DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (19%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1197

rami

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.05.14 - klo:07:06
^ Softapuolella varmaankin eroa, mutta noinhan ne kuuluvat käyttäytyvän volkkarinkin DSG:t softapäivityksen jälkeen. Ohjelmanikkari on tehnyt kehitystyötä ajan mittaan, veikkaan.

Minulta kyllä 1.6 TDI DSG Golfiin tehtiin softapäivitys eikä se vaikuttanut sen "kulmikkaaseen" käyttäytymiseen.
Golf oli vm 2011 elikkä ei sekään mikään vanha auto ollut. Se kulmikas käyttäytyminen ei ollut juurikaan haitallista mutta nyt kun huomaa tuon Stronigin toiminnan niin ero on kuitenkin huomattavasti parempaan päin.
A3:ssa se toimii todella aivan loistavasti.
Ei kyllä ole paluuta keppivaihteisiin autohin. Tuntuisi turhauttavalta riuhtoa sitä keppiä aina liikkeelle lähtiessä.

Olisi kyllä kiva tietää onko vaihteistot täysin yhtäläiset esim. Golfin kanssa.
Joka tapauksessa vaikuttaa siltä,että automaattien myynti lisääntyy koko ajan.
VAG alkaa myös "riskeimmissä" koneissa käyttämään 7 vaihteisia automaatteja. :D

exlex

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 21.05.14 - klo:11:51
Oma Octavia 2011 dsg7 kävi tänään kampanja öljynvaihdossa ja samalla sain uuden ohjelman laatikkoon. Kotiin tullessani huomasin omituisen "jälkiäänen" koneen sammutettuani. Eli aina kun käytän virrat päällä ja pois, niin juurikin laatikon liepeiltä (ilmanputsarin kotelon ja akun alta) jää kuulumaan ääni joka kuulostaa aivan kuin jokin venttiili päästäisi painetta pois. Ã,,äni on noin sekunnin mittainen ja sitten pieni tauko ja taas sama ääni. Tätä kestää noin 30 sekuntia ja joka kerta ääni hiljenee ja hiljenee kunnes loppuu. Mekaanikko levitteli käsiään ja ei osannut sanoa mistä ääni tulee. Muilla vastaa vikaa/ominaisuutta?

Itselläni kuuluu tuollainen ääni myös piolivuotta vanhassa A3:sessa. Kyseessä ei ole ilmeisesti vaihteistoon liittyvä asia, vaan turboon. Eli venttiili päästää turbon paineita pois. Kyselin huollosta, niin sanovat että kuuluisi turbosta ja ilmeisesti noin sen pitäisi juuri tehdä. Voisiko olla, että sulle on päivitetty myös jotain muuta softaa autoon, joka on saanut nyt aikaiseksi turbon ylimääräisen paineen automaattisen pudottamisen tai että et ole aikaisemmin vain huomannut tuota. Muillakin A3:sen omistajilla on tälläinen. Ã,,äntä ei kuule kuin hiljaisessa ympäristössä ja normaaliympäristössä sitä ei kuule tai ainakiin minä en kuule.  :D

OCEANBOY

En näkisi äänen tulevan turbosta, koska mulla riittää, että käyttää virrat päällä ja pois. Moottorin ei tarvitse käynnistyä. Omituista tosiaan, mutta marmorin tietokoneelle laitettiin ylös outo ääni, jos tulee joskus jälkipuinteja asian tiimoilta.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: OCEANBOY - 21.05.14 - klo:11:51
Oma Octavia 2011 dsg7 kävi tänään kampanja öljynvaihdossa ja samalla sain uuden ohjelman laatikkoon. Kotiin tullessani huomasin omituisen "jälkiäänen" koneen sammutettuani. Eli aina kun käytän virrat päällä ja pois, niin juurikin laatikon liepeiltä (ilmanputsarin kotelon ja akun alta) jää kuulumaan ääni joka kuulostaa aivan kuin jokin venttiili päästäisi painetta pois. Ã,,äni on noin sekunnin mittainen ja sitten pieni tauko ja taas sama ääni. Tätä kestää noin 30 sekuntia ja joka kerta ääni hiljenee ja hiljenee kunnes loppuu. Mekaanikko levitteli käsiään ja ei osannut sanoa mistä ääni tulee. Muilla vastaa vikaa/ominaisuutta?

Luin uudesta Tuulilasista mielenkiintosen vastauksen DSG 7 vaihteistoon liittyen, siinä 'Kysy Ketoselta' palstalla Ketonen vastaa, että DSG 7 vaihteistoon käy periaatteessa aivan tavallinen vaihteistoöljy koska vaihteiston kytkinpakka ei ui öljyssä, toki merkkiliike tietää paremmin mikä sopii ja mikä ei mutta että periaatteessa kyse vain vaihteiston voitelusta. Samoin mainittu, että vaihtotyö on erittäin helppo ja nopea toimenpide proppu auki, vanhat öljyt ulos ja 1,7 litraa uutta öljyä sisään. Ketosen vastauksessa ei ollut mitään juttua DSG 7 vaihteiston kampanjasta vaikka kysymys koski DSG 7 vikoja. Kysyjälle oli merkkiliikkeessä kerrottu, että DSG 7 öljyä ei tarvitsisi vaihtaa auton eliniän aikana.

Mene tiedä sitten, elämme mielenkiintoisia aikoja kun autoja korjaillaan "ilman mitään syytä". No valmistajat tietänevät mikä on paras tapa toimia vaikka itse olenkin skeptinen muutaman tapauksen kohdalla. Näillä tiedoilla luulisi että kiireinen saisi tuon öljynvaihdon pikahuollossa teetettyä vaan ei taida onnistua kun pitää "softakin" samalla päivittää. Onnistuisiko noiden teettäminen erikseen että ensin öljyt pikahuollossa ja sitten vuosihuollossa se uusi softa, se softa ei kai tässä mikään kriittinen juttu ole koska kyse vain "vääristä" öljyistä alunperin, softa korjailee ilmeisesti itse vaihtotapahtumia ja klonksumisia pyrkii estelemään :)

RSOCUstin

Sukulaismiehen 2009 1.8tsi+dsg7 sai uudet ölpät ja softat. Mittarissa taitaa olla joku 80tkm. Kuulemma sama ajopätkä menee nyt Espoon keskuksesta - Niittykumpuun 2-4dl/100km vähemmällä. Lisäksi pitää kuulemma ipienepää vaihdetta pitempään päällä joten ei jurnuttele liian isolla. Keskiviikkona ole itsekin viisaampi kun omaan tehdään samat jutut. Katotaan mihin vakkari työmatkan kulutukset sitten asettuu.

repomies

Vaihteistoöljyjen vaihto ei kuulu esimerkiksi toyotallakaan manuaalilaatikoiden tapauksessa huolto-ohjelmaan. Olen silti vaihdattanut ne, muistaakseni 120tkm kohdalla. Kuivakytkiminen dsg on varsinaisen vaihteiston osalta lähinnä manuaalilaatikko, joten ei sinänsä yllätä ettei niitä öljyjä ole tarkoitettu vaihdettaviksi.

Mekatroniikalla lienee kuivakytkimisissä omat öljynsä ja olettaisin että juurikin niitä siellä vaihdellaan nyt kampanjassa.

Märkäkytkinmallissa taitaa olla samat öljyt kaikelle eli mekatroniikalle, vaihteille ja kytkimille yksi ja sama liemi.. Siksipä 60tkm vaihtoväli.

tet

Lainaus käyttäjältä: repomies - 21.07.14 - klo:12:10
Mekatroniikalla lienee kuivakytkimisissä omat öljynsä ja olettaisin että juurikin niitä siellä vaihdellaan nyt kampanjassa.

Mekatroniikalla on oma hydrauliöljy kuivassa DSG7:ssa, mutta siitä ei ole kampanjassa kyse. Siihen lootaan vaihdetaan nimenomaan vaihteiston voiteluöljy. Vaihto-ohje on linkattuna jo jossain ketjussa täällä, en jaksa kaivaa missä, mutta sieltä näkyy ihan valokuvien kera mistä sitä ölppää lirutetaan ulos ja pumppupullolla vielä imetään loput.

Mekatroniikka taas on suljettu yksikkö, varaosalaitteissakin on hydrauliöljyt sisällä tehtaalta tullessa eikä niitä saa sieltä poistaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RSOCUstin

#1267
Kampanja 34F7 suoritettu.
Tässä 50km pyörinyt Espoossa ja pikainen kommentit uusista ölpistä ja softasta.

Pitempään pitää pienempää vaihdetta silmässä, suurimmat töksähtelyt on poissa. Loput korjaantuisi ehkä kaksoismassa joka vähän ääntelee aamuisin. No mittarissa 192tkm.

Tuo vaihteen pitäminen pienemmällä tuo kumma olotilan itelle että nyt sen kuuluis vaihtaa. Mutta eipä vaihdakaan.

Tässä kun on Espoota tällä autolla jo vuoden aikana pyöritellyt kohta 15tkm samoja katuja + kaikki muut ajot 23tkm. Tietää paikat missä milläkin vaihteella ajanut aikaisemmin niin siihen verrattuna kyllä tuo laatikkon toimita parani mielestäni paremmaksi.

RSOCUstin

Joka aamuinen työmatka ajettu ja heti vedettiin pohjat tuolla matkalla kulutuksessa.
Normisti 4-4,3L/100km kulutus ollut nyt. Pari kertaa päässy 3,9L/100km, siihen on saanut kyllä taiteilla. Tänään 3,8L/100km, ihan normi ajolla kiihdytyksillä kuten ennen.

Kone tuntuu jotenkin kierrosherkemmältä, täyskaasu kiihdytyksessä rampista se kierrättää selvästi korkeemmalle D asennolla ja auto etenee. Risteyksissä kun on liikkeessä on aina ns. oikeampi vaihde pesässä ja liikkuminen jouhevaa. Sekä peruutuksessa ollut töksähtely/arpominen ja jopa sammuminen on poissa.

Eli ehkä ne on viimeinkin AutoUnionin labrassa pääseet melko lähelle sitä miten oikea ihminen vaihdetta vaihtaa? Tiä sitten seurailllaan ja jaetaan kokemuksia. Olen tyytyväinen.

Ei se ennen päivitystäkään huono ollut, jotenkin kulmikas käyttäytyminen on ollut.

whatnot

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 27.05.14 - klo:12:05
Itse itselleni vastaten. Moottorinohjaussofta päivitetty ja dsg nollattu. Jos oireet palaa, niin kuulemma varattava aika kytkinten vaihtoon. Oireet palasi jo kotimatkalla. Taitaa muutenkin nuo päivitykset olla vain tekohengitystä. Pöh.

Mulla meni oma 2011 DSG7 suoraan kytkimenvaihtoon noilla oireilla. Ei edes päivitystä kokeiltu ensin.

repe59

Ei vikaa, mutta kysyn: mitenkäs muut esim liikennevaloissa tyrkkäättekö N:n päälle? Mitenkäs se S&S tuohon suhtautuu.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

tet

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 28.08.14 - klo:12:12
Ei vikaa, mutta kysyn: mitenkäs muut esim liikennevaloissa tyrkkäättekö N:n päälle? Mitenkäs se S&S tuohon suhtautuu.

Kuivassa seiskassa tuohon ei ole mitään tarvetta, koska loota ei luistata kytkintä kun jarrua painetaan. DSG6 on toinen juttu, se luistattaa joten joskus tulee heitettyä vapaalle jotta auton tärinä lakkaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Maximus

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 21.07.14 - klo:12:07
Sukulaismiehen 2009 1.8tsi+dsg7 sai uudet ölpät ja softat. Mittarissa taitaa olla joku 80tkm. Kuulemma sama ajopätkä menee nyt Espoon keskuksesta - Niittykumpuun 2-4dl/100km vähemmällä. Lisäksi pitää kuulemma ipienepää vaihdetta pitempään päällä joten ei jurnuttele liian isolla. Keskiviikkona ole itsekin viisaampi kun omaan tehdään samat jutut. Katotaan mihin vakkari työmatkan kulutukset sitten asettuu.
Veholta soittelivat tässä yhtenä päivänä ja tarjosivat innolla tämmöistä vastaavaa kampanjaa. Auton ostin aikoinaan Veholta, mutta kun se muutti Lielahteen eli lähes 25km:n päähän kotoani, olen viimeaikoina tehnyt merkkihuollot Metroautossa n. 10 km:n päässä. Muutenkin aika vähän asiaa minulla on Länsi-Tampereelle, joten siksi tämä valinta. Ja ainakin viime määräaikaishuollon Metroauto hoiti ihan ok.

No, otin sitten yhteyttä Metroautoon ja ensi viikolla minulla on sitten tuo DSG-juttu edessä. Toivottavasti kaikki menee hyvin, sillä minun 2009 1.8TSI+DSG7 on toiminut hienosti, eikä mittarissakaan ole kuin 40tkm. Tulee mieleen helposti se, että kannattaako "ehjää korjata". No, eiköhän tuo operaatio ole mietitty ja testattu, eikä siitä ainakaan auto huonone. Katsotaan kuinka käy. Odotusajaksi olen varannut uuden Ocun 1.4-koneella koeajoon. Jos vaikka sais hyvän vaihtotarjouksen sitten...  8)
"Age quod agis - tee mitä teet"

gazebo

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 05.09.14 - klo:22:42
No, otin sitten yhteyttä Metroautoon ja ensi viikolla minulla on sitten tuo DSG-juttu edessä. Toivottavasti kaikki menee hyvin, sillä minun 2009 1.8TSI+DSG7 on toiminut hienosti, eikä mittarissakaan ole kuin 40tkm. Tulee mieleen helposti se, että kannattaako "ehjää korjata". No, eiköhän tuo operaatio ole mietitty ja testattu, eikä siitä ainakaan auto huonone. Katsotaan kuinka käy.

"... eikä siitä ainakaan auto huonone" ;)

Jätin nimittäin juuri oman 1.8TSI + DSG -yhdistelmän kyseiseen kampanjahuoltoon. Yllättäen varoittelivat, että jos vaihteistossa on valmiiksi jotain vikaa, voi olla että hajoaa täysin kampanjakorjauksen yhteydessä. Tällöin korjauskustannukset olisivat 2000-3000 euroa eikä autoa voi käyttää ennen korjausta.

Mielenkiintoista olisi tietää onko näin oikeasti käynytkin tämän kampanjan yhteydessä ja mikä on ollut lopullinen korjauskulujen jakauma asiakkaan/myyjän/maahantuojan suhteen.

anzie

Tämäkin ehkä hiukan aiheen sivusta mutta:

Kattaakohan IFin kuntoturva DSG:n jatkona olevaa kaksoismassavauhtipyörää?
Kyseinen auto kuuluu luokkaan 3 eli alle 8v vanha ja alle 140tkm ajetut. Ei tosin vielä hajonnut mutta eiköhän se sieltä ajan kanssa tule.

Kattavuus - if.fi

Tuolla ei lue suoraan vauhtipyöristä mitään. Mikähän kategoria voisi olla lähimpänä oikeaa?
Audi A6 C6 3.0tdiq

JOHANNES

Onko jollain kokemusta pitkäittäis moottoristen S-Tronic = DSG vioista. Pitäisi vaihtaa, nykyinen A6 uuteen ja siinä ei muita kuin S-Tronic saatavana.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Rauska

Ei oo kokemusta vioista  ;D . Edellisen A5 vm. 2010 S-tronic pelasi 60000 km moitteetta.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

samper

Moi. Käytössä 59tkm ajettu 1.4 Golf 90kW Comfoortti, manuaalilaatikolla, vm 7/-10 ja nyt aikeissa vaihtaa syksyn mittaan Golf Sportsvan. Tämän osion luettuani Golf+DSG-vaihteisto alkaa "vähän" epäilyttämään, siis koko DSG-automatiikka. Koeajettu on pari-kolme kertaa autoa, ja hienosti toimii loota, mutta jos noin paljon vikoja yms. hyppäämistä pajalla, niin taidan pysyä samassa manuaalissa. Tai oliskohan syytä vaihtaa merkkiä, katotaan nyt.
Golf Sportsvan 1.4 Highline DSG 1/-15 BM 125hv keskik.6.2l/100km   ex. Golf 1.4 Comfortline 7/-10 M6 (ja paljon muita ex-autoja)

Poni

Lainaus käyttäjältä: samper - 11.09.14 - klo:23:16
Moi. Käytössä 59tkm ajettu 1.4 Golf 90kW Comfoortti, manuaalilaatikolla, vm 7/-10 ja nyt aikeissa vaihtaa syksyn mittaan Golf Sportsvan. Tämän osion luettuani Golf+DSG-vaihteisto alkaa "vähän" epäilyttämään, siis koko DSG-automatiikka. Koeajettu on pari-kolme kertaa autoa, ja hienosti toimii loota, mutta jos noin paljon vikoja yms. hyppäämistä pajalla, niin taidan pysyä samassa manuaalissa. Tai oliskohan syytä vaihtaa merkkiä, katotaan nyt.
^Tänne ovat kertyneet kaikki DSG-vioista kärsineet.
Pelkästään tätä ketjua lukemalla saa erittäin vääristyneen kuvan kyseisestä härpäkkeestä.
Vähän aikanaan kun Putkinotkossa kuunteli vanhempien taksisuhareiden juttuja. Jokaisella runsaasti jänniä tarinoita.
Siinä nuori poika ihmeissään, että tämähän on rajua menoa.
Ja **skat, tylsää tolpalla kykkimistä.

Se kun on niin, että missään ei ole kerätty samanlaiseen läjään DSG:n ylistäjiä.
Kukaan ei googleta että DGS toimii, mainio DGS, tai loistava DSG.

No onhan minullakin kritiikkiä DSG-lootaan, mutta sitä vain tiettyihin toiminnallisuuksiin.
Ainakaan toistaiseksi ei kestävyydessä moitittavaa.
Tosin vasta 43 tuhatta kilometriä takana.

HAL9000

En tiedä onko tänne nyt sitten siunaantunut tavallista enemmän noita "viallisia raportteja" kuin mitä todellisuus vastaa. Voisin tosin kuvitella että foorumille on aika moni alunperin kirjautunut sen takia kun on etsitty johonkin vikaan ratkaisua, tai muuten vaan haluttu purkautua jonkin asian takia. eli foorumilaiset taitaa kuitenkin olla vähän kriittisempi ryhmä kuin "tavikset".

Jos tosta gallupista nyt jonkunlaisen +- tilaston haluaisi nähdä, olisi se suurin piirtein 67,5% ei vikoja ja 32,5% viallisia. On se iso osuus.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Timppe

No niin, vaihdoin sitten ääneni "0-50tkm ei vikaa" -kategoriasta "0-50tkm jolloin vika ilmeni" -kategoriaan.

Kytkin meni vaihtoon DSG-7:sta 45000km:n kohdalla. Syy oli ravistaminen kiihdytyksissä parittomilla vaihteilla sekä "heijaaminen" 7. vaihteella ylämäessä kierrosten vaihdellessa n. 200rpm. Oireita oli ollut n. 30000km alkaen lievinä ja niiden pahentuessa oli nyt sitten kytkinpakka vaihdettava.

Ensirekisteröinnistä on 4 vuotta. Osat meni takuuseen kuten myös 80% työstä. Olen tyytyväinen takuun toimivuuteen ja Vehon palveluun asiassa. Nyt vaihteisto toimii taas loistavasti.

Tämä onkin ainoa vika mitä autossa on koskaan ollut ja se saatiin korjaattua normaalin määräaikaishuollon yhteydessä. Ei siis vielä yhtään ylimääräistä käyntiä pajalla  :)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Golfauto

Itse tunnen kolme joilla DSG7. Kaksi on korjattu ja kolmas on vasta 1v ikäinen, niin ei ole 'ehtinyt' hajota :) DSG on mielestäni jopa järkyttävän huono vaikka niin huomaamattomaksi vaihtamista kehutaan. Enemmän riuhtova se on kuin mesen perinteinen 5v automaatti joka lähtee pehmeästi valosta. Kulutuksen kannalta DSG on kyllä ihan ok.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 12.09.14 - klo:18:26
No niin, vaihdoin sitten ääneni "0-50tkm ei vikaa" -kategoriasta "0-50tkm jolloin vika ilmeni" -kategoriaan.

Kytkin meni vaihtoon DSG-7:sta 45000km:n kohdalla. Syy oli ravistaminen kiihdytyksissä parittomilla vaihteilla sekä "heijaaminen" 7. vaihteella ylämäessä kierrosten vaihdellessa n. 200rpm. Oireita oli ollut n. 30000km alkaen lievinä ja niiden pahentuessa oli nyt sitten kytkinpakka vaihdettava.

Ensirekisteröinnistä on 4 vuotta. Osat meni takuuseen kuten myös 80% työstä. Olen tyytyväinen takuun toimivuuteen ja Vehon palveluun asiassa. Nyt vaihteisto toimii taas loistavasti.

Tämä onkin ainoa vika mitä autossa on koskaan ollut ja se saatiin korjaattua normaalin määräaikaishuollon yhteydessä. Ei siis vielä yhtään ylimääräistä käyntiä pajalla  :)

Tähän totean vain että kaikki ne joilla on rahaa kiinni DSG lootassa, he suorastaan kilvan kehuvat kaikkea tuohon liittyvää, heidän mukaansa on hienoa kun korjataan rikkoutuneet laitteet jne. Jos vaihteisto ei kestä kuin 45 tkm niin kukkuu jotain on pahasti pielessä suunnittelun ja valmistuksen puolella. Edelliseen VAG autoon piti olla öljytynnyri varastossa ja öljyä piti lisätä ämpärillä, ja kehtasivat väittää että on aivan normaalia. No on kai se normaalia jos paska laatu on normaalia, hyvälaatuisissa ei moisia normaaliuksia esiinny.

DSG on todella surkea keksintö, samoin TSI kaksoisahdettuna. Molempien idea on hyvä, mutta toteutuksessa on tehty paha virhe, yritettiin tehdä halvalla ja lopputulos oli katastrofi. Noissa käytetyt materiaalit ovat liian heikkoja, tämä koskee lähinnä halpoja pikkuautoja joilla enemmistö ajelee. Väitän että VAG konsernille tämä DSG / TSI seikkailu on maksanut enemmän kuin mitä heikolla laadulla säästivät valmistuskustannuksissa, persnetolla kattavat kulunsa.

rami

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 13.09.14 - klo:01:45
Tähän totean vain että kaikki ne joilla on rahaa kiinni DSG lootassa, he suorastaan kilvan kehuvat kaikkea tuohon liittyvää, heidän mukaansa on hienoa kun korjataan rikkoutuneet laitteet jne. Jos vaihteisto ei kestä kuin 45 tkm niin kukkuu jotain on pahasti pielessä suunnittelun ja valmistuksen puolella. Edelliseen VAG autoon piti olla öljytynnyri varastossa ja öljyä piti lisätä ämpärillä, ja kehtasivat väittää että on aivan normaalia. No on kai se normaalia jos paska laatu on normaalia, hyvälaatuisissa ei moisia normaaliuksia esiinny.

DSG on todella surkea keksintö, samoin TSI kaksoisahdettuna. Molempien idea on hyvä, mutta toteutuksessa on tehty paha virhe, yritettiin tehdä halvalla ja lopputulos oli katastrofi. Noissa käytetyt materiaalit ovat liian heikkoja, tämä koskee lähinnä halpoja pikkuautoja joilla enemmistö ajelee. Väitän että VAG konsernille tämä DSG / TSI seikkailu on maksanut enemmän kuin mitä heikolla laadulla säästivät valmistuskustannuksissa, persnetolla kattavat kulunsa.

Olen pitkälle samaa mieltä kanssasi. Aivan ihmeellisiä vikoja uusissa ja uudenkarheissa autoissa.  En päässyt edes kuin vajaa 10 tkm kilsaa uudella A3:lla kun ohjaus meni sököksi. Huomasin tuossa uuden"häikän"  autossa viimeviikolla. Kylmänä kun pistää koneen käymään niin autonmoottoria alkaa vaivaamaan lievä vapina. Olisiko joku pirun hämminki tuossa vaihteistossa?
Vapina häviää kun ajaa muutaman riteyksen läpi ja motti lämpiää vähän. Uutena (1-vuosi sitten) ei kyseistä oiretta ollut.
Natinat ja rapinat ovat alkaneet vaivata entistä enemmän kun ajaa epätasaisella tiellä.
Onneksi ei kumminkaan ole itselläni tuota TSI-mottia tuossa autossa niin on yksi vikapesä ehkä vähempänä.
Positiivinen seikka kumminkin on tuossa 1.6 TDI:ssä tuo todella pieni kulutus joka korvaa hieman muuta litutusta.
Pitää seurata tuota "vapiti tutitia" miten se jatkossa oireilee.
Ehkä on viimeinen VAG........ :(
VAGihan yrittää ujuttaa autojen rikkoontumisesta aiheutuvia kuluja niin paljon kuin mahdollista kuluttajalle.
Kovan taistelun tuloksena voi saada jotain porkkanaa kun märisee tiskillä.
Mikä lienee kulujen jakautuminen tehdas/maahantuoja?

Timppe

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.09.14 - klo:11:02
VAGihan yrittää ujuttaa autojen rikkoontumisesta aiheutuvia kuluja niin paljon kuin mahdollista kuluttajalle.
Kovan taistelun tuloksena voi saada jotain porkkanaa kun märisee tiskillä.
Mikä lienee kulujen jakautuminen tehdas/maahantuoja?
K-kauppiaiden maahantuomien Audin, VW:n ja Seatin kohdalla voi ehkä joutua marisemaan tiskillä, mutta oman Sokotani tapauksessa asia hoitui täysin ilman marinaa, ja kustannusten jako oli mielestäni oikeudenmukainen, koska maksoin vain työstä 20% (120â,¬) kytkimen vaihdon yhteydessä (osat maksoi tehdas/maahantuoja). Tuo oma osuus vastaa varmaan todellista kulumista neljän vuoden aikana ja nyt on sitten uusi kytkin käytössä. Sen kestävyydestä ei tietysti voi sanoa mitään. Mitään muuta vikaa autossa ei siis koskaan ole ollutkaan.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

JOHANNES

Eilen taxin kyydissä, kuskin 4 viimeisestä DSG:tä vain 1 toiminut moitteita. 
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

JOHANNES

Eilen taxin kyydissä, kuskin 4 viimeisestä DSG:tä vain 1 toiminut moitteita. 
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

HAL9000

2 kpl 6-vaihteisia ollut. Yhteensä n. 200 tkm viattomia kilometrejä takana. Nyt tulossa eka 7-vaihteinen. Katsotaan kuinka kestää...?

Tuossa aiemmin Keni1 kritisoi sekä DSG:tä ja kaksoisahdettua TSI:tä. Minulla on sitten varmaan käynyt tuuri, koska kummatkin konfiguraatiot ovat toimineet moitteitta. Itse asiassa tuo tupla-ahdettu TSI on vielä kolmen vuoden jälkeenkin ilon aihe. Aivan saamarin hieno moottori joka jaksaa aina vaan hämmästyttää voimallaan.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Spoonie

Käytin vaimon Altean kyseisessä kampanjassa maanantaina. Huomasin eroa vanhaan softaan sen verran, että uusi softa vaihtoi vaihdetta pehmeämmin. Eilen illalla sitten kävin auton tankkaamassa ja huomasin, että auto täristää kakkosvaihteella kun lähdetään esim valoista. Eli pysähdytty ja lähdetään liikkeelle, ensin ykkönen ja sitten kakkonen (täristää) kolmonen ok.. jne. Teki tuon kaksi kertaa sen noin 5 km matkalla. Vaimo sanoi, ettei ole koskaan hänellä tärissyt. Täytyypi seurata tilannetta. Mittarissa tällä hetkellä 62tkm.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 13.09.14 - klo:18:22
2 kpl 6-vaihteisia ollut. Yhteensä n. 200 tkm viattomia kilometrejä takana. Nyt tulossa eka 7-vaihteinen. Katsotaan kuinka kestää...?

Tuossa aiemmin Keni1 kritisoi sekä DSG:tä ja kaksoisahdettua TSI:tä. Minulla on sitten varmaan käynyt tuuri, koska kummatkin konfiguraatiot ovat toimineet moitteitta. Itse asiassa tuo tupla-ahdettu TSI on vielä kolmen vuoden jälkeenkin ilon aihe. Aivan saamarin hieno moottori joka jaksaa aina vaan hämmästyttää voimallaan.

Olet siis voittanut VW:n järjestämissä suurarpajaisissa  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy