DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
225 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
98 (8.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1195

hlankine


t0mpppa

Aiemmin tulikin kirjoteltua oman auton kytkimen vaihto hommista. Nyt on uusi dsg kytkinpaketti vaihdettu Jyväskylän autotarvikkeella ja onhan se täysin eri auto uudella kytkimellä! Kyseessä siis 13vm 1.8tsi dsg seat leon fr 95tkm ajettu. Itselle jäi maksettavaa koko hommasta 590e. Vaihdossa huomasivat megatroniikan liittimessä hapettumaa.. Kaikki kuitenkin toimii ja hapettumat putsattiin eikä liittimissä ollut havaittavaa vauriota hapettuman lisäksi. Onko muilla ollut vastaavaa??

KumiKeijo

Lainaus käyttäjältä: hlankine - 31.05.18 - klo:21:46
Nyt takaisin ajaessa tuntui hieman helpottaneen pahin nykiminen...

Tuo uudelleensopeutus ei kuulosta kovin pahalta työltä? Minkälainen urakka se on VCDS:llä?

Sopeutelkaa pojat vaan DSG-kytkimiänne. Nykyään ajelen luotettavalla ja mukavalla Toyotan momentinmuunnin-CVT-vaihteistolla. Vanhasta DSG-TSI-romustani hajosi mekatroniikka ja kytkimet ja öljyä kului reippaasti.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 02.06.18 - klo:23:59
Sopeutelkaa pojat vaan DSG-kytkimiänne. Nykyään ajelen luotettavalla ja mukavalla Toyotan momentinmuunnin-CVT-vaihteistolla. Vanhasta DSG-TSI-romustani hajosi mekatroniikka ja kytkimet ja öljyä kului reippaasti.

On aina mukava kuulla kun joku tykkää epäergonomisesta muoviohjaamosta niin paljon että päätyy tänne mainostamaan sitä  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jarkko_h

#2074
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 03.06.18 - klo:00:12
On aina mukava kuulla kun joku tykkää epäergonomisesta muoviohjaamosta niin paljon että päätyy tänne mainostamaan sitä  ;D

Onhan nuo Toyotat epäergonomisia vioista stressaantuneille niskajäykkäisille vag -kuskeille. 20 vuotta vaggineita takana ja hyvin todennäköisesti vaihtuu konserni. Dsg on surkea ja monimutkainen härpäke. Se ei  muutu hyväksi vaikka ohjaamo päälystettäisiin kokonaan nahalla.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.06.18 - klo:00:29
Onhan nuo Toyotat epäergonomisia vioista stressaantuneille niskajäykkäisille vag -kuskeille. 20 vuotta vaggineita takana ja hyvin todennäköisesti vaihtuu konserni. Dsg on surkea ja monimutkainen härpäke. Se ei  muutu hyväksi vaikka ohjaamo päälystettäisiin kokonaan nahalla.

On totta, että nahkapenkki ei tee autosta luotettavaa. Tosin luotettavuus ei tee autosta myöskään mukavaa ajettavaa. Itse otan ennemmin vastaan pari suurempaa vitutusta auton yhteisen taipaleen aikana kuin pienen vitutuksen jokaisella starttauksella. Nimimerkillä kilometrejä tulee kuitenkin reiluisti.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Iero

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 02.06.18 - klo:23:59
Sopeutelkaa pojat vaan DSG-kytkimiänne. Nykyään ajelen luotettavalla ja mukavalla Toyotan momentinmuunnin-CVT-vaihteistolla. Vanhasta DSG-TSI-romustani hajosi mekatroniikka ja kytkimet ja öljyä kului reippaasti.
Samoin täällä - kyllästyin DSG:n kummallisuuksiin parissa vuodessa.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

OctyRO

Mitä nyt toyotan ja subarun cvt vaihteistoihin ole tutustunut niin tappavat kyllä ajamisen ilon. Toisaalta toyotalla ajaa pääosin eläkeläiset niin eipä ne iloa varmaan muutenkaan saa.  Varmasti kestävät koko auton elinkaaren. Makuasioita toki. Jos auton on vain bussin korvaaja niin otase luotettavin. Dsg tä en lähde puolustelemaan.  Ei ole tarkoitus ajaa autolla 150tkm enempää joten aivan sama toimiiko sitten 300tkm kohdalla.

jarkko_h

#2078
Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 03.06.18 - klo:12:43
Mitä nyt toyotan ja subarun cvt vaihteistoihin ole tutustunut niin tappavat kyllä ajamisen ilon. Toisaalta toyotalla ajaa pääosin eläkeläiset niin eipä ne iloa varmaan muutenkaan saa.  Varmasti kestävät koko auton elinkaaren. Makuasioita toki. Jos auton on vain bussin korvaaja niin otase luotettavin. Dsg tä en lähde puolustelemaan.  Ei ole tarkoitus ajaa autolla 150tkm enempää joten aivan sama toimiiko sitten 300tkm kohdalla.

Makuaasioita. Mitä olen isompimoottorisia cvt:tä ja ecvt.ajanut ( Lexus, Rav4, Outback), niin kyllä CVT tuo nimenomaan ajamisen ilon. Mopomoottorien kanssa CVT ei sovi yhteen. Seurauksena on kuminauha.  DSG tappaa kaiken ilon ja itku pääsee viimeistään usein pysähtyvässä  kaupunkiajossa ja raivari tulee jos dsgn kanssa on unohtunut start stop päälle. Cvt lipuu eleettömästi ja toimii jouhevasti jopa start stopin kanssa. Kaupunkiajo isomoottorisella eCVT/CVT autolla on juhlaa. Myös ajo peräkärryn kanssa mäkisessä maastossa nautinto ja tarkka peruutus peräkoukkuun onnistuu millintarkasti.

DSG on hyvä tilanteissa, joissa ei tarvise muuttaa vaihteita. Eli mäettömässä maastossa matka-ajossa. Sopii myös rata-autoihin ja aamisviiksirevittelyyn.


Uti

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.06.18 - klo:15:39
Makuaasioita. Mitä olen isompimoottorisia cvt:tä ja ecvt.ajanut ( Lexus, Rav4, Outback), niin kyllä CVT tuo nimenomaan ajamisen ilon. Mopomoottorien kanssa CVT ei sovi yhteen. Seurauksena on kuminauha.  DSG tappaa kaiken ilon ja itku pääsee viimeistään usein pysähtyvässä  kaupunkiajossa ja raivari tulee jos dsgn kanssa on unohtunut start stop päälle. Cvt lipuu eleettömästi ja.toimii jouhevasti jopa start stopin kanssa. Kaupunkiajo isomoottorisella eCVT/CVT autolla on juhlaa. Myös tarkka peruutus peräkoukkuun onnistuu millintarkasti.

DSG on hyvä tilanteissa, joissa ei tarvise muuttaa vaihteita. Eli tasaisessa.maastossa matka-ajossa. Sopii myös rata-autoihin ja aamisviiksirevittelyyn.
Itselläni on ollut DSG/S-Tronic (kuiva 7) kahdessa uudessa Audissa yhteensä n. 12 kk. Oman kokemukseni mukaan ko. vaihteiston toiminta ei ole makuasia ruuhka-ajossa, peruutus-tilanteissa sekä kaikissa auton kulkusuunnan muutoksissa eteen-taakse mukaan lukien liikennevalolähdöt start/stop-automatiikalla.
Se on absoluuttisesti epäkelpo.
Uti

redcloud

Lainaus käyttäjältä: Uti - 03.06.18 - klo:15:47
Itselläni on ollut DSG/S-Tronic (kuiva 7) kahdessa uudessa Audissa yhteensä n. 12 kk. Oman kokemukseni mukaan ko. vaihteiston toiminta ei ole makuasia ruuhka-ajossa, peruutus-tilanteissa sekä kaikissa auton kulkusuunnan muutoksissa eteen-taakse mukaan lukien liikennevalolähdöt start/stop-automatiikalla.
Se on absoluuttisesti epäkelpo.
Uti

CVT:stä tulin juuri DSG-maailmaan. DSG häviää ~kaikessa ja en ymmärrä miksi VAG ei vaan luovu ko. tekniikasta. Ne jotka pitää DSG:tä edes hyvänä automaattina, ei ole muilla varmaankaan ajanut..

T:25tkm DSG7 ja ravistaa vaihdoissa

tsi1490

Välillä ihmettelen, ovatko kaikki kommentoijat oikeasti koskaan ajaneet DSG:llä. Uuden Octavian DSG ei nyi eikä täristä vaihdoissa. Myös suunnanvaihdot eteen/taakse sujuvat ilman mitään ongelmia tai viiveitä. Pakki ja ykkönen ovat eri kytkimen takana eli mitään vaihteita ei edes vaihdeta esimerkiksi vekslattaessa ahtaassa paikassa.

Jipe

Itsellä oli golf vm2011 dsg laatikolla ja joskus se täristi valoista lähdettäessä mutta tosi harvoin se sitä teki. Parkkihallin jyrkässä rampissa se vaihtoi ykköseltä kakkoselle liian aikaisin jolloin nykäisi ja kolahti laatikossa, ajelin rampit sen jälkeen manuaalimoodilla ettei laatikon tarvitse arpoa vaihdetta jyrkässä rampissa. Muuten auto oli kyllä todella hyvä ajettava ja dsg nopea vaihdoissaan. 92tkm oli mittarissa kun auto lähti vaihtoon eikä siinä mitään vikoja ollut minun omistusaikana.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 03.06.18 - klo:18:01
Välillä ihmettelen, ovatko kaikki kommentoijat oikeasti koskaan ajaneet DSG:llä. Uuden Octavian DSG ei nyi eikä täristä vaihdoissa. Myös suunnanvaihdot eteen/taakse sujuvat ilman mitään ongelmia tai viiveitä. Pakki ja ykkönen ovat eri kytkimen takana eli mitään vaihteita ei edes vaihdeta esimerkiksi vekslattaessa ahtaassa paikassa.

Niin varmaan eri kytkimellä pakki ja ykkönen entäs, kun lähtee loivassa alam. 2-vaiheella 7dsg.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Uti

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 03.06.18 - klo:18:01
Välillä ihmettelen, ovatko kaikki kommentoijat oikeasti koskaan ajaneet DSG:llä. Uuden Octavian DSG ei nyi eikä täristä vaihdoissa. Myös suunnanvaihdot eteen/taakse sujuvat ilman mitään ongelmia tai viiveitä. Pakki ja ykkönen ovat eri kytkimen takana eli mitään vaihteita ei edes vaihdeta esimerkiksi vekslattaessa ahtaassa paikassa.
Itse puhuin 2011 ja 2015 valmistetuista Audin 7-vaihteisista kuivista vaihteistoista ja itse olen niillä ajanut. Jännittävintä oli pysäköidä auto jyrkähköön mäkeen kahden auton väliin ja yrittää estää dsg-autoni joko valumasta takana olevaan tai syöksähtämästä edessä olevaan. Nythän asiat voivat olla ihan eri mallissa. Mutta kyllähän lähes jokainen suomalainen autotesti valittelee edelleen tuon vaihteistotyypin nykäyksiä ja lieviä hitauksia.
Uti

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 03.06.18 - klo:19:19
Niin varmaan eri kytkimellä pakki ja ykkönen entäs, kun lähtee loivassa alam. 2-vaiheella 7dsg.

Mitähän ajat takaa? En ole huomannut, että oman autoni DSG koskaan lähtisi kakkosella liikkeelle.

Polouni

Vanhan toistoahan tämä on, kyllä vaihteistolla on omat puutteensa. Kannattaa ilman muuta vaihtaa toiseen merkkin jos ei omaan ajoon tunnu hyvältä. Itsellä toiminut erittäin hyvin nyk. DSG6 ja edellinen DSG7. Varsinkin nykyisen ryöminta on ihan verrattavissa momentimuuntimelliseen. Jos saisi valita, niin volkkarin hinta, jämäkkyys ja ajo-ominaisuudet sekä bemarin ZF8. Itseä aasialaisissa eniten on vaivannut tuo ohjaustuntuman epätarkkuus. Tämäkin jonkun mielestä on taas sivuseikka ja hyvä niin.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 02.06.18 - klo:23:59
Sopeutelkaa pojat vaan DSG-kytkimiänne. Nykyään ajelen luotettavalla ja mukavalla Toyotan momentinmuunnin-CVT-vaihteistolla. Vanhasta DSG-TSI-romustani hajosi mekatroniikka ja kytkimet ja öljyä kului reippaasti.

CVT ja momentinmuuntimella toimivat vaihteistot ovat ymmärtääkseni kaksi eri asiaa.

CVT vaihteistosta on kokemuksia oikeastaan vain 2017 Nissan X-Trailin kanssa ja oli kyllä kaikin puolin hirveä toiminnaltaa. Täysin tunnoton kuminauhaviritys, tappoi kaikki kaasupolkimen käyttöön yleisesti liittyvät seuraukset. Moottorina oli tuo 1.6 dci ja joku puhui että isommissa toimii paremmin, mutta epäilen kyllä että tuosta kammotuksesta saa hyvää vaikka keulalle laittaisi sisun moottorin. Momentinmuuntimella olevaa 2014 C-mersua tuolla 136hp (2.0?) dieselillä olen myöskin ajanut ja siinä toiminta on huomattavasti tuota cvt:tä johdonmukaisempaa ja sujuvampaa. Siitä tykkäsin kyllä.

On tuo dsg ainakin noihin kahteen verrattuna erilaisempi, meno on ehkä vähän karkeampaa ja kulmikkaalpaa ja vaihdot huomaa kun ne tapahtuu. Mutta se on taas varmasti makuasia mistä tykkää. Itse pidän dsg:stä kun se toimii 😁
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Enhancer

https://youtu.be/YPFfv9G1zWw

Tuosta videosta löydän 35 syytä olla koskaan ostamatta Morollaa, mutta kelatkaa kohtaan 7.40 niin päästään topicin mukaiseen pointtiin. Ai saatana kun mahaan sattuu kun tuolle nauraa joka kerta :D.

Ihan sama, vaikka se DSG pitäisi vaihtaa 3 vuoden välein uuteen, mutta esim 1.0tsi Octavia on hiljaisempi, vie 30% vähemmän bensaa (huom. videon keskikulutus, ei ihme jos vääntöä ei ole yhtään), on paremmin varusteltu, hiljaisempi ja ihan joka aspektilla parempi auto kuin tuommoinen Mojota.

Sitten noita paskoja kehtaa joku vielä tulla kehumaan ketjuun, jossa käsitellään teknisesti 20 vuotta edellä olevan tuotteen vikoja? Niin, onhan se tosiaan ihan mahdollista jos jollain valmistajalla riittää rohkeutta pyrkiä kehittämään uutta, että siinä on riskinsä. Ketju-TSI ja kuivakytkin-DSG tästä loistava osoitus, molemmista on mennyt oppirahat maksuun niin valmistajalla kuin asiakkaillakin.

Nykyään molemmat jo pelaavat asianmukaisesti, joten jatketaanpa elämää.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jarkko_h

#2089

Nykyään molemmat jo pelaavat asianmukaisesti, joten jatketaanpa elämää.


Ai saatana ku sattuu mahaan. Leikola jää kakkoseksi.

jt

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.06.18 - klo:15:39
DSG tappaa kaiken ilon ja itku pääsee viimeistään usein pysähtyvässä  kaupunkiajossa ja raivari tulee jos dsgn kanssa on unohtunut start stop päälle. Cvt lipuu eleettömästi ja toimii jouhevasti jopa start stopin kanssa. Kaupunkiajo

DSG on hyvä tilanteissa, joissa ei tarvise muuttaa vaihteita. Eli mäettömässä maastossa matka-ajossa. Sopii myös rata-autoihin ja aamisviiksirevittelyyn.
Nyt olen vuoden päivät ajellut kuivakytkimisellä DSG-7:lla ja mihin se soveltuu erityisen hyvin (mielipide) on matka-ajo mäkisessä maastossa (erityisesti jos auto on täyteen kuormattu) ja varsinkin jos tarvitsee ohitella ja toinen kaupunkiajo kun ei ole aikaa räplätä manuaalin vaihteita. Juuri tänään tulin matkalta ja niin vain oli moottoritiellä rampissa ollut kolari ja about puolisen tuntia liikenne mateli eteen, stop, eteen stop. Kohtuu vaivatonta tuommoinen matelu, jalka jarrulta ja pikkaisen eteenpäin ja sitten taas pysähdellään. Auto-holdia en ole käyttänyt.

Missä taas DSG-7:n vahvuus ei välttämättä ole on peräkärryllä peruuttelu oikein vaikeisiin paikkoihin. Näissä tilanteissa manuaalimainen kytkimen luistatus voi tuoda apua jos ei kuskilla meinaa mennä kärryn liikerata kerrasta perille. Peruutusvauhti voi olla näihin tilanteisiin nimittäin pikkasen liian nopea. Ja sitten tietenkin joissakin tilanteissa hyvin matalalle menevät kierrokset, eli jos on vähän kuormattu auto, nopeutta n. 70km/h, tulee ylämäki ja hieman hidastat, iso vaihde pysyy päällä, ehtii lyhyesti jurista ennenkuin heittää pienemmälle ja sitten taas mennään. "Manuaalimoodia" tulee käytettyä lähinnä vain hyvin jyrkissä rampeissa tms, että saa pidettyä vaihteiston ykkösellä.

Kilometrejä on paljon ja laatikko on yhden goodwill korjauksen käynyt läpi. Kulutus pysyy erittäin hyvin kurissa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Arctic

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.06.18 - klo:22:19
https://youtu.be/YPFfv9G1zWw

Tuosta videosta löydän 35 syytä olla koskaan ostamatta Morollaa, mutta kelatkaa kohtaan 7.40 niin päästään topicin mukaiseen pointtiin. Ai saatana kun mahaan sattuu kun tuolle nauraa joka kerta :D.

Ihan sama, vaikka se DSG pitäisi vaihtaa 3 vuoden välein uuteen, mutta esim 1.0tsi Octavia on hiljaisempi, vie 30% vähemmän bensaa (huom. videon keskikulutus, ei ihme jos vääntöä ei ole yhtään), on paremmin varusteltu, hiljaisempi ja ihan joka aspektilla parempi auto kuin tuommoinen Mojota.

Sitten noita paskoja kehtaa joku vielä tulla kehumaan ketjuun, jossa käsitellään teknisesti 20 vuotta edellä olevan tuotteen vikoja? Niin, onhan se tosiaan ihan mahdollista jos jollain valmistajalla riittää rohkeutta pyrkiä kehittämään uutta, että siinä on riskinsä. Ketju-TSI ja kuivakytkin-DSG tästä loistava osoitus, molemmista on mennyt oppirahat maksuun niin valmistajalla kuin asiakkaillakin.

Nykyään molemmat jo pelaavat asianmukaisesti, joten jatketaanpa elämää.
Tämänkaltaiset postaukset kuuluvat tuonne Suomi24 puolelle. Siellä kiistellään typerien nimitysten kera eri automerkkien paremmuudesta.

V60

Makuasioita, mutta eihän Tojot kyllä mitään ajajan autoja perinteisesti ole olleet ja siksi parin japsin jälkeen ei ole tallista löytynyt muuta kuin euro- merkkejä. Nykyinen DSG6 toimii kaikin puolin oikein hyvin. Aika näyttää miten kestää. Mutta periaatteena on sporttinen ja hyvä ajotuntuma. Jos auto ei sellaista pysty tarjoamaan niin silloin itseä kyrsii joka ikinen ajettu kilometri. Toki japseista Hondalta ainakin löytyy autoja, jotka ovat hyviä ajaa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

miqwe

Just tuli 300500km mittariin Golf seiskalla, 1.6tdi ja dq200 lootana. En tiedä onko mitä remontteja laatikossa takana, yhdellä omistajalla ollut aikaisemmin, pitää kysellä.. Vaihtaa nätisti, ei tutise, kolise, naputa.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

tet

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.06.18 - klo:22:19
https://youtu.be/YPFfv9G1zWw

Tuosta videosta löydän 35 syytä olla koskaan ostamatta Morollaa, mutta kelatkaa kohtaan 7.40 niin päästään topicin mukaiseen pointtiin. Ai saatana kun mahaan sattuu kun tuolle nauraa joka kerta :D.

Kieltämättä huvittavan kuuloista, mutta tehokasta. Noinhan se kiihdytys sujuu nopeiten, kun kone käy kaiken aikaa maksimitehon kierroksilla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

niku

Onko normaalia DSG7-meininkiä, että kun jarruttelee kevyesti esim. liikennevaloihin, niin vaihteen vaihtuessa alaspäin tuntuu pieni nykäisy? Kun päästään pienimmille vaihteille (ehkä 4->3 ja/tai 3->2). ~Saman tyylinen kuin käsivaihteella alas vaihtaessa, ei mikään paha mutta selvästi huomaa kuitenkin. Kyseessä n. 77K ajettu Golf TGI-koneella (kaiketi vastaa TSI:tä). Muuten mielestäni toimii ihan normaalisti, peruuttelut ylämäkeen ongelmitta jne.

JJambs

Minulla DSG6 RS Ocussa tekee juuri tuota ja ottaa välillä pannuun aivan saakelisti tuo, kun on tottunut momentinmuunninaskeihin. En tiedä onko normaalia vai onko tuossa vikaa.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

niku

Pitänee vielä täsmentää, että nykäisy on aina "alaspäin", eli ikäänkuin vaihtaisi manuaalilla ihan aavistuksen liian pienille kierroksille. Ei lennä rillit päästä eikä se muutenkaan mikään paha ole, mutta vähän ärsyttävä kuitenkin.

JJambs

Juu, juuri näin minullakin. Yritin aiemmin jo kalastella muiden kokemuksia tuosta ominaisuudesta DSG6:n osalta, mutta ei kukaan vahvistanut kokemuksiani :D
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

RSOCUstin

Kyllä se sitä tekee mulakin. 7 lovinen teki vielä pahemmin. No siinä oli kyl vikaakin. Ölpänvaihdot voi auttaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy