Passat B7 yleistä keskustelua

Aloittaja Kennedy, 04.09.13 - klo:08:58

« edellinen - seuraava »

Kökkö

Hemmetti, meni pohjamuovi repeen kuskin puolelta. Täytyy tutkia saisko vielä fiksattua  >:(
On muuten mullaki temppuillu ovi, ei niinku aukea lukosta välillä
Passat B7 2.0 TDI
Volvo V50 1.6D

slarpa

Eipä auttanut mulla tuo aiemmin mainittu lukon vaihto. Vika/ominaisuus uusiutui ja levisi myös apukuskin oveen. Uusi kierros huollossa ja katsotaan josko nyt toimii....
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Smigel

Onko tässä halogeeni ajovalot toteutettu linssillä vaiko heijastimella? Eräässä autoliikkeen passatissa on linssiumpiot sekä passat paketti 1, joka käsittääkseni sisältää xenonit, led-päiväajovalot sekä led- kilvenvalot. Autokauppias kuitenkin sanoi, että autossa EI olisi xenon-ajovaloja?
VAGwhore.

MTa

Suattaapi olla turha kysymys, mutta onko jollakulla käyttöä umpiolle (kääntyvät xenonit) joka säätömoottorivian takia on autosta vaihdettu pois?

Itsellä vaihdettiin siis koko kuskin puolen umpio säätömoottorivian takia, ja ihan mielenkiinnosta otin vanhan umpion mukaan kun ajattelin että voisi joskus katsoa mikä koneistosta on rikki mennyt... Mutta kyllä se nyt näyttää siltä että itse en ihan hetkeen ehdi tuohon hommaan ryhtyä ja tuolla se umpio seisoo turhaan varaston täytteenä.

JMTL

Sarjassamme kummaa ihmettelyä.

Selailin tuossa mobile.de sivuja, ja ihmettelin kun sieltä löytyy aika reippaasti vm.2011-2014 olevia Passatteja R-line varusteilla. Suomesta näitä ei oikein meinaa löytää ollenkaan. Mistä tämä mahtaaa johtua?
Yritin myös selailla hieman mitä kaikkea tuo R-line pitää sisällään, mutta ei oikein tarkkoja speksejä löytnyt. Osaako joku fiksumpi auttaa?  :)
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

MsG

Mihinhän paskaan tuli sormet tungettua kun nyt jopa 450km ajon jälkeen (ostettuna 64000km) jätti Passat länsiväylän varteen. Onneksi sain nilkutettua VW centteriin ja auton heti piuhaan. Vikakoodi antoi syyksi tehojen häviämiseen (ei ota kierroksia yli 3000rpm / ei merkkivaloja mittaristossa) imuputken läppäventtiilin. Korjausarvio 770â,¬ mutta onneksi se menee myyjäliikkeen piikkiin. Omaksi kustannukseksi jää vain sijaisauto.

Mitähän se tulevaisuus tuo tullessaan.

vwmies

#66
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 04.01.16 - klo:14:55
Sarjassamme kummaa ihmettelyä.

Selailin tuossa mobile.de sivuja, ja ihmettelin kun sieltä löytyy aika reippaasti vm.2011-2014 olevia Passatteja R-line varusteilla. Suomesta näitä ei oikein meinaa löytää ollenkaan. Mistä tämä mahtaaa johtua?
Yritin myös selailla hieman mitä kaikkea tuo R-line pitää sisällään, mutta ei oikein tarkkoja speksejä löytnyt. Osaako joku fiksumpi auttaa?  :)

Fiksusta en tiiä mitään  :o, mutta suurin ulkoinen ero on korisarja (maski, etupuskuri lipalla, helmat ja takapuskuri). Monessa autossa näyttäisi olevan ei-tavis
17tm vanteet. Sitten taitaa olla se Rmerkki maskissa ja perässä.  Erikoisväristä (söhkönsininen), erikoisohjuspyörästä tai penkeistä en sano mitiä. Suomeksi: ulkonäköpaketti.  ;)
Yritetään pärjätä.

JMTL

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 04.01.16 - klo:22:12
Fiksusta en tiiä mitään  :o, mutta suurin ulkoinen ero on korisarja (maski, etupuskuri lipalla, helmat ja takapuskuri). Monessa autossa näyttäisi olevan ei-tavis
17tm vanteet. Sitten taitaa olla se Rmerkki maskissa ja perässä.  Erikoisväristä (söhkönsininen), erikoisohjuspyörästä tai penkeistä en sano mitiä. Suomeksi: ulkonäköpaketti.  ;)
Aivan.. Onkos noissa R-lineissä madallettu alusta? Mulla oli ennen 2006 passat sportline ja siinä oli vähän madallettu.
Mutta mistäs johtuu ettei niitä oo hirveesti Suomessa tarjolla?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

vwmies

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 04.01.16 - klo:22:35
Aivan.. Onkos noissa R-lineissä madallettu alusta? Mulla oli ennen 2006 passat sportline ja siinä oli vähän madallettu.
Mutta mistäs johtuu ettei niitä oo hirveesti Suomessa tarjolla?

Saksassa R:n varustevaihtoehtoja näyttäis 2011 - olevan kaikki eli Comfo, Sport ja High. Eli sen on näköjään saanut tilata lisävarusteena.
Syy taitaa olla vain se, että sitä ei ole aikasemmin tarjottu Suomeen maahantuojan kautta. Alusta on Sportissa -15mm ja sen on saanut tilata kaikkiin paitsi BlueMotion säästömalleihin, joissa on jo ollut edessä 12mm ja takana 10mm (?).
Yritetään pärjätä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: MsG - 04.01.16 - klo:21:46
Mihinhän paskaan tuli sormet tungettua kun nyt jopa 450km ajon jälkeen (ostettuna 64000km) jätti Passat länsiväylän varteen. Onneksi sain nilkutettua VW centteriin ja auton heti piuhaan. Vikakoodi antoi syyksi tehojen häviämiseen (ei ota kierroksia yli 3000rpm / ei merkkivaloja mittaristossa) imuputken läppäventtiilin. Korjausarvio 770â,¬ mutta onneksi se menee myyjäliikkeen piikkiin. Omaksi kustannukseksi jää vain sijaisauto.

Mitähän se tulevaisuus tuo tullessaan.

Diesel? Kenties jäätymisongelmaa kun imuputki osallisena.
Itse laittaisin tuossa tilanteessa nyt viimeistään viimasuojan paikalleen, auttaa muutenkin konetta pitämään lämpönsä todella paljon paremmin.

Oma ex-CC rupesi vilkuttamaan ekana talvena kesken ajon moottorikuvaa. Viimasuojan laitoin sen suuremmin asiaa tutkimatta eikä sen jälkeen mitään ongelmia talvella.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

MsG

1.4 TSI (160hp)

En tiedä mistä lie kyse. Katsotaan jos tänään saisi pajalta takaisin. Kannattaako viimasuoja laittaa nyt ylä vai alaritilöihin ?

Arcca

Näillä keleillä voi laittaa molempiin, mutta itsellä oli alempi ummessa. Tosin sinulla on bensakone, se ei liene niin allerginen kylmälle. Ehkäpä kannattaa pajalta kysästä oliko ongelmaan kylmyys mahdollinen syypää.

Oli minulla kyllä 1.2TSI Yetissäkin viimasuoja alaritilässä kun se lämpeni niin huonosti.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

MsG

Help!

Soittimessa on jotain häikkää. Kun vaihdan radiokanavaa / radiosta mediaan tai naviin niin kaikkien kanavien volyymi laskee todella paljon vaikka volume on edelleenkin esim. 8 tasolla. Samoin navin ääniopastus on poissa vaikka pitäisi olla level 10. Samoin ääntä ei kuulu jos toistaa BT:llä musiikkia tai yrittää soittaa, vastaanottaja kyllä kuulee minun ääneni.. Jos käynnistää auton niin päällä ollut radio on normaali volyymilla mutta jos taas vaihtaa kanavaa niin hiljenee. Kaikki muu mykkinä.

Kokemuksia missä vikaa? Nollasin jo tehdasasetukset, ei vaikutusta.

Bonneville

Onko kukaan vertaillut B7 Passattia uusimpaan Ocuun? Koko, laatu, hiljaisuus, penkit?
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

htm

Mitäs kaikkea pitäisi ymmärtää katsoa, jos on tällaista B7:aa alle 150 tkm ajettuna etsimässä? Kiikarissa 2,0 tdi manuaalina, 103 ja 125 kW kumpikin käyvät. Näistä 2010-luvun VAGeista ei ole kovin selvää käsitystä, niin pitää kysellä tyhmiä.

Hyvin preferoituja ominaisuuksia ovat xenonit, webaston ajastusmahdollisuus tai kaukosäädin ja navi. Tumma ja helppohoitoinen sisusta olisi myös tosi kiva. Taitaa olla niin, että järjestään kaikissa B7:issa on automaatti-ilmastointi?

Kysymyksiä:
- Onko kaikissa Suomi-autoissa webasto ajonaikaista lisälämmitystä varten?
- Kaukosäätimen jälkiasennuksen hinta lienee mallia kallis, eli 500-600 e?
- Navin karttapäivitykset? Miten ja mihin hintaan näissä?
- Onko erityisiä ruostepaikkoja? 3C:t näyttävät ruostuvan ovien alalaidoista ainakin.
- Mitä riesoja näissä 2-litraisissa CR-koneissa on odotettavissa?

VWCC

Moro!

-13 vuoden Cc:hen oon katsellut uusia vanteita alkuperäisien 18" Lakevillejen tilalle. Silmään osui yhdet 19" VW tornadot, mutta niiden ET luku vähän mietityttää kun ovat ET48. Noiden orkkiksien ET tais olla 42. Onko tollaselle erolla mitään vaikutusta asennuksen suhteen eli ottavatko kiinni kun hieman enemmän sisäänpäin menevät?

Kun ei viitsis levikepalojen kanssa alkaa heti puljaamaan.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: htm - 24.03.16 - klo:08:05
Mitäs kaikkea pitäisi ymmärtää katsoa, jos on tällaista B7:aa alle 150 tkm ajettuna etsimässä? Kiikarissa 2,0 tdi manuaalina, 103 ja 125 kW kumpikin käyvät. Näistä 2010-luvun VAGeista ei ole kovin selvää käsitystä, niin pitää kysellä tyhmiä.

Hyvin preferoituja ominaisuuksia ovat xenonit, webaston ajastusmahdollisuus tai kaukosäädin ja navi. Tumma ja helppohoitoinen sisusta olisi myös tosi kiva. Taitaa olla niin, että järjestään kaikissa B7:issa on automaatti-ilmastointi?

Kysymyksiä:
- Onko kaikissa Suomi-autoissa webasto ajonaikaista lisälämmitystä varten?
- Kaukosäätimen jälkiasennuksen hinta lienee mallia kallis, eli 500-600 e?
- Navin karttapäivitykset? Miten ja mihin hintaan näissä?
- Onko erityisiä ruostepaikkoja? 3C:t näyttävät ruostuvan ovien alalaidoista ainakin.
- Mitä riesoja näissä 2-litraisissa CR-koneissa on odotettavissa?

Automaagi ilmastointi löytyy kaikista vakiona. Xenonit löytyvät yleensä valopaketillisista (Paketti 1 ?) autoista.
Webastoa ei ole kaikissa, mutta aika moni aikaisemmalla VAG disukalla ajanut on ruksinut sen - ettei tarvitse hytistä autossaan.
Tehdastilausweban mukana tuli myös kaukosäädin (dongi), sen olemassaolo kannattaa tarkistaa.
Orkkis navin päivityslevy maksaa marmorilla jtn. 300â,¬, mutta noita saa netistä halvemmallakin.
B7 ruosteista ei kait vielä ole kuulunut mitään erityistä, ovet ja luukut kannattaa aina vilkaista sekä mahdolliset helman kolhut.
CR kone on aika luotettavan maineessa, vanhemmissa pumppiskoneissa on omat juttunsa. Siirtopumppu voi olla vikakohde.

Näitä on aika mukavasti tarjolla, mm. vapautuneita liisareita joten on varaa valitakin. Monessa liisarissa voi vielä tulla 12kk vaihtoautotakuukin kaupan päälle. Itse ostaisin ehdottomasti huolletun ja sen vähemmän ajetun yksilön.
Yritetään pärjätä.

MsG

Mitä 75.000km huoltoon kuuluu?

Paljonko porukalla huolto maksanut?

Petri M

Lainaus käyttäjältä: MsG - 07.06.16 - klo:23:31
Mitä 75.000km huoltoon kuuluu?

Paljonko porukalla huolto maksanut?

Tavallaan ei 75tkm huoltoa ole olemassakaan..
Eli riippuu mitä ja milloin viimeksi on huollettu.
Longlife huoltovälillä huoltoväli käytännössä on 30tkm/2 vuotta.
Eli jos 60tkm kohdalla on isohuolto tehty, nyt olisi lähinnä öljynvaihto.
Monet vaihtaa öljyt 15tkm välein vaikka ei periaatteessa ole "pakko"
Onko mittaristo ilmoitellut huollon tarpeesta?

Huollon hintakin riippuu paljon paikkakunnasta. Ylivieskassa Antti-Roikolla
pikkuhuolto n.230 ja isompi noin 350 euroa.
Vantaalla noihin saa laittaa +100â,¬

Kannattaa ottaa huoltokirja mukaan ja käydä huollossa kyselemässä mitä tarvis tehdä.

LazzeL

Tervehdys! Tuli hankittua B7 passatti vm. 2011 2.0TDi koneella ja ajattelin öljynvaihdon suorittaa, kun huoltokirjan mukaan alkaa 15tkm olevan edellisestä vaihdosta. Mitäs öljyä tähän nyt suositeltiin (tehtaalla ilmeisesti Castrolit?) ja oliko määrä 4-5L?

Kesällä tuon voisi varmaan itsekkin suorittaa, mutta nyt ei huvita lähteä lumihankeen makoileen, joten pitänee viedä johonkin vaihdettavaksi :D

Horleyy

Noniin tuli ostettua 150k ajettu passatti muutama viikko sitten. Nyt kuitenkin on liikkellelähtiessä ykkösvaihteella alkanut kuulua sellasta vinkunaa/rutinaa. Tämä kuuluu vain paikaltaan lähtiessä ja jos hiljentää liikkeellelähdön jälkeen melkein pysähdyksiin ei ääntä enään kuulu. Kakkoselta kolmoselle vaihtaessa kuuluu vielä ihan pieni vinkaisu. Vaihteet pelaa aivan mainiosti eli ei tunnu että luistaisi ja ääni on pikemminkin sen kuuloinen että jarrut laahaisivat mutta en nyt oikein usko. Autona siis vm.13 1.6tdi bluemotion ja seitsemänlovinen dsg

MTa

Tipautin takapuskurin 2.0TDI farkusta luukun ja puskurin maalausta varten. Samalla noteerasin että kuskin puolella on mahdollisesti osuttu joskus jonnekin niin että pohjamuovi on (ehkä) repeytynyt ja pari ruuviakin puuttui. Nyt ei oikein tiedä että miltä tuon kuuluisi näyttää ja että mitä puuttuu vai puuttuuko mitään. Olisiko jollain mahdollisesti kuvaa siitä miltä tuo viimeisen vaimentimen ympäristön kuuluisi näyttää?

harrastaja7238

Moro.

Onkos ne moottoriongelmat saatu jo poistettua 1.4 TSI, 118 kw, Multifuel DSG mallista. ( kilometrejä jo 200000 takana )
B7 moottori lienee, rekisteröity 7/2014
Tuommonen vaan odottaa ostopäätöstä mutta tietäen nuo vanhempien mallit haasteet niin vähän jarruttaa.
POLONEN, 1.6 / 55 kw / 1998

musscle

Olen hakenut ulkomaalaisia foorumeita myöten tietoa seuraavanlaisesta ongelmasta:

Vm. 2011 b7 passat 1.6 tdi manuaali, ajettu 170tkm

Ongelmana on luonnottoman tuntuinen äänetön pehmeä tärähdys /, tömahdys kun siirtyy vedottomasta tilanteesta veto päälle. 80 kmh vauhdista vitosella kun nopeasti survaisee moottorijarrutuksesta kaasua niin tärähdys tulee ikään kuin kolme kertaa vaimentuen joka kerralla. Moottorin tuenta tulee pintalöysältä.
Missä vika? Vein korjaamolle ja tarkistivat moottorin kiinnitykset mutta sanoivat että ne on kunnossa.

Jossain voimansiirrossa on löysää, ei auto kuulu tuollainen olla. Ei 400tkm ajettu vanha b6 passattikaan ollut.

Normanton

Tuon tyylistä oli joskus VW Polossa itselläni ja silloin kyseessä oli nimenomaan moottorintukikumit, mutta jos ne on kerran tarkistettu niin ei varmaan ole siitä sitten kyse.

Voisiko olla kaksoismassa tiensäpäässä? Ihan arvauksella heitin, mutta siellähän sitä "löysää" on helpoiten voimansiirronkomponenteista.

VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

musscle

Tuossa on kuulemma kiinteä vauhtipyörä ja joku epäili et juuri se tekisj tuota. Minä en voi sitä millään uskoa.

Sokka

Lainaus käyttäjältä: musscle - 12.11.18 - klo:11:02
Tuossa on kuulemma kiinteä vauhtipyörä ja joku epäili et juuri se tekisj tuota. Minä en voi sitä millään uskoa.
Minäkin olen kuullut huhuja että olisi kaksoismassa, sekä toisaalta että olisi kiinteä. Myös esim. autodoc myy kytkinpaketteja tähän B7 1.6 CAYC:iin sekä kiinteällä että kaksoismassalla.

Näkeekö vauhtipyörän tyyppiä mistään muualta kuin marmorin tietokoneelta (tai purkamalla)?

musscle

Sopiiko nämä vanteet b7 passatiin 1.6 tdi?
Ostin tuollaiset mutta sitten selvisi että ovat ollet 2015 passat alltrackissa. Eli koko on aika paljon isompi. Mahtuvat kääntymään ääriasennossa mutta ottaako isossa töyssyssä lokariin kiinni?






musscle

Kyseessä siis 225/50 r17 rengaskoko.

vwmies

Voi hyvinkin ottaa vauhdissa heitoissa kiinni, Passatin koko on 235/45R17. Keulahan on pehmeä ja sisäänjousto suuri. En itse ajaisi.
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy