Kokemuksia EBC jarrupaloista uusissa VAG kulkineissa?

Aloittaja Jyri, 05.04.10 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

Jyri

Onkos kellään kokeumusta EBCn paloista uusissa konsernikulkineissa, mieluiten tietty Superb IIsessa?
LÃ,,hinnä itseä kiinnostaisi vähentynyt jarrupöly, mutta ei noista miustakaan ominaisuuksista haittaa olisi eli parantunut kesto ja jarruteho  ::)

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.04.10 - klo:00:30
Onkos kellään kokeumusta EBCn paloista uusissa konsernikulkineissa, mieluiten tietty Superb IIsessa?
LÃ,,hinnä itseä kiinnostaisi vähentynyt jarrupöly, mutta ei noista miustakaan ominaisuuksista haittaa olisi eli parantunut kesto ja jarruteho  ::)

Judella on ainakin jotain tietoa noista....Meinas Golfiinkin noita laitella yhes vaiheessa.

Jude

Ei ole vielä kokemusta EBC paloista, mutta meinasin laittaa jarruvinkumisen takia sellaiset. Mutta meni takuuseen uudet palat ja kannattimet, eli ei tarvinnukkaan tilata parempia paloja  :)
Mutta mitä niiden nettisivuilta lueskelin nii hyvinhän ne osaa kehua niitä. Ainut mikä itseäni niissä mietityttää on se että jos se ei pölyä niin paljon kun normaali pala, nii onko se sen verran kovempaa seosta että se pitää myös vähän lämmetä että se toimii oikein? Ja jos tulen joskus hankkimaan tuollaiset palat niin ne on pelkästään greenstuffit eikä mitkään yellowstuffit.
Hintoja aikanaan vertailin, mutta nyt en muista mistä oli edullisin hankkia. Ebayssä oli ainakin myynnissä niitä, eli varmaan siellä se on myös edullisin
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Jonde

EBC on hyvä jos tykkää:
Harmaasta jarrupölystä, joka on normaalia kovempaa kiinni vanteessa
Haluaa että jarrupalat murenee vuodessa auton alle
Ei välitä kun jarruvoimasta katoaa puolet
Lompakossa on liikaa rahaa palojen uusimiseksi kerran vuoteen.

Suomeksi siis aivan käsittämätöntä kuraa, oli sitten vihreä, punainen tai keltainen, murenevat tai koko kitkapinta irtoaa hetken kuluttua. Jarruvoiman pienentyminen on myös kiva ominaisuus, noilla ei autoa enää maantievauhdista pysäytetä kuten vakiopalalla.

Airomies

Itsellä oli nuo redstuff palat edessä Impreza WRXässä ja jarruteho vastasi aikalailla vakiota, mutta jarrupölyä tuli aivan järkyttävästi enemmän ja juurikin oikein tummaa ja tarttuvaa. Silmämääräisesti kuluivatkin mielestäni nopeammin kuin vakiopalat. Mitään jarrutehon laskemista en kyllä havainnut, sen olen kuullut että jos nuo radalla polttaa niin sitten niillä ei mitään tee ja murenevat myös(siis kuulopuheita).

tarzi

Kokemus osoittanut että normaalissa käytössä Skoda Octavia II/Superb I ja II jarrupalat kestää edessä 150-200 tuhatta kilometriä ja takana n. 200-250 tuhatta, eli on tossa kestävyyttä mielestäni ihan riittävästi. Levyt eivät juuri kulu.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 05.04.10 - klo:11:27
EBC on hyvä jos tykkää:
Harmaasta jarrupölystä, joka on normaalia kovempaa kiinni vanteessa
Haluaa että jarrupalat murenee vuodessa auton alle
Ei välitä kun jarruvoimasta katoaa puolet
Lompakossa on liikaa rahaa palojen uusimiseksi kerran vuoteen.

Suomeksi siis aivan käsittämätöntä kuraa, oli sitten vihreä, punainen tai keltainen, murenevat tai koko kitkapinta irtoaa hetken kuluttua. Jarruvoiman pienentyminen on myös kiva ominaisuus, noilla ei autoa enää maantievauhdista pysäytetä kuten vakiopalalla.

Aika rankkaa tekstiä, en kiistä kokemuksia, mutta onko todella noin huonot. Polkupyöräpuolelta minulla on useiden vuosien kokemus EBCn paloista ja siellä ne todellakin olivat parempia kuin muut. pitänee tutkia hieman lisää nettiä josko muillakin on tuollaisia kokemuksia, ja jos on niin sitten voi kyllä unohtaa ne.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.04.10 - klo:00:30
LÃ,,hinnä itseä kiinnostaisi vähentynyt jarrupöly, mutta ei noista miustakaan ominaisuuksista haittaa olisi eli parantunut kesto ja jarruteho  ::)

Eiks ne vakiot sitten ole riittävän hyvät? :-\

Kuten edellä todettiin, varmaan ominaisuudet huononevat niillä EBC:n paloilla.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 05.04.10 - klo:15:12
Eiks ne vakiot sitten ole riittävän hyvät? :-\

Kuten edellä todettiin, varmaan ominaisuudet huononevat niillä EBC:n paloilla.
Minulla on kyllä aika vankka usko EBCn paloihin muista ympyröistä, enkä ooikein voi uskoa niiden olevan ihan ala-aqrvoista roskaa, itseä kiinnostaa lähinnä vähäisempi jarrupöly, vaikka Jonden kokemus olikin päinvastainen.

tn62634

Ok. No pölyn vähentyminen lienee ihan perusteltu syy vaihtaa jarrupalamerkkiä. Ajattelin, että haet jotain muita ominaisuuksia. Sen sijaan jos esim. pito kylmillä jarruilla huononee niin itse pysyisin alkuperäisosissa, varsinkin jos olisi ihan tuliterät jarrut autossa.

mothar

Vanha keskustelu, mutta en viitsi aloittaa uutta.

Golf V pitäis vaihtaa palat eteen ja taakse. Onko mitään hyötyä vaihtaa ebc palat? Jonden kommentit ei hirveästi tunnelmaa nosta.
Entä muiden palat, esim Ferodo? Vai laitanko suosiolla alkuperäiset?
Volvo V60 D4 AWD Polestar
ex: Golf V GTI 2008, APR stage 1
ex: Golf IV 1,6 hätänen bensa

VCDS@Oulu

pomo

Minulla on ikäväkyllä samanlaisia kokemuksia tuosta ebc:n murenemisesta, oikeen kahteen kertaan kokeiltuna. Jarrupöly ei ainakaan kovin paljoa vähentynyt. Ja yellowstuffia olivat.

dosetti

edellisessä autossa oli vihreät palat ja normaaliin käyttöön olivat ihan ok. En silti toista kertaa ostaisi, ottaisin ehkä ferodot tai alkuperäiset.

sambolo

Mulla ollut noin 10tkm ebc turbogroove levyt ja greenstuf palat ibiza dr:n edessä. Itsellä jarrutusteho hieman parani, mutta jarrupölyn suhteen en ole ainakaan merkittävää eroa huomannut. Mitään valitettavaa en tähän mennessä ole keksinyt ja taakse ajattelin samanlaiset vielä laittaa kun jarruremppa on ajankohtainen. EBC:n palathan pitää muistaa sisäänajaa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

pomo

Turbogrooveja meni kaksi sarjaa kieroksi kovalla ajolla noin vuodessa.

sambolo

Tästä "kieroutumisesta" on paljon vääntöä netissä, levyt ei kuulema juuri koskaan mene kieroksi vaan palojen kuumetessa liikaa palasta jää ainesta levyyn kiinni jonka takia levyn paksuus vaihtelee mikä aiheuttaa jarruttaessa tärinää. Edellisessä autossa tärinää tuli levyistä/paloista riippumatta noin 1tkm jälkeen aina uudestaa, joten itsellä tais olla vika jossain muualla sitten..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tsiih

Höpö höpö,  en ole ikinä nähnyt että levyyn olis mitään kiinni palanut mutta kieroja levyjä olen kyllä sorvissa pyöritellyt...
Muutama sata settiä silmien alla ollut tähän mennessä  ;D

Ei tarvi kuin olla paskaa levyn ja navan välissä tai napa kiero, niin tärinä palaa aina uudestaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

sambolo

Itellähän ei faktoja ole, mutta tää linkki vedetään yleensä tässä keskustelussa aina mukaan--> http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths
Siinä on kaikki selitettynä jos englanti sujuu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tsiih

Tuossahan puhutaan ihan eri asiasta eli kilpa-autojen jarruista. Ne ovat ihan eri asia, ties vaikka jeesuksen inkarnaatio piirtyisi niihin kun palapöly tarttuu levyyn kiinni.

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

sambolo

Kyllä siinä ihan katuautoistakin puhutaan.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tsiih

Puhutaan joo mutten mä ihan kaikkea usko mitä luen  ;D Vaan sitä mitä näen...

mothar

Taidan jättää EBC:t hyllyyn ja ottaa originaalit palat, vaikuttaa turinat siltä...
Volvo V60 D4 AWD Polestar
ex: Golf V GTI 2008, APR stage 1
ex: Golf IV 1,6 hätänen bensa

VCDS@Oulu

pomo

Kyllä ne minun kokemuksellakin valitettavasti meni kieroon ja taisi jopa toinen etulevy haljeta!

sambolo

Joskus kun mietin mitkä jarrut hommaan niib tuli useampi merkki googletettua ja aina jollain oli menny levyt "kieroksi". Itellä ebc levyt ja palat toimii edelleen loistavasti, ilmoitan toki jos mullakin räjähtää levyt ja palat pillun päreiks niinkuin kaikilla näyttää tekevän.. ;)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy