RS - mallin toimitusajat

Aloittaja pikateho8T8T, 04.09.13 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.05.16 - klo:17:48

Vielä noista Skoda RS:n toimitusajoista. Olisi hauska tietää, mikä on ollut pisin toimitusaika ilman mitään mokaa.

Itsellä meni 10/2013 tilatussa tasan 7kk

skriko

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 14.05.16 - klo:17:51
Itsellä meni 10/2013 tilatussa tasan 7kk

Minusta ei olisi odottamaan autoa noin kauan. Uuden kun olen ostanut, on lähes aina toimitusaika ollut alle viikko. Lukuun ottamatta niitä kahta pitkähintaista Fordia, jotka ovat menneet tehdastilaukseen ja odotusaika melkein 2 kuukautta.

JiiJii71

Taitaa olla tässä ketjussa jo mainittukin aiemmin, tilaus lokakuu tai marraskuu 2013, käyttöön 6.6.2014.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

skodars

Myöhässä tulee hyvä niin. Lisäsin tilaukseen DCC:n.

ukko123

Mulla helmikuu lopussa vahvistettu tilauspäivä ja toimitusarvio oli juhannuksena auto alla.Nyt tällä viikolla tiedustelin Auto-Aritalta(herttoniemi) mahdollista saapumispäivää ja sain kauhukseni kuulla, että Marraskuu tuotantopäivä!,,Auto oli siis Rs Tdi 184 4x4 DSG mallinen.

Kuulemma systeemit sekaisin tehtaalla eikä Helkama osaa auttaa asiassa >:(
Tuntuu olevan kovassa huudossa nuo 4X4 mallit kun Suomeen ei jouda linjalta tullaa.
Onko muillakin yhtä hankalaa saada tuota mallia allensa???

JAK

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 14.05.16 - klo:22:18
Mulla helmikuu lopussa vahvistettu tilauspäivä ja toimitusarvio oli juhannuksena auto alla.Nyt tällä viikolla tiedustelin Auto-Aritalta(herttoniemi) mahdollista saapumispäivää ja sain kauhukseni kuulla, että Marraskuu tuotantopäivä!,,Auto oli siis Rs Tdi 184 4x4 DSG mallinen.

Kuulemma systeemit sekaisin tehtaalla eikä Helkama osaa auttaa asiassa >:(
Tuntuu olevan kovassa huudossa nuo 4X4 mallit kun Suomeen ei jouda linjalta tullaa.
Onko muillakin yhtä hankalaa saada tuota mallia allensa???

Eikös tuo ole jo kaupan purun paikka? Itse ainakin katselisin jotain muuta ja jättäisin tuollaisen väliin. Vähän sama oli kun Yetiä tilattiin, homma venyi ja venyi, vaadin kaupan purkua ja yllättäen auto löytyikin maahantuojan varastosta. Näin jälkeen päin valitettavasti löytyi.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 14.05.16 - klo:22:18
Mulla helmikuu lopussa vahvistettu tilauspäivä ja toimitusarvio oli juhannuksena auto alla.Nyt tällä viikolla tiedustelin Auto-Aritalta(herttoniemi) mahdollista saapumispäivää ja sain kauhukseni kuulla, että Marraskuu tuotantopäivä!,,Auto oli siis Rs Tdi 184 4x4 DSG mallinen.

Kuulemma systeemit sekaisin tehtaalla eikä Helkama osaa auttaa asiassa >:(
Tuntuu olevan kovassa huudossa nuo 4X4 mallit kun Suomeen ei jouda linjalta tullaa.
Onko muillakin yhtä hankalaa saada tuota mallia allensa???

Aikoinaan kaveri tilasi Scouttia bensana. Luvattiin alle 6kk, niin toimitusaika venyi 8kk ja sanottiin vain, että voi voi. Kaveri perui kaupat.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

PaKe

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 14.05.16 - klo:22:18
Mulla helmikuu lopussa vahvistettu tilauspäivä ja toimitusarvio oli juhannuksena auto alla.Nyt tällä viikolla tiedustelin Auto-Aritalta(herttoniemi) mahdollista saapumispäivää ja sain kauhukseni kuulla, että Marraskuu tuotantopäivä!,,Auto oli siis Rs Tdi 184 4x4 DSG mallinen.

Kuulemma systeemit sekaisin tehtaalla eikä Helkama osaa auttaa asiassa >:(
Tuntuu olevan kovassa huudossa nuo 4X4 mallit kun Suomeen ei jouda linjalta tullaa.
Onko muillakin yhtä hankalaa saada tuota mallia allensa???

Sehän tarkoittaa mulla että saan auton ensi vuonna. Itse kyselin vastaavaa farkkua viimeksi viime viikon perjantaina ja eipä ollut myyjällä tietoa valmistuksesta. Auto tilattu 10.3. Jännää kuulla, jos tosiaan noin pitkään menee, mitä myyjä tuumaa. Kaupat tehdessä sovittiin, että nykyisellä voin ajella n. 20tkm ja uusi tulisi 4-5 kk:ssa. Nyt on tuosta 20tkm:stä ajeltu n. 13tkm.

Jusa.L

Hoh hoijaa... Kävin kysymässä Turun Rintajoupilla diesel dsg farkku RS:n toimitusaikaa, jos alettaisiin keskustelemaan auton vaihdosta...

Eipä tarvinnut jatkaa, kun vähintään 6kk kuulemma menee!

Uskomatonta touhua... Noin vuosi sitten kun olin autoa vaihtamassa, niin oli aika 9kk ja silloinkin käännyin kannoillani.

No ei kuulemma saisi edes rahalla pidempää takuuta Skodaan, eli senkin takia lienee perusteltua kantaa rahat toiseen liikkeeseen!

MsG

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 14.05.16 - klo:22:18
Mulla helmikuu lopussa vahvistettu tilauspäivä ja toimitusarvio oli juhannuksena auto alla.Nyt tällä viikolla tiedustelin Auto-Aritalta(herttoniemi) mahdollista saapumispäivää ja sain kauhukseni kuulla, että Marraskuu tuotantopäivä!,,Auto oli siis Rs Tdi 184 4x4 DSG mallinen.

Kuulemma systeemit sekaisin tehtaalla eikä Helkama osaa auttaa asiassa >:(
Tuntuu olevan kovassa huudossa nuo 4X4 mallit kun Suomeen ei jouda linjalta tullaa.
Onko muillakin yhtä hankalaa saada tuota mallia allensa???

Toi on kyllä uskomatonta. Ettei ole vain joku virhe käynyt nyt jollain kommunikaatiossa? Tutun tuttuja on duunissa sekä Helkaman että tehtaan päässä ja kyllä viesti on ollut se että aivan maksimi on 5-7kk ellei jotain force majeurea ole tapahtunut esimerkiksi jonkun toimittajan suhteen, useimmiten toki nopeammin.

Toki 4x4 mallistossa on ruuhkaa varmasti mutta jos tilanne on tuo niin peruisin kaupat henkilökohtaisesti saman tien.

Elämässä olen myös oppinut että verkostoja kannattaa kasvattaa moneen suuntaan. Saa kummallisesti erinäisiä etuja eri aloilta oli se sitten auton toimitusaikaan/tuotantoslottiin liittyen tai ennakkomyyntiin esim. johonkin uuteen puhelimeen yms.

ukko123

Jep,tuota minäkin kyselin myyjältä joka selitti tuotannon olevan lomilla heinäkuussa(tehdas kiinni :D).Helkama ei ole siis pystynyt vahvistamaan onko auto menossa tuotantoon ennen vai jälkeen lomien joka selittäisin tuonne pitkälle syksyyn ilmoitetun epämäräisen ajan.Kyselin onko mitään vaikutusta kun alkavat kohta tehdä MY2017 linjalla. Vastaukseksi sain siis tuon miten tilaukseni ajoittuu/ehtiin tuotantoon ennen katkosta.
Auto tulee työsuhdeautoksi eli en tiedä miten peruminen käytännössä onnistuisi tehdä?Katsotaan vielä seuraava käsi ja odotetaan jos kortit parenevat  ;D

JAK

Aika huvittava asenne autotehtaalla. Me lähdetään lomille vaikka tilauksia olisi miten paljon. Toi joku tuotanto katkos on hyväksyttävissä jos jotain linjastoa uudistetaan. Mutta ei sitä asiakkaalle kerrota, että me lähdetään lomalle, morjes tyyliin.

keljukossi

Eikö ne lomaile heinäkuun sijaan elokuussa. Loma samaan aikaan, kuin Saksassa kaiken järjen mukaan.

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 15.05.16 - klo:22:07
Auto tulee työsuhdeautoksi eli en tiedä miten peruminen käytännössä onnistuisi tehdä?

Mietiskelin joskus samaa ja ei liene mikään yksinkertainen case. Oletan että tulee leasing-yhtiön kautta. Eli auton tilaajana on silloin se leasing-yhtiö, etkä sinä. Sinä olet vain se käyttäjä sopimuskauden ajan. Näin sen käsitin. Joten mahdollisessa perumistapauksessa on asioitava leasing-yhtiön kanssa, ja heillä on varmaan hyvät disclaimerit viivästyksiä vastaan. Kannattaa varmaan katsoa mitä leasing-papereissa lukee mahdollisesta viivästymisestä.

villeton

Tilaus jätetty 2 kuukautta sitten. Aika hiljaista on ollut automyyjän taholta. Alkuperäine arvio oli 4-5 kuukautta.
Jos lomailevat heinäkuussa tehtaalla, niin sitten elokuun puolivälissä tulisi tuo 5 kuukautta täyteen.
Eli tuotantoviikko ei ole varmistunut. Ja tuotantoviikosta voi laskea vielä päälle 3-6 viikkoa, ennen kuin auton saa hakea liikkeestä. Kyllä tässä syksy alkaa olemaan, kun pääsee Rs-mallin ratin taakse?!
Tdi Combi manuaali 2 litran koneella. Onko näin että neliveto tai automaatti lisää tuskaa eli pidentää toimitusaikaa?
No, koitetaan jaksaa odotella........

PaKe

Mulle on tulossa nelikko RS ja tilaus tehty 10.3. Tänään ilmoitteli myyjä että menisi tuotantoon elokuun alussa (ei vahvistettu). Eli näillä tiedoilla luovutus olisi joskus syyskuun puolessa välissä.

Aqua

Tilattu 19.4 RS Octavia bensa manuaali. Myyjältä tuli eilen tieto, että valmistusviikko 25

skoda rs

Skoda rs tilattu 31.12. Eilen myyjä ilmoitti tänään saa hakea pois ;D

infinity

Lainaus käyttäjältä: infinity - 20.04.16 - klo:10:35
Täällä tehty kaupat vko 53 (RS TSI LB) ja kahdesta eri liikkeestä PK-seudulla sanottiin toimitusajaksi noin 3kk. Tilausvahvistuksen sain viikolla 1. Sen jälkeen hiljaiseloa ja kyselin autosta viikolla 14. Vastaukseksi sain että auto on tuotannossa viikolla 15. Tästä menee kuulemma noin 4 viikkoa että auto on Hangossa ja Hangosta kestää noin 2-3 viikkoa että auto on luovutettavissa. Odottavan aika on todella pitkä..

Maanantaina tuli puhelu että auto olisi Suomessa ja luovutus onnistuisi loppuviikosta. Aikatauluongelmien takia liike vähän tsemppasi ja auto saatiin luovutettua tänään. Nyt on siis ensimmäiset kilometrit takana ja kokonaisuudessaan toimituksessa kesti ~4,5kk.
BMW 530e xDrive

ukko123

Lainaus käyttäjältä: ukko123 - 14.05.16 - klo:22:18
Mulla helmikuu lopussa vahvistettu tilauspäivä ja toimitusarvio oli juhannuksena auto alla.Nyt tällä viikolla tiedustelin Auto-Aritalta(herttoniemi) mahdollista saapumispäivää ja sain kauhukseni kuulla, että Marraskuu tuotantopäivä!,,Auto oli siis Rs Tdi 184 4x4 DSG mallinen.

Kuulemma systeemit sekaisin tehtaalla eikä Helkama osaa auttaa asiassa >:(
Tuntuu olevan kovassa huudossa nuo 4X4 mallit kun Suomeen ei jouda linjalta tullaa.
Onko muillakin yhtä hankalaa saada tuota mallia allensa???

ukko123

Tänään aamulla tuli helpottva viesti sähköpostilla,että Autonne on saanut tuotantopaikan viikolla 24 ja siitä noin 4 viikkoa niin auto on hangossa  ;D
Taitaa kuitenkin tarinalla olla onnellinen loppu heinäkuussä  8)

Candywhite

11.1 tilattu rs 4x4 combi, luovutus 20.5. (nakke nakettaja jarruilla)
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

konekek

combi diesel tilattu 14.4. Tänään tuli puhelu autoliikkeestä, että tuotantoviikoksi varmistunut viikko 25. Luovutus ilmeisesti elokuun puolessa välissä. Odottavan aika on pitkä.

jukra

Sain myyjältä tiedon, että maaliskuun puolivälissä tilattu Combi RS menee tuotantoon heinäkuussa ja luovutus elokussa. Tarkat päivät/viikot vielä ilmeisesti epäselviä (ei ainakaan pystynyt kertomaan). Jotkut saa nopeammin ja jotkut ei, elämän karut kävyt... No onneksi vanha auto toimii :)

U. Turhapuro

Oma RS tilattiin tammikuun viimeisellä viikolla ja luovutus oli perjantaina. Toimitusaika oli kaikenkaikkiaan n. 4,5kk

ukko123

Nyt ollaan loppusuoralla koska helmikuun lopulla tilattu on jo tehty ja tulossa Suomeen.Luovutus tod.näk.heinäkuun puolivälissä   :D

Mikavaan

Huh,
Tammikuun alussa tilattu ja nyt saapunut Suomeen.
Täytyy myöntää  että tulipa uskottua kauppamiestä Tammikuussa, tällöin lupasivat auton 3-4kk toimitusaika, heh... automyyjä on automyyjä :) nyt ei tule edes peli edes 6kk ..

Ei kovin hyviä pisteitä Vantaan Skodalla toimitusaikojen osalta voi antaa. Viikolla 23 auto tuotannossa eikä vieläkään osata sanoa koska auton saa.

No, näillä mennään .. ehkä se sieltä tulee kun oikein odottaa.


Ambis

Hnggg.. Soittelin äsken myyjälle ja sano et oma auto on kyl jo tilattu Skodalta et se on siellä ainakin jonkinlaisessa jonossa.

Ainut hyvä puoli on se jos itellä menee sen 6kk, että auton rekisteröintipäivän saa 2017 puolelle, joka nostaa hitusen auton jälleenmyyntiarvoa sitten joskus, vrt että olis vaikka 12-2016. Tai näin se joku uutinen joskus väitti.

Mut aika laiha lohtu jokatapauksessa :D
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Jarppix

Lainaus käyttäjältä: Jarppix - 05.04.16 - klo:20:43
Tuossa kun lueskeli että "perus" RSiä tullut jopa 3kk toimitusajalla niin rupes jo hymyilyttämään, mutta kysely kauppiaalle tuotti pettymyksen!

Helmikuun puolivälissä tilattu RS TDI Combi manuaali vajaaveto ja arvioitu toimitusaika oli kesäkuulle (- heinäkuulle), mutta tällä hetkellä oli menossa tehtaalla tuotantoon vasta elokuussa. Perus octavian toimituksissakin vissiin ongelmaa...

Piti laittaa avaus viesti foorumille kun auto alla, mutta jatketaan odottelua ja lueskellaan muiden kokemuksia odotellessa.  :-\

Luovutus päivä varmistui 18.7, eli 5kk tasan toimitusaika. Odottavan aika on pitkä, mut nyt rupeaa olemaan jo lähellä!
Skoda Octavia 2.0TDI Combi RS -16
Skoda Octavia 2.0TDI Combi Elegance -09

Peetu

RS TDI farkku manuaali tilattu maaliskuun alussa ja viikon verran jo sillä päässyt ajelemaan. Hieman vajaa 4kk meni siis.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy