Polo 1.4 TDI 59 KW United -09

Aloittaja Erkka, 30.11.09 - klo:10:18

« edellinen - seuraava »

Montako tähteä annat Poloiselle? (1 turhake - 5 loistava)

*
**
***
****
*****

Erkka

Reksteröity 15.7.2009.

Väri: Candy-valkoinen

Cool & Sound I: Puoliautomaattinen ilmastointilaite
Climatic Radiojärjestelmä RCD200
Kaukosäätöinen keskuslukitus
Vakionopeudensäädin
Lohkolämmitin / sisäpistoke

Ulkopuoliset varusteet :
korinväriset kylkisuojalistat
korinväriset ovenkahvat
korinväriset puskurit ja suojalistat
peileihin integroidut sivuvilkut ja korinväriset ulkopeilinkotelot
takasivulasit ja takalasi tummennettu
teräsvanteet 5Jx14 renkaat 165/70 R 14
vihreät lämpöä eristävät sävylasit

Sisäpuoliset varusteet :
istuimissa "Surprise"-erikoisverhoilu
nahkaverhoiltu ohjauspyörä kromikoristeella
nahkaverhoiltu vaihdetangonnuppi ja käsijarrunkahva

Lisäksi:
15.8.09 rosteripolkimet
17.8.09 talvirenkaat/nastat Kleber kabnor 175/65 14
9.11.09 ScanGauge monitoimimittari (ajotietokone)

Kuvat editoitu alkupaeräiseen kuosiin.





VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Sean80


Erkka

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pekka T


Auto on hieno, mutta mitä kuville on tapahtunut ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

RTWteam

Joo, samaa asiaa jo pohdittiin tuolla Kävinpä ajelemassa ja otinpa muutaman kuvan.... osiossa.. Liekkö Erkka ite kikkaillu vai...

Erkka

Kuvat editoitu alkuperäiseen kuosiin, heh.  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Reneto

Autohan on nätti kuin mikä. Eikö se vähän kaipaa vaikkapa 15" aluja alle..?  ;)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Quality

Ainakaan ulkonäön puolesta ei ole mennyt väärään osoitteeseen Vuoden Auto -titteli  :). Ja sikäli kuin  HS:n T. Turkulan arviot perustuivat auton ulkoiseen olemukseen, hänkin oli oikeassa - tällä kertaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.04.10 - klo:17:11
Ainakaan ulkonäön puolesta ei ole mennyt väärään osoitteeseen Vuoden Auto -titteli  :).

Vuoden Auto-tittelihän meni uusimmalle Pololle, vai onko tämänkin mallinen Polo voittanut kyseisen tittelin joskus? Mutta ihan hieno auto silti.

tn62634

Hienohan se on kun on puhdas. :) Ulkonäköä tosin voisi päivittää vaikka alustasarjalla ja 16"-17" vanteilla.

Tosin tehtaan urheilualustallakin jää hieman ylös, mutta pärjää vielä tilanteessa kuin tilanteessa:
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=4999

Erkka

Kyllä tuo alustasarjaa ja aluvanteita kaipaa. Kummasti saisi noilla kohennettua Poloa tyylikkäämppään ja sporttisempaan suuntaan. Laitetaan mietintämyssyn alle muhimaan.

tn62634 Hyvin istuu Polon alle aluvanteet linkittämässäsi kuvassa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 19.04.10 - klo:18:21
Kyllä tuo alustasarjaa ja aluvanteita kaipaa. Kummasti saisi noilla kohennettua Poloa tyylikkäämppään ja sporttisempaan suuntaan. Laitetaan mietintämyssyn alle muhimaan.

tn62634 Hyvin istuu Polon alle aluvanteet linkittämässäsi kuvassa.

Nuo kuvan vanteet on yhä ylimääräisenä itselläni. Niillä ja 205/40/R17-rengastuksella sekä tehtaan urheilualustalla 9N3 Polo meni kyllä mutkan kuin mutkan melkoisella nopeudella. Esim. eräällä mutkaisella metsäasfalttitaipaleella yhtä Volvo V70 D5 -kuskia selvästi potutti, kun ei pysynyt perässä. Oli pakko sitten ohittaa myöhemmin, kun siihen kykeni... :)

Erkka

#12
Tälläiset 18" Mitot sekä Eibachin Sportline-jouset voisi sopia meikäläisen Poloon. Mitäs mieltä arvon forumilaiset?

Kuvat kopioutu ffp forumilta.

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RoccoScientist

Voisihan tuo ihan kivalta pikkusportilta noilla näyttää. Jarrusatulat vain huutaisivat maalausta noilla vanteilla. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pekka T


Tuo 18" on vaan liian suuri vannekoko Poloon, renkaan koko olisi silloin 205/35 R18. Tälläinen rengas on erittäin matala ( 73 mm) ja kova, taitaa olla myös aika harvinainen koko. Paljon parempi vaihtoehto olisi 205/40 R17, mistä löytyy myös hyvin vaihtoehtoja.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Erkka

Pekka T, kiitos vinkistä. Täytyy alkaa suunnittelemaan antamasi ohjeiden mukaan rengastusta.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Kale

Eikös Erkalla ollut ikää jo jonkun verran joten aika reippaalta madallukselta kuullostaa tuo -50mm herrasmiehelle. Itse laittaisin vain pro-kitin (-30mm) tai jopa pro-systemin samalla kertaa.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 04.05.10 - klo:16:58
Paljon parempi vaihtoehto olisi 205/40 R17

Kannatan!

Lainaus käyttäjältä: Kale - 04.05.10 - klo:17:43
Itse laittaisin Pro-systemin samalla kertaa.

Kannatan!

Hitsi ku en ehtiny nähä niitä "pila"kuvia silloin...  :(
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Erkka

Kiitti hyvistä vinkeistä. Otanpa onkeeni. Ei ole tarkoitus Polosta mitään katujyrää tehdä, vaan sopivasti madallusta, ajonautinnon siitä kärsimättä. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Sean80

Joo, 17" on tarpeeksi Poloon. Muutenkin sellainen kompromissikoko - ainakin omassa kulkineessa. :) Mutta ulkonäköä saa niilläkin riittävästi.

Arcca

Ei perhana...
minä laittaisin Poloon maksimissaan 16" ja 205/45, on niissäkin mataluutta ihan tarpeeksi.
Eiköhän noillakin saa jo jyrinää, kulutuksen nousua ja melua ihan tarpeeksi esille kerran niitä ollaan hakusessa  ;).
Näkyy olevan muutenkin Euromasterin hakukoneella ärjyin rengasversio tuohon autoon.





VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Erkka

Juhannuksena Polon mittariin kertyi 20000 km lukema. Heinäkuun 15 päivä vietetään kulkineen 1-vuotis synttäreitä. Ajaminen ollut yhtä juhlaa. Ainoa pieni vika oli talvella, kun takaluukku ei meinannut mennä kunnolla kiinni kovilla pakkasilla. Lämpötilan noustessa tuokin huoli kaikkosi sen siliän tien. Taitaa olla pientä säätöä vailla. Katsotaan 30000 km huollossa  tulevana syksynä, jospa saisivat asetukset kohdilleen.

Öljyä olen lisännyt koneeseen 0.5 l. Keskikulutus on kaikenkaikkiaan 4.88 l. Kilometrit ovat kertyneet 80% maantie- ja loput 20% kaupunkipyöritystä. Tehtaan lupaama 4.6 l keskikulutus on tuossa kinthaalla. Eli vajaan kahden desin päässä. ;)

Ajo-ominaisuuksiin olen edelleen tyytyväinen. Poloa ajaessa tulee tunne, kuin isompaakin kulkinetta ajaisi. Hyvin vakaa kaikilla nopeuksilla. Eikä tuulensuhinatkaan ole vaivanneet. Neste-lohkolämmitin sekä sisätilanlämmitin ovat huolehtineet siitä, että alkulämpötila hytissä liikkeelle lähtiessä on ollut riittävä, eli hyvin on Polo pärjännyt myös talvipakkasilla ajaessa.

Toivotaan, että Polo täyttää meikäläisen odotukset myös tulevina vuosina.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tn62634

Oletko laskeskellut tuleeko diesel edullisemmaksi kuin bensa omalla ajomäärälläsi?

Erkka

#23
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 29.06.10 - klo:09:35
Oletko laskeskellut tuleeko diesel edullisemmaksi kuin bensa omalla ajomäärälläsi?

Enpä ole vielä laskenut. Autoverot yhteensä 415 â,¬ vuosi. Kilometrejä kertyy vuodessa sellaiset 22000. Dieselin hinta vaihtelee 1.129-1.159 euron välillä. Eli keskiverto noin 1.140 euroa. Tuosta pitäisi alkaa laskemaan kannattaako tänä päivänä meikäläisen ajella dieselillä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pekka T


Erkka, mitenkäs ne tuunaus suunnitelmat? Ovatko vielä harkinnassa?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Taky

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 29.06.10 - klo:10:55
Dieselin hinta vaihtelee 1.129-1.59 euron välillä.

Jesses, 1,59â,¬/L!
Missä sen hintaista dieseliä tankataan?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.06.10 - klo:11:26
Erkka, mitenkäs ne tuunaus suunnitelmat? Ovatko vielä harkinnassa?

Tuunaussuunnitelmat ovat suunnitteluasteella edelleen. Ajellaan vielä tällä "pappamallilla". Olen ollut kovin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin, etten ole tohtinut rengastusta lähteä alkuperäisestä muuttamaan, enkä alustaan niin ikään koskemaan. Näillä mennään, nam. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Taky - 29.06.10 - klo:11:29
Jesses, 1,59â,¬/L!
Missä sen hintaista dieseliä tankataan?

Oho, oli ykkönen jäänyt välistä pois. Korjasin virheen, heh.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 29.06.10 - klo:10:55
Enpä ole vielä laskenut. Autoverot yhteensä 415 â,¬ vuosi. Kilometrejä kertyy vuodessa sellaiset 22000. Dieselin hinta vaihtelee 1.129-1.159 euron välillä. Eli keskiverto noin 1.140 euroa. Tuosta pitäisi alkaa laskemaan kannattaako tänä päivänä meikäläisen ajella dieselillä.

Autoliiton nettisivuilla on ihan käyvät bensiini-diesel- ja Kustannuslaskuri, joilla voi hieman hakea suuntaa kannattaaka rahassa mitattuna ajaa bensini- vai dieselautolla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Erkka

#29
Polo TDI 59KW -09 omamassa 1650 kg, 22000 km/vuosi, kulutus 4.8 L/100 km, vertaus vastaavaan bensa Poloon joka kuluttaa 6 L/100 km, kertyy vuodessa +295,74 euroa. 2.3.2011 alkaen +309,62.

Dieselin hinta laskettu 1.130 â,¬
Bensiinin hinta laskettu 1.470 â,¬
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy