RS - mallin toimitusajat

Aloittaja pikateho8T8T, 04.09.13 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

Passatti

Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 07.08.14 - klo:17:52
Tänään kysyttyyn tarjoukseen sanottiin uuden toimitusajan olevan jopa 8 kuukautta.

Dielsel manuaali, HB.
Viittiköö porukka todella odotella 8 kk uutta autoaan? Kyllä tilaisin muun merkkisen auton.
Always lead, never follow

jni

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 07.08.14 - klo:18:18
Viittiköö porukka todella odotella 8 kk uutta autoaan? Kyllä tilaisin muun merkkisen auton.

Höh. Itse odottelen 13 kuukautta. Parasta kannattaa odotella.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

V-O

Ja joku kolmas odottaa vaikkapas 16 kk, ...kun nykyisen auton liisinkisopimus päättyy silloin...

Suzooka

Lainaus käyttäjältä: V-O - 06.08.14 - klo:22:37
Onkos Mika U:lla enkka, 8 kuukautta tilauksesta luovutukseen?
No.. Tammikuun puolessa välissä tilattu combi bensa dsg lähes kaikilla varusteilla... Eikä vieläkään tuotantoviikkoa..
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

Combo Simmonite

Helpotusta odotukseen kenties? Vaasassa on edelleen n 5000km ajettu (esittelyauto)combi bensa myymälässä sisällä. Yön aikana oli pihaan ilmestynyt bensa Räsä- combi- joka kuulemma jopa vapaa !! kaupan peruuntumisen takia. Metal grey, webasto, dsg... ota yhteyttä liikkeeseen jos kiinnostaa tai haluat lisätietoo. Minä jatkan omani odottelua (TDI combi dsg,valkoinen, webasto yms pikkukivaa, tilattu 16.4)   ;D

Janappa

Lainaus käyttäjältä: Suzooka - 07.08.14 - klo:21:53
No.. Tammikuun puolessa välissä tilattu combi bensa dsg lähes kaikilla varusteilla... Eikä vieläkään tuotantoviikkoa..

Tammikuun lopussa tilattu...eikä mitään tietoa tuotantoviikosta... :o

JTH66

6-9kk odotus olisi itselleni täysyn mahdoton ajatus, onneksi Auto-Sunilta löytyi Metallimusta RS TSI DSG Kombi varastosta... Tein kaupat 19.6 ja Noudin auton 1.7. Auton alkuperäinen tilaaja oli muuttanut mielensä ja halusi mm. lasikaton autoonsa, hänen tilaus siirtyi jonossa muutamalla kuukaudella eteenpäin ja tämä yksilö otettiin varastoautoksi. Minulle juuri sopivat varusteet, irrotettava koukku, black paketti, Canton ja 18" pyörät. Nuo alkuperäiset siirtyvät talvirenkaille ja katsotaan sitten ensi kesälle 19-20" maltillisen madalluksen kera :D. Tykkään!

HaBatus

Pistimpä sitten omanikin tilaukseen. Sopivasti löytyi lopulta Laakkosen (JKL) tilausjonosta manuaali TDI (jollaista hainkin) ja siihen sain konfiguroida haluamani värin ja varusteet. 

Toimitus arviolta Marraskuussa. (auton on Laakkonen tilannut jo tammikuussa.. :D )
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

fish

En tiedä, mutta... ja sanokaa jos olen väärässä. Perustuu täysin hihasta vedettyyn ja keksittyyn.
Voisin kuvitella, että kun autojen suosio on tiedetty, on (ainakin jotkut) autoliikkeet laittaneet tilausslotteihin omia tilauksia, joita sitten luovuttavat asiakkaille sitä mukaa kun kysyjiä tulee. Asiakas on tyytyväinen kun saakin auton parissa kuukaudessa vs. 6-12kk. Näin minä ainakin autokauppiaana tekisin.
Touran 1.6 TDI DSG7

HaBatus

Lainaus käyttäjältä: fish - 12.08.14 - klo:08:19
En tiedä, mutta... ja sanokaa jos olen väärässä. Perustuu täysin hihasta vedettyyn ja keksittyyn.
Voisin kuvitella, että kun autojen suosio on tiedetty, on (ainakin jotkut) autoliikkeet laittaneet tilausslotteihin omia tilauksia, joita sitten luovuttavat asiakkaille sitä mukaa kun kysyjiä tulee. Asiakas on tyytyväinen kun saakin auton parissa kuukaudessa vs. 6-12kk. Näin minä ainakin autokauppiaana tekisin.

Juuri näin asian näen minäkin.  Perusmalleja (tarkoitan suosituimpia malleja) liikkeet ostavat toki suuremmissa erissä ja niitä saattaa sitten seistä jo kaupan pihallakin ostajaa odottamassa. (esim. jkl:ssä taisi olla 3-4 octaviaa "varastossa" viime viikolla). Paikallinen Nissan -liike mainosti saaneensa juuri 100kpl erän Qashqaita (myös äärettömän suosittu malli).. jne..

Ilmeisesti joidenkin tiettyjen mallien suosio on kuitenkin hieman päässyt yllättämään ja olisiko riskinottokyky jotenkin alhainen tai sitten on oletus, että ihmiset oikeasti odottavat kuukausikaupalla.. Joku joka oikeasti tietää voi toki halutessaan vastata..

Octavia RS TDI (MY2015)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 12.08.14 - klo:09:56
Paikallinen Nissan -liike mainosti saaneensa juuri 100kpl erän Qashqaita (myös äärettömän suosittu malli).. jne..

Ilmeisesti joidenkin tiettyjen mallien suosio on kuitenkin hieman päässyt yllättämään ja olisiko riskinottokyky jotenkin alhainen tai sitten on oletus, että ihmiset oikeasti odottavat kuukausikaupalla.. Joku joka oikeasti tietää voi toki halutessaan vastata..

Ihmetyttää kyllä Skeidan meininki, eli että valmistaja ei luo lisäkapasiteettia RS:n tuotannolle. Esimerkiksi Nissan on laajentanut Qashqain valmistusta lyhentääkseen jopa yli 6 kk:ksi noussutta tilausaikaa. Skoda ei ole samaa tehnyt -vai eikö emo-VW anna lupaa? Vai ollaanko siellä supervarovaisia eli pelätään Euroopan mahdollista äkisti muuttuvaa taloustilannetta tms.?

Jos joillakin tammikuussa autonsa tilanneilla ei vieläkään (!) ole selvillä edes tuotantoviikko, niin ei olisi ollut varmaan itsellänikään, ellen olisi maahantuojaa saanut avuksi nopeuttamaan hommaa. Ihmetyttää näin jälkikäteen, miten ylipäänsä meikäläinen tällä luonteella jaksoi odottaa omaansa 6 kk.

HaBatus

Onkohan näissä kuitenkin maakiintiö, ja pieni Suomi ei ole aivan kärjessä? Itse viittasi riskinotolla jälleenmyyjiin..
Octavia RS TDI (MY2015)

Devl

Omaa autoa hakiessa kysyin myyjältä, että mistä johtuu pitkät toimitusajat. Muistelisin että hän selitti, että autokauppojen on pitänyt arvioida montako "slottia" tarvitsevat RS:lle eli montako myyvät. Näyttää siltä että kysyntä on ylittänyt kaikki odotukset, joten nyt kärsitään pitkistä toimitusajoista.

Honkkis83

Eilen soitin myyjälle  15.3 tilatulle ja lokakuulle luvatusta autosta. Kone näyttää marraskuulle valmistusta, mutta "TILA" on kelluva... >:( Voipi olla ettei koko ..ska kerkeä edes tälle vuodelle.
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

Panze

Sori osittainen OT, mutta mielenkiinnosta kysyn jotta oletteko saaneet mitään hyvityksiä pitkäksi venahtaneesta toimituksesta? Tilasin aikoinaan uuden Civicin ja oli hieman vastaava tilanne. Helmikuussa tilasin ja kesäkuulle luvattiin. Toukokuussa sain puhelun, että toimitus venyy _seuraavan vuoden_ alkuun, mutta jos en peru tilausta vaan kärsin odottaa, saan veloituksetta käyttööni haluamani värisen uuden ja iskemättömän Honda Jazzin CVT-vaihteistolla. Otin tietty Jazzin ajoon ja ajoin sillä käytännössä ilmaiseksi 16000km. :) Honda Civic saapui seuraavan vuoden helmikuussa eli vuosi meni odotellessa.

Jazzista ei tosiaan peritty minulta mitään kuluja. Bensat jouduin maksamaan.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Panze - 13.08.14 - klo:22:43
Sori osittainen OT, mutta mielenkiinnosta kysyn jotta oletteko saaneet mitään hyvityksiä pitkäksi venahtaneesta toimituksesta?

Joo ! erikätevän Skoda avaimenperän jossa on kärrypoletti  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Panze - 13.08.14 - klo:22:43
Sori osittainen OT, mutta mielenkiinnosta kysyn jotta oletteko saaneet mitään hyvityksiä pitkäksi venahtaneesta toimituksesta?

Tässä mitä itse olen aiemmin kirjoittanut.

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 14.05.14 - klo:11:02
Oma toimitus myöhästyi sovitusta 6 viikkoa. Sain tuon 6 viikkoa ajaa autoliikkeen autolla ja RS:ään tehtiin autoliikkeen piikkiin 4-pyöräsuuntaus, tankkitäyteen dieseliä, kahdet rengastyöt tasapainotuksineen ja vanhojen renkaiden hävitys ja tämän päälle vielä erilaisia koodailuja minua varten autoliikkeen ostamalla Vaggomilla, skumppaa jne. Ehkä kokonaisuutena muutamien satasten hyvitys siis. Itse olin tuohon järjestelyyn todella tyytyväinen!! Paikkana Turun Rinta-Jouppi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

fish

Toki myöhästymisestä voi saada korvauksia, mutta jos tilaa auton jonka toimitusaika on 9kk niin se on oma häpeä.
Touran 1.6 TDI DSG7

jni

Lainaus käyttäjältä: fish - 14.08.14 - klo:19:26
Toki myöhästymisestä voi saada korvauksia, mutta jos tilaa auton jonka toimitusaika on 9kk niin se on oma häpeä.

Häpeä? Miksi?

Jos haluaa jotain oikein todella, niin mikäpäs siinä. Hyvää kannattaa aina odottaa. Minä odotan omaa autoani vain 13 kuukautta. Kyllä se aika siitä kuluu ja ehtii tienata rahatkin siihen, eli ei tarvitse ostaa edes velaksi.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ahdin

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.08.14 - klo:20:48
Häpeä? Miksi?

Jos haluaa jotain oikein todella, niin mikäpäs siinä. Hyvää kannattaa aina odottaa. Minä odotan omaa autoani vain 13 kuukautta. Kyllä se aika siitä kuluu ja ehtii tienata rahatkin siihen, eli ei tarvitse ostaa edes velaksi.

Itsekin nimenomaan halusin Octavia RS:n vaikka pitkä toimitusaika oli tiedossa. Autohan on kompromissi mutta tarjoaa tuohon rahaan minulle eniten mitä haluan. Uusi auto (takuu), farmari (tilaa), varusteita, hyvää ajettavuutta ja tehoa ( mielihyvää  ;D)
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

HaBatus

Auto Suni mainostaa seuraavasti näemmä ainakin..

LainaaKysy myös muita nopean toimituksen RS Octavioita LB ja Combi-malleja

Tuolta näkyi tämä..

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6559581
Octavia RS TDI (MY2015)

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 15.08.14 - klo:12:55

Auto Suni mainostaa seuraavasti näemmä ainakin..

On niillä Kotkassa ainakin kaksi LB:tä bensa DSG:tä vapaana.

fish

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.08.14 - klo:20:48
Häpeä? Miksi?

Tarkoitin tuota korvauskeskustelua. Että turha mankua korvauksia/alennuksia jos on itse tilannut pitkällä toimitusajalla.
Touran 1.6 TDI DSG7

akfr

Lainaus käyttäjältä: fish - 16.08.14 - klo:10:08
Tarkoitin tuota korvauskeskustelua. Että turha mankua korvauksia/alennuksia jos on itse tilannut pitkällä toimitusajalla.

Niin no, kaikki eivät välttämättä tienneet kuinka pitkäksi toimitus menee.

Itse tilasin RS:n kesäkuun alussa.
Autokauppias ei varsinaisesti luvannut mitään, mutta sanoi "toivottavasti syys-lokakuuun vaihteessa".
Mitä sen jälkeen olen foorumia selaillut, tuo ei todellakaan tule tapahtumaan.

Itse en aio pyytää mitään hyvityksiä, mutta ei se mielestäni kovin kohtuutonta olisi jos auton saaminen viivästyy kuukausilla. Itselleni riittävä hyvitys on se, että nykyisen auton arvo on laskettu syys-lokakuun vaihteen ja siihen mennessä tulevien kilometrien mukaan. Koska se ylittää reilusti, saan "ilmaisia" kilometrejä nykyisellä.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

voipa

Lainaus käyttäjältä: akfr - 16.08.14 - klo:14:52Itse tilasin RS:n kesäkuun alussa.
Autokauppias ei varsinaisesti luvannut mitään, mutta sanoi "toivottavasti syys-lokakuuun vaihteessa".
Mainitsiko vuoden?  ;D
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

akfr

Lainaus käyttäjältä: voipa - 16.08.14 - klo:15:35
Mainitsiko vuoden?  ;D

Hyvä pointti  ;D

On näin pitkä odottaminen kyllä kohtuullisen vaikeaa.
Jokaisen aiemman auton kohdalla olen tehnyt niin, että valinnut jonkun joka on jo maahantuojalla.
Siinä on joutunut tekemään pieniä kompromissejä, mutta toimitusaika on ollut pari viikkoa.
Nyt kun takana on reilun parin kuukauden odotus ja edessä vielä monta kuukautta... perkele.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Hautalahti

Eilen kävin koeajamassa RS:ää Lohjalla ja kauppias kertoi uusien autojen toimitusajan olevan tällä hetkellä aikalailla yhdeksän kuukautta.

jni

Lainaus käyttäjältä: fish - 16.08.14 - klo:10:08

Siinä olet oikeassa.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

fish

Lainaus käyttäjältä: akfr - 16.08.14 - klo:14:52
Niin no, kaikki eivät välttämättä tienneet kuinka pitkäksi toimitus menee.

Itse tilasin RS:n kesäkuun alussa.
Mitä sen jälkeen olen foorumia selaillut, tuo ei todellakaan tule tapahtumaan.

Aikas on epämääräistä. Eikö nykyään kirjata arvioitua toimitusaikaa?

Tuollaisessa tapauksessa, jos autokauppias on niin puupää, että jättää kertomatta varmasti tietämänsä asian, niin varmasti on oikeutettu jonkinmoiseen hyvitykseen. Jotkut tarjoaa autoa käyttöön pientä vastiketta vastaan tai jopa ilmaiseksi, toiset laittaa lippalakin etupenkille ennen luovutusta, joltain voi saada satasen bensalahjakortin.

Sun tapauksessa tietäisin kyllä mitä asiaa mulla olisi autokauppiaalle.
Touran 1.6 TDI DSG7

kaide

Lainaus käyttäjältä: fish - 16.08.14 - klo:18:08
Aikas on epämääräistä. Eikö nykyään kirjata arvioitua toimitusaikaa?

Tuollaisessa tapauksessa, jos autokauppias on niin puupää, että jättää kertomatta varmasti tietämänsä asian, niin varmasti on oikeutettu jonkinmoiseen hyvitykseen. Jotkut tarjoaa autoa käyttöön pientä vastiketta vastaan tai jopa ilmaiseksi, toiset laittaa lippalakin etupenkille ennen luovutusta, joltain voi saada satasen bensalahjakortin.

Sun tapauksessa tietäisin kyllä mitä asiaa mulla olisi autokauppiaalle.

Jos sitä ei kirjata , se saa olla maksimissaan 3kk jos tilaaja on yksityishenkilö ja 6kk jos kyseessä on yritys

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy