RS - mallin toimitusajat

Aloittaja pikateho8T8T, 04.09.13 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

jaffa

Niin sitä sitten tuli tilattua 6.7 elämäni ensimmäinen dieseli ja vieläpä automaattina eli skoda octavia combi rs 2.0tdi 4x4.Eiköhän toimitus mene tammikuun 2017 puolelle.
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

villeton

19 maaliskuuta tilattu RS combi 2,0 TDI. Toimitusaika 4-5 kk. Ilmeisesti menee sitten ainakin tuo 5 kuukautta.
Automyyjä ei kovin aktiivisesti kerro missä mennään. Tuotantoviikkoa ei tiennyt toukokuun lopussa.
Nyt ilmeisesti tehdas on 3 viikkoa lomalla. Jos Tuotannossa esim. elokuun alussa, niin menee varmaan syyskuun puolelle, ennen kuin saa auton alleen.
Autoa jaksan odottaa, kuitenkin mukava olisi saa väliaikatietoja missä mennään.......

JAK

Itse en kyllä odottaisi epämääräisiä toimitusaikoja. Yetin kanssa meni hermo kun toimitus oli lupauksesta huolimatta melkein 10 kuukautta. Mitä järkeä on pistää tuotanto kiinni kolmeksi viikoksi jos toimitusajat on käsittämättömiä? Toki jonkun huoltoseisokin ymmärtää, mutta tuo kerrotaan suljettavan lomien takia.

Bandexi

Pitihän se rekistöröityä tänne, ensimmäinen skoda tulossa.


27.5 tehty tilaus, perjantaina myyjä ilmotti tuotanto viikon ja luovutus pitäisi olla syyskuun loppupuolella. Jos näin menisi tulisi vähän alle 4kk ::)
Tulossa: octavia combi RS 2.0 tdi ~ 09/16

konekek

Lainaus käyttäjältä: villeton - 09.07.16 - klo:18:35
19 maaliskuuta tilattu RS combi 2,0 TDI. Toimitusaika 4-5 kk. Ilmeisesti menee sitten ainakin tuo 5 kuukautta.
Automyyjä ei kovin aktiivisesti kerro missä mennään. Tuotantoviikkoa ei tiennyt toukokuun lopussa.
Nyt ilmeisesti tehdas on 3 viikkoa lomalla. Jos Tuotannossa esim. elokuun alussa, niin menee varmaan syyskuun puolelle, ennen kuin saa auton alleen.
Autoa jaksan odottaa, kuitenkin mukava olisi saa väliaikatietoja missä mennään.......

Pakko kysyä, että mitä varusteita otit mukaan ja mistä tilasit? Itse nimittäin tilasin myös RS combi 2.0 TDI:n noin kuukausi sinun jälkeesi ja auto on jo matkalla Suomeen, jos ei jo Suomessa.. Erikoista.

villeton

aika normivarusteilla tulossa RS. Ei nelivetoa, ei automaatti. Winterpack oli ainoa lisäys.
Automyyjän passiivisuus korpeaa... En jaksa kysellä auton perään. Jos tuo 5 kuukautta olisi maksimissaan,
niin elokuun puolessa välissä olisi auto alla.
varmaan logistiikkakin toimii hitaammin nyt kesällä. Jos auto valmistunut juhannusviikolla,
Niin olisiko toimitusvalmiina asiakkaalle elokuun alussa?
Jos jollakin on tuotantoviikko 25 esim, niin voi kertoa mitä myyjä luvannut/arvannut, milloin voi auton hakea pois.
muuten kyllä ihan mukavilla ehdoilla kaupat tuli sovittua, joten koitan odotella rauhassa....

konekek

Lainaus käyttäjältä: villeton - 11.07.16 - klo:11:09
aika normivarusteilla tulossa RS. Ei nelivetoa, ei automaatti. Winterpack oli ainoa lisäys.
Automyyjän passiivisuus korpeaa... En jaksa kysellä auton perään. Jos tuo 5 kuukautta olisi maksimissaan,
niin elokuun puolessa välissä olisi auto alla.
varmaan logistiikkakin toimii hitaammin nyt kesällä. Jos auto valmistunut juhannusviikolla,
Niin olisiko toimitusvalmiina asiakkaalle elokuun alussa?
Jos jollakin on tuotantoviikko 25 esim, niin voi kertoa mitä myyjä luvannut/arvannut, milloin voi auton hakea pois.
muuten kyllä ihan mukavilla ehdoilla kaupat tuli sovittua, joten koitan odotella rauhassa....

Mulle ilmoitettiin, että auto menee tuotantoon viikolla 25 ja kyseisen viikon keskiviikkona auto oli tehty ja matkalla Suomeen. Myyjän arvio oli luovutus elokuun alussa, mutta tänään kun liikkeeseen soittelin, niin auto ei ollut vielä edes Suomessa.. Nähtäväksi jää pitääkö tuo elokuun alku paikkansa, luultavasti ei. :)

jukra

Lainaus käyttäjältä: villeton - 09.07.16 - klo:18:35
19 maaliskuuta tilattu RS combi 2,0 TDI. Toimitusaika 4-5 kk. Ilmeisesti menee sitten ainakin tuo 5 kuukautta.
Automyyjä ei kovin aktiivisesti kerro missä mennään. Tuotantoviikkoa ei tiennyt toukokuun lopussa.
Nyt ilmeisesti tehdas on 3 viikkoa lomalla. Jos Tuotannossa esim. elokuun alussa, niin menee varmaan syyskuun puolelle, ennen kuin saa auton alleen.
Autoa jaksan odottaa, kuitenkin mukava olisi saa väliaikatietoja missä mennään.......

Piti oikein tarkastaa etten oo vahingossa rekisteröitynyt salanimellä tänne, en ollut ;)

About samaan aikaan tilattu, about samoilla spekseillä ja ihan sama ongelma myyjän kanssa. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että olen ostamassa vajaa 40 keur tuotetta ja myyjä ei vastaa sähköpostiin puhumattakaan että omaehtoisesti päivittäisi toimitusaikaa. Kesäkuun alussa oli tieto, että heinäkuussa valmistus ja elokuussa luovutus - nyt ei oo tullut päivityksiä kun kyselin onko jo matkalla. Samassa mailissa kyselin mm. kattokaiteiden hankintaa liikkeen kautta, ilmeisesti lisäkauppa ei kiinnosta niin olkoot sitten.




villeton

 Tehdas ilmeisesti lomailee heinäkuun alkupuolen? 3 viikoa juhannuksesta?
Jos auto tehdään heinäkuussa, tarkoittaa heinäkuun puolen välin jälkeen?
ja siihen 4-6 viikkoa päälle, niin aika tiukkaa tekee saada auto alle edes elokuussa?
Tosiaan yhteydenpito voisi olla parempaa myyjän taholta. vaikka kaupat on tehty jo,
niin täällä sitten purkaa sydäntään autoa odotteleva asiakas......
Ei nyt luulisi hirveän vaikea vastata jotain s-postiin.....
Se nyt lohduttaa, että saa ajella nykyisellä autolla ja ei tarvitse mitään tehdä sen hyväksi.
Ei huoltoa tai renkaiden hankintaa tai muuta vastaavaa......



Laars

Tehdas lomailee käsittääkseni elokuun.

Ambis

Oman kuulemani mukaan tehdas lomailee tän viikon ja kaksi seuraavaa, mutta kukapa nyt oikeasti tietää. Itelle ei paljon väliä milloin lomailevat, kun auto tilattu sellaiseen aikaan että ne lomat kohdalle osuu joka tapauksessa. Toivottavasti tehtailla seurataan jotain jonotussysteemiä että sais edes sit mahd. aikasin omansa. (Siis toki töitä järjestellään tehokkuuden mukaan myös.)
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

villeton

Sen verran vielä piti todeta  tuosta odotusajasta ja sen pituudesta: hyvityshinta on lukittu. Eli
tavallaan aika halpoja kilometrejä nykyisellä autolla. Paperit kun tehtiin, niin tullut mainintaa, kuinka paljon saisi
olla ajettuna, kun auto vaihtuu. joillakin saattaa olla rajotteita sen suhteen. Toisaalta jos ei auto tule ajoissa,
niin ei se nyt asiakkaan vika ole......
mitenköhän tuo logistiikka toimii kesällä. Autonkuljetusrekat tai laivat tuskin kulkee vajaalla kuormalla.
Saattaa hidastaa toimituksia. Ja ilmeisesti tosiaan tehdas seisoo 3 viikkoa paraikaa.
Että koitetaan nyt vaan odotella edelleenkin.......

myllykorpi

Tuossa linkki paikalliselle sivustolle, jossa kerrotaan, että heinäkuussa on kolme viikkoa kiinni:

http://www.skoda-auto.com/en/news/pages/2016-07-13-skoda-factory-holiday-2016-projects.aspx

Itsekin autoa odotellessa..

konekek

Oma auto (rs combi, diesel, dsg) tilattu huhtikuun puolessa välissä ja tuotantoviikoksi vahvistui viikko 25. Tänään sain kuulla, että auto on Suomessa ja kahden viikon päästä pitäisi olla liikkeessä, eli noin 3,5kk tulee odoteltua autoa tilauksesta jos mitään ihmeellistä ei satu.

Mutta... Miten ihmeessä voi olla niin, että autoliikkestä ei saa ketään kiinni??? Yritin soittaa noin 20 puhelua muutamana eri päivänä, mutta ketään ei vastaa puhelimeen (kunnes sitten puhelulla 21 joku vastasi)..

Toinen, miksi ihmeessä autoliikkeillä (vai onko jollain?) ei ole mitään tietojärjestelmää, josta asiakas voisi itse katsoa tilauksen tilanteen. Nyt taitaa toimia niin, että myyjä joutuu käyttämään kahta eri tietojärjestelmää nähdäkseen missä auto menee (ilmeisesti hakee ensimmäisestä jonkun tilausnumeron, jonka syöttää toiseen järjestelmään).

ukko123

Mulle tuli tänään helpottava soitto,että auto viime yönä tullut Hankoon ja luovutus sovittiin 21.7.2016.Tilauksesta helmikuusta asti mennyt siis vajaa 5kk  :D
Nyt sitten viimeinen kituviikko menossa ja uuden räsän rattiin pääsee vajaan viikon päästä  8)

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 15.07.16 - klo:20:40
Mulle tuli tänään helpottava soitto,että auto viime yönä tullut Hankoon ja luovutus sovittiin 21.7.2016.Tilauksesta helmikuusta asti mennyt siis vajaa 5kk  :D
Nyt sitten viimeinen kituviikko menossa ja uuden räsän rattiin pääsee vajaan viikon päästä  8)
Ã,,lä vielä hypi riemusta. Oma RS seisoi 12 päivää Hangossa ennenkuin lähti kohti myyjän pihaa. Siitä sitten tasan viikko meni luovutukseen.

Laars

Ei sieltä hangosta tosiaan rekat yksi auto kyydissä ajele ja liikkeessäkin lienee jonoa luovutushuoltoon, että vähän optimistiselta kyllä kuulostaa. Toki saattaa onnistuakin  ;)

villeton

Skoda Rs 2,0 TDI Combi Tilattu 19 maaliskuuta....
Automyyjälle laitoin s-postia. taas. Tuli automaattinen vastaus, että on lomalla 8 elokuuta asti.
Yhteydenotto maahantuojalle oli tuloksellinen. Auto on tehty viikolla 27 ja matkalla Suomeen.
Ilmeisesti tällä viikolla Hangossa. 5 Kuukautta sanottiin maksimitoimitusajaksi ja pitänee kutinsa.
Odottelen nyt jännityksellä ottaako joku yhteyttä autoliikkeestä, kun auton myynyt henkilö on lomilla.
Muuten ihan rauhallisella mielellä....

Tommix

Lainaus käyttäjältä: konekek - 15.07.16 - klo:15:25
Toinen, miksi ihmeessä autoliikkeillä (vai onko jollain?) ei ole mitään tietojärjestelmää, josta asiakas voisi itse katsoa tilauksen tilanteen. Nyt taitaa toimia niin, että myyjä joutuu käyttämään kahta eri tietojärjestelmää nähdäkseen missä auto menee (ilmeisesti hakee ensimmäisestä jonkun tilausnumeron, jonka syöttää toiseen järjestelmään).
Tätä ominaisuutta on tuskin kellään Skodaa myyvällä liikkeellä. Kun kerran yhden Suomen suurimman Skodamyyntiliikkeen myyjä kertoo ettei tehtaalta saa yleesä edes puhelimitse tietoa autojen valmistusviikoista... Eli ongelma ei ole myyntiliikkeen vaan tehtaan in formaatin puuteen vuoksi.
.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

jukra

Lainaus käyttäjältä: villeton - 19.07.16 - klo:06:01
Skoda Rs 2,0 TDI Combi Tilattu 19 maaliskuuta....
Automyyjälle laitoin s-postia. taas. Tuli automaattinen vastaus, että on lomalla 8 elokuuta asti.
Yhteydenotto maahantuojalle oli tuloksellinen. Auto on tehty viikolla 27 ja matkalla Suomeen.
Ilmeisesti tällä viikolla Hangossa. 5 Kuukautta sanottiin maksimitoimitusajaksi ja pitänee kutinsa.
Odottelen nyt jännityksellä ottaako joku yhteyttä autoliikkeestä, kun auton myynyt henkilö on lomilla.
Muuten ihan rauhallisella mielellä....

Soittelin omalle myyjälle (tai no ei sekään ihan näin helppoa ollut, mutta olkoot se oma tarinansa) ja sain kuulla että auto on Hangossa. Sain myös rekisteritunnuksen samassa puhelussa, eli ilmeisesti auto on todella olemassa :D
Luovutuspäivästä ei uskaltanut vielä sanoa, ainoastaan jotain epämääräisiä lupauksia heinä-elokuun vaihteesta. Täytyy vissiin alkaa ajella autoliikkeen ohi silmät auki.

Tuon puhelun perusteella täytyy kyllä edelleen ihmetellä miten hankalaa tässä maassa on ostaa 40 keur auto. Asunnon jälkeen ihmisen toiseksi suurimpia hankintoja ja palvelu on samaa tasoa kuin ruokakaupassa.


JAK

Lainaus käyttäjältä: jukra - 19.07.16 - klo:15:48
Soittelin omalle myyjälle (tai no ei sekään ihan näin helppoa ollut, mutta olkoot se oma tarinansa) ja sain kuulla että auto on Hangossa. Sain myös rekisteritunnuksen samassa puhelussa, eli ilmeisesti auto on todella olemassa :D
Luovutuspäivästä ei uskaltanut vielä sanoa, ainoastaan jotain epämääräisiä lupauksia heinä-elokuun vaihteesta. Täytyy vissiin alkaa ajella autoliikkeen ohi silmät auki.

Tuon puhelun perusteella täytyy kyllä edelleen ihmetellä miten hankalaa tässä maassa on ostaa 40 keur auto. Asunnon jälkeen ihmisen toiseksi suurimpia hankintoja ja palvelu on samaa tasoa kuin ruokakaupassa.

Olen samaa mieltä automyyjien välinpitämättömyydestä? Meille myi nuori aloitteleva heppu auton lattialta, kahden kuukauden päästä laitoin sen pomolle viestiä, että eikö enää soitella asiakkaalle ja kysytä miten on mennyt. Soitti sitten tunnin päästä. Saman hepun piti selvittää peruutuskameran jälkiasennusta ja ottaa yhteyttä kun tietää. Nyt on mennyt pari kuukautta ainakin, eikä mitään tietoa ole kuulunut. Seuraava auto tulee ostettua eri myyjältä ja kapasta. Yli 40ke auto maksoi, mutta ilmeisesti hittoakaan tarvitse välittää kun nimi on paperissa. Oli vähän heikkoa se ennen luovutusta kysymyksiin vastaaminen.

ukko123

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 15.07.16 - klo:20:40
Mulle tuli tänään helpottava soitto,että auto viime yönä tullut Hankoon ja luovutus sovittiin 21.7.2016.Tilauksesta helmikuusta asti mennyt siis vajaa 5kk  :D
Nyt sitten viimeinen kituviikko menossa ja uuden räsän rattiin pääsee vajaan viikon päästä  8)
Nyt sitten luvatusti sain tänään omani ajettavaksi ja käytettäväksi.Automyyjälle propsit siitä ja hyvästä palvelusta  :D
Katsotaan miten nopeasti pääsen sisään hienouksiin ja opin kaikkia ominaisuuksia käyttämään hyödyksi.
Webastolle tuli oma uusittu kake jossa vain päälle ja pois napit, hyvä niin...
Lisää tarinaa kun kilometrejä tulee enemmän alle 8)

jukra

Alkaa jännitys tiivistyä, maaliskuun puolivälissä tilattu TDI Combi oli ilmestynyt autokaupan pihaan kun kävin vilkuilemassa iltalenkillä. Jotain teippauksia oli vielä pinnassa ja paperit etupenkillä, että varmaan aika tuore tapaus.
Oliskohan ens viikolle luovutus, sopii hyvin kun loma alkaa huomenna. Täytyy nyt vaan pidätellä henkeä ja odottaa myyjältä puhelua ;)

JAK

Entäs jos myyjällä alkaa kanssa loma? :)

villeton

19 maaliskuuta tilattu Rs Combi 2,0 TDI
Auto valmistunut viikolla 27 maahantuojan ilmoituksen mukaan. Ilmeisesti viime viikolla Hangossa. Autoliikkeen
pihaan viimeistään ensi viikolla?
Itse olen lomamtkalla toisella puolen Suomea. Ja joka tapauksessa sen verran matkaa autoliikkeeseen, että
katsomaan en mene. Vaikka mieli tekisi. "oma" automyyjä lomalla 8 elokuuta asti. Näin ilmeisesti on, että
hommat ei hirveästi etene ennen hänen paluutaan sorvin ääreen.
"vanhana" autona alla vm. 2013 Superbi, joten ihan mielellään ajelee silläkin. Halpoja kilometrejä, kun ei tarvitse
enää mitään siihen hankkia. 120 tkm huolto ei enää osu itselle, joten jää sekin 300-400 euroa maksamatta.
Mitään maksimiajomäärää ei kirjattu keväällä papereihin.
Joskus olen käynyt lapissa ja viikon reissulla tullut 4000 km. Automyyjän passiivisuuden takia tekisi mieli
ajaa tosiaan tuo 120 tkm mittariin. Nyt kyllä jää lappi väliin. Kilometrejä tulee vuositasolla noin 30 tkm.
Ja Maaliskuusta tähän hetkeen noin 13 tkm.
luulisi että automyyjillä olisi joku järjestelmällisyys yhteydenpidossa ja jotenkin tuuraisivat toisiaan?
Jos en itse olisi laitellut s-postia, niin ei varmaan olisi mitään tietoa, missä mennään....
Aika paljon rahaa on tässä kiinni, omaa ja rahoitusyhtiön. luulisi olevan pieni vaiva infota
asiakasta tilauksen statuksesta vaikka s-postilla?

jukra

Lainaus käyttäjältä: JAK - 28.07.16 - klo:23:02
Entäs jos myyjällä alkaa kanssa loma? :)

Ei s.tana älä nyt manaa tätä :D

Villeton, mulla on kans vaihdokin mittariin tullut n. 13tkm tässä välissä. Papereihin ei kirjattu mitään ajomäärää, eikä siitä oikeastaan edes puhuttu niin olen ajanut kaikki normaalit omat ja työajot niinkuin olisin muutenkin. Ylimääräisiä en ole pärrännyt,  enkä oikein näe siinä järkeä - polttoaineet siitäkin on maksettava.

Sen verran olen huolta pitänyt että katsastutin auton ja tuulilasin vaihdatin vakuutuksesta kun sain siitä sovittua pienen diilin myyjän kanssa.

jukra

Eilen kävin hakemassa maaliskuun puolivälin tienoilla tilatun Kombi TDI:n. Luovutus meni hyvin, auto oli sellainen kun tilattu, tankki täynnä ja liikkeen fixarit oli vetäneet sovitusti kestovahan pintaan.
Paras yllätys oli kun kaupan päälle tulleet talvirenkaat oli Skodan Hawk orkkis vanteilla ja Nokian kitkoilla.. olisin odottanut edullisempia vanteita kaupanpäällisversiona.
Ainut harmitus tuli säästä, kotiin kun pääsin alkoi sataa ja auto oliki sen jälkeen likainen.

villeton

Eilen kävin hakemassa maaliskuun puolivälin tienoilla tilatun Kombi TDI:n. Luovutus meni hyvin, auto oli sellainen kun tilattu, tankki täynnä ja liikkeen fixarit oli vetäneet sovitusti kestovahan pintaan.
Paras yllätys oli kun kaupan päälle tulleet talvirenkaat oli Skodan Hawk orkkis vanteilla ja Nokian kitkoilla.. olisin odottanut edullisempia vanteita kaupanpäällisversiona.
Ainut harmitus tuli säästä, kotiin kun pääsin alkoi sataa ja auto oliki sen jälkeen likainen

Mulla myös maaliskuun puolivälissä tilattu Combi RS TDI. Auto on sovittu kestovahattavaksi ja tankattuna.
ja Kaupanpäälle tulee renkaat aluilla. Ei ole vielä myyjä  soitellut. Lomilla on maanantaihin asti. Auto on aika
varmasti liikkeen pihassa. Luovutushuoltoa vailla? Eiköhän ala olemaan ihan lähellä uuden "perheenjäsenen" haku
kotiin.........

PaKe

10. Maaliskuuta tilattu Candy White Combi 4x4 on liikkeen pihassa oottelemassa luovutushuoltoa ja extra tummennuksia laseihin.

jetman

Kauanko matka tehtaalta Hankoon kestää ?
Sain juuri myyjältä viestin että RS on matkalla Hankoon ja kun auto on "kunnostuksissa" niin tiedetään tarkempi toimituspäivä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy