RS - mallin toimitusajat

Aloittaja pikateho8T8T, 04.09.13 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

HaBatus

Elokuussa varailtu RS TDI LB on ilmeisesti näillä näppäimillä tuotannossa ja luovutus lokakuun puolenvälin ja lokakuun lopun välisenä aikana :)

Miellyttävä tieto.

Toimitusajasta toki sen verta, että kys. auto on tilattu käsitykseni mukaan autoliikkeelle tammikuussa ja minä vain sanelin värin ja varusteet elokuussa, kun moisesta innostuin.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

Hajuv

Lähelle yhdeksää kuukautta mennään. Ohessa III RS -ketjuun eilen lisäämäni viesti:

"No niin, Hätäkeskuspäivänä tilattu Raisu on saanut vihdoin ja viimein tuotantoviikon . Myyjä ilmoitti tänään, että pelliseppä nuijii auton kasaan viikolla 41. Toimituksen  kestoksi tullee näin ollen ehkä hieman vajaa yhdeksän kuukautta. Saattaa olla, että auton saaminen ennen syksyn liukkaita ei toteudu."

Janappa

Tasan ei mene nallekarkit... ei toistanpa taas samaa lorua... 30.1 tilattu ja ei edelleenkään tuotantoviikkoa  ::)

Jarru74

Lainaus käyttäjältä: Janappa - 13.09.14 - klo:20:44
Tasan ei mene nallekarkit... ei toistanpa taas samaa lorua... 30.1 tilattu ja ei edelleenkään tuotantoviikkoa  ::)

Itselläni tilattu myös Tammikuussa (24.1) eikä varsinaista tuotantopaikkaa ole varmistettu. Järjestelmässä löytyy tuotantopaikka tälle kuulle mutta varmaahan tuo ei vielä ilmeisestikkään ole ? Kuinka monta viikkoa tuo auton saaminen luovutukseen vie valmistuksesta ?

HaBatus

Lainaus käyttäjältä: Jarru74 - 14.09.14 - klo:10:11
Itselläni tilattu myös Tammikuussa (24.1) eikä varsinaista tuotantopaikkaa ole varmistettu. Järjestelmässä löytyy tuotantopaikka tälle kuulle mutta varmaahan tuo ei vielä ilmeisestikkään ole ? Kuinka monta viikkoa tuo auton saaminen luovutukseen vie valmistuksesta ?

JOS! tuo mulle kerrottu pitää paikkansa, niin lähemmäs kuukausi olis omalla kohdalla tuo aika. Varmaan noista palstalaisten autoesittelyistä löytyisi historiatietoakin..
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

Jarru74

Minä olen käsittänyt että valmistuksesta luovutukseen menisi 4-5 vko. Myyjä meinasi että auto tulisi luovutukseen 2-3 viikossa. Tosin alunperin hän meinasi että auto olisi luovutuksessa 5 kk tilauksesta. Näin pitkillä odotusajoilla on kylläkin melko sama viekö tuo kaksi vai viisi viikkoa...

Takaroiskeläpät sain jo pummattua kaupan päälle ja jos vielä ainakin kumimatot saisi neuvoteltua. Eihän se tietenkää myyjän vika ole että tehtaalla on ruuhkaa mutta kyllä hänellä pitää olla realistinen arvio toimitusajoista. Se hyvä puoli tässä on että vaihtoauton hinta ei ole pudonnut kahdeksaan kuukauteen  :)

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jarru74 - 14.09.14 - klo:10:11

n.3vkoa meni itsellä valmistuksesta luovutukseen....

fish

Hmph.
Piti tilata RS jo muutama viikko sitten, mutta alkoi tuo pitkä toimitusaika jännäämään niin, että olen siirtänyt tilausta ja miettinyt muita vaihtoehtoja. Ei vaan oikein tunnu saavan samalla rahalla yhtä paljon, takapenkin tiloista kun ei voi nipistää lainkaan.
Voivoi.
Touran 1.6 TDI DSG7

kaide

Lainaus käyttäjältä: fish - 14.09.14 - klo:16:08
Hmph.
Piti tilata RS jo muutama viikko sitten, mutta alkoi tuo pitkä toimitusaika jännäämään niin, että olen siirtänyt tilausta ja miettinyt muita vaihtoehtoja. Ei vaan oikein tunnu saavan samalla rahalla yhtä paljon, takapenkin tiloista kun ei voi nipistää lainkaan.
Voivoi.

Nyt jos itse olisin tilaamassa niin ottaisin nelivetoisen L&K.n samalla rahalla  . Alkaa olemaan Skodassa tunnelma kohdallaan siinä !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

vallu

Hmph.
Voivoi.
Käy hakemassa tarjous esim. Auto Suni Kouvola , on manuaalia ja automaattia lasikatolla ym . vermeillä ja ajoon viikossa!

Timppe

Lainaus käyttäjältä: kaide - 14.09.14 - klo:16:19
Nyt jos itse olisin tilaamassa niin ottaisin nelivetoisen L&K.n samalla rahalla  . Alkaa olemaan Skodassa tunnelma kohdallaan siinä !
Tein juuri noin ja tilasin Combi 4x4 L&K 184 TDI DSG:n. Ainakin valmistajan ilmoituksen mukaan myös suorituskyky on nelivedossa parempi (7.2s vs 8.2s 0-100km/h), kun ei sudi jos tykittää  ::)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Hensu

Itse mietin ihan samaa (siis jos oisin valintatilanteessa), tosin minkälaisia aikoja lupaavat 4x4 L&K:lle?

Tokihan tuosta sporttisesta ulkonäöstä joutuisi vähän tinkimään, mutta talvella liikuttaisi ripeämmin eikä narahtais pelkästä tyhjästä toisesta hormista. :)

Janappa

Jopas jotakin. Sain soiton että viikolle 47 olis arvottu joku tuotantopaikka. Siitä sitten 4-5 viikoa luovutukseen niin sehän alkais olla aikalailla 11kk odotusta takana  :)

Aanold

Höhö, kehtaako edes laittaa tähän:

26.8 tilattu TDI DSG Combille tänään lukittu tuotantoviikko 41 (2014!). Not bad. Tainnut jostain peruutusslotin saada tai jotain. Täytyykin alkaa laittaa Polo myyntiin.

sammys

22.3 tilattu sai tuotantoviikon 42

Rs. Combi tdi
Canton
Takaistuimien lämmitys
Webasto
Hälyttimet
Nahkajakkarat
Varapyörä
Koiraverkko
18" antrasiitti
Raceblue

Lupasivat luovutuksen 2-4vk kun mutterit on kiristetty.

Honkkis83

Hienoa sammys. Mistä tilasit? Itse tilasin 15.3 ja ei mitään ole kuulunut.
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Hensu - 14.09.14 - klo:20:16
Itse mietin ihan samaa (siis jos oisin valintatilanteessa), tosin minkälaisia aikoja lupaavat 4x4 L&K:lle?
Minulle puhuttiin 5-6 kk:n toimitusajasta. Autossa kaikki varusteet.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

sammys

Lainaus käyttäjältä: Honkkis83 - 18.09.14 - klo:21:49
Hienoa sammys. Mistä tilasit? Itse tilasin 15.3 ja ei mitään ole kuulunut.

kokkolasta, lerbacka:n autoliikkeestä. puhuttiin jo ostohetkellä että on pitkät toimitus ajat. kutina heillä oli kohillaan. muistaakseni sovittiin syys-lokakuun aikoihin toimitus mutta tosiasiahan on se että suomessa katsotaan tilausta tietokoneelta ja sitten kun rupeaa tapahtumaan niin siitä tulee "ilmoitus" ja toimitus aikahan määräytyy taas sit sen mukaan kun tsekissä saavat kärryn valmiiksi ja toimitettua suomeen. eipä siihen suomipojalla paljon ole sanottavaa ennenkuin rantautuu rajojen sisäpuolelle. (joillekkin oli luvattu että hätyyttävät jne.. eivät ne tehdasta laita uusiksi yhden hätälijän takia)

fish

Hmph.
Voivoi.
On muuten jännät noi Ocun tilat. Koeajossa on ollut vaikka mitä, viimeksi A6, eikä missään ole yhtä isoja takatiloja pl. Superb. L&K tilausaika yli 6kk, joten se nyt on ihan sama. Joutuu vissiin nöyrtymään tilausaikojen edessä.
Touran 1.6 TDI DSG7

Ahdin

Vihdoin "kelluva" tuotantoviikko varmistui. Auto kasataan vko 42, joten 8kk tulee olemaan toimitusaika. RS tilattu 7.3
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

Janappa

Muuttui viikko 47 -> 42  :D Ja mitä tätä lukenut niin tuntuu muillakin olevan tuo 42 viikko se ku peltikela muuttuu autoksi.

arniem01

Auto on saapunut eilen Hangon satamaan. Ilmeisesti odottelua on jäljellä 1-2 viikkoon.  ???

Ahdin

Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 23.09.14 - klo:12:21
Auto on saapunut eilen Hangon satamaan. Ilmeisesti odottelua on jäljellä 1-2 viikkoon.  ???
Milloin sulla kasattiin auto? Pääset vielä kesänakeilla hetkeks hurjastelemaan 8)

arniem01

Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 23.09.14 - klo:12:58
Milloin sulla kasattiin auto? Pääset vielä kesänakeilla hetkeks hurjastelemaan 8)

Tilattu: 6.3.2014
Valmistunut: 2.9.2014
Lähtenyt tehtaalta: 11.9.2014
Hangossa 22.9.2014
Luovutus: ??...

Ilmeisesti aika tarkalleen 7kk menee kun pääsen auton rattiin.

Ahdin

Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 23.09.14 - klo:13:20
Hangossa 22.9.2014
Luovutus: ??...

Ilmeisesti aika tarkalleen 7kk menee kun pääsen auton rattiin.

Itse tilasin päivään myöhemmin 7.3 ja vko 42 tuotannossa...

arniem01

Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 23.09.14 - klo:14:03
Itse tilasin päivään myöhemmin 7.3 ja vko 42 tuotannossa...

Noh itsellä on tulossa HB ja sinulla Kombi. Kombissa taitaa olla odotusaika aika pitkä.

japa

Minun räsä kasataan tällä viikolla. Tein kaupat tiistaina joten nopeesti kävi. Toki autoliike oli sen jo tilannut aikaa sitten itselleen joten ostin suoraan kuormasta. Eli hb korinen punainen talvipaketilla ( webasto,lämmitettävällä tuulilasilla ja takapenkillä) ja tehdasasennetulla vetokoukulla. Taidan laittaa rekisteriin tammikuussa  ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Ahdin

Lainaus käyttäjältä: japa - 24.09.14 - klo:09:20
Minun räsä kasataan tällä viikolla. Tein kaupat tiistaina joten nopeesti kävi. Toki autoliike oli sen jo tilannut aikaa sitten itselleen joten ostin suoraan kuormasta. Eli hb korinen punainen talvipaketilla ( webasto,lämmitettävällä tuulilasilla ja takapenkillä) ja tehdasasennetulla vetokoukulla. Taidan laittaa rekisteriin tammikuussa  ;D
Itsekin mietin tammikuun alun rekisteröintiä mutta kuume alkaa olemaan liian kova pitkän odotusajan jälkeen. Ehkä marraskuun rekisteröinti vaikuttaa jälleenmyynti arvoon jonkun verran mutta tarkoitus ei ole myydä RS:ää kuitenkaan 3-5 vuoteen, joten se on sen ajan murhe ;D

arniem01

Hangossa 22.9.2014
Luovutus: 30.9.2014

8)

kaide

Lainaus artikkelista : http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288742976494.html?pos=crosspromo#send-comment

"Skodan maahantuonnista kerrotaan, että esimerkiksi Octavian RS-mallia on myyty kaikkiaan huimat 1750 autoa, joka on noin kolmannes koko Octavia-malliston myynnistä. "

Ei siis ihme että kestää koska RS.n tuotantokapasiteetti on vain 10% koko malliston tuotannosta
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy