämä kylätiemme on niin roudan raiskaama ,että rouske kuuluu vaikka ajaisi madellen >:( 

qsla, saako jollain DCC:n asetuksella poistettua tuon alustan niiaamisen isoissa heitoissa?

Perjantaina sain kesärenkaat alle ja ohjaustuntuma parani selvästi verrattuna nastarenkaat + kuiva asfaltti -yhdistelmään. Sen verran olen jo päässyt fiilistelemään, että alusta toimii luontevasti ja turhia kallistelematta vauhdikkaammissakin mutkissa, mutta tuo niiaus ainoastaan vähän häiritsee...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Skula - 17.04.10 - klo:15:03

on läskiperse, se vaan on sellainen - perseestään.
Olisko vähemmät *erse sanat riittäneet?? ;)

Panze

Turbodog, DCC sport-asetukselle niin johan jämäköityy alusta, ei niiaa... itse tosin ajelen pääsääntöisesti comfort tai normal moodissa... hiljaa ja oikeaa puolta :)

skula

Lainaus käyttäjältä: Panze - 26.04.10 - klo:22:36
Turbodog, DCC sport-asetukselle niin johan jämäköityy alusta, ei niiaa... itse tosin ajelen pääsääntöisesti comfort tai normal moodissa... hiljaa ja oikeaa puolta :)

Tämä on CC:n idea.. Kiire ei ole, ja jos sattuu olelmaan, niin äkkiäkös tolla "viuhahtaakin"  ;D

Panze

CC:llä näyttäydytään... ;)

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Panze - 26.04.10 - klo:22:47
CC:llä näyttäydytään... ;)
Tämä selvä...meilläpäin vaan on runsaasti asfaltoitua mutkatietä, mikä houkuttelee kokeilemaan aktiivisempaakin ajotyyliä... :D
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 27.04.10 - klo:09:09
Tämä selvä...meilläpäin vaan on runsaasti asfaltoitua mutkatietä, mikä houkuttelee kokeilemaan aktiivisempaakin ajotyyliä... :D

Omat kokemukset DCC:n toiminnasta rajoittuvat V6:n koejajoihin.. Niissä eron alustan ja ohjauksen toiminnassa huomaa hyvin.  Ohjaus muuttuu Sporttiasennossa erittäin täsmälliseksi ja alusta taas tiukentaa nimenomaan noissa isoissa heitoissa alustan toimintaa.. Se on ihan 100% valinta jos nyt ostais tuollaisen rotiskon jossa ei tuota ole vakiona..

Itse varmasti melko aktiivisesti käyttäisin tuota "nappia".. Eli tykkäsin tuossa kutoskoneisessakin tuosta Normal asetuksesta.. Moottoritiet ja mutkatiet menis sitten aktiivisemmilla asetuksilla..

Harmittaa näin jälkikäteen että luotin CC:n vakiona olevaan sporttisempaan alustaan.. Toisaalta nyt noi isotkaan heitot ei saa roiskeläppiä rouhimaan tietä kun niitä lyhensin 13-15mm.. Eli heittely ei aiheuta mitään kahinoita.

qsla

Tuo DCC on kyllä yllättänyt todella positiivisesti. Comfortilla tosin ajelen 99% ajostani, mutta tuo sport asetus kyllä on nimensäveroinen, loppuu kuin seinään pitkät joustoliikkeet. Tässä tulikin mieleeni, että onko Skula jo lyhentänyt roiskeläppiä?  itse kumarruin katsomaan ja ihme ja kumma ei ne ollutkaan niin pahan näköiset kuin oletin.  naarmuja oli paljon mutta ei sentään isompaa kulumaa vielä.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Lainaus käyttäjältä: qsla - 27.04.10 - klo:19:42Tässä tulikin mieleeni, että onko Skula jo lyhentänyt roiskeläppiä?  itse kumarruin katsomaan ja ihme ja kumma ei ne ollutkaan niin pahan näköiset kuin oletin.  naarmuja oli paljon mutta ei sentään isompaa kulumaa vielä.

Tuossahan edellisessä viestissä mainitsen asiasta  ::)

Panze

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 27.04.10 - klo:09:09
Tämä selvä...meilläpäin vaan on runsaasti asfaltoitua mutkatietä, mikä houkuttelee kokeilemaan aktiivisempaakin ajotyyliä... :D

Provosoiduin tästä ja kokeilin tänään mutkatietä Nokian suunnalla aavistuksen reippaammalla keskinopeudella, DCC sport-moodissa ja perhana, olihan se kivaa! :)

qsla

Skula Kappas joo pääsi menemään ohitse silmien=)

Panze Taisit tulla läntistä ohitustietä pirkkalaanpäin n.klo 16:30-17:00 aikoihin?, olin vain rajasalmensillalla bongaavinani ;D

Niin ja Turbodog sori en huomannut aikaisempaa viestiäsi, minulla ainakin tuo korin niiaminen loppuu kuin seinään kun painaa DCC:n sport asetukselle. Comfortilla tulee reiluja niiauksia isoissa heitoissa, tosin ihan siedettäviä. kuraläppien rääkäisyt vaan joskus säikäyttää ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Panze - 27.04.10 - klo:23:11
Provosoiduin tästä ja kokeilin tänään mutkatietä Nokian suunnalla aavistuksen reippaammalla keskinopeudella, DCC sport-moodissa ja perhana, olihan se kivaa! :)
Yllättäen normaali Kehä III:lla huristelu töistä kotiin on jäänyt vähemmälle tällä viikolla, tilalle on löytynyt mutkaisia pikkuteitä ;) Kyllä vakioalustallakin mutkista ja korkeuseroista nauttii, mutta kieltämättä ainakin Skulan, Panzen ja qslan kommenttien perusteella DCC olisi listalla jos nyt olisin cc:tä tilaamassa...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 28.04.10 - klo:14:28
Yllättäen normaali Kehä III:lla huristelu töistä kotiin on jäänyt vähemmälle tällä viikolla, tilalle on löytynyt mutkaisia pikkuteitä ;) Kyllä vakioalustallakin mutkista ja korkeuseroista nauttii, mutta kieltämättä ainakin Skulan, Panzen ja qslan kommenttien perusteella DCC olisi listalla jos nyt olisin cc:tä tilaamassa...

Onko täällä muita aktiivejä CC immeisiä  ::)

Eli sanoisinko että muu CC jengi on 100%:sti  DCC:n kannalla ..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 28.04.10 - klo:14:28
Yllättäen normaali Kehä III:lla huristelu töistä kotiin on jäänyt vähemmälle tällä viikolla, tilalle on löytynyt mutkaisia pikkuteitä ;) Kyllä vakioalustallakin mutkista ja korkeuseroista nauttii, mutta kieltämättä ainakin Skulan, Panzen ja qslan kommenttien perusteella DCC olisi listalla jos nyt olisin cc:tä tilaamassa...

Oletko Turbodog tumma VHZ-xxx, joka silloin tällöin tulee vastaan kehä III:lla K-nummen ja Espoon keskuksen välisellä alueella?

Otsikon mukaisesti pistetäänpä hieman kommenttia noista Contin SportContact3:sta kun parituhatta kilsaa nyt on ehtinyt kevätjärsityilla asfalteilla niillä jyristellä. Kyllähän ne meluisat on niinkuin Skula aikoinaan jo varoitteli. Tuo meluisuus kuitenkin johtuu todella paljon karkeasta tiestä, eli tulee valittua ajolinjat hieman niiden vierestä. Se helpottaa sen verran että kyllä noiden kanssa tulee toimeen. Etenkin kun pyöreäolkaisina eivät vetele pahasti, niin eipä ollenkaan ota nuo renkaat päähän. Sileällä osalla hyvinkin hiljaiset renkaat.
Ajoasentoon muuten keksin parannusta aika paljon, kun älysin vetää ratin lähemmäksi :-[. Aika lokoisa olohan CCn ratissa oikeastaan on. :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Turbodog

#52
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.04.10 - klo:15:42
Oletko Turbodog tumma VHZ-xxx, joka silloin tällöin tulee vastaan kehä III:lla K-nummen ja Espoon keskuksen välisellä alueella?
Jep, minähän se ;D Olen kyllä itsekin nähnyt monesti tummanharmaan CC:n tulevan vastaan tuolla...

Eilen sattui olemaan puoli neljän maissa Kehä III:lla Hämeenlinnanväylän valoissa länteenpäin kolme CC:tä samassa ruuhkassa noin kymmenen auton matkalla (allekirjoittanut + 2 muuta)...jonkinlainen suomen ennätys ehkä?

Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.04.10 - klo:15:42
Ajoasentoon muuten keksin parannusta aika paljon, kun älysin vetää ratin lähemmäksi :-[. Aika lokoisa olohan CCn ratissa oikeastaan on. :)

Arcca alkaa ymmärtää miten CC:ssä istutaan :)

qsla

Hmm, kellään muuten tietoa noista rekisteröidyistä cc:istä suomenmaalla?  Kun TM:n testi ei valitettavasti huolinut sitä mukaan tilastoihinsa >:( Olis ollut vaan helposti nähtävissä siitä ;)

Sitten kun rupee laskemaan tilastollisesti että kuinkamonta cc kuskia ollaan saatu näihin foorumeihin mukaan;)? Jos vertaa esim A4 kuskeja yms.. ::)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: qsla - 29.04.10 - klo:10:18
Hmm, kellään muuten tietoa noista rekisteröidyistä cc:istä suomenmaalla?  Kun TM:n testi ei valitettavasti huolinut sitä mukaan tilastoihinsa >:( Olis ollut vaan helposti nähtävissä siitä ;)

Sitten kun rupee laskemaan tilastollisesti että kuinkamonta cc kuskia ollaan saatu näihin foorumeihin mukaan;)? Jos vertaa esim A4 kuskeja yms.. ::)
Jos lukumäärää tarkoitat niin AKE:n tilastojen mukaan 2008: 181 kpl, 2009: 251 kpl ja 1-3/2010: 38 kpl, eli yhteensä 470 kpl ensirekisteröityä CC:tä. Eli me foorumilaiset edustetaan n. 1% koko CC-kannasta.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

qsla

Vai 470kpl. Hmm missäköhän ne kaikki piileskelevät kun näkyy todella harvoin :-\  Panzea tulee oikeastaan bongattua täällä tampereel ;D Ja eteläsuomen reissuja kun on tullut tehtyä niin luulisi että cc:itä bongaa enemmänkin, mutta siihen määrään mitä siellä autoja on niin todennäköisempää tampereel pongata cc :P 
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Lainaus käyttäjältä: qsla - 29.04.10 - klo:11:01
Vai 470kpl. Hmm missäköhän ne kaikki piileskelevät kun näkyy todella harvoin :-\  Panzea tulee oikeastaan bongattua täällä tampereel ;D Ja eteläsuomen reissuja kun on tullut tehtyä niin luulisi että cc:itä bongaa enemmänkin, mutta siihen määrään mitä siellä autoja on niin todennäköisempää tampereel pongata cc :P  

Sanoisin että bongaan pari kertaa viikossa toisen CC:n.. Kotikylälle noita on nyt tullut jo ainakin 4 mun oman lisäksi.. A4 B8:a taas ainakin 100, tai ainakin siltä tuntuu  ;D

Täällä on ihan hyvä "prosentti" CC jengistä siis.. Hienoa!

Tosin jos haluan, niin tiedän reitin kotiin, joka ei edes juurikaan pidennä kotimatkaa, niin parin firman pihan kautta koukkaamalla bongaan 3 CC:tä..

qsla

Kohtuu hyvin tätä porukkaa täällä on:) Muistelen UVW puolta kun sain oman kiesini, niin Ei ollut kuin Skulalla ja Panzella cc:t .  Ja pakko myöntää että Skulan puheet CC:stä vaikutti ostopäätökseeni:P
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Lainaus käyttäjältä: qsla - 29.04.10 - klo:12:04
Kohtuu hyvin tätä porukkaa täällä on:) Muistelen UVW puolta kun sain oman kiesini, niin Ei ollut kuin Skulalla ja Panzella cc:t .  Ja pakko myöntää että Skulan puheet CC:stä vaikutti ostopäätökseeni:P

Oli tuolla UVW puolella ptt72(tjsp) myös CC..

Hyvä tietää että pölpötykseni ei mennyt hukkaan :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy